Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Hva har du kjøpt i dag?

Post by Snikkeren »

På KTM’en har det aldri vært noe problem å bare bruke killswitch’en. Har fint kunne stått en time uten noe problem. Litt verre på Honda’en. Der kan jeg ikke stå så lenge. Ihvertfall ikke hvis varmeholkene er på.

Lurer på om jeg bare skal koble ut ABS’en på bakhjulet, så slipper jeg å huske på det hver gang jeg slår av tenningen.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Epylypzon wrote:Jeg bruker killswitchen "hele tiden". Mye enklere hvis du skal stoppe/starte 10 ganger i løpet av noen få minutter(satt på spissen).
Men har kun vært strømtom 1 gang. Det var i 2012, hadde minipc en kobla til mens jeg lå i teltet å så på håndballkamp :P

Dette startet vel med ett lite stikk :erte til en som nesten konsekvent glemmer å skru av lys i forbindelse med killswitch-bruken :lol: å så fornuften i extra "startbatteri".

Selv bruker jeg tenningsnøkkel i 99.9% av tilfellene, men det er grunnet tillagt vane.
Men de få gangene jeg bruker den kan du høre meg banne når sykkelen ikke vil starte 8)
Ivertfall i 20 sek før jeg kommer på å skru bryteren tilbake igen :lol:

Har også en "dørnøkkel" til bilen uten elektronikk, og den drar jo starteren men lite mer skjer :shock:
Har driti meg ut etpar ganger med den også *^~$€{£€]+|_~#%#$€% :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

knutk wrote:
Bikeridr wrote:
knutk wrote:
Mange ganger stopper man på et sted hvor det er ønske om å parkere sykkelen i gir slik at den ikke sklir av støtta.
Da ender man opp med å bruke venstre handa til clutchen, høyrehanda holder bremsa og begge bena plantet i bakken for å sikre sykkelen. Absolutt enklest å stoppe motor med stoppen på handtaket.
Mitt kontraspørsmål blir, hvorfor ikke bruke stoppen på handtaket?
Hmm, den problemstillingen har ikke jeg hatt på mine 25 år som tohjulskusk. Aldri hittil hatt behovet for å stoppe med killswitch'en. Står man som nevnt, så kan man vel løfte foten opp og sette ned støtta. Da stopper motoren :thumleft
Jada, det kan man også gjøre.
Men hva er problemet med å bruke stoppknappen? Den er jo laget for å stoppe motoren, og i samme slengen stenger den ned det meste som trenger strøm untatt parklys/bremselys og instrumentpanel.
Joda, i og for seg greit nok. Men en liten detalj som jeg jo ikke har opplyst deg om. Jeg har defekt "død" tommel på høyrehanda og følgelig har jeg ikke sjans å bruke killswitch samnen med innklipet bremse. Jeg må også bruke venstre pekefinger for å starte, som da for meg er en tohåndsoperasjon :)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

men tenningsnøkkelen må en jo skru av og ta ut nøkkelen uansett hvis man forlater kjøretøyet-så slik ser jeg ikke poenget med først stoppknapp så tenning....
starte: -først nøkkel så stoppknapp og så starte.... ;-)

nei, tror nok jeg gjør som "alltid" inntil jeg kjører en sykkel som har "kombiknapp" som noen har fått nå...ofte i forbindelse med nøkkelløst.

faen... det snør igjen,akkurat kjørt fresen....... :evil:

Fresen har 2 hjul også men ikke i nærheten så artig. :? ..men den durer i det minste... :lol:

skal forresten teste et sett med billige varmeholker-4 trinn, mulig de ikke er sterke nok?? men tok ikke lang tid før de ble lunka på pulten.. :-k
funker de til prisen?,ja da er de et funn...

http://www.dx.com/p/electric-heated-mot ... oBQ-6jiaUk
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by knutk »

ojda wrote: ..............
Men de få gangene jeg bruker den kan du høre meg banne når sykkelen ikke vil starte 8)
Ivertfall i 20 sek før jeg kommer på å skru bryteren tilbake igen :lol:
.....
På din kommende sykkel er stopp og start bryter den samme, så da er der ett problem mindre i verden :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

knutk wrote:
ojda wrote: ..............
Men de få gangene jeg bruker den kan du høre meg banne når sykkelen ikke vil starte 8)
Ivertfall i 20 sek før jeg kommer på å skru bryteren tilbake igen :lol:
.....
På din kommende sykkel er stopp og start bryter den samme, så da er der ett problem mindre i verden :D

Yupp :thumleft mindre banning, å det må jo være bra \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

ojda wrote:
knutk wrote:
ojda wrote: ..............
Men de få gangene jeg bruker den kan du høre meg banne når sykkelen ikke vil starte 8)
Ivertfall i 20 sek før jeg kommer på å skru bryteren tilbake igen :lol:
.....
På din kommende sykkel er stopp og start bryter den samme, så da er der ett problem mindre i verden :D

Yupp :thumleft mindre banning, å det må jo være bra \:D/
Nei, nei - banning er bra. Står på forskning.no at de som banner er ner intelligente :thumleft
(Det er derfor Nordlenninger ligger over landsgjennomsnittet, har jeg hørt) ;-)
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Epylypzon »

mekkern wrote:men tenningsnøkkelen må en jo skru av og ta ut nøkkelen uansett hvis man forlater kjøretøyet-så slik ser jeg ikke poenget med først stoppknapp så tenning....
starte: -først nøkkel så stoppknapp og så starte.... ;-)

nei, tror nok jeg gjør som "alltid" inntil jeg kjører en sykkel som har "kombiknapp" som noen har fått nå...ofte i forbindelse med nøkkelløst.

