Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Tommas »

Haha, snakk om å rakke ned på noe som var et knakende godt måltid (med godt drikke til..) [-X

Og hint hint, man trenger nok ikke ta av 30-40kg om man BARE spiser grandis 8)
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Haha, snakk om å rakke ned på noe som var et knakende godt måltid (med godt drikke til..) [-X

Og hint hint, man trenger nok ikke ta av 30-40kg om man BARE spiser grandis 8)
Jeg setter nok mer pris på turen, praten rundt bordet og på den lokale puben etterpå samens med hyggelige folk, enn den flotte maten. :lol:

Uansett, så fikk dere jo spise i fred, og stemningen var god :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by tshansen »

Jeg får åpne med å unnskylde fransken min, men når ren og skjær idioti gir mestringfølelse skurrer det veldig i min bok =D> Men, så lenge du er fornøyd og høyner med noen kilo pluss fra når du startet dette tullet så er jo alt bare velstand :thumleft

De prøvde mye samme framgangsmåten på tyskerfangene under krigen også. Det fungerte jo strålende :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

tshansen wrote:Jeg får åpne med å unnskylde fransken min, men når ren og skjær idioti gir mestringfølelse skurrer det veldig i min bok =D> Men, så lenge du er fornøyd og høyner med noen kilo pluss fra når du startet dette tullet så er jo alt bare velstand :thumleft

De prøvde mye samme framgangsmåten på tyskerfangene under krigen også. Det fungerte jo strålende :redface
Du trenger ikke å unnskylde fransken din tshansen. Jeg vet hva du mener rundt mine slankemetoder. :)

Tyskerfangene under krigen hadde det sikkert like «ille» som jeg har det nå. Nå vet jeg vertfall hvordan det var.... eller... ?

Folk for mestringsfølelse av mye rart. Hoppe i fallskjerm, kjøre fort på motorsykkel etc. Er det idioti også ?
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Epylypzon »

Du skriver av erfaring? Hvor mange ganger tidligere har du gjort dette?

Da er vel en livsstilsendring bedre?
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Epylypzon wrote:Du skriver av erfaring? Hvor mange ganger tidligere har du gjort dette?

Da er vel en livsstilsendring bedre?
Jeg tror dette er den tredje gangen.

Jeg gikk ned mest når jeg var i militæret, men det var over 9 måneder. Veldig mye aktivitet, og flere måltider om dagen. Jeg gikk ned fra 129 kg. til 76 kilo på drøye 9 måneder. Disse gikk jeg gradvis opp igjen etter militæret og nådde vel 123 kg. 7-8 år etterpå. Etter dette har jeg kjørt tre slankeperioder selv.

I militæret så har man jo faste rutiner og får maten servert fire ganger om dagen. Hvem som helst bør jo klare og gå ned i vekt da. Spesielt med tanke på at man blir jaget ut på løpeturer daglig i tillegg.

men i det virkelige liv har jeg ikke tid eller tolmodighet til sånt :)

EDIT:
Nei, livstilsendring passer ikke meg. Jeg kjører heller et slikt stunt hvert tredje eller fjerde år.
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Ble stillt her, så da kan jeg jo oppdatere litt så alle mine ivrige følgere her inne ikke skal føle seg glemt :lol:

Det er nå nøyaktig 2 uker og 2 dager siden jeg begynte hestekuren, og vektreduksjonen er i skrivende stund 9.2kg. Det er nesten fem kilo pr. Uke 8)

Det vil ikke gå like radig hele veien, men jeg tror at 30 kg. Er borte i god tid før 3mnd. Er gått. Faktisk synes jeg det går langt bedre nå. Føler meg ikke spesielt sulten lenger, selv om jeg er ganske «tom». Pleier å ta meg en liten skive sylteagurk for å få smaken på noe inni mellom.

Den hardeste tiden er etter ett par dager etter start og en uke eller to etter det. Så begynner kroppen og tilvenne seg litt. Fra nå av er dette bare ren plankekjøring for min del. Folk kan gomle mat og fråde alt dem orker. Jeg bryr meg rett og slett ikke om det.

