JK's Svenskeblogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by mekkern »

TROR du burde ha en sesong med Gixxer1000R, la oss si en K5..før du eventuelt leter etter en annen retning/type..
disse går bra og er passe "komfy" til litt tur også..
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by JK95 »

hakhap wrote:Nå klarte vel LS/TSHansen ikke det egentlig da han spårensstrekk byttet i en traktor :D


Du vurderer ikke en Aprilia Mille eller RSVR da?

Ellers en god liste utenom kanskje FZ01 og Z1000 de er ikke dårlige men står kanskje ikke helt opp mot de andre.

misspelling with autocorrect
Liker å tro at TSHansen kun byttet for å slippe maset fra traktormafiaen :-# :lol:

Jojo, en Mille er jo interessant, men den blir fort noe dyrere, iallefall den Factory'n jeg har sett på :roll: Samt at streetfighter har jeg ikke eid, og en Mille er kanskje mer ukomfortabel enn det japsene er? :-k

Enig i den siste tanken der ja :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by Trondgv »

Alt italiensk er godkjent, det er også KTMen [emoji38] FZ1 har jeg også sett på, såpass at jeg har sjekket forsikringspriser. :O Jeg hadde nok gått for Superduken eller Tuono skulle jeg hatt en "eldre" streetfighter, forsåvidt nyere også. :D

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Alt italiensk er godkjent, det er også KTMen [emoji38] FZ1 har jeg også sett på, såpass at jeg har sjekket forsikringspriser. :O Jeg hadde nok gått for Superduken eller Tuono skulle jeg hatt en "eldre" streetfighter, forsåvidt nyere også. :D

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hør der :lol: Honda er ikke innafor altså? :erte
Jøss, har du vurdert "kjedelig" Yamaha??? :shock:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Alt italiensk er godkjent, det er også KTMen [emoji38] FZ1 har jeg også sett på, såpass at jeg har sjekket forsikringspriser. :O Jeg hadde nok gått for Superduken eller Tuono skulle jeg hatt en "eldre" streetfighter, forsåvidt nyere også. :D

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hør der [emoji38] Honda er ikke innafor altså? :erte
Jøss, har du vurdert "kjedelig" Yamaha??? :shock:
Honda er ikke innafor [emoji23] Har faktisk vurdert ja, men heldigvis slått det i fra meg.. [emoji23] Men vær ikke redd, jeg skal ha meg en heftig sportssykkel jeg og de neste årene, men da blir det nok noe europeisk. [emoji16]


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by JK95 »

Trondgv wrote: Honda er ikke innafor [emoji23] Har faktisk vurdert ja, men heldigvis slått det i fra meg.. [emoji23] Men vær ikke redd, jeg skal ha meg en heftig sportssykkel jeg og de neste årene, men da blir det nok noe europeisk. [emoji16]


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Jeg savner stadig godkjente argumenter på hvorfor :lol:
Oioioi, skal DU ha en plastsykkel??? :shock: :lol: Blir det fullt i skjulet til far da, om du skal beholde BMW, kjøpe SA og ha RR? :-#
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote: Honda er ikke innafor [emoji23] Har faktisk vurdert ja, men heldigvis slått det i fra meg.. [emoji23] Men vær ikke redd, jeg skal ha meg en heftig sportssykkel jeg og de neste årene, men da blir det nok noe europeisk. [emoji16]


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Jeg savner stadig godkjente argumenter på hvorfor [emoji38]
Oioioi, skal DU ha en plastsykkel??? :shock: [emoji38] Blir det fullt i skjulet til far da, om du skal beholde BMW, kjøpe SA og ha RR? :-#
Godkjente argumenter? Jeg har bare aldri hatt sansen for Honda, verre er det ikke. [emoji23] Syntes også de stort sett har ligget et steg bak "de andre". Honda er akkurat som en Toyota, driftsikkert men kjedelig. [emoji16]

RR blir etter jeg har flytta ut. [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: RE: Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by DrGreve »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:
Trondgv wrote: Honda er ikke innafor [emoji23] Har faktisk vurdert ja, men heldigvis slått det i fra meg.. [emoji23] Men vær ikke redd, jeg skal ha meg en heftig sportssykkel jeg og de neste årene, men da blir det nok noe europeisk. [emoji16]


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Jeg savner stadig godkjente argumenter på hvorfor [emoji38]
Oioioi, skal DU ha en plastsykkel??? :shock: [emoji38] Blir det fullt i skjulet til far da, om du skal beholde BMW, kjøpe SA og ha RR? :-#
Godkjente argumenter? Jeg har bare aldri hatt sansen for Honda, verre er det ikke. [emoji23] Syntes også de stort sett har ligget et steg bak "de andre". Honda er akkurat som en Toyota, driftsikkert men kjedelig. [emoji16]

