Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Prat om tung MC.
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Gielas »

Solo-rider wrote:Nyhet fra IF som greit å regne på... Kun 10 % bonus nedgang ved en eventuell skade. https://www.if.no/privat/kampanje/bedre-bonus-kunder

De har også 10 % rabatt på forsikring ved medlemskap av Norsk Motorsykkel Union.
https://www.if.no/privat/forsikring/kun ... rbund/nmcu

Og i tillegg innfører de coop medlem rabatt på 1.5 %
https://www.if.no/privat/forsikring/kun ... coopmedlem

Alle monner drar ned pris. Og når en i tillegg forhører seg på pris i andre selskaper + legger beste pris frem for de forskjellige selskapene så får en ofte en brukbar deal på forsikringspris.
Har avtale hos IF - betaler nå kr 336,- pr måned for KIA Picanto og R1200GSA. Begge 2016-modell... :-k
(Mulig jeg har lest noe feil, men det er ihvertfall betalingsplanen frem til neste forfall.)
Gielas
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by ashland »

5 minutter telefonsamtale til Storebrand og totalt for bil og mc ble det nesten to tusen spart

Alder: 37
Modellbetegnelse: BMW S1000XR
Antall HK: 160
Hvilken kommune/by du er bosatt i: Halden
Forsikringsselskap og hvor mye bonus du har spart opp: Storebrand, 75% 6 år
Hvor mye du betaler, beskriv forsikringstypen: 3452kr (kasko, alle førere over 35år, garasje, fg godkjent lås)
Totalt antall forsikringer: 2

Får for ordens skyld også 20% siden arbeidsgiveren har pensjons sparing hos Storebrand. Sparte helt andre summer ved å flytte over huslånet til dem :shock:
fun is not a straight line
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Trondgv »

Da er det noen måneder siden sist jeg tok en runde med forsikringsselskapene. Ny mailer ble sendt i dag og lurer på hvor mange kroner det er å spare denne gang. 8)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Leffy »

Sjekka jeg litt priser i går fordi jeg har litt lyst på en sykkel til. Har alltid brukt gjensidige pga av at de har vært milevis unna andre forsikringsselskap når det kommer til MC. Men i går fikk jeg sjokk. Jeg sjekka pris på en 2013, Kawasaki Z1000 med full kasko, 70% og med fører over 23 osv. Ble over 9000,- i året... WTF? Normalt en sykkel man iallefall skal få under 5000. Så sjekka jeg 2006, Z1000, med det samme, den jeg hadde før jeg kjøpte BMW'n, og den hadde doblet seg i pris.

Så for moroskyld sjekka jeg nåværende sykkel; 2017 BMW S1000XR, med samme bonus osv. 11.200,- Jeg fikk rett og slett hakeslepp. Da jeg forsikret den i fjor, og som dokumentene mine viser så betaler jeg 4500,- i året. Hva i pokker har skjedd med gjensidige?

Smaken på en sykkel til gikk litt i dass etter det gitt.

EDIT: Etter at hjernen våknet litt her, så skal årsavgift kreves igjennom forsikringselskapene fra og med 2018, men enkelte av disse økningene er helt på trynet kontra prisen på avgiften.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Trondgv »

Leffy wrote:Sjekka jeg litt priser i går fordi jeg har litt lyst på en sykkel til. Har alltid brukt gjensidige pga av at de har vært milevis unna andre forsikringsselskap når det kommer til MC. Men i går fikk jeg sjokk. Jeg sjekka pris på en 2013, Kawasaki Z1000 med full kasko, 70% og med fører over 23 osv. Ble over 9000,- i året... WTF? Normalt en sykkel man iallefall skal få under 5000. Så sjekka jeg 2006, Z1000, med det samme, den jeg hadde før jeg kjøpte BMW'n, og den hadde doblet seg i pris.

Så for moroskyld sjekka jeg nåværende sykkel; 2017 BMW S1000XR, med samme bonus osv. 11.200,- Jeg fikk rett og slett hakeslepp. Da jeg forsikret den i fjor, og som dokumentene mine viser så betaler jeg 4500,- i året. Hva i pokker har skjedd med gjensidige?

Smaken på en sykkel til gikk litt i dass etter det gitt.

EDIT: Etter at hjernen våknet litt her, så skal årsavgift kreves igjennom forsikringselskapene fra og med 2018, men enkelte av disse økningene er helt på trynet kontra prisen på avgiften.
Såpass. Når jeg sjekka prisen på nett nå hos Gjensidige var prisen ca 100kr dyrere i året enn der jeg har forsikra nå. Men, i og med at jeg har kjørt skadefritt hele tiden jeg har hatt noe forsikra hos Gjensidige får jeg 5400,- utbetalt den 26 juni. Bilen har jeg forsikra hos dem. :thumleft Satser på å få noen kroner i avslag vis jeg setter alt over på dem + de pengene utbetalt vis jeg ikke krasjer frem til 26 Juni. De andre selskapene må komme med en SKIKKELIG god deal for at det blir noe annet enn Gjensidige.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Leffy »

Trondgv wrote:
Leffy wrote:Sjekka jeg litt priser i går fordi jeg har litt lyst på en sykkel til. Har alltid brukt gjensidige pga av at de har vært milevis unna andre forsikringsselskap når det kommer til MC. Men i går fikk jeg sjokk. Jeg sjekka pris på en 2013, Kawasaki Z1000 med full kasko, 70% og med fører over 23 osv. Ble over 9000,- i året... WTF? Normalt en sykkel man iallefall skal få under 5000. Så sjekka jeg 2006, Z1000, med det samme, den jeg hadde før jeg kjøpte BMW'n, og den hadde doblet seg i pris.