faen... det snør igjen,akkurat kjørt fresen....... :evil:

Fresen har 2 hjul også men ikke i nærheten så artig. :? ..men den durer i det minste... :lol:

skal forresten teste et sett med billige varmeholker-4 trinn, mulig de ikke er sterke nok?? men tok ikke lang tid før de ble lunka på pulten.. :-k
funker de til prisen?,ja da er de et funn...

http://www.dx.com/p/electric-heated-mot ... oBQ-6jiaUk
Lett når man skal bare ta en liten pust i bakken for å roe pulsen.
Imagepust i bakken by Ole Christian Kristiansen, on Flickr
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Epylypzon »

Epylypzon wrote:Stoler på Bjerknez. Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Kommer til å levere igjen i morgen. Ikke fornøyd. Fikk ikke prøvd dem i butikken, syns ikke støydempinga er så bra.
Også tungvint å skifte mellom pc/tlf.

https://www.komplett.no/product/953061/ ... 310-953061

Prøver dette istedenfor
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Snikkeren »

Hmm. Dårlig støydemping? De får jo strålende kritikk i Lyd & Bilde, og får betegnelsen klasseledende på støydemping.

http://www.lydogbilde.no/test/sony-wh-1000xm2
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Epylypzon wrote:
Epylypzon wrote:Stoler på Bjerknez. Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Kommer til å levere igjen i morgen. Ikke fornøyd. Fikk ikke prøvd dem i butikken, syns ikke støydempinga er så bra.
Også tungvint å skifte mellom pc/tlf.

https://www.komplett.no/product/953061/ ... 310-953061

Prøver dette istedenfor
Jeg regner med du lastet ned appen som styrer støydempingen på telefon? Jeg testet flere hodetelefoner i butikken og Sonyen var best på støydemping.

Vanskelig og bytte mellom enheter? Du må deaktivere den på den enheten den er tilkoblet for å bruke den på andre.

Jeg bruker dem nesten hver dag og dem fungerer supert.


Brukerfeil?
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Epylypzon »

Bjerknez wrote:
Epylypzon wrote:
Epylypzon wrote:Stoler på Bjerknez. Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Kommer til å levere igjen i morgen. Ikke fornøyd. Fikk ikke prøvd dem i butikken, syns ikke støydempinga er så bra.
Også tungvint å skifte mellom pc/tlf.

https://www.komplett.no/product/953061/ ... 310-953061

Prøver dette istedenfor
Jeg regner med du lastet ned appen som styrer støydempingen på telefon? Jeg testet flere hodetelefoner i butikken og Sonyen var best på støydemping.

Vanskelig og bytte mellom enheter? Du må deaktivere den på den enheten den er tilkoblet for å bruke den på andre.

Jeg bruker dem nesten hver dag og dem fungerer supert.


Brukerfeil?
Samsung headphones lasta ned og prøvd ut. Nei, er bare at jeg ikke syns dem demper nok til at det er verdt prisen. At dem er de beste tviler jeg ikke på, det sier de fleste reviews på youtube også.
Og til bruk på kontoret blir det tungvindt. På plantronics kan man være tilkoblet pc og mobil samtidig.
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Samsung headphones?

Du vet Sony har en egen app som stiller inn og styrer dette?

Det virker som om det var tilkoblingsproblemene som gjorde at du byttet. Jeg bruker dem nesten hver dag via iPhoneX og madammen på sin gamle iPhone 5S samt at jeg bruker dem på Surface Pro i blandt. Helt sømløst. Å høre på to enheter samtidig har jeg ikke testet og jeg vet heller ikke hvorfor det skulle vært nyttig for min del.

Håper uansett du blir fornøyd. Hvis jeg MÅTTE velge noe annet, så hadde det nok blott Bose. Dem kom på en god andreplass. De du har kjøpt har jeg ikke hørt om før. Har hørt om merket, men ikke hodetelefonene. Sikkert bra nok :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Epylypzon »

Bjerknez wrote:Samsung headphones?

Du vet Sony har en egen app som stiller inn og styrer dette?

Det virker som om det var tilkoblingsproblemene som gjorde at du byttet. Jeg bruker dem nesten hver dag via iPhoneX og madammen på sin gamle iPhone 5S samt at jeg bruker dem på Surface Pro i blandt. Helt sømløst. Å høre på to enheter samtidig har jeg ikke testet og jeg vet heller ikke hvorfor det skulle vært nyttig for min del.

Håper uansett du blir fornøyd. Hvis jeg MÅTTE velge noe annet, så hadde det nok blott Bose. Dem kom på en god andreplass. De du har kjøpt har jeg ikke hørt om før. Har hørt om merket, men ikke hodetelefonene. Sikkert bra nok :thumleft
Sony Headphones heter den kanskje.
Plantronics er veldig store innen handsfree.
Prøvd bose og beats i butikken. Kunne fint høre ungeskrik fra barnevogna som passerte.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Faan steike søkke ta, her er det en diskusjon jeg har gått glipp av... kanskje fordi jeg har kjørt motorsykkel og ikke har pms! Og driver å følger med på en gjærlås om dagen. Stoppknapp? Finnes det?
Joda, fint med den i bakkestopp for å låse bakhjulet med begge bena i bakken.


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Post Reply