The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Tekumseh »

Herlige vinterbilder :-) Det ble en årntli vinter igjen. Her oppe i Trøndelag er det veldig lite snø, men nok til at det er hvitt/skiføre overalt. Det har vært stort sett vært jevnt -1 til -7 etter jul, veldig stabilt mot hva man er vant til. Ellers har jeg kjenninger på Østkysten av Sverige som holder på å snø ned totalt.
Som alltid forsvinner vel snøen med påska vil jeg tro, om det ligger en desimeter eller to meter. :-)
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

Tekumseh wrote:Herlige vinterbilder :-) Det ble en årntli vinter igjen. Her oppe i Trøndelag er det veldig lite snø, men nok til at det er hvitt/skiføre overalt. Det har vært stort sett vært jevnt -1 til -7 etter jul, veldig stabilt mot hva man er vant til. Ellers har jeg kjenninger på Østkysten av Sverige som holder på å snø ned totalt.
Som alltid forsvinner vel snøen med påska vil jeg tro, om det ligger en desimeter eller to meter. :-)
Vel, ja, jo........ Er mer enn nok snø her slik det er nå, men vi har mer i vente. Ser nå litt skummelt ut for at det blir bart i påsken her. Leste i Oppland Arbeiderblad, som er lokalavisen, at det ble satt ny rekord i snødybde i februar i går. Metrologiskes målestasjon på Biri som er ca. 3 mil nord for Gjøvik hadde 132 cm snø på målepunktet da.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

https://www.nrk.no/ho/stenger-snodeponi ... 1.13901353

Snø ja....før siste snøfall...... :roll:
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Tekumseh »

mekkern wrote:https://www.nrk.no/ho/stenger-snodeponi ... 1.13901353
Snø ja....før siste snøfall...... :roll:
Desmo wrote: Vel, ja, jo........ Er mer enn nok snø her slik det er nå, men vi har mer i vente. Ser nå litt skummelt ut for at det blir bart i påsken her. Leste i Oppland Arbeiderblad, som er lokalavisen, at det ble satt ny rekord i snødybde i februar i går. Metrologiskes målestasjon på Biri som er ca. 3 mil nord for Gjøvik hadde 132 cm snø på målepunktet da.
Det er såpass ja... :-) Joda, ser det kan skape problemer. Kunne gjerne tatt en tre fire desimeter jeg, men det blir nok vanskelig i praksis.
Bare å holde Honda'en i stand da, skjønner jeg :-)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

NÅ har jeg funnet drømme Pollti bilen i snøkavet. Gåen forstilling og helt dønn lodden av møkk innvendig ! Moro å ligge i snøen i Oslo sentrum og skru møl som klarer 120 km til sitt nye hjem før det blir mere skruing :thumleft Men selgerinnen er sporty og godtar stadig synkende pris etter som det dukker opp feil :roll: =D> Den har oxygen behandlet AC sier hun :-s Ække det GT så vet ikke jeg. Hvordan folk klarer å skambanke en 2007 modell til de grader er en gåte for meg.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:NÅ har jeg funnet drømme Pollti bilen i snøkavet. Gåen forstilling og helt dønn lodden av møkk innvendig ! Moro å ligge i snøen i Oslo sentrum og skru møl som klarer 120 km til sitt nye hjem før det blir mere skruing :thumleft Men selgerinnen er sporty og godtar stadig synkende pris etter som det dukker opp feil :roll: =D> Den har oxygen behandlet AC sier hun :-s Ække det GT så vet ikke jeg. Hvordan folk klarer å skambanke en 2007 modell til de grader er en gåte for meg.
Jammen, hva ER det for slags bil? Du burde virkelig ikke kjøre hvis du har blitt så senil at du ikke husker hva du har kjøpt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Det er en grovt mishandlet Mini bare. Den ser ut som en søpplecontainer innvendig. Utrolig hvor mye dritt dama har slengt rundt seg i den. Vassne chips, mugne halvspiste hamburgere, kaffesøl og papir i tjukke lag. Bærekulene var så slitt at det er rart forhjula ikke har falt av så jeg har byttet de. Diverse foringer og lekke drivaksel mansjetter og en mangel liste fra siste EU kontroll lang som et vondt år. Hele bunnen av bakre eksospotta er falt av og hun skjønner fremdeles ikke at den ikke ble godkjent.
Åpner glasstaket så er det flaks men det er en svakhet på disse bilene så det skal hun ikke ha skylda for. Men hun har passet på dekk og bremser i hvert fall, det er i orden. :thumleft
Ny bakre potte, nye foringer i forstilling, ny bunnpannepakning, bytte ut asfalt olja i motoren og fikse kjølevanns lekkasje og tømme den for dritt og møkk, fikse rust på fordørene så er den klar for ny EU godkjenning. Knoks Bildeler i Stavanger har en kasse med bruktdeler på vei til uka inkludert AC kompressor. Eneste som er kjøpt nytt så langt er bærearmer , foringer, filter og bakrute pussermotor pluss noen lyspærer. Mandag klistres prøveskilt på så prøver jeg å få vraket sydover i lende forhåpentligvis bare avbrutt av stopp for å etterfylle kjølevæske \:D/
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Det er en grovt mishandlet Mini bare. Den ser ut som en søpplecontainer innvendig. Utrolig hvor mye dritt dama har slengt rundt seg i den. Vassne chips, mugne halvspiste hamburgere, kaffesøl og papir i tjukke lag. Bærekulene var så slitt at det er rart forhjula ikke har falt av så jeg har byttet de. Diverse foringer og lekke drivaksel mansjetter og en mangel liste fra siste EU kontroll lang som et vondt år. Hele bunnen av bakre eksospotta er falt av og hun skjønner fremdeles ikke at den ikke ble godkjent.
Åpner glasstaket så er det flaks men det er en svakhet på disse bilene så det skal hun ikke ha skylda for. Men hun har passet på dekk og bremser i hvert fall, det er i orden. :thumleft
Ny bakre potte, nye foringer i forstilling, ny bunnpannepakning, bytte ut asfalt olja i motoren og fikse kjølevanns lekkasje og tømme den for dritt og møkk, fikse rust på fordørene så er den klar for ny EU godkjenning. Knoks Bildeler i Stavanger har en kasse med bruktdeler på vei til uka inkludert AC kompressor. Eneste som er kjøpt nytt så langt er bærearmer , foringer, filter og bakrute pussermotor pluss noen lyspærer. Mandag klistres prøveskilt på så prøver jeg å få vraket sydover i lende forhåpentligvis bare avbrutt av stopp for å etterfylle kjølevæske \:D/
La høgger'n få skräpet! Tysk "engelskmann" er da ingenting å samle på med mindre søpledama betalte deg for å ta den med.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Selv om jeg må legge noen lapper i den i deler og rep så er den rå billig. Den har forresten parkerings skade på taket av alle steder :shock: Haus Gestapo har klart å få det mitt på panseret på en bil hun hadde. Men på taket det har hun ikke klart å få til. Enda. :roll:
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by Desmo »

