The world according to Desmo. "Hær går d i rykkj å romme drag!"
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Noen biler så sitter glødepluggene vanvittig trangt/hardt..
må si det er deilig med BENSIN bare 3 sylindere og tennplugg.. fort varmt blir det også.
jaggu har det blitt mindre service i forhold til tidligere også-ingen ventiljustering og reima holder 10 år eller 250000km..
oljeskift beregner motoren: +/-30000km..
Power : 140 PS (103 kW / 138 hp) at 6000 rpm (Max RPM 6500 rpm)
Torque : 210 Nm (21.4 mkg / 155 lb-ft) from 1400 to 5000 rpm (~ 42 to 149 PS)
Ratios : 140 PS/L (103 kW/L) - 210 Nm/L
Legg merke til hvor stort område den har bra dreimoment...
Og går på 0.62 i snitt på småkjøring/jobb/motorvei.(første 3000km)
må si det er deilig med BENSIN bare 3 sylindere og tennplugg.. fort varmt blir det også.
jaggu har det blitt mindre service i forhold til tidligere også-ingen ventiljustering og reima holder 10 år eller 250000km..
oljeskift beregner motoren: +/-30000km..
Power : 140 PS (103 kW / 138 hp) at 6000 rpm (Max RPM 6500 rpm)
Torque : 210 Nm (21.4 mkg / 155 lb-ft) from 1400 to 5000 rpm (~ 42 to 149 PS)
Ratios : 140 PS/L (103 kW/L) - 210 Nm/L
Legg merke til hvor stort område den har bra dreimoment...
Og går på 0.62 i snitt på småkjøring/jobb/motorvei.(første 3000km)
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Klager dere på den sprelske dieselmotoren med hele 5 hk og nå da Kan hende det er glødepluggen som krangler så jeg lurer på å gi den en dram med bensin. Da starter den sikkert, kanskje for siste gang men det gjør ikke noe bare den starter. Som det meste annet så utsetter jeg det til i morgen for nå ser jeg på Frost. HausGestapo har betrodd meg å være barnevakt for en 4 åring med beskjed om at hun ikke skal påføres varige skader på sjel og sinn...
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
For sent! Er hun i Pollti's varetekt kan hun ikke unngå mentale skader av noe slag.pollti wrote: HausGestapo har betrodd meg å være barnevakt for en 4 åring med beskjed om at hun ikke skal påføres varige skader på sjel og sinn...
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
6000 omdreininger? Hvem faen tyner en bilmotor så jævelig? Nei du mekkis, 2 liter diesel med fire sylindre får deg greit fram. Ved 4200 o/min har den like mye hk og dreiemomentet er 320 Nm i et riktig nok snevrere turtallsområde 1750-2500 o/min. Men 2500 o/min i 6. gir blir dyrt og kanskje førerkortinndragelse hvis du ikke er på 110-vei. At den må ha service oftere får være greit. Oljeskiftene kommer etter kjøremønster som på den symaskinen din. Regreim holder 120000 uten begrensning på alder. Har litt lavere forbruk av billigere drivstoff så da kommer jeg ikke så galt ut sånn summa sumarum.mekkern wrote:Noen biler så sitter glødepluggene vanvittig trangt/hardt..
må si det er deilig med BENSIN bare 3 sylindere og tennplugg.. fort varmt blir det også.
jaggu har det blitt mindre service i forhold til tidligere også-ingen ventiljustering og reima holder 10 år eller 250000km..
oljeskift beregner motoren: +/-30000km..
Power : 140 PS (103 kW / 138 hp) at 6000 rpm (Max RPM 6500 rpm)
Torque : 210 Nm (21.4 mkg / 155 lb-ft) from 1400 to 5000 rpm (~ 42 to 149 PS)
Ratios : 140 PS/L (103 kW/L) - 210 Nm/L
Legg merke til hvor stort område den har bra dreimoment...
Og går på 0.62 i snitt på småkjøring/jobb/motorvei.(første 3000km)
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4560
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Øh, jeg hadde 5 flere sylindre enn mekkern på min siste "bænser" og der begynte rødstreken på 7.000rpmDesmo wrote: 6000 omdreininger? Hvem faen tyner en bilmotor så jævelig?
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Jeg liker ikke de 3sylinder motorene jeg da. HausGestapo vill ha en sånn en og da fikk hun grei beskjed om hun ville ha den så måtte hun betale selv. Etter at jeg trommet sammen 2 naboer og 40 kg i bagasjerommet så skjønte hun hvorfor. Var ikke mye krefter igjen i oppoverbakkene da gitt. Den hun har nå ække mye bedre, 1,4 med 140 hk og 4 sylindre, men den er flere hakk bedre enn 1,2 med 120 hk og 3 sylindre.
