BMW gsa lc
BMW gsa lc
Har forsåvidt bestemt meg for og bestille en ny gsa i morgen
Men,kom plutselig på at kjærringa også bør sitte godt.
Vi kjører stort sett dagsetapper på 30-50 mil når sykkelen brukes og som oftest er a mor med.
Noen som har kjørt en del med passasjer eller sitti på sjøl som kan gi no innputt?
Men,kom plutselig på at kjærringa også bør sitte godt.
Vi kjører stort sett dagsetapper på 30-50 mil når sykkelen brukes og som oftest er a mor med.
Noen som har kjørt en del med passasjer eller sitti på sjøl som kan gi no innputt?
- Gielas
- Posts: 1185
- Joined: 15 Oct 2015 09:32
- MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS - Location: Sandefjord
Re: BMW gsa lc
Antar du kjøper kofferter i samme slengen - toppboksen gir god støtte for mor.Lazyboy wrote:Har forsåvidt bestemt meg for og bestille en ny gsa i morgen
Men,kom plutselig på at kjærringa også bør sitte godt.
Vi kjører stort sett dagsetapper på 30-50 mil når sykkelen brukes og som oftest er a mor med.
Noen som har kjørt en del med passasjer eller sitti på sjøl som kan gi no innputt?
Sideboksene gir jo óg en form for sikkerhetsfølelse
Gratulerer med godt valg!
Gielas
Re: BMW gsa lc
Joda, blir med koffertsett og boks, men tenkte mere på org sete, vind, støy.
Hadde allt av bokser på en triumph også, men den likte hun ikke. Følte hun satt for høyt og fikk veldig støy uavhengig av forskjellige vindskjærmer.
Safty feeling tenker hu ikke på (hun har kjørt mc fra hun var 8 år)
Hadde allt av bokser på en triumph også, men den likte hun ikke. Følte hun satt for høyt og fikk veldig støy uavhengig av forskjellige vindskjærmer.
Safty feeling tenker hu ikke på (hun har kjørt mc fra hun var 8 år)
- Gielas
- Posts: 1185
- Joined: 15 Oct 2015 09:32
- MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS - Location: Sandefjord
Re: BMW gsa lc
TjaLazyboy wrote:Joda, blir med koffertsett og boks, men tenkte mere på org sete, vind, støy.
Hadde allt av bokser på en triumph også, men den likte hun ikke. Følte hun satt for høyt og fikk veldig støy uavhengig av forskjellige vindskjærmer.
Safty feeling tenker hu ikke på (hun har kjørt mc fra hun var 8 år)
Utifra hva du sier om støy, ville jeg tenkt på hjelmen. Benytter hun plugger?
Gielas
Re: BMW gsa lc
Schubert c3, ikke propper.
Med støy mener hun sannsynligvis at vindskjærmingen ikke er god for passasjeren.
På 1290ˋn har hun ikke klaget på støy/luftstrøm. Mens på Triumph 1050 og Afrika twin har dette vært plagsomt. Alle andre sykler vi har hatt er denne støyen ikke blitt kommentert .
Med støy mener hun sannsynligvis at vindskjærmingen ikke er god for passasjeren.
På 1290ˋn har hun ikke klaget på støy/luftstrøm. Mens på Triumph 1050 og Afrika twin har dette vært plagsomt. Alle andre sykler vi har hatt er denne støyen ikke blitt kommentert .
Re: BMW gsa lc
Kan fortelle om erfaringer fra undertegnede da vi skiftet fra K1300GT til 1200GSA LC.
Hun opplevde GSA som trangere i lengden, dvs dårligere plass.
Originale toppboks er også ganske smal, så ryggstøtten på toppboksen til GS er mye smalere i forhold til K-modellen.
Ved å bytte toppboksen til GIVI trekker 58L toppboks (den gir ca 5 cm mere plass og er mye bredere) ble denne problemstillingen eliminert.
Originalsetet er greit både i bredde og høyde. Men hun savnet til tider varmen i setet, så vi skifta til komfortsete fra TT. Litt bredere, men ikke noe stort løft i komfort, og motivasjonen for skifte var vesentlig mulighet for varme.
