JK's Svenskeblogg
- Kant1
- Onkel
- Posts: 3201
- Joined: 06 Oct 2015 06:10
- MC: BMW R1250GSA 2019
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)
Jaja, gratulerer da Johan.
Nye hjul til sesongen blir bra
Nye hjul til sesongen blir bra
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)
Det ble den sykkelen ja, grattis [emoji106] Dumt jeg måtte jobbe i dag og ikke ta turen for å se på gliset.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)
Hva ble det? Står ikke solgt på noen av Streetfighterene på finn?
Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)
Står faktisk solgt på en av de på finn nå, men den jeg hentet kom aldri så langt som til finn, Olav måtte jo trekke i noen strenger og trykke på noen knapper så lønna mi fikk bein å gå på
Kommer et lite innlegg i morgen
Kommer et lite innlegg i morgen
Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)
Lønna de og sommerferien min Neida, godt du har sykkel igjenJK95 wrote:Står faktisk solgt på en av de på finn nå, men den jeg hentet kom aldri så langt som til finn, Olav måtte jo trekke i noen strenger og trykke på noen knapper så lønna mi fikk bein å gå på
Kommer et lite innlegg i morgen
Re: JK's Ducatiblogg (Sykkelløs)
Venter i spenning!JK95 wrote:Står faktisk solgt på en av de på finn nå, men den jeg hentet kom aldri så langt som til finn, Olav måtte jo trekke i noen strenger og trykke på noen knapper så lønna mi fikk bein å gå på
Kommer et lite innlegg i morgen
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Da var det altså dags for å introdusere min nyeste utgiftspost. Hun har ikke fått noe navn enda, men dere skal få slippe å vente på det
Turen ned til Rosendal, hvor sykkelen sto, var en liten amerikareise i seg selv Kl.04.50 gikk toget fra Melhus til Værnes, for så å ta flyet til Flesland. Der ble det drøyt en og en halv time å vente på bussen som tok meg til Hardangerexpressen, båten med endestasjon i Rosendal. På kaien i Rosendal måtte jeg ingen onkel, men heller en fyr jeg tror må ha en sinnslidelse Hvordan ellers bytte ut denne praktfulle saken i den glorifisert Bobla i bakgrunnen?!
Uansett, jeg tok med meg sykkelen som forumonkel Olav så pent tipset meg om, la igjen kanskje mer penger enn jeg burde, og kastet meg ivei på hjemturen etter å ha signert lumske papirer og blitt fóret på speilegg og kaffe før selger ombestemte seg Etter fem minutter ringte det i intercommen, bilnøklene mine lå igjen i gangen hos Stian(selger) Slik ble det til at han fikk se godsykkelen dra ikke bare en, men to ganger
Ruta hjemover så slik ut:
Etter å ha konsulert meg med Satans Vegvesens webkamera og YR.no, ble valget å droppe Filefjell og Valdresflye til fordel for Hardangervidda mot Lillehammer. Slike ungdommer med skinndress og uteblivende gubbejakke kan ha vett nok til å unngå minusgradene, om enn bare så vidt
Utgiften ble fort glemt nok kjøregleden tok over, jeg hadde helt glemt hva for et paradis Hardanger er Ble til og med bildestopp i Øvre Eidfjord, da er turgleden på topp da!
Fra de dype fjorder gikk turen opp i de høye vidder, og 12 varme ble fort til bare to Heldigvis har denne unge herremannen vært iført Kongens Klær såppass nylig at noe fortsatt sitter, så det varmeholker og gubbejakke ikke var å oppdrive, ble lag-på-lag prinsippet brukt etter alle kunstens regler Ull innerst, GODE knelange ullsokker i skoa, vindstopper innenfor jakka, varmehansker på lankene og regndress uttapå. Både vindstopper og regndress fra øverste hylle hos Biltema
Med et utseende som Michelinmannen og kalde sportsdekk, gikk det pent og rolig, dog ikke tregt over vidda, det ble til og med sesongens første snøskavlbilde for undertegnede
Turen går videre via Geilo, hvor det ble proviantert med skikkelig ungdomskost, altså energidrikke og ferdigsvele
Derifra gikk turen til Gol, hvor jeg tar av for å kjøre over Sanderstølen og Tisleidalen. Dette er bomvei, og da ser jo jeg for meg en smal asfaltvei lik Tindevegen, men gud så feil jeg tok Mulig den hadde føltes lik Tindevegen med asfalt, men myk grusvei var ikke det jeg håpet på Se bort nå, Toven!