RR blir etter jeg har flytta ut. [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Bare for å ha nevnt det, Ducati 916 er en direkte etterligning av Honda NR750. En kompis av meg har en VFR750R og tenkte å bytte til en finere bakfelg. Tilfeldigvis gikk Honda/Elf sin patent på sin enkle svingarm ut i 94 når 916 kom og felgen på 916 passet bolt on på kompisen sin VFR750R :)
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by JK95 »

Trondgv wrote: Godkjente argumenter? Jeg har bare aldri hatt sansen for Honda, verre er det ikke. [emoji23] Syntes også de stort sett har ligget et steg bak "de andre". Honda er akkurat som en Toyota, driftsikkert men kjedelig. [emoji16]

RR blir etter jeg har flytta ut. [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Beklager, jeg glemte helt at gode argumenter ikke var en del av samtalen, men heller kun egne meninger :lol:
Et steg bak på nyeste tech i disse dager, kanskje, men det er ikke nødvendigvis kjedelig fordetom ;-) Å si at all Honda MC er kjedelig er som å si at all Toyota bil er kjedelig :roll: Jeg har vært passasjer i en Supra med godt over dobbel orginaleffekt, ikke kjedelig et sekund :twisted: En Avensis derimot, kjedelig som Hansa Pilsner :lol: Goldwing og CBR er ikke det samme ;-)

Når den dag kommer så kommer jeg kjørende på kaffebesøk :thumleft
DrGreve wrote: Bare for å ha nevnt det, Ducati 916 er en direkte etterligning av Honda NR750. En kompis av meg har en VFR750R og tenkte å bytte til en finere bakfelg. Tilfeldigvis gikk Honda/Elf sin patent på sin enkle svingarm ut i 94 når 916 kom og felgen på 916 passet bolt on på kompisen sin VFR750R :)
Hør der, det visste jeg ikke :o Men det overasker jo egentlig ikke, Honda hadde nok et vesentlig større R&D-budsjett enn Ducati da som nå :thumleft Mye sånn gammel historie som er uhyre interessant for en motorgutt som meg, lærte i dag at Moto Guzzi en gang lagde en GP-sykkel med 500cc V8 og 8 20mm Dellorto-gassere :shock:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by Trondgv »

DrGreve wrote: Bare for å ha nevnt det, Ducati 916 er en direkte etterligning av Honda NR750. En kompis av meg har en VFR750R og tenkte å bytte til en finere bakfelg. Tilfeldigvis gikk Honda/Elf sin patent på sin enkle svingarm ut i 94 når 916 kom og felgen på 916 passet bolt on på kompisen sin VFR750R :)
Hehe, jeg tviler ikke på det! :D Jeg tror nok at en finner mye kopiering og etterligning fra alle merker, uansett tid det er produsert. Men Ducati er jo en del mindre så det er nok større sansynlighet for at de kopierer Honda enn at Honda kopierer Ducati. :thumleft
JK95 wrote:[
Beklager, jeg glemte helt at gode argumenter ikke var en del av samtalen, men heller kun egne meninger :lol:
Et steg bak på nyeste tech i disse dager, kanskje, men det er ikke nødvendigvis kjedelig fordetom ;-) Å si at all Honda MC er kjedelig er som å si at all Toyota bil er kjedelig :roll: Jeg har vært passasjer i en Supra med godt over dobbel orginaleffekt, ikke kjedelig et sekund :twisted: En Avensis derimot, kjedelig som Hansa Pilsner :lol: Goldwing og CBR er ikke det samme ;-)

Når den dag kommer så kommer jeg kjørende på kaffebesøk :thumleft
Haha, jeg har aldri sagt at jeg har noen gode argumenter. Men de er gode nok for at jeg ikke skal ha en Honda, så lenge de ikke kommer med noe EKSTREMT fristende som ingen andre klarer å lage..Noe som er tvilsomt. :lol: Hehe, Toyota bil ER kjedelig, men de har jo noe heftig de også, akkurat som Honda har et par heftige motorsykler, der alt annet er kjedelig og ligger et steg bak de andre, som du sier. :thumleft

Du er selvsagt velkommen på kaffebesøk, men da kommer du på noe annet enn Honda, vis ikke får du parkere hos naboen. :lol:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by JK95 »

Tiden vil vise, om jeg må gå helt fra naboen eller ikke :lol: :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Tiden vil vise, om jeg må gå helt fra naboen eller ikke :lol: :lol:
:lol: :lol:
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by hakhap »

Ser du var ute å prøvde en gixxer Image

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by JK95 »

hakhap wrote:Ser du var ute å prøvde en gixxer Image

misspelling with