Jeg benytter vindkjermen som følger med sykkelen. Har ikke mottatt noen klage på vindstøy/turbulens. (og hun er ikke beskjeden ) .
Når det er sagt, turbulens/vindstøy er veldig påvirket av forholdet mellom høyde fører-passasjer i tillegg til høydeinnstillingen på vindskjermen.
Mine tanker rundt støy ligger på at man stiller vindskjermen i en høyde som ikke gir virvler som skaker hjelmen eller gir trykk i nakken. Støy vil man ha uansett, men det fikses med ørepropper.
Hun opplevde GSA som trangere i lengden, dvs dårligere plass.
Originale toppboks er også ganske smal, så ryggstøtten på toppboksen til GS er mye smalere i forhold til K-modellen.
Ved å bytte toppboksen til GIVI trekker 58L toppboks (den gir ca 5 cm mere plass og er mye bredere) ble denne problemstillingen eliminert.
Originalsetet er greit både i bredde og høyde. Men hun savnet til tider varmen i setet, så vi skifta til komfortsete fra TT. Litt bredere, men ikke noe stort løft i komfort, og motivasjonen for skifte var vesentlig mulighet for varme.
Jeg benytter vindkjermen som følger med sykkelen. Har ikke mottatt noen klage på vindstøy/turbulens. (og hun er ikke beskjeden ) .
Når det er sagt, turbulens/vindstøy er veldig påvirket av forholdet mellom høyde fører-passasjer i tillegg til høydeinnstillingen på vindskjermen.
Mine tanker rundt støy ligger på at man stiller vindskjermen i en høyde som ikke gir virvler som skaker hjelmen eller gir trykk i nakken. Støy vil man ha uansett, men det fikses med ørepropper.
- kvase
- Posts: 4072
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: BMW gsa lc
for øre jeg kjøpte de formstøpte angrer ikke et sekund
https://www.hantek.no/collections/mc-propper
https://www.hantek.no/collections/mc-propper
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- Gielas
- Posts: 1185
- Joined: 15 Oct 2015 09:32
- MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS - Location: Sandefjord
Re: BMW gsa lc
Har også c3. Ved småkjøring kan jeg til nød kjøre uten ørepropper. Jeg pleier å ha vindskjermen i laveste posisjon, da får jeg vinden rett i fleisen, men det er mer behagelig enn vindskjerm i øvreLazyboy wrote:Schubert c3, ikke propper.
Med støy mener hun sannsynligvis at vindskjærmingen ikke er god for passasjeren.
På 1290ˋn har hun ikke klaget på støy/luftstrøm. Mens på Triumph 1050 og Afrika twin har dette vært plagsomt. Alle andre sykler vi har hatt er denne støyen ikke blitt kommentert .
posisjon. Da rumler det svært og turbulensen er i lengden svært slitsom.
Hvordan støynivået er som passasjer uten ørepropper har jeg liten erfaring med.
Gielas
Re: BMW gsa lc
Takker for info. Vi for se hvordan det blir når sesongen åpner, nå er i allefall kontrakt skrevet og jeg er offisiellt medlem av Traktormafian. Jeg må si jeg gru/gleder meg til og gå ned i effekt men tror totalpakka blir bra.
Re: BMW gsa lc
Jeg skal ikke si velkommen, for jeg befinner meg ikke i denne mafiaen, men hvis deter KTM 1290 du har fra før så ville vertfall effekten vært såpass stort skritt tilbake at det hadde vært et minus for MEG vertfall.
MEN... jeg tror ærlig talt at BMW leverer en mer gjennomført pakke hvis man ser bort fra effekt. Og utseende...
MEN... jeg tror ærlig talt at BMW leverer en mer gjennomført pakke hvis man ser bort fra effekt. Og utseende...
- kvase
- Posts: 4072
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: BMW gsa lc
Vær gang det er prat om mc kjøp eller type så kommer du på stedet vil med den dere at det er mer eller mindre kun BMW som er tingen litt patetisk vil jeg si.- Men du prater ikke andre mc merker nedBjerknez wrote:Jeg skal ikke si velkommen, for jeg befinner meg ikke i denne mafiaen, men hvis deter KTM 1290 du har fra før så ville vertfall effekten vært såpass stort skritt tilbake at det hadde vært et minus for MEG vertfall.
