Inunf
Re: Inunf - Ducati!
Det er ikke katalysator i potta fra SC så vidt jeg vet. Det ser absolutt ikke slik ut. De sa ingenting hverken om det eller om at eksosventilen er fjernet. Prata litt sykkel med de to i kontrollhallen. Trivelige karer, kjører mc begge to.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Naken banesykkel
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Her har jeg slurvet med oppdateringene!
Dama fikk motorsykkeldeler til jul. Hun ble nok litt skuffet, men stemninga tok seg opp da hun fant ut at hun fikk mer enn 4 liter motorolje fra Biltema
Faktisk tok hun det noenlunde sporty og begynte på service selv.
Litt kreativ måte å lette framhjulet på. Kompressor, bensinkanne og en 15 kg manual på bagasjebrettet.
Nytt speedometerdrev.
Demonterte gaflene. Vi skal bytte gaffelolje og ta ventiljustering, så da måtte de av.
Mekanikerassistenten
Ser ut til at forgasserrekka må av for å få ut toppdekselet.
Assistenten bytter tennplugger.
Det var så langt vi kom. Tanken er at hun skal skru selv på denne sykkelen, men det er ikke så ofte hun har tid. Mulig jeg må trå til med en hjelpende hånd om når det nærmer seg vår.
Har også et prosjekt på gang her. Banesykkelen skal få:
-olje og oljefilter
-ventiljustering
-overhalt bakdemper
-litt nye farger (nye regler for startnummer i år)
-gaffelolje
-bremsevæske, reservoar og reservoarslange
-kjølevæske
Bakdemperen var det som hastet mest, skulle sende den til Martin Hovin i Barn Life Racing, og han bruker å bli travel utover våren.
Glad jeg laget meg takfeste i garasjen!
Sendte fra meg bakdemperen tidlig i januar. Når den kom frem spurte Martin om jeg hadde kjørt noe med den. Den hadde nemlig 0 i gasstrykk, det skal være 12 bar. Han mente det måtte ha vært interessant å kjøre med, sant å si merket jeg ikke så mye til det. Blir spennende å prøve sykkelen til våren!
Her er reservoaret og slangen jeg skal bytte. Håper det skal fikse bremseproblemer mine, eller så blir det ny bremsepumpe.
I går fikk jeg melding fra Martin om at dempere var ferdig. Han har stilt den inn etter min vekt, og kom med noen tips om oppsett foran også. Justeringa for lavfartskompresjon (low speed compression) var løs, derfor låsetråden. Dette blir artig å prøve!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dama fikk motorsykkeldeler til jul. Hun ble nok litt skuffet, men stemninga tok seg opp da hun fant ut at hun fikk mer enn 4 liter motorolje fra Biltema
Faktisk tok hun det noenlunde sporty og begynte på service selv.
Litt kreativ måte å lette framhjulet på. Kompressor, bensinkanne og en 15 kg manual på bagasjebrettet.
Nytt speedometerdrev.
Demonterte gaflene. Vi skal bytte gaffelolje og ta ventiljustering, så da måtte de av.
Mekanikerassistenten
Ser ut til at forgasserrekka må av for å få ut toppdekselet.
Assistenten bytter tennplugger.
Det var så langt vi kom. Tanken er at hun skal skru selv på denne sykkelen, men det er ikke så ofte hun har tid. Mulig jeg må trå til med en hjelpende hånd om når det nærmer seg vår.
Har også et prosjekt på gang her. Banesykkelen skal få:
-olje og oljefilter
-ventiljustering
-overhalt bakdemper
-litt nye farger (nye regler for startnummer i år)
-gaffelolje
-bremsevæske, reservoar og reservoarslange
-kjølevæske
Bakdemperen var det som hastet mest, skulle sende den til Martin Hovin i Barn Life Racing, og han bruker å bli travel utover våren.
Glad jeg laget meg takfeste i garasjen!
Sendte fra meg bakdemperen tidlig i januar. Når den kom frem spurte Martin om jeg hadde kjørt noe med den. Den hadde nemlig 0 i gasstrykk, det skal være 12 bar. Han mente det måtte ha vært interessant å kjøre med, sant å si merket jeg ikke så mye til det. Blir spennende å prøve sykkelen til våren!
Her er reservoaret og slangen jeg skal bytte. Håper det skal fikse bremseproblemer mine, eller så blir det ny bremsepumpe.
