Trondgv - Honda og nytt kjøretøy
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Fikk nettopp en mail fra han som bygger bakdemperen til sykkelen. Demperen var bortimot klar, kun siste kalibreringer som gjensto. Den var nok klar i løpet av fredagen og satser også på at den blir sendt herover samme dag. Med litt flaks har jeg den før jeg reiser på jobb i Kristiansund onsdag eller torsdag neste uke. Vis jobben der ute går fort blir det en tur over fjellet til primustreffet på Fjorda i Bjoneroa. Etter det blir nok sykkelen parkert til jeg har fått byttet demper og tatt en service på sykkelen.
Akslingen som jeg kjøpte har vært på samme plass siden den 24. januar og begynner å tvile på at jeg får den i tide. I verste fall er den gamle akslingen "god nok" men blir byttet ved første mulighet. Marokkoturen i påsken blir nok satt på vent til neste år / høsten igjen pga av jobb. Mulig jeg får en kontrakt ut året der jeg jobbet tidligere. Ferie blir det uansett og alpene står nok høyest på lista i år også, samt noen grusturer i ny og ne.
Jeg trooor det kan bli en bra sesong i år også jeg. Har som et mål å passere 75000km på sykkelen i år. Den står for øyeblikket på 52000ish så med litt innsats bør det gå.
Akslingen som jeg kjøpte har vært på samme plass siden den 24. januar og begynner å tvile på at jeg får den i tide. I verste fall er den gamle akslingen "god nok" men blir byttet ved første mulighet. Marokkoturen i påsken blir nok satt på vent til neste år / høsten igjen pga av jobb. Mulig jeg får en kontrakt ut året der jeg jobbet tidligere. Ferie blir det uansett og alpene står nok høyest på lista i år også, samt noen grusturer i ny og ne.
Jeg trooor det kan bli en bra sesong i år også jeg. Har som et mål å passere 75000km på sykkelen i år. Den står for øyeblikket på 52000ish så med litt innsats bør det gå.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Hva slags demper har du kjøpt?Trondgv wrote:Fikk nettopp en mail fra han som bygger bakdemperen til sykkelen. Demperen var bortimot klar, kun siste kalibreringer som gjensto. Den var nok klar i løpet av fredagen og satser også på at den blir sendt herover samme dag. Med litt flaks har jeg den før jeg reiser på jobb i Kristiansund onsdag eller torsdag neste uke. Vis jobben der ute går fort blir det en tur over fjellet til primustreffet på Fjorda i Bjoneroa. Etter det blir nok sykkelen parkert til jeg har fått byttet demper og tatt en service på sykkelen.
Akslingen som jeg kjøpte har vært på samme plass siden den 24. januar og begynner å tvile på at jeg får den i tide. I verste fall er den gamle akslingen "god nok" men blir byttet ved første mulighet. Marokkoturen i påsken blir nok satt på vent til neste år / høsten igjen pga av jobb. Mulig jeg får en kontrakt ut året der jeg jobbet tidligere. Ferie blir det uansett og alpene står nok høyest på lista i år også, samt noen grusturer i ny og ne.
Jeg trooor det kan bli en bra sesong i år også jeg. Har som et mål å passere 75000km på sykkelen i år. Den står for øyeblikket på 52000ish så med litt innsats bør det gå.
Da er det ikke umulig at vi sees da (på primus)
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Jeg gikk for en Hyperpro. Esp1tech som har satt den sammen.Epylypzon wrote:Hva slags demper har du kjøpt?Trondgv wrote:Fikk nettopp en mail fra han som bygger bakdemperen til sykkelen. Demperen var bortimot klar, kun siste kalibreringer som gjensto. Den var nok klar i løpet av fredagen og satser også på at den blir sendt herover samme dag. Med litt flaks har jeg den før jeg reiser på jobb i Kristiansund onsdag eller torsdag neste uke. Vis jobben der ute går fort blir det en tur over fjellet til primustreffet på Fjorda i Bjoneroa. Etter det blir nok sykkelen parkert til jeg har fått byttet demper og tatt en service på sykkelen.
Akslingen som jeg kjøpte har vært på samme plass siden den 24. januar og begynner å tvile på at jeg får den i tide. I verste fall er den gamle akslingen "god nok" men blir byttet ved første mulighet. Marokkoturen i påsken blir nok satt på vent til neste år / høsten igjen pga av jobb. Mulig jeg får en kontrakt ut året der jeg jobbet tidligere. Ferie blir det uansett og alpene står nok høyest på lista i år også, samt noen grusturer i ny og ne.
Jeg trooor det kan bli en bra sesong i år også jeg. Har som et mål å passere 75000km på sykkelen i år. Den står for øyeblikket på 52000ish så med litt innsats bør det gå.
