Ny MT-10,handikapbygg.
Ny MT-10,handikapbygg.
Hei!
Har ikke vært inne på forumet på lenge(måneder). Men mye har skjedd. På september fikk jeg et tilbud på ny mc jeg ikke kunne si nei til.
Kom over en 2017 MT-10 på finn.no. Den sto i Kirkenes og hadde gått 30 mil. Jeg har en Z1000SX som har passert 60k, så et bytte passet egentlig bra. Jeg hadde en stund sett etter en S1000XR med lavramme da jeg med mitt handikap og 170 cm høyde ikke bør ha en mc jeg må ha hjelp til å flytte(les rygge). BMW'n hadde flere usikkerhetsmomenter ift ombygging enn en MT-10, så en dag var vi flere kamerater på vei til Trondheim for å hente en MT-10 på hurtigruteterminalen. Litt pussig følelse å ha med en kamerat for å hente din egen nye mc. Blir sabla gøy med 20 hk mer og 20 kg mindre sykkel. Fy som jeg gler meg!!
I løpet av vinteren har jeg straks fullført ombygging til venstregass,venstrebrems og venstreclutch. Det dukket opp flere issuer etterhvert, men alle ser ut til å ha løst seg nå. I tillegg har jeg turmodifisert den. Det tok noen måneder før statensvegvesen ga meg klarsignal, men nå skal den være klar for visning og ny europatur for meg og 4 andre rørosinger.
Bilder kommer etterhvert!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Har ikke vært inne på forumet på lenge(måneder). Men mye har skjedd. På september fikk jeg et tilbud på ny mc jeg ikke kunne si nei til.
Kom over en 2017 MT-10 på finn.no. Den sto i Kirkenes og hadde gått 30 mil. Jeg har en Z1000SX som har passert 60k, så et bytte passet egentlig bra. Jeg hadde en stund sett etter en S1000XR med lavramme da jeg med mitt handikap og 170 cm høyde ikke bør ha en mc jeg må ha hjelp til å flytte(les rygge). BMW'n hadde flere usikkerhetsmomenter ift ombygging enn en MT-10, så en dag var vi flere kamerater på vei til Trondheim for å hente en MT-10 på hurtigruteterminalen. Litt pussig følelse å ha med en kamerat for å hente din egen nye mc. Blir sabla gøy med 20 hk mer og 20 kg mindre sykkel. Fy som jeg gler meg!!
I løpet av vinteren har jeg straks fullført ombygging til venstregass,venstrebrems og venstreclutch. Det dukket opp flere issuer etterhvert, men alle ser ut til å ha løst seg nå. I tillegg har jeg turmodifisert den. Det tok noen måneder før statensvegvesen ga meg klarsignal, men nå skal den være klar for visning og ny europatur for meg og 4 andre rørosinger.
Bilder kommer etterhvert!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Hurtigruteterminalen i sept-17
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Av med spjeldhus for å få gasswirer ombyttet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Venstresiden er tettpakket.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Imponerende pågangsmot det står respekt av
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Takk DrGreve!DrGreve wrote:Imponerende pågangsmot det står respekt av
Alt går, det tar bare litt lengre tid har jeg lært av min kloke far. Skal en gjøre alt med kun en arm tar det enda lengre tid. Men så er betalingen minst like god da
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Det er vel ikke så mye annet å si enn at dette er imponerende!
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Jeg blir alltid imponert over folk som ikke legger seg flate så snart der dukker opp problem
Litt nysgjerrig på flytting av gasshandtak. Er det enkelt å snu rotasjonen på gassrulla, eller må du dreie den "feil vei" ?
Litt nysgjerrig på flytting av gasshandtak. Er det enkelt å snu rotasjonen på gassrulla, eller må du dreie den "feil vei" ?
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Imponerende!!
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Spennende gjort, og ser ut som du er utstyrt med en solid dose pågangsmot
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Tøft! Bruker du original clutchhendel? Hvordan gjør du det når du skal bremse ned og clutche ut samtidig?
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Hei KnutK!knutk wrote:Jeg blir alltid imponert over folk som ikke legger seg flate så snart der dukker opp problem
Litt nysgjerrig på flytting av gasshandtak. Er det enkelt å snu rotasjonen på gassrulla, eller må du dreie den "feil vei" ?
Gassrulla er symmetrisk, så det er wire/fjæra på spjeldhuset som roterer gassrulla tilbake. Det er bare å bytte plass på wirene nede ved spjeldhuset. Gasswirene er ca like lange, så det er en enkel jobb.
Hovedutfordringen denne gangen var å få plass til bryterne på/til hendlene. Disse har jeg kuttet ut eller byttet i mindre brytere tidligere. Ettersom det er cruisecontrol på MT’n så ville jeg ikke ødelegge orginalstøpslene. Jeg har maskinert/frest meg nye fester på bremse og clutchbrakettene. Synes det ser greit ut.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Hei inunf!inunf wrote:Tøft! Bruker du original clutchhendel? Hvordan gjør du det når du skal bremse ned og clutche ut samtidig?
Ja jeg bruker original clutchhendel. Det er mulig å klemme inn begge hendlene samtidig. To fingre på hver. Ellers går det å skifte til bakbremsen når det går sakte nok.
På min første sykkel bygde jeg dualbrems på fotpedalen(la en bremseslangene fra den ene frontkaliperen til fotpumpa). Det er enkelt når det ikke er ABS.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Regner med dette er deg? Knallfilm. Godt å ha pågansmot når ting stritter i mot.
http://streamio.com/api/v1/videos/5a65c ... 07b5000001
http://streamio.com/api/v1/videos/5a65c ... 07b5000001
Re: Ny MT-10,handikapbygg.
Hei.lefty293 wrote:Hei KnutK!knutk wrote:Jeg blir alltid imponert over folk som ikke legger seg flate så snart der dukker opp problem
Litt nysgjerrig på flytting av gasshandtak. Er det enkelt å snu rotasjonen på gassrulla, eller må du dreie den "feil vei" ?
Gassrulla er symmetrisk, så det er wire/fjæra på spjeldhuset som roterer gassrulla tilbake. Det er bare å bytte plass på wirene nede ved spjeldhuset. Gasswirene er ca like lange, så det er en enkel jobb.
Hovedutfordringen denne gangen var å få plass til bryterne på/til hendlene. Disse har jeg kuttet ut eller byttet i mindre brytere tidligere. Ettersom det er cruisecontrol på MT’n så ville jeg ikke ødelegge orginalstøpslene. Jeg har maskinert/frest meg nye fester på bremse og clutchbrakettene. Synes det ser greit ut.
Takk for svar.
Det ser jo veldig "årtnlig" ut det der.
Da gjenstår det bare å bli kvitt snøen .
Lykke til med ny sykkel.