Så for moroskyld sjekka jeg nåværende sykkel; 2017 BMW S1000XR, med samme bonus osv. 11.200,- Jeg fikk rett og slett hakeslepp. Da jeg forsikret den i fjor, og som dokumentene mine viser så betaler jeg 4500,- i året. Hva i pokker har skjedd med gjensidige?

Smaken på en sykkel til gikk litt i dass etter det gitt.

EDIT: Etter at hjernen våknet litt her, så skal årsavgift kreves igjennom forsikringselskapene fra og med 2018, men enkelte av disse økningene er helt på trynet kontra prisen på avgiften.
Såpass. Når jeg sjekka prisen på nett nå hos Gjensidige var prisen ca 100kr dyrere i året enn der jeg har forsikra nå. Men, i og med at jeg har kjørt skadefritt hele tiden jeg har hatt noe forsikra hos Gjensidige får jeg 5400,- utbetalt den 26 juni. Bilen har jeg forsikra hos dem. :thumleft Satser på å få noen kroner i avslag vis jeg setter alt over på dem + de pengene utbetalt vis jeg ikke krasjer frem til 26 Juni. De andre selskapene må komme med en SKIKKELIG god deal for at det blir noe annet enn Gjensidige.
Ja jeg fatter ikke helt. Sjekka noen sykler til også, og det virker som alt har flydd opp i pris til meg iallefall. Dog har jeg kjørt skadefritt sjøl både på bil og mc. Har ikke brukt noe bonus elns. Jeg har alt hos de og har slik samle forsikring så jeg og får noen tusenlapper i utbytte hvert år. Så det blir det samme til meg som til deg når det gjelder andre selskap ;)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Trondgv »

Leffy wrote:
Trondgv wrote:
Leffy wrote:Sjekka jeg litt priser i går fordi jeg har litt lyst på en sykkel til. Har alltid brukt gjensidige pga av at de har vært milevis unna andre forsikringsselskap når det kommer til MC. Men i går fikk jeg sjokk. Jeg sjekka pris på en 2013, Kawasaki Z1000 med full kasko, 70% og med fører over 23 osv. Ble over 9000,- i året... WTF? Normalt en sykkel man iallefall skal få under 5000. Så sjekka jeg 2006, Z1000, med det samme, den jeg hadde før jeg kjøpte BMW'n, og den hadde doblet seg i pris.

Så for moroskyld sjekka jeg nåværende sykkel; 2017 BMW S1000XR, med samme bonus osv. 11.200,- Jeg fikk rett og slett hakeslepp. Da jeg forsikret den i fjor, og som dokumentene mine viser så betaler jeg 4500,- i året. Hva i pokker har skjedd med gjensidige?

Smaken på en sykkel til gikk litt i dass etter det gitt.

EDIT: Etter at hjernen våknet litt her, så skal årsavgift kreves igjennom forsikringselskapene fra og med 2018, men enkelte av disse økningene er helt på trynet kontra prisen på avgiften.
Såpass. Når jeg sjekka prisen på nett nå hos Gjensidige var prisen ca 100kr dyrere i året enn der jeg har forsikra nå. Men, i og med at jeg har kjørt skadefritt hele tiden jeg har hatt noe forsikra hos Gjensidige får jeg 5400,- utbetalt den 26 juni. Bilen har jeg forsikra hos dem. :thumleft Satser på å få noen kroner i avslag vis jeg setter alt over på dem + de pengene utbetalt vis jeg ikke krasjer frem til 26 Juni. De andre selskapene må komme med en SKIKKELIG god deal for at det blir noe annet enn Gjensidige.
Ja jeg fatter ikke helt. Sjekka noen sykler til også, og det virker som alt har flydd opp i pris til meg iallefall. Dog har jeg kjørt skadefritt sjøl både på bil og mc. Har ikke brukt noe bonus elns. Jeg har alt hos de og har slik samle forsikring så jeg og får noen tusenlapper i utbytte hvert år. Så det blir det samme til meg som til deg når det gjelder andre selskap ;)
Merkelig det med forsikringspriser av og til..Utbyttet får jeg i tillegg til disse 5400. De har noe som heter "Antispinn" for ungdom mellom 18-23. Kjører en uten skader med bonustap fra en er 18-23 får en utbetalt et beløp opptil 10000. Jeg har ikke hatt forsikring hos dem hele tiden, så da får jeg "bare" 5400. :thumleft
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Leffy »

