Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Da har jeg gått ned 10.3 kilo og det blir ganske nøyaktig 0.5 kg. pr. dag i snitt så langt.

Det er 40 dager igjen til det er gått to måneder og faller vekten fortsatt med 0.5 kilo i snitt så bikker jeg 30 kilo med litt god margin og kan herved inkassere en premie fra Onkel :lol:

Men desverre så går det nok langt fra like kjapt når det går mot slutten. Men to og en halv måned tror jeg er helt innafor. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by tshansen »

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by JK95 »

:lol :lol :lol
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Tommas »

Du har nok rett i det Lordy;-)
tshansen wrote:Image


Ellers bra stått på Bjerkiz, jeg tror litt offentlig posting som dette hjelper til å holde fokus. Det forplikter liksom litt mer enn bare å holde på i ensomhet.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by JK95 »

Spent på resultatet ja, om Bimmeren endelig skal få føreren den fortjener, altså en kledd i italiensk skinn 8) :lol:
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by xyvind »

Gjør han dette for at bimmern lettere skal kunne ta wheelies? Gjør han det for å spare bensin? Gjør han det for at det skal bli vanskeligere for politiet å se han? Gjør han det av religiøse grunner? Har han ikke penger til mat? Gjør han det for å kunne ta sommerturen på sin Tempo Corvette? Dette blir bare spekulasjoner, men det blir spennende å se hva han skal bruke denne slanke, avmagrede kroppen til i 2018-sesongen [emoji23] det nytter i hvert fall ikke ligge i dragsuget bak Bjerknez for å spare bensin lenger, for nå blir’n så smal at’n skjærer gjennom lufta som en måkevinge.
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Du har nok rett i det Lordy;-)
tshansen wrote:Image


Ellers bra stått på Bjerkiz, jeg tror litt offentlig posting som dette hjelper til å holde fokus. Det forplikter liksom litt mer enn bare å holde på i ensomhet.
Hehe, vi er nok alle skyldige når det kommer til å søke oppmerksomhet her inne. Faktisk er vel nesten hovedgrunnen til at de fleste av oss poster. Det bugner jo av bilder av ting man har kjøpt, bestilt her inne :lol:

Men jeg har glemt og legge inn bilde av iPhonen jeg kjøpte som er av siste modell skal vite... Men den får jeg spare til en annen dag. :thumleft

Klart det er digg og gå ned så mye som 30 kilo. Siden det også skjer ganske kjapt så merker man forskjellene ganske drastisk også og dette alene gir meg jo en boost i hverdagen. 8)
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:Gjør han dette for at bimmern lettere skal kunne ta wheelies? Gjør han det for å spare bensin? Gjør han det for at det skal bli vanskeligere for politiet å se han? Gjør han det av religiøse grunner? Har han ikke penger til mat? Gjør han det for å kunne ta sommerturen på sin Tempo Corvette? Dette blir bare spekulasjoner, men det blir spennende å se hva han skal bruke denne slanke, avmagrede kroppen til i 2018-sesongen [emoji23] det nytter i hvert fall ikke ligge i dragsuget bak Bjerknez for å spare bensin lenger, for nå blir’n så smal at’n skjærer gjennom lufta som en måkevinge.
Her har du noen viktige poeng xyvind :)

Men slank og avmagret tror jeg blir å ta i en smule. Jeg er fortsatt en smule overvektig i følge "standarden" når jeg er ferdig, men det lever jeg fint med. Men når man snart måtte begynne å handle skjorter i spesialbutikker så er det en varsellampe som lyser.

Så det beste argumentet ditt vedrøredne grunnlaget for slankingen var nok Tempoen. Nå slipper jeg kanskje og dreve den om siden den sleit litt i bakkene. Der sparer jeg kjapt 199,- spenn samt jobben med å bytte det. Føler nesten jeg har vunnet i lotto :lol:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by mekkern »

Du er dog ikke alene med «crashslanking»
Som mange påpeker er dette ikke «best» men det er individuelt hva man får til å virke og holde fokus.
Sjøl så har jeg funnet noe lignende som deg til å funke best for meg.
Har gjort dette « halvveis» for å prøve ut litt hva jeg må gjøre for å holde vekta i etterkant og ha et godt forhold til kalorine ;-)
Så nå er løpet lagt.
Men kommer nok ikke til å kjøre ‘statusoppdateringer’
Derimot får en se rundt mai hvordan det går.
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

mekkern wrote:Du er dog ikke alene med «crashslanking»
Som mange påpeker er dette ikke «best» men det er individuelt hva man får til å virke og holde fokus.
Sjøl så har jeg funnet noe lignende som deg til å funke best for meg.
Har gjort dette « halvveis» for å prøve ut litt hva jeg må gjøre for å holde vekta i etterkant og ha et godt forhold til kalorine ;-)
Så nå er løpet lagt.
Men kommer nok ikke til å kjøre ‘statusoppdateringer’
Derimot får en se rundt mai hvordan det går.
Siden det er vitenskaplig bevist at måten jeg gjør det på faktisk kan være den beste for min del, så tror jeg andre kan mene hva dem vil :)

Det jeg driver med er ikke farlig på noe som helst måte, innen rimelighetens grenser og det eneste negative med min metode med tanke på slankingen isolert sett er at jeg nok er litt mer sulten enn de fleste andre.

