The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Du må jo være synsk ? Gørstygg bakfra men den er grei å bygge om. Sitte stilling som en gorilla så sånn sett burde den passe brukeren \:D/ Men, jeg har 2 ånkli flotte gamle Recaro seter med understell liggende så da blir det nok bra. Dessverre har GTVen ikke Busso motoren men 130 hk holder i lange baner det også. Ihveretfall for meg som pleier å holde fartsgrensene både på 2 og 4 hjul. Dæven, der poppet glorien opp også :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Du må jo være synsk ?
Synsk, nei? Har ikke glemt den "Shell-dama"-logikken din. Den er jo helt hinsides til tider...…. Nesten like hinsides som kjøringa til han Skropelisten jeg lå etter borte i Hunndalen etter endt arbeidsøkt i dag. Vi kom kjørende på Fv.33 forbi der Toten Cellulose var og mot Rv.4. Sånn omtrent 30 meter før rundkjøringa Rv.4/Fv.33 er det ei mindre firearmet rundkjøring. I sånn passe avstand fra den første legger Skropelisten seg til venstre og blinker til venstre. Da går jeg ut fra at vedkommende skal til venstre og bort Lilleengvegen. Jeg skal rett fram og bort til neste rundkjøring der jeg skal til venstre og retning Gjøvik på Rv.4. Så jeg legger meg til høyre før den første rundkjøringa og lar være å bruke blinklys. Da tror jeg at jeg viser at jeg skal rett fram etter rundkjøringa. Siden det ikke er annen trafikk i den kjører vi inn i den. Jeg har en fornemmelse av at det er noe som ikke stemmer. Så jeg ligger ikke på siden av Skropelen men litt bak og til høyre. Og godt var det! For i samme øyeblikk som jeg gir tegn til at jeg skal ut av rundkjøringa vrenger Skropelen også ut av den. Stadig med venstre blinklys på...… :shock: :shock: :shock: Dusten skulle altså rett frem han også! Hvorfor han blinket til venstre ble klart i neste rundkjøring. DA skulle han til venstre og mot Gjøvik...…… Altså overså dette geniet det faktum at; 1. Han var ikke alene på veien. 2. Det er TO rundkjøringer rett etter hverandre. 3. Blinklys skal brukes ved kjøring i alle rundkjøringer. :evil: :evil: :evil:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Opssss! Nå kommer Tor på uanmeldt visitt...……. Han er hørt ute i Kolbu, og jeg kikket i den retningen nå. Der var det mørke skyer, du! Så kanskje jeg skal logge av en liten stund for alle tilfellers skyld...….
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Å. pøda! Det der var da ikke verdt å kalle regn. Det ble litt mer enn det vi kaller steinvått. Da har det ikke kommet mye regn m.a.o.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Oh, yessss……. Da er ansettelsesforholdet mitt på Tokvam A/S offisielt avsluttet. Fiks ferdig finito sluss med dem schnøfresere. strømaskiner og snøploger. Da står det igjen å se hvor mye dette vel halvslitte lægemet mitt tåler som vaktmester. 5. arbeidsøkta a 4 timer har da gått passelig greit. Plenklipp o.l utearbeid utgikk elegant i dag. Her på Toten og Gjøvik har det regnet...……. for å si det sånn. Ikke like voldsomt alle steder eller hele tiden fram til midt på dagen. Men i korte perioder har øst ned regn i bibe…… Nei, jeg mener Bergenske mengder.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Ja,idag ble det da endelig Mjøsa rundt,tror jeg passerte Skreia ved totida.Vi var innom Minnesund..prata med en gubbe med Yamaha 1980,så stoppet vi på CC Gjøvik og Biri Båthavn.
I løpet av den siste mila møtte jeg en bilist som ble forbikjørt av en svart BMW samtidig som vi møttes...nære på... [-o<
Send tullingens kjøreskoletimepenger i retur.........................
Ellers en hyggelig tur i Desmoland !!

PS !! Er det Esso på Skreia du pleier frekventere i autofil sammenheng...? :smt006
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

intruder wrote:Ja,idag ble det da endelig Mjøsa rundt,tror jeg passerte Skreia ved totida.Vi var innom Minnesund..prata med en gubbe med Yamaha 1980,så stoppet vi på CC Gjøvik og Biri Båthavn.
I løpet av den siste mila møtte jeg en bilist som ble forbikjørt av en svart BMW samtidig som vi møttes...nære på... [-o<
Send tullingens kjøreskoletimepenger i retur.........................
Ellers en hyggelig tur i Desmoland !!

PS !! Er det Esso på Skreia du pleier frekventere i autofil sammenheng...? :smt006
Nei, Intruder, det er Esso på Lena siden det er mindre enn 1 km ned Lenagata fra min bopel. Lena Bil og Bensin som Pedersen-brødrene kaller firmaet. ;-)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Fikk du vann i kneet Intruder ? Lurer litt på om minstefrøet er i slekt med deg mht vann. Hysa har våt forbrems sa hun . Hva pokker ventet hun seg når hun triller på Hysa mi ? Etter litt kryssforhør i Mini Mus fra jernbanestasjonen og hjem så er det visst bremsehåndtaket som er litt slapp i brosma si. Ja, ja- noe er det alltids :shock:
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Hva skjer nå da Desmo ? Syntes dette er trist og leit jeg.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

pollti wrote:Hva skjer nå da Desmo ? Syntes dette er trist og leit jeg.
det er jo så modderne med endringer vet du pollti. Alt skal jo modderniseres. Nå så jeg at han der St Hallvard nede i osschlo var blitt snarlik han der streken som var på tv i si tid. Men det er jo mye possitivt i endringer sier dem. Og Dessmo, han kan jo snart bygge Moddelfly på heltid, det høres nå greit nok ut da :-k
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Hva skjer nå da Desmo ? Syntes dette er trist og leit jeg.
Om muligheten til å vokte og mestre i Byservice AS på Gjøvik byr seg. Ja, da griper jeg sjansen. Heller det enn å montere sammen tuter, svingmotorer, "kammer", oljemotorer og strupeventiler oppe på Herseth. Begge deler kaster vel like lite av seg, for skal en ha mulighet til en anstendig lønn som arbeider her i distriktet må en innenfor gjerdet det som het "Ræv-gar'n" oppe i Raufoss. Nei, heller litt mer grad av frihet og mye mer variasjon i arbeidsoppgaver selv om lønna blir lavere. Men det hele avhenger av den skrantne kroppen min.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Ikke alltid at høy lønn er det aller viktigske. Enhver jobb har en nytte og det er viktig å være i sving. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Ikke alltid at høy lønn er det aller viktigske. Enhver jobb har en nytte og det er viktig å være i sving. :thumleft
Kan vel sitere disponent Rudolf Blodstrupmoen ang. det å være i sving; "Time vill sjåvv!"
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Jo, det er nok så. Men du har jo ikke vondt i viljen og da er mye gjort allerede da ? Ordner seg helt sikkert.
Yngste møfrøet er på full fart ut nå, et evig jag med visninger og alt sånt. Hun er litt bekymret for at oldisene ikke kan klare seg uten henne :roll: Antagelig mest fordi hun vil trenge oss som kausjonist :-s Ta med deg Hysa og flytt har hun fått ordre fra beskjed om for nå er det på tide å få ha hele huset for seg selv ! Det er på høy overtid å prøve vingene alene \:D/
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by ArcticTiger »

@pollti: Jeg sållte like godt hele greia til Den Yngste Bukkene Bruse (han med KTMen). Idag kom skjøtet i retur fra Høne-fossen, så nå er det oldisene som må flytte ut :roll:
Post Reply