pollti wrote:Selv om jeg må legge noen lapper i den i deler og rep så er den rå billig. Den har forresten parkerings skade på taket av alle steder :shock: Haus Gestapo har klart å få det mitt på panseret på en bil hun hadde. Men på taket det har hun ikke klart å få til. Enda. :roll:
Taket????????!!!!!!! Hvordan i all verden bærer man seg ad når man får parkeringsskade på taket? Det går langt over min begripelse og langt opp i presten sin. HG har jo også prestert et kunststykke da hun fikk parkeringsskade på panseret. Jeg har en svak bulk på mitt, men den kommer ikke fra noe parkeringsrelatert. Den fixet jeg en gang jeg skulle ha vekk et litt tykt islag på panseret. Jeg min dust slo i panseret med knyttneven for å løsne isen. Og ved en senere vask oppdaget jeg at jeg hadde slått akkurat hardt nok til å lage en svak bulk. Den er veldig vanskelig å se. Må ha lyset fra rett kant og sikte langs panseret for å se den. Men like irriterende for det.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Nå lurer jeg på om Pollti har en eller sær fetish for "mishandlede biler"????? :-k
er det noe spesielt med denne kjærra bortsett fra at den har gått for lut og kaldt vann???
I utgangspunktet er det jo en gedigen dr***bil også...

ville tro du hadde nok med "husstandens" missbrukte kjøretøy. :smt003
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Mishandlete biler heter Pollti biler det Mekkis. Dette oppstod pga en Volvo 123 GT kjøpt av politiet og hvor vi hadde fest i baksetet på E 18 med dertil følgende ånkli særriøse samtaler i grøfte kanten med Onkel Blå utenfor Holmestrand.
Med Minien er det ingenting spesiellt å merke seg. Den har gått bare 55 000 og var nesten gratis så da kunne jeg ikke si nei. :lol: Har en datter som vil ha bil så hun overtar den tenker jeg når det tekniske er sortert ut og den er rengjort innvendig. Masse bil igjen i den.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by mekkern »

Husker historien bak navnet ja. :lol:


Kjenner til unger og bil ja..... gått noen kroner der...og det er ikke over tror jeg... :redface
User avatar
intruder
Posts: 4270
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by intruder »

Husker da jeg og brodern var små at gubben skulle få en bil på prøve hjem,og vi så for oss en Mercedes vi.Så liksom stjerner i lufta...
Vi satt på låvebrua og ventet,det durte borti veien og der kom en Skoda Oktavia stasjonsvogn...da så vi stjerner likevel.. \:D/
Men bilen var bra den..
pollti
Posts: 748
Joined: 08 Nov 2015 15:55

Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.

Post by pollti »

Møfrøet er sjåførlærer og kjøpte seg inn i en skole i fjor. Bruk av lærebil er hardt beskattet så den bruker hun ikke privat og inntjeningen tror jeg er veldig lav siden det er solid overetablering av sjåfør skoler i distriktet. Noen kommer til å måtte gi opp. Så da subsiderer jeg privatbil for å hjelpe til på den siden mest for å vise at jeg setter pris på hvor hardt hun jobber for å klare alt selv.
Post Reply