Grunnen til at jeg gjør det på den måten jeg gjør er for å sette meg selv litt på prøve samt at det gir meg selvtillitt og motivasjon når jeg klarer det. Å spise 500 kalorier mindre om dagen i flere år for å gå ned de samme kiloene er jo absolutt ikke noe prøvelse i det hele tatt. Den eneste prøvelsen med en slik metode er at det tar såpass lang tid at man lettere kommer ut av det. Å telle kalorier og granske pakninger på alt jeg åpner i flere år er ikke helt meg.

En liten sjau på 2-3 måneder så er jeg ferdig. Da kan jeg kose meg igjen. Mye enklere, men også mer mentalt krevende. Vertfall for meg :)

Hvordan andre slanker seg henger ikke jeg meg opp i. Baare det funker og man er tilfreds med metoden man bruker selv, så må jo det være bra. BMI, muskelmasse, fettprosen og faens oldemor får andre ta seg av.

Man trenger ikke være noen rakettforsker for å gå ned i vekt. Mindre kalorier inn enn ut. Thats it. :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel bestillt!

Post by Epylypzon »

Bjerknez wrote:Da var Surface Pro 4 pakket opp og snust litt på. Så langt er jeg meget imponert. For en liten frekk råtass. Kommer et fyldigere førsteintrykk i løpet av kvelden. Jeg er mest spent på batteritiden i praksis. Alt over 5 timer for litt sofa surfing og forumpjatt samt litt arbeid ellers er ren bonus ved konstant bruk (mer eller mindre)

Uansett så er førsteintrykket av selve enheten og kvalitetsfølelsen top notch 8)

Drar opp noe "gammelt"...
Hva slags specs kjøpte du med? Er du fortsatt fornøyd med den? Er den like tight å fin? Tenker da spesielt på den støtteplata bak.
Bjerknez

Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel bestillt!

Post by Bjerknez »

Epylypzon wrote:
Bjerknez wrote:Da var Surface Pro 4 pakket opp og snust litt på. Så langt er jeg meget imponert. For en liten frekk råtass. Kommer et fyldigere førsteintrykk i løpet av kvelden. Jeg er mest spent på batteritiden i praksis. Alt over 5 timer for litt sofa surfing og forumpjatt samt litt arbeid ellers er ren bonus ved konstant bruk (mer eller mindre)

Uansett så er førsteintrykket av selve enheten og kvalitetsfølelsen top notch 8)

Drar opp noe "gammelt"...
Hva slags specs kjøpte du med? Er du fortsatt fornøyd med den? Er den like tight å fin? Tenker da spesielt på den støtteplata bak.
Jeg er meget fornøyd med den. Den er kostbar ja, men den ultimate turkammerat. Men den bør kjøpes med tastatur og gjerne også en trådløs mus. Så sleng på ett par tusenlapper.

Jeg har en i7 16GB 256GB. SSD. Mener den kostet 17.990,- inkludert tastatur. Musen koster ca. 800,-.

Jeg kjøpte et skinn etui til min så min ser nok fortsatt helt ny ut når jeg fjerner dette. Anbefaler og kjøpe beskyttelses folie man får kjøpt til disse som klistres på baksiden. Ikke nødvendig, men skal du selge den en dag så drar du av folien og den er god som ny.

Det er på baksiden den er mest utsatt for riper etc. hvis du ikke har noe etui til den.

Kvalitetsfølelsen er helt på topp.

Man har nettbrett, laptop og ytelsene til en god stasjonær i et og samme produkt. Jeg har for morroskyld rendret 4K video med denne mens jeg redigerte RAW bilder i Lightroom. Ingen problem.

Skal du bare sjekke nett, facebook og gjøre enklere oppgaver så kan du kjøpe en billigere variant. De billigste er vifteløse. Men viftestøyen er uansett ikke noe å bry seg om. tar lang tid før disse blir aktivert og når dem bliir det så synes jeg ikke de er veldig sjenerende.
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Jeg har forøvrig skrevet litt om den her:
https://bjerknez.no/min-mening-om-micro ... -pro-7574/
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Da har det gått nøyaktig en måned siden jeg startet hestekuren og jeg kan meddele at jeg nå har gått ned 15.2 kg.

Jeg ser det skal holde hardt og klare onkels krav da de neste fire ukene neppe går like kjapt, men klarer jeg 30kg. på to måneder så er dette ny rekord for min del. Jeg tror nok helt ærlig at denne nedgangen vil gjevne seg ut veldig og at det kreves 2-4 uker til for å gå ned de resterende kiloene. Altså utover 2 måneder.

Selv med ekstremt lite mat (pulver) så merker jeg energinivået øker. Det må være noe "riktig" i det pulveret jeg spiser for kropppen klarer seg fint med 500 kalorier om dagen nå hvis jeg slipper de værste sjauejobbene. Normalt sett så er det ikke jeg som sjauer, men i en flytteprosess så må alle trå til litt.

Ja.. jeg har minket kaloriinntaket en smule fra 600 kalorier da raskt resultat er viktigere for min del.

Nå går jeg bare å tenker på sommeren, Peppes Pizza, ØL, MC turer etc. :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Tommas »

Fortsatt på en måte skremmende og imponerende på en gang, men bra gjort :thumleft
Locked