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Jeg har bare en o.99 liter motor jeg da....
flat kurve fra 1400 gjør at jeg ikke trenger tyning...
begynner maset om å geare opp ved 2000 hvis ikke akselrasjon.. er jo ikke traktor heller ?
skifter jeg snurre og intercooler/eksos og flasher ecu får jeg 205hk...
bare flash-170..
flat kurve fra 1400 gjør at jeg ikke trenger tyning...
begynner maset om å geare opp ved 2000 hvis ikke akselrasjon.. er jo ikke traktor heller ?
skifter jeg snurre og intercooler/eksos og flasher ecu får jeg 205hk...
bare flash-170..
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Og det var en?Bikeridr wrote:Øh, jeg hadde 5 flere sylindre enn mekkern på min siste "bænser" og der begynte rødstreken på 7.000rpmDesmo wrote: 6000 omdreininger? Hvem faen tyner en bilmotor så jævelig?
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Går du ordentlig til verks og setter på en kompressor + lystgass kan du nok få den pip-pippen til å yte mye mer. Spørsmålet da blir; Holder den?mekkern wrote:Jeg har bare en o.99 liter motor jeg da....
flat kurve fra 1400 gjør at jeg ikke trenger tyning...
begynner maset om å geare opp ved 2000 hvis ikke akselrasjon.. er jo ikke traktor heller ?
skifter jeg snurre og intercooler/eksos og flasher ecu får jeg 205hk...
bare flash-170..
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
205 skal den visst "tåle".. men som alt- jo mer du strammer strikken....
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Ha ha, vær nær ved å kjøpe en Alfa GTV med kompressor og turbo. Motorveien ble innmari smal men du a meg hvor det gikk ! Over 300 hk og godkjent Alt for mye hk. Ser den stadig på verkstedet jeg bruker med alt mulig rart som er dradd i fillebiter. Tror han kjører mere med den bakpå Viking bilen enn det den gjør for egen maskin. Flott bil men altfor sprek etter mitt syn.
Men Mekkis, det er en alle tiders chip tuner i Drammen. Han dro 170 hk ut Mitoen min på 3 timer.
Og den var fullt kjørbar etterpå, bensinforbruket sank og. Han tømmer orginalhjernen og legger inn nytt program så her er det ingen ekstra bokser av noe slag. Ring Ultimo, han er bra og har greie løsninger. Og er du ikke fornøyd så tømmer han datahjernen og legger orginal programmet fra bilen din inn igjen. Han lagrer det han tømmer bilen din for på en server i England.
Men Mekkis, det er en alle tiders chip tuner i Drammen. Han dro 170 hk ut Mitoen min på 3 timer.
Og den var fullt kjørbar etterpå, bensinforbruket sank og. Han tømmer orginalhjernen og legger inn nytt program så her er det ingen ekstra bokser av noe slag. Ring Ultimo, han er bra og har greie løsninger. Og er du ikke fornøyd så tømmer han datahjernen og legger orginal programmet fra bilen din inn igjen. Han lagrer det han tømmer bilen din for på en server i England.
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4560
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
'99 Audi S8 med 4,2 V8. 350hk og 420nm fra ca 3.500 til 6.000.Desmo wrote:Og det var en?Bikeridr wrote:Øh, jeg hadde 5 flere sylindre enn mekkern på min siste "bænser" og der begynte rødstreken på 7.000rpmDesmo wrote: 6000 omdreininger? Hvem faen tyner en bilmotor så jævelig?
Må innrømme at 8 sylindere med 32 ventilslamringer på 7.000rpm var en litt særegen og deilig "sound"
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Måtte være noe ordentlig kvalitet skjønte jeg. Du hadde ikke fått en åtter i "grytbeinstål" (støpejern) opp i slik turtall.Bikeridr wrote: '99 Audi S8 med 4,2 V8. 350hk og 420nm fra ca 3.500 til 6.000.
Må innrømme at 8 sylindere med 32 ventilslamringer på 7.000rpm var en litt særegen og deilig "sound"
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4560
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: The world according to Desmo. Tomt for sykler.
Kvalitet og kvalitet, fru Blom.
Vi solgte den etter 9 måneder og kjøpte Toyota diesel
Vi solgte den etter 9 måneder og kjøpte Toyota diesel