I går fikk jeg melding fra Martin om at dempere var ferdig. Han har stilt den inn etter min vekt, og kom med noen tips om oppsett foran også. Justeringa for lavfartskompresjon (low speed compression) var løs, derfor låsetråden. Dette blir artig å prøve!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Det der ser jo knall ut
Du har vel fortsatt ikke tenkt å selge Ducatien billig?
Du har vel fortsatt ikke tenkt å selge Ducatien billig?
Re: Inunf - Ducati!
Fyrte den opp i dag for å terge naboene litt. Mer lyd enn jeg husket Kommer ikke til å selge den dyrt engang! :p
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Skjønner jeg godtinunf wrote:Fyrte den opp i dag for å terge naboene litt. Mer lyd enn jeg husket Kommer ikke til å selge den dyrt engang! :p
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvorfor må det være så lenge til vår?
Re: Inunf - Ducati!
Krok i taket er gull verdt
Re: Inunf - Ducati!
Fikk ånden over meg i går og gikk løs på banesykkelen.
Skrudde av luftfilterboksen, framhjul, gafler, radiator og toppdekselet. Tenkte å sjekke ventilklaringene, men ser ut til at jeg har lagt igjen søkerbladene og mikrometeret i Ålesund.
Begynte litt på Ducatien i stedet, den har fått litt godsaker i løpet av vinteren.
Skal bytte fothvilere.
Disse var latterlig billige på ebay, kom uten instruksjoner, men kvaliteten ser ut til å være bra.
Skjønte meg ikke helt på hvor alle delene skulle, bestemte meg for å prøve på andre siden i stedet.
Ble ganske bra dette, fikk snudd giringen uten problemer. Ser ut til at girpedalen er litt lav, skal stille den inn skikkelig senere. Har ikke brukt låsemiddel på noen av boltene, så alt må taes igjen senere. Ville bare se om delene passet i første omgang.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skrudde av luftfilterboksen, framhjul, gafler, radiator og toppdekselet. Tenkte å sjekke ventilklaringene, men ser ut til at jeg har lagt igjen søkerbladene og mikrometeret i Ålesund.
Begynte litt på Ducatien i stedet, den har fått litt godsaker i løpet av vinteren.
Skal bytte fothvilere.
Disse var latterlig billige på ebay, kom uten instruksjoner, men kvaliteten ser ut til å være bra.
Skjønte meg ikke helt på hvor alle delene skulle, bestemte meg for å prøve på andre siden i stedet.
Ble ganske bra dette, fikk snudd giringen uten problemer. Ser ut til at girpedalen er litt lav, skal stille den inn skikkelig senere. Har ikke brukt låsemiddel på noen av boltene, så alt må taes igjen senere. Ville bare se om delene passet i første omgang.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Snudd som i motsatt giring ala moto-gp ?
Ikke noe gummi på girpedalen? Med tanke på å spise opp støvler..
Ikke noe gummi på girpedalen? Med tanke på å spise opp støvler..
Re: Inunf - Ducati!
Liker det jeg ser Den Ducatien er deilig
Re: Inunf - Ducati!
Første opp og resten ned ja. Jeg foretrekker det foran "vanlig". Bruker det på banesykkelen og de gatesyklene jeg ikke låner bort (RD' en og XJ'en har vanlig giring).Toven wrote:Snudd som i motsatt giring ala moto-gp ?
Ikke noe gummi på girpedalen? Med tanke på å spise opp støvler..
Er ikke redd for at den skal spise støvler, pedalen er helt glatt. Bytter den til noe med gummi på om det blir et problem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
Fortsatte litt på Ducatien i går.
Det kommer seg "Må" ha nye skruer til dette dekselet, de var begynt å bli litt rufsete.
Huff så skittent!
Mye bedre
Hadde sikkert gått an å vaske den originale huggeren, men jeg tar ikke sjansen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kommer seg "Må" ha nye skruer til dette dekselet, de var begynt å bli litt rufsete.
Huff så skittent!
Mye bedre
Hadde sikkert gått an å vaske den originale huggeren, men jeg tar ikke sjansen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Inunf - Ducati!
For en sykkel
Re: Inunf - Ducati!
Jeg bør ikke se på denne tråden her mer
Re: Inunf - Ducati!
Pakke i posten i går
Sent from my iPhone using Tapatalk