Da er det ikke umulig at vi sees da (på primus)
Vi får satse på det, sykkelen blir i alle fall pakket før jeg reiser på jobb så det bare er til å bytte klær å kjøre avgårde.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Ok. Kan jeg spørre om pris? Sjekker pris til 1150 om dagen.Trondgv wrote:Jeg gikk for en Hyperpro. Esp1tech som har satt den sammen.Epylypzon wrote:Hva slags demper har du kjøpt?Trondgv wrote:Fikk nettopp en mail fra han som bygger bakdemperen til sykkelen. Demperen var bortimot klar, kun siste kalibreringer som gjensto. Den var nok klar i løpet av fredagen og satser også på at den blir sendt herover samme dag. Med litt flaks har jeg den før jeg reiser på jobb i Kristiansund onsdag eller torsdag neste uke. Vis jobben der ute går fort blir det en tur over fjellet til primustreffet på Fjorda i Bjoneroa. Etter det blir nok sykkelen parkert til jeg har fått byttet demper og tatt en service på sykkelen.
Akslingen som jeg kjøpte har vært på samme plass siden den 24. januar og begynner å tvile på at jeg får den i tide. I verste fall er den gamle akslingen "god nok" men blir byttet ved første mulighet. Marokkoturen i påsken blir nok satt på vent til neste år / høsten igjen pga av jobb. Mulig jeg får en kontrakt ut året der jeg jobbet tidligere. Ferie blir det uansett og alpene står nok høyest på lista i år også, samt noen grusturer i ny og ne.
Jeg trooor det kan bli en bra sesong i år også jeg. Har som et mål å passere 75000km på sykkelen i år. Den står for øyeblikket på 52000ish så med litt innsats bør det gå.
Da er det ikke umulig at vi sees da (på primus)
Vi får satse på det, sykkelen blir i alle fall pakket før jeg reiser på jobb så det bare er til å bytte klær å kjøre avgårde.
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Prisen ble 8400,- uten hydraulisk forspenn, med justering for retur samt 2 kompresjonsjusteringer. Med hydraulisk forspenn kom den på ca 2000,- ekstra. Han hadde også billigere alternativ der den billigste kom på 5910,-. Varierer kanskje litt i pris alt etter som hvilken sykkel den skal på.Epylypzon wrote:Ok. Kan jeg spørre om pris? Sjekker pris til 1150 om dagen.Trondgv wrote:Jeg gikk for en Hyperpro. Esp1tech som har satt den sammen.Epylypzon wrote:
Hva slags demper har du kjøpt?
Da er det ikke umulig at vi sees da (på primus)
Vi får satse på det, sykkelen blir i alle fall pakket før jeg reiser på jobb så det bare er til å bytte klær å kjøre avgårde.
Han kunne også levere Öhlins men den ble mye dyrere da delene til min sykkel var gått ut av produksjon og måtte i så fall spesialbestilles eller fått tak i fra et lager til en annen leverandør. I tillegg leveres Öhlins kun med kropp i aluminium som gir kortere serviceintervaller og levetid. Hyperpro blir levert i stål.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Såpass ja. Hva slags nr har den?Trondgv wrote:Prisen ble 8400,- uten hydraulisk forspenn, med justering for retur samt 2 kompresjonsjusteringer. Med hydraulisk forspenn kom den på ca 2000,- ekstra. Han hadde også billigere alternativ der den billigste kom på 5910,-. Varierer kanskje litt i pris alt etter som hvilken sykkel den skal på.Epylypzon wrote:Ok. Kan jeg spørre om pris? Sjekker pris til 1150 om dagen.Trondgv wrote: Jeg gikk for en Hyperpro. Esp1tech som har satt den sammen.
Vi får satse på det, sykkelen blir i alle fall pakket før jeg reiser på jobb så det bare er til å bytte klær å kjøre avgårde.
Han kunne også levere Öhlins men den ble mye dyrere da delene til min sykkel var gått ut av produksjon og måtte i så fall spesialbestilles eller fått tak i fra et lager til en annen leverandør. I tillegg leveres Öhlins kun med kropp i aluminium som gir kortere serviceintervaller og levetid. Hyperpro blir levert i stål.
Her er noen priser jeg har funnet. Forran og bak.
Motorworks Hyperpro Satt opp etter vekt 10 000,-
Motorworks Øhlins 12 200,-
Motorworks Øhlins Satt opp etter vekt 13 800,-
Motorworks Øhlins Vekt + hydraulisk 17 300,-
Maartens Import Wilbers Satt opp etter vekt 12 000,-
Maartens Import Wilbers Vekt + Hydraulisk 14 400,-
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Det blir vel en Type 461.Epylypzon wrote:Såpass ja. Hva slags nr har den?Trondgv wrote:Prisen ble 8400,- uten hydraulisk forspenn, med justering for retur samt 2 kompresjonsjusteringer. Med hydraulisk forspenn kom den på ca 2000,- ekstra. Han hadde også billigere alternativ der den billigste kom på 5910,-. Varierer kanskje litt i pris alt etter som hvilken sykkel den skal på.Epylypzon wrote:
Ok. Kan jeg spørre om pris? Sjekker pris til 1150 om dagen.