Det jeg savner mest er utrolig nok en pils. Men det er vel kanskje ikke det smarteste og prioritere akkurat nå :lol:

Går jeg ned 3 kg. I uken heretter så er jeg veldig fornøyd. Da runder jeg 30 kilo på ca. To måneder. Hvis jeg gjør det, så fortsetter jeg like godt litt til. Men tre måneder er uansett maks. Merker jeg må ha mer kalorier for å fungere i hverdagen og på jobb. =D>
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Tommas »

Well done så langt, men det hadde nok vært litt krevende med feks en fysisk jobb og et par småbarn hjemme :lol:

Du får prøve å tenke litt over hva du stapper i deg når du er ferdig da, tallenes tale er nemlig sørgelig klar: "alle" som går ned mye i vekt går opp igjen :(
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Well done så langt, men det hadde nok vært litt krevende med feks en fysisk jobb og et par småbarn hjemme :lol:

Du får prøve å tenke litt over hva du stapper i deg når du er ferdig da, tallenes tale er nemlig sørgelig klar: "alle" som går ned mye i vekt går opp igjen :(
Jeg er nok annerledes skrudd sammen Tommas. Jeg er nemlig helt forberedt på at jeg kommer til å gå opp igjen. Å endre kosthold er ikke helt meg. Men jeg lar det nok kanskje ikke gå like langt neste gang. Går jeg opp 10 kg. så går jeg jo kjapt ned dem på drøye to uker. Lettere å svelge enn å holde på i opp til tre måneder :)

Den siste tiden har jeg faktisk hatt en del fysisk jobbing da vi er midt i en flytteprosess med jobben (som du sikkert har sett), men barn har jeg ikke så den biten slipper jeg. Men har en bikkja da.. (men det teller vel neppe...) :)

Dessuten har jeg jo en jobb ved siden av også som aviskjører for VG hvor jeg henter i Oslo og leverer ut til butikker. Stort sett bare kjøring, men litt sjauing er det for å få avisene inn på bilen. Også har jeg jo enda en jobb, men den drives hjemmefra og sittende så den krever ikke mye. Vertfall ikke av fysisk karakter :lol:
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by xyvind »

Vekt er nå én ting.. fysisk helse noe annet. Vekta spiller ingen rolle så lenge man er i litt god form. Høres ikke bra ut å ikke spise noe på flere måneder da, B [emoji15]

Forstår at du ikke vil ha noen råd, men siden du deler her inne så er det vel greit å komme med noen allikevel [emoji4] Jeg foreslår at du spiser sunt og legger inn noen treningsøkter (jogge/gå?). En mann i din alder må passe litt bedre på liket enn som så [emoji1]
Image
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Desmo »

Ser slik på det med kilo ekstra; Mat er så godt at det er morro å være feit.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by voodoodoo »

Jeg tar noen sånne rufs innimellom jeg og men her er det total kutt av karbohydrater det går i.

Putter ikke i meg noe med mer enn 5karb pr. 100g Det gpr i salater, kylling, tunfisk, biff, ost, egg etc. ligger på 40-50 karb. om dagen. Spiser ingen kosttilskudd eller tar noe pulverdrit men mye grønnsaker som vokser over bakken samt kjøtt og fisk i ubegrensede mengder.
Kalorier teller jeg ikke, det er bare å pine seg og kroppen. spiser meg god og mett til alle fire måltider om dagen. drikker mye vann/farris og nyter en kald tuborg lite hver lørdag.
Får ei uke med litt slapphet men så kommer energien tilbake og etter 2 uker er jeg i mye bedre form enn når jeg begynte. Mosjonerer vanlig med 3-7km med bikkja hver dag og en og annen lengre tur i helgene. Suplerer med litt styrketrening for å bygge litt muskler i tillegg da denne dietten gir godt grunnlag for det.

Poenget her er at man skal gå i ketose og forbrenne fettet uten å tape muskelmasse.. den sulteforinga di fører til et enormt forbrenningstap og man tærer like mye på muskler som på fett.

Denne metoden gir et fett tap på 3-5kg i uka avhengig av hvor feit man er fra før av og er et kosthold som er mer naturlig for kroppen.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Mange meninger om hvordan dette skal gjøres, og de fleste som råder meg til å gjøre det på andre måter er folk som aldri har slanket seg i den grad før eller i det hele tatt har vært særlig overvektige. :lol:

Men jeg stoler på vitenskapen og håper jeg overlever denne gangen også :thumleft

Skulle det gå galt, så vet jeg vertfall at madammen sitter igjen med en pen sum penger om ikke annet ;-)
Locked