Den strekningen over der kan sikkert passe fint for dere med gubbejakker og alukofferter For min del kostet den meg en time ekstra kjøring, da jeg ikke følte Pirelli Rosso 2 var helt på høyde med TKC80
Kvelden bød ikke på så mye interessant, kun en middagsstopp på like ungdommelige McDonalds Utover det gikk turen fortløpende til Rondane høyfjellshotell. Til 300kr natten for hotell ble det å ta kveld der kl.23. Hotellet ligger 15-20 min ut fra Otta, opp en morsom liten fjellvei 300kr for dobbeltrom av ok standard, med wifi, frokost og fri bruk av velværebasseng er rett og slett billig i mine øyne
Det ble lite bading, men heller en god natts søvn, fulgt av en næringsrik frokost med praktutsikt
For de med godt syn så er det bare å svare at ja, det er snø i lufta dere ser Heldigvis var det ikke noe som ble liggende, og 08.45 var var Michelinmannen nok en gang i salen, og det var ikke mange høydemeterne jeg måtte nedover før snø ble til regn, og slik fortsatte det hele veien til Oppdal Der ble det en stopp for å varme fingrene, i og med at uruttinert ungdom ikke hadde med lader, og brente batteriene i hanskene kvelden før Før jeg satt ivei videre ble bakdekk inspisert, og det begynte å bli tynn gummi langs midtstripa Disse dekkene hadde mønster på midten når jeg forlot Rosendal jo!
Nokså riktig ble det ikke bedre på dekkfronten når jeg nærmet meg Melhus, og på Støren så det slik ut:
Heldigvis ble i det minste været noe bedre siste biten inn, så det er jo noe Ca 80mil ble det på denne hjemturen, og dere kan jo gjette om jeg er forelska eller ikke Denne gangen var det ikke feil å møte ungdomsdrømmen, her skal det bli mange fine mil
Kan samtidig gi litt bakgrunnsinfo om sykkelen. Det er ikke(!) en S, men en oppbygd ikke-S. I 2012 ble den vistnok rygget på, og så fort ramma får en støkk på Ducatiene så er det rammebytte ute og går. Den ble bygd opp av Ole Bjørn Plassen selv hos Løvaas Motor, om jeg ikke husker feil Så her er det altså en ikke-S med S-utgave Öhlins gaffel, hel-Termi eksos, laptimer og felger fra 1198 Superbike, som gjør den noe spesiell. I tillegg har selger laget en custom plate som tailbag er srudd fast i. Denne slider rett inn i festene til passasjersal, så her tar det to sekunder å ta med seg bagasjen inn om kvelden, og hekte på igjen dagen etterpå Selger sa det noe slik som at "eg hadde skifta til shorts og tatt min første øl innen resten hadde fått inn bagasjen"
Kan allerede avsløre at morgendagen skal brukes på å finne ut om Trondheim by har ett dekksett jeg ønsker å kjøpe på lager, for denne helga vil jeg nyte meldt finvær på min nyervervede moromaskin Hun er fantastisk lik en italiensk modell denne her Lang og slank, temperamentsfull, og krever nye sko allerede etter en tur
Turen ned til Rosendal, hvor sykkelen sto, var en liten amerikareise i seg selv Kl.04.50 gikk toget fra Melhus til Værnes, for så å ta flyet til Flesland. Der ble det drøyt en og en halv time å vente på bussen som tok meg til Hardangerexpressen, båten med endestasjon i Rosendal. På kaien i Rosendal måtte jeg ingen onkel, men heller en fyr jeg tror må ha en sinnslidelse Hvordan ellers bytte ut denne praktfulle saken i den glorifisert Bobla i bakgrunnen?!
Uansett, jeg tok med meg sykkelen som forumonkel Olav så pent tipset meg om, la igjen kanskje mer penger enn jeg burde, og kastet meg ivei på hjemturen etter å ha signert lumske papirer og blitt fóret på speilegg og kaffe før selger ombestemte seg Etter fem minutter ringte det i intercommen, bilnøklene mine lå igjen i gangen hos Stian(selger) Slik ble det til at han fikk se godsykkelen dra ikke bare en, men to ganger
Ruta hjemover så slik ut:
Etter å ha konsulert meg med Satans Vegvesens webkamera og YR.no, ble valget å droppe Filefjell og Valdresflye til fordel for Hardangervidda mot Lillehammer. Slike ungdommer med skinndress og uteblivende gubbejakke kan ha vett nok til å unngå minusgradene, om enn bare så vidt
Utgiften ble fort glemt nok kjøregleden tok over, jeg hadde helt glemt hva for et paradis Hardanger er Ble til og med bildestopp i Øvre Eidfjord, da er turgleden på topp da!