MEN... jeg tror ærlig talt at BMW leverer en mer gjennomført pakke hvis man ser bort fra effekt. Og utseende...
Klart bimmere er bra å har mange gode pakkeløsninger men det koster ++ Men det fins andre å som det fins mulig pakkeløsninger til men ofte fra 2 mans leverandør -Må ikke stagnere-
Jeg mener ikke å komme med surt oppgulp eller kritisere deg for mye bare det på første avsnitt
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- Palma
- Posts: 4749
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: BMW gsa lc
Grattis med ny moped. Sikkert et valg du blir fornøyd med. At alle har forskjellige preferanser når det gjelder sykkelvalg er jeg ikke overrasket over [emoji4]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9177
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: BMW gsa lc
Grattis med flott ny sykkel
Jeg var en stund inne på denne jeg også, men det ble den spretne blå lillebroren (GS Rallye) i stedet
Forøvrig også uten å prøvekjøre (årets modell).
Jeg gleder meg som en unge til påske
Det med turbulens og støy må du bare ta utifra egen erfaring på egen sykkel med egen kone og egen hjelm
Men om det ikke klaffer finnes det alternative vindskjermer som får mere skryt enn andre
http://www.nationalcycle.com/z2488.html
Lykke til med nyervervelsen
P.S: Både Lordshaft og BusaTrond har gått samme veien fra 1290 SA til GSA1200, kansje noe vettugt å få ut av de
Men når man ser på Trond, så gikk han jo fra Hayabusa1300 til Triumph Explorer til SA1290 for så foreløbig å ende på GSA,
å han virker ivertfall særs tilfreds med sin
Jeg var en stund inne på denne jeg også, men det ble den spretne blå lillebroren (GS Rallye) i stedet
Forøvrig også uten å prøvekjøre (årets modell).
Jeg gleder meg som en unge til påske
Det med turbulens og støy må du bare ta utifra egen erfaring på egen sykkel med egen kone og egen hjelm
Men om det ikke klaffer finnes det alternative vindskjermer som får mere skryt enn andre
http://www.nationalcycle.com/z2488.html
Lykke til med nyervervelsen
P.S: Både Lordshaft og BusaTrond har gått samme veien fra 1290 SA til GSA1200, kansje noe vettugt å få ut av de
Men når man ser på Trond, så gikk han jo fra Hayabusa1300 til Triumph Explorer til SA1290 for så foreløbig å ende på GSA,
å han virker ivertfall særs tilfreds med sin
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: BMW gsa lc
Når det kommer til adventure så tror jeg BMW ligger et hakk forran ja. Men bare tror. Mange tester viser jo det samme. Det med effekten nevner du selv...kvase wrote:Vær gang det er prat om mc kjøp eller type så kommer du på stedet vil med den dere at det er mer eller mindre kun BMW som er tingen litt patetisk vil jeg si.- Men du prater ikke andre mc merker nedBjerknez wrote:Jeg skal ikke si velkommen, for jeg befinner meg ikke i denne mafiaen, men hvis deter KTM 1290 du har fra før så ville vertfall effekten vært såpass stort skritt tilbake at det hadde vært et minus for MEG vertfall.
MEN... jeg tror ærlig talt at BMW leverer en mer gjennomført pakke hvis man ser bort fra effekt. Og utseende...
Klart bimmere er bra å har mange gode pakkeløsninger men det koster ++ Men det fins andre å som det fins mulig pakkeløsninger til men ofte fra 2 mans leverandør -Må ikke stagnere-
Jeg mener ikke å komme med surt oppgulp eller kritisere deg for mye bare det på første avsnitt
Men jeg har kjørt 1200 motoren til BMW, og jeg har også kjørt SDR som vel er tilnærmet motoren som sitter i KTM SUper Adventure 1290? I så tillfelle er forskjellen ganske enorm. Men ingen av dem er dårlige sykler av den grunn