Han kunne også levere Öhlins men den ble mye dyrere da delene til min sykkel var gått ut av produksjon og måtte i så fall spesialbestilles eller fått tak i fra et lager til en annen leverandør. I tillegg leveres Öhlins kun med kropp i aluminium som gir kortere serviceintervaller og levetid. Hyperpro blir levert i stål.
Her er noen priser jeg har funnet. Forran og bak.
Motorworks Hyperpro Satt opp etter vekt 10 000,-
Motorworks Øhlins 12 200,-
Motorworks Øhlins Satt opp etter vekt 13 800,-
Motorworks Øhlins Vekt + hydraulisk 17 300,-
Maartens Import Wilbers Satt opp etter vekt 12 000,-
Maartens Import Wilbers Vekt + Hydraulisk 14 400,-
Prisene var jo ikke så gærne de. Jeg sjekka også med Maartens, demperene der kom på ca samme pris (100kr dyrere). Gikk for Hyperpro da jeg allerede har bytta til fjærer fra Hyperpro framme.
Er det for komplett bakdemper og fjærer fremme? Eller har du telelever fremme og bytter ut hele demperen der også?
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Okay. Det er priser for 2 dempere. Telever forran. Men OM jeg kommer til å bytte vet jeg ikke enda. Må prøve den med dama + bagasje først.Trondgv wrote:Det blir vel en Type 461.Epylypzon wrote:Såpass ja. Hva slags nr har den?Trondgv wrote: Prisen ble 8400,- uten hydraulisk forspenn, med justering for retur samt 2 kompresjonsjusteringer. Med hydraulisk forspenn kom den på ca 2000,- ekstra. Han hadde også billigere alternativ der den billigste kom på 5910,-. Varierer kanskje litt i pris alt etter som hvilken sykkel den skal på.
Han kunne også levere Öhlins men den ble mye dyrere da delene til min sykkel var gått ut av produksjon og måtte i så fall spesialbestilles eller fått tak i fra et lager til en annen leverandør. I tillegg leveres Öhlins kun med kropp i aluminium som gir kortere serviceintervaller og levetid. Hyperpro blir levert i stål.
Her er noen priser jeg har funnet. Forran og bak.
Motorworks Hyperpro Satt opp etter vekt 10 000,-
Motorworks Øhlins 12 200,-
Motorworks Øhlins Satt opp etter vekt 13 800,-
Motorworks Øhlins Vekt + hydraulisk 17 300,-
Maartens Import Wilbers Satt opp etter vekt 12 000,-
Maartens Import Wilbers Vekt + Hydraulisk 14 400,-
Prisene var jo ikke så gærne de. Jeg sjekka også med Maartens, demperene der kom på ca samme pris (100kr dyrere). Gikk for Hyperpro da jeg allerede har bytta til fjærer fra Hyperpro framme.
Er det for komplett bakdemper og fjærer fremme? Eller har du telelever fremme og bytter ut hele demperen der også?
Re: RE: Re: Trondgv - Marokko 2018??
Såpass, da var det jo en god pris.Epylypzon wrote:Okay. Det er priser for 2 dempere. Telever forran. Men OM jeg kommer til å bytte vet jeg ikke enda. Må prøve den med dama + bagasje først.Trondgv wrote:Det blir vel en Type 461.Epylypzon wrote:
Såpass ja. Hva slags nr har den?
Her er noen priser jeg har funnet. Forran og bak.
Motorworks Hyperpro Satt opp etter vekt 10 000,-
Motorworks Øhlins 12 200,-
Motorworks Øhlins Satt opp etter vekt 13 800,-
Motorworks Øhlins Vekt + hydraulisk 17 300,-
Maartens Import Wilbers Satt opp etter vekt 12 000,-
Maartens Import Wilbers Vekt + Hydraulisk 14 400,-
Prisene var jo ikke så gærne de. Jeg sjekka også med Maartens, demperene der kom på ca samme pris (100kr dyrere). Gikk for Hyperpro da jeg allerede har bytta til fjærer fra Hyperpro framme.
Er det for komplett bakdemper og fjærer fremme? Eller har du telelever fremme og bytter ut hele demperen der også?
Dakaren er igjen fit for fight med "ny" aksling, alle 4 hjullagre og gummiblokker mellom nav og drev. Mulig jeg må en tur til Haukelisæter i helga å få meg en middag.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Se her ja [emoji41]
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Last edited by Trondgv on 06 Feb 2018 15:24, edited 1 time in total.
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Ja nå skal det støtes
Re: Trondgv - Marokko 2018??
Jepp, nå bør de hårsåre holde avstand.Toven wrote:Ja nå skal det støtes
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Trondgv - Oppgradering av bimmelimmen
detta er nok det mest fornuftige du har brukt sparepengene på, på lenge
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Trondgv - Oppgradering av bimmelimmen
Gode dempere skjønte jeg ikke poenget med før jeg byttet inn cruiseren
Ser bra ut dette
Ser bra ut dette