Fra de dype fjorder gikk turen opp i de høye vidder, og 12 varme ble fort til bare to Heldigvis har denne unge herremannen vært iført Kongens Klær såppass nylig at noe fortsatt sitter, så det varmeholker og gubbejakke ikke var å oppdrive, ble lag-på-lag prinsippet brukt etter alle kunstens regler Ull innerst, GODE knelange ullsokker i skoa, vindstopper innenfor jakka, varmehansker på lankene og regndress uttapå. Både vindstopper og regndress fra øverste hylle hos Biltema
Med et utseende som Michelinmannen og kalde sportsdekk, gikk det pent og rolig, dog ikke tregt over vidda, det ble til og med sesongens første snøskavlbilde for undertegnede
Turen går videre via Geilo, hvor det ble proviantert med skikkelig ungdomskost, altså energidrikke og ferdigsvele
Derifra gikk turen til Gol, hvor jeg tar av for å kjøre over Sanderstølen og Tisleidalen. Dette er bomvei, og da ser jo jeg for meg en smal asfaltvei lik Tindevegen, men gud så feil jeg tok Mulig den hadde føltes lik Tindevegen med asfalt, men myk grusvei var ikke det jeg håpet på Se bort nå, Toven!
Den strekningen over der kan sikkert passe fint for dere med gubbejakker og alukofferter For min del kostet den meg en time ekstra kjøring, da jeg ikke følte Pirelli Rosso 2 var helt på høyde med TKC80
Kvelden bød ikke på så mye interessant, kun en middagsstopp på like ungdommelige McDonalds Utover det gikk turen fortløpende til Rondane høyfjellshotell. Til 300kr natten for hotell ble det å ta kveld der kl.23. Hotellet ligger 15-20 min ut fra Otta, opp en morsom liten fjellvei 300kr for dobbeltrom av ok standard, med wifi, frokost og fri bruk av velværebasseng er rett og slett billig i mine øyne
Det ble lite bading, men heller en god natts søvn, fulgt av en næringsrik frokost med praktutsikt
For de med godt syn så er det bare å svare at ja, det er snø i lufta dere ser Heldigvis var det ikke noe som ble liggende, og 08.45 var var Michelinmannen nok en gang i salen, og det var ikke mange høydemeterne jeg måtte nedover før snø ble til regn, og slik fortsatte det hele veien til Oppdal Der ble det en stopp for å varme fingrene, i og med at uruttinert ungdom ikke hadde med lader, og brente batteriene i hanskene kvelden før Før jeg satt ivei videre ble bakdekk inspisert, og det begynte å bli tynn gummi langs midtstripa Disse dekkene hadde mønster på midten når jeg forlot Rosendal jo!
Nokså riktig ble det ikke bedre på dekkfronten når jeg nærmet meg Melhus, og på Støren så det slik ut:
Heldigvis ble i det minste været noe bedre siste biten inn, så det er jo noe Ca 80mil ble det på denne hjemturen, og dere kan jo gjette om jeg er forelska eller ikke Denne gangen var det ikke feil å møte ungdomsdrømmen, her skal det bli mange fine mil
Kan samtidig gi litt bakgrunnsinfo om sykkelen. Det er ikke(!) en S, men en oppbygd ikke-S. I 2012 ble den vistnok rygget på, og så fort ramma får en støkk på Ducatiene så er det rammebytte ute og går. Den ble bygd opp av Ole Bjørn Plassen selv hos Løvaas Motor, om jeg ikke husker feil Så her er det altså en ikke-S med S-utgave Öhlins gaffel, hel-Termi eksos, laptimer og felger fra 1198 Superbike, som gjør den noe spesiell. I tillegg har selger laget en custom plate som tailbag er srudd fast i. Denne slider rett inn i festene til passasjersal, så her tar det to sekunder å ta med seg bagasjen inn om kvelden, og hekte på igjen dagen etterpå Selger sa det noe slik som at "eg hadde skifta til shorts og tatt min første øl innen resten hadde fått inn bagasjen"
Kan allerede avsløre at morgendagen skal brukes på å finne ut om Trondheim by har ett dekksett jeg ønsker å kjøpe på lager, for denne helga vil jeg nyte meldt finvær på min nyervervede moromaskin Hun er fantastisk lik en italiensk modell denne her Lang og slank, temperamentsfull, og krever nye sko allerede etter en tur
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Gratulerer så mye! En sikker vinner det der
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Rått Gleder meg til å prøve den i sommer.