Trondgv wrote:
Leffy wrote:
Trondgv wrote: Såpass. Når jeg sjekka prisen på nett nå hos Gjensidige var prisen ca 100kr dyrere i året enn der jeg har forsikra nå. Men, i og med at jeg har kjørt skadefritt hele tiden jeg har hatt noe forsikra hos Gjensidige får jeg 5400,- utbetalt den 26 juni. Bilen har jeg forsikra hos dem. :thumleft Satser på å få noen kroner i avslag vis jeg setter alt over på dem + de pengene utbetalt vis jeg ikke krasjer frem til 26 Juni. De andre selskapene må komme med en SKIKKELIG god deal for at det blir noe annet enn Gjensidige.
Ja jeg fatter ikke helt. Sjekka noen sykler til også, og det virker som alt har flydd opp i pris til meg iallefall. Dog har jeg kjørt skadefritt sjøl både på bil og mc. Har ikke brukt noe bonus elns. Jeg har alt hos de og har slik samle forsikring så jeg og får noen tusenlapper i utbytte hvert år. Så det blir det samme til meg som til deg når det gjelder andre selskap ;)
Merkelig det med forsikringspriser av og til..Utbyttet får jeg i tillegg til disse 5400. De har noe som heter "Antispinn" for ungdom mellom 18-23. Kjører en uten skader med bonustap fra en er 18-23 får en utbetalt et beløp opptil 10000. Jeg har ikke hatt forsikring hos dem hele tiden, så da får jeg "bare" 5400. :thumleft
Såpass ja. Det er ikke værst :thumleft Er da litt ekstra i lomma det og :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by JK95 »

Dere husker at årsavgiften er med på forsikringa i år?
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Leffy »

JK95 wrote:Dere husker at årsavgiften er med på forsikringa i år?
Nevner det i innlegget litt lengre opp her.. Men det forsvarer likevel ikke en økning fra f.eks 4500,- til 11.200,- Så vidt jeg vet så ligger årsavgiften på rundt 2000,-
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by JK95 »

Leffy wrote:
JK95 wrote:Dere husker at årsavgiften er med på forsikringa i år?
Nevner det i innlegget litt lengre opp her.. Men det forsvarer likevel ikke en økning fra f.eks 4500,- til 11.200,- Så vidt jeg vet så ligger årsavgiften på rundt 2000,-
Det er sant :-k
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by mekkern »

tok en ny runde på forsikringer i høst.havnet på IF. enebolig fullverdi-2biler(1 "helt ny" -en med fører under 23) 6 mc-totalt med årsavgifter: 24k i året..
blir jo klart penger men når en deler dette ut på året blir det rett rundt 2100 mnd.
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by tunmag »

Ang gjensidige; de hadde vistnok fått nye retningslinjer for motorsykkel i fjor vår. Var forsikret hos dem med z750 og husky 511, betalte 3500 og 4500 for dem (delkasko) Sjekka opp pris på Superduke hos dem i februar/mars og da skulle dem ha 8000 for fullkasko. Handlet ktm i april og da skulle de ha 46 000 for kasko :roll:

Betaler nå en 7-8000 for superduken , delkasko hos If
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by Leffy »

tunmag wrote:Ang gjensidige; de hadde vistnok fått nye retningslinjer for motorsykkel i fjor vår. Var forsikret hos dem med z750 og husky 511, betalte 3500 og 4500 for dem (delkasko) Sjekka opp pris på Superduke hos dem i februar/mars og da skulle dem ha 8000 for fullkasko. Handlet ktm i april og da skulle de ha 46 000 for kasko :roll:

Betaler nå en 7-8000 for superduken , delkasko hos If
Det som har skjedd ja. Handlet min i februar i fjor så da unngikk jeg det så vidt. Fra 8 - 46.000 er jo helt sjukt. Tipper de mister en del kunder etter dette.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tunmag
Posts: 108
Joined: 19 Nov 2015 17:25
MC: Husqvarna 511smr
Kawasaki z750

Re: Hva betaler du i forsikring? Se første post!

Post by tunmag »

Leffy wrote:
tunmag wrote:Ang gjensidige; de hadde vistnok fått nye retningslinjer for motorsykkel i fjor vår. Var forsikret hos dem med z750 og husky 511, betalte 3500 og 4500 for dem (delkasko) Sjekka opp pris på Superduke hos dem i februar/mars og da skulle dem ha 8000 for fullkasko. Handlet ktm i april og da skulle de ha 46 000 for kasko :roll:

Betaler nå en 7-8000 for superduken , delkasko hos If
Det som har skjedd ja. Handlet min i februar i fjor så da unngikk jeg det så vidt. Fra 8 - 46.000 er jo helt sjukt. Tipper de mister en del kunder etter dette.
Når jeg fikk tilbud på 8 så måtte jeg spør flere ganger om de hadde funnet rett sykkel, så føre meg mye dyrere enn der. De forsikret meg om at det var rett sykkel. Skuffelsen var derfor stor når jeg handlet sykkel og fant ut at de hadde justert prisen en smule :lol:
Post Reply