The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Desmo wrote:
pollti wrote:Helt plutselig så årnæe seg Desmo ! Hør nå på Intruder som er en klok herremann og finn noe å kjøre med på 2 hjul. Bør ikke være fjongt og nytt bare den går innimellom. Mange ånkli flotte Hyser og Daelim du kan transportere ditt lett forspiste legeme på for en billig penge. Du er så sta at jeg vurderer å alliere meg med Intruder og Mekkis for å stable deg opp på ei Hyse. Til og med Mekkis har Hyse i garasjen sin ! Kan jo bli føljetong på Nettavisa av mindre. Sta Hadelending tvunget til å kjøre koreansk MC møl :roll:
Nå har jeg droppet alle tanker om å kjøpe nytt Missill fra Frankrike forresten. Nå har jeg litt knekk i håndleddet etter å oppdaget at han derre pløsa som bor sammen med Klorofyll Lan er fra nærområdet mitt så nå sikter jeg mot el bil- Ræva, skikkelig indsisk møl det må jo være noe? Denne voldsomme forandringen i mitt syn på
alternative transportmidler kom etter å ha kjørt en fletta ny Yaris. Når Toyopet hiver seg på denne miljø bølgen er det bare fordi de lurer deg, det der var svært skralle greier og det var hybrid. Snakk om lureri ! Bilen var møl,møl, møl og atter møl ! Aldri i min garasje !
Skal en ha MC, bør en ha mindre gjeld enn det jeg har først. Sånn. Er. Det. Bare! Punktum finale. Meeeeen Pollti behøver visst en liten oppdatering i geografien her på indre østland. Jeg har aldri hatt tilhold på Hadeland. Fylket er riktignok det samme, enn så lenge, for et par av kommunene har visst tenkt å melde overgang til det som skal bli Viken. Såfremt Drule-Erna og Hjernedød-Siv får viljen sin. Jeg bor på Toten og vi har ikke vært helt kompiser med hadelendingene, eller sautjuvene som vi kaller dem. Det skal visstnok finnes ett ærlig menneske på Hadeland, men den personen har stjålet en sau den også. Kjøp deg for guds skyld en sånn dildo-bensin farkost du også. Men prøv ikke å overbevise meg om at du gjør det for andre miljøer enn bankkontoen og lommeboka di sin skyld. Begriper ikke hvordan riskokerprodusenten Toyota kan selge flere biler enn VAG på verdensbasis. Men det går vel under det at den siste idioten ikke er født enda.
Lurer på hva det er for et mål Drule-Erna og Hjernedød-Siv higer etter,håper det ikke er oss kara..
Best å ligge djupt i terrainet så de ikke ser oss.. :smt117
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Her kan du se Ræva https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112888016 Den ser så fæl ut at det er utrolig at noen har fått betalt for å tegne no sånt. Men kvaliteten skal visstnok for være tvilsom og det veier opp for mye det :shock: Den i annonsen er jo fin men jeg ser etter noe mere slitent for å si det sånn, en RævaReva hadde passet bra \:D/ Mini Mus er så bra at den ikke er ånkli Pollti bil egentlig. Den var også et røverkjøp levert av Grøftekanten Auto. Alt virker inkl bakruteviskeren og fjernkontrollen og det er veldig bra for å være en gammel haug av en Mini. Så langt har den kostet 500 kr for en gjengetapp til hjulboltene og 300 kr for boltene. 800 kroner totalt pluss en rull Gaffa. Rekk opp handa de som bruker mindre penger på EU godkjent gammelt møl ? Ingen ? Da vant jeg igjen.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Rævaen er jo regget som MC så den har heller ikke EU-kontroll.. :lol: '

men hva er rekkevidden? 25 meter eller 5 mil?
Desmo wrote: Enten har jeg hatt mer enn griseflaks med bilene mine, eller så er det andre som har fått seg skikkelige mandags-biler. Eller begge deler.
Det virker som det er blitt værre og værre...spesielt turboer,gearkasser og elektronikk-og Audi sine A-forstillingsdeler holder samme lave standard...

At du har hatt flaks er jo bare å glede seg over. :thumleft
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Her kan du se Ræva https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=112888016 Den ser så fæl ut at det er utrolig at noen har fått betalt for å tegne no sånt. Men kvaliteten skal visstnok for være tvilsom og det veier opp for mye det :shock: Den i annonsen er jo fin men jeg ser etter noe mere slitent for å si det sånn, en RævaReva hadde passet bra \:D/ Mini Mus er så bra at den ikke er ånkli Pollti bil egentlig. Den var også et røverkjøp levert av Grøftekanten Auto. Alt virker inkl bakruteviskeren og fjernkontrollen og det er veldig bra for å være en gammel haug av en Mini. Så langt har den kostet 500 kr for en gjengetapp til hjulboltene og 300 kr for boltene. 800 kroner totalt pluss en rull Gaffa. Rekk opp handa de som bruker mindre penger på EU godkjent gammelt møl ? Ingen ? Da vant jeg igjen.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

mekkern wrote: Det virker som det er blitt værre og værre...spesielt turboer,gearkasser og elektronikk-og Audi sine A-forstillingsdeler holder samme lave standard...