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Gratulerer den var rå
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Uff! Så du måtte nøye deg med en sånn en ja Ikke vær lei deg du, det blir nok greit det å skal du se
Eller rett og slett grattis Dette så vel riktig så riktig flott ut
Tourance Next skal det sitte på slike, Bare spør Tommas
Eller rett og slett grattis Dette så vel riktig så riktig flott ut
Tourance Next skal det sitte på slike, Bare spør Tommas
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Selv om det muligens ikke er det første man tenker på for en slik sykkel, så var Tourance Next i mine øyne helt konge! Jeg vil iallefall varmt anbefale den typen dekk til alle som vil høreojda wrote:Tourance Next skal det sitte på slike, Bare spør Tommas
Satt som støpt på våt vei, og mer enn jeg trengte på tørr vei. De "jevnet" også ut mye av den dårlige norske asfalten ved å være solide og tillot faktisk noen forsiktige sprell på grusveier uten at det direkte kjentes ut som våt is... Det skal nevnes at det finnes folk som pisker syklene mer enn meg, og muligens trenger Diablo tyggegummidekk, men jeg kan i det minste si at min ikke ble daukjørt.
Sist men ikke minst: dekkene ble ikke slitt bare man så på de
For meg så tipper jeg de realistisk varte 3-4 ganger så lenge som et rent sportsdekk, og sannsynligvis i området +/- 10k km med aktiv kjørestil.
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Oj oj oj, heisann! Nå blir jeg snart farlig skeptisk på om jeg blir kastet ut av soverommet til fordel for ei italiener.. betyr dette et hakk opptrapping i antall kjøreturer? "Jeg er hjemme, tenkte jeg skulle begynne på middag, hvor er du?" - "eeeh, kjørte en tur jeg.. Er på Otta"JK95 wrote:Kan allerede avsløre at morgendagen skal brukes på å finne ut om Trondheim by har ett dekksett jeg ønsker å kjøpe på lager, for denne helga vil jeg nyte meldt finvær på min nyervervede moromaskin Hun er fantastisk lik en italiensk modell denne her Lang og slank, temperamentsfull, og krever nye sko allerede etter en tur
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Jeg kjører neppe mer aktivt enn deg, og har god erfaring med Angel GT, men har lyst til å få prøvd både M7RR som jeg likte godt på Thea, og Continental sine SportAttack 3, som skal være i samme bane som M7RR. Ikke rene sportsdekk for glovarm asfalt, men heller dekk som er mer enn sporty nok, og i tillegg funker godt i det våte elementTommas wrote:Selv om det muligens ikke er det første man tenker på for en slik sykkel, så var Tourance Next i mine øyne helt konge! Jeg vil iallefall varmt anbefale den typen dekk til alle som vil høreojda wrote:Tourance Next skal det sitte på slike, Bare spør Tommas
Satt som støpt på våt vei, og mer enn jeg trengte på tørr vei. De "jevnet" også ut mye av den dårlige norske asfalten ved å være solide og tillot faktisk noen forsiktige sprell på grusveier uten at det direkte kjentes ut som våt is... Det skal nevnes at det finnes folk som pisker syklene mer enn meg, og muligens trenger Diablo tyggegummidekk, men jeg kan i det minste si at min ikke ble daukjørt.
Sist men ikke minst: dekkene ble ikke slitt bare man så på de
For meg så tipper jeg de realistisk varte 3-4 ganger så lenge som et rent sportsdekk, og sannsynligvis i området +/- 10k km med aktiv kjørestil.
Vi får nesten se det ann, kunne nok tatt hva som helst bare for å kjøre i helga
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: JK's Ducatiblogg (Streetfighter)
Da den nye italienske i hus, gratulerer med rå sykkel.
misspelling with autocorrect
misspelling with autocorrect