At du har hatt flaks er jo bare å glede seg over. :thumleft
Det er så at jeg har hatt flaks, men........ Hvis absolutt all VAG er så dårlig som det enkelte vil ha det til, så hadde de ikke vært verdens mest største bilfabrikk i 2017. Du får ikke solgt over 6,6 mill biler bare på navnene. Og så hadde kanskje VAG vært chateau bankerott for en del år siden. Vil ikke påstå at VAG er verdens beste biler på noen måte, men heller ikke så himmelropende dårlige. Leste nylig at Audi tilbakekaller 1,2 mill biler p.g.a feil på kjølesystemet. Er jo ikke akkurat tillitsvekkende, men så fort det er mulig å bringe slike nyheter til torgs så må det skrikes ut i media. Noen som ikke tåler at VAG er blitt så store?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Desmo wrote:
mekkern wrote: Det virker som det er blitt værre og værre...spesielt turboer,gearkasser og elektronikk-og Audi sine A-forstillingsdeler holder samme lave standard...

At du har hatt flaks er jo bare å glede seg over. :thumleft
Det er så at jeg har hatt flaks, men........ Hvis absolutt all VAG er så dårlig som det enkelte vil ha det til, så hadde de ikke vært verdens mest største bilfabrikk i 2017. Du får ikke solgt over 6,6 mill biler bare på navnene. Og så hadde kanskje VAG vært chateau bankerott for en del år siden. Vil ikke påstå at VAG er verdens beste biler på noen måte, men heller ikke så himmelropende dårlige. Leste nylig at Audi tilbakekaller 1,2 mill biler p.g.a feil på kjølesystemet. Er jo ikke akkurat tillitsvekkende, men så fort det er mulig å bringe slike nyheter til torgs så må det skrikes ut i media. Noen som ikke tåler at VAG er blitt så store?
Neida Desmo ALT er ikke svart.
de er ok å kjøre og de ser bra ut sånn generelt. Boraen begynte på "oljebrenner livet" som de fleste med 1,6 16v rett rundt 200K-røykla hele Geiranger i sommer ved bremsing på gearene ned "Ørnesvingene)-han m EL bilen bak ble nok imponert når jeg ga gass og han ikke så veien.. \:D/
men det er med rykter reklame og "følelser" en skal selge biler vet du.. det at en gir kunden en "følelse" av at en gjerne er i en litt "spesiell" gruppe-slik som teslaeiere som flokker seg sammen på ladestasjonene...og kan det formidles en "premiumfølelse" i plastskrotet er jo lykken komplett... :lol:

de fleste biler er jo "spydd ut av samme hølet" og det er ikke slik at alle Toyota er bedre enn de andre på feil lengre-dessuten er de fleste drittkjedlige biler å kjøre.

Nå skal jeg gjøre som de fleste og komme med en dristig påstand om egen bil:
Den Fiestaen jeg kjøpte i høst (Mk8 ST-Line) er dritartig å kjøre, jeg testet en del biler i samme pris og størrelse men når det kommer til kjøreegenskaper rett ut av butikk fant jeg ikke noe mer artig. Men når det er sagt : er det en "bra bil"?
Tjaaaa.. bror min har hatt 2 nye etter hverandre og de har vært feilfrie utenom en blåtannenhet.
men vi får se-Foreløbig er jeg fornøyd, god å kjøre og passlig sprek-bra stereo.
Jeg har ikke investert mer enn i underkant av 300 for ny bil og holder den i 10 år så er jo avskrivningen akseptabel.
I mine "blå øyne" ser den bra ut også..

Image
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Har hatt to Nissan Primera,den første gikk 350.000 og den nuværende 300.000...Hittil !!Skal vise andremann over helga... :-k
På jagerflyverkstedet på Åshøgda,Desmo...
Har riktignok brukt litt på svartverksted på Nes...men ikke sløst bort ei krone på service...
Men de har gått og gått...og jeg etter... :smt008
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Lykke til som fordist, Mekkern! Bare ett spørsmål angående moderne Ford; Har dem klart å lage clutch i stedet for den klokoblinga dem hadde før i tiden? De Fordske som jeg har kjørt som er av eldre til ganske nye hadde ikke clutch. De hadde noe som begynte å legge inn før det hogg til med full kobling.
Ellers har jeg brukt dagen så her langt til litt fornuftig. Jeg kjørte ut hr. Honda og tappet den for olje og fylte ny. Så ellers over at det var på stell før jeg kjørte ham innerst i garasjen i sommeropplag. Før jeg la den gamle topphatten over tok jeg og stengte bensinkrana og lot den gå til forgasseren var tom. Bruker å gjøre det før lagring, og da er det som regel ett, kanskje to drag i snora når tiden er inne for å ta hr. Honda i bruk. Gåklipperen ble prøvestartet for den måtte fram når freseren skulle på plass. Det var to drag og så brummet den. Ja, det er også en Honda.

Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Ford har clutch du kan slurre herifra til sviddistøkker hvis du vil...
neida -den fungerer upåklaglig, gjevn og fin.

Honda ja...både maskiner og kjøretøy funker veldig bra.. :thumleft
Ikke så spennende da... de fungerer jo hver gang.. :lol:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

mekkern wrote:Ford har clutch du kan slurre herifra til sviddistøkker hvis du vil...
neida -den fungerer upåklaglig, gjevn og fin.

Honda ja...både maskiner og kjøretøy funker veldig bra.. :thumleft
Ikke så spennende da... de fungerer jo hver gang.. :lol:
Ja, da har'em greid å lage clutch. Det var jaggu på tide. Jeg har kjørt Sierra, Transit og Focus or de hadde samma klokoblinga hele bunten. Tok greit til å begynne med og så sa det bare PANG! og fullt inngrep før pedalen var halvveis ute. Honda maskiner har jeg fordi de er lettstartede og brukervennlige. En skal ikke grue seg for å klippe plen eller frese snø fordi maskina ikke er enkel å starte eller bruke. Kan ikke få fullrost hydrostaten til Honda. Finner alltid en passe hastighet framover uansett snømengde/-beskaffenhet eller lengde på gresset. Og er det litt plundrete med at en skal inntil noe, så er det bare å dra spaken litt bakover så får en passe fart. Og ett eller maks to drag i startsnora er passe. Nå har jo Hondafreserne kommet med elstart. Det syns jeg bare er fordyrende og unødvendig. En 5-åring starter glatt en 12 hesters Hondamotor med snora.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Leit å blande seg inn i Hondas supermaskiner...
Fløy en småfugl i vinduet her i dag,helbrun og spraglete i brystet.Døde,utenfor kjerringas gjestmilde fuglebrett..
Nå lurer vi på hva slag den var..sett på nett men har ikke funnet den..
Men hos Desmokameratene årnær det seg sikkert.. :smt109
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

intruder wrote:Leit å blande seg inn i Hondas supermaskiner...
Fløy en småfugl i vinduet her i dag,helbrun og spraglete i brystet.Døde,utenfor kjerringas gjestmilde fuglebrett..
Nå lurer vi på hva slag den var..sett på nett men har ikke funnet den..
Men hos Desmokameratene årnær det seg sikkert.. :smt109
Har du bilde av det biologiske selvmordsprosjektilet?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Bikeridr »

mekkern wrote:
intruder wrote:Leit å blande seg inn i Hondas supermaskiner...
Fløy en småfugl i vinduet her i dag,helbrun og spraglete i brystet.Døde,utenfor kjerringas gjestmilde fuglebrett..
Nå lurer vi på hva slag den var..sett på nett men har ikke funnet den..
Men hos Desmokameratene årnær det seg sikkert.. :smt109
Har du bilde av det biologiske selvmordsprosjektilet?
Må ha vært en heipiplerke ;-)
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Bikeridr wrote:
mekkern wrote:
intruder wrote:Leit å blande seg inn i Hondas supermaskiner...
Fløy en småfugl i vinduet her i dag,helbrun og spraglete i brystet.Døde,utenfor kjerringas gjestmilde fuglebrett..
Nå lurer vi på hva slag den var..sett på nett men har ikke funnet den..
Men hos Desmokameratene årnær det seg sikkert.. :smt109
Har du bilde av det biologiske selvmordsprosjektilet?
Må ha vært en heipiplerke ;-)
Kjerringa kikket i dyreleksikon og fant ut det var ei trepiplerke...må være sjelden her i Brumunddal`n ,vi har ihvertfall ikke sett den før..----Takk for hjelpa !! .... :smt041
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Sånn! Da har Nye Fillebilen fått på sandalene. Vinterhjula har vært på og bilen i jevnlig bruk uten at jeg har hatt dårlig samvittighet eller noe sånn. Har ikke hatt piggdekk siden våren 87 på noen bil. Hadde bestilt time hos gutta på Esso'n for den jobben. Mens jeg ventet på at Tor Arne skulle bli ferdig med matpausa tok jeg en kopp med kaffe. Da kom det en kar og parkerte bilen sin ved pumpene og kom inn i butikken for å handle. Virker litt hjernedødt med tanke på at det var massevis av plass ellers. Og han hadde goood tid. Men det blir verre! Bilen hadde nemlig EL-skilt.......... Vedkommende er en lokal størrelse som regner seg selv som bedre enn de fleste, kan hende litt over loven til og med. Han er nemlig mistenkt for å ha satt fyr på hovedbygningen på gården sin. Er ikke dømt, men en har jo lov å tenke sitt.
Etter hjulskiftet tok jeg med bilen og vinterhjulene til selvvasken hos naboen. Så da fikk jeg spylt av hjulene og så syns jeg det "hører til" med en bilvask etter hjulskift. Lempinga av hjul der og ut av bilen og på plass i garasjen var nok for høyrearmen kjenner jeg.

Image

Sommerskodd karjol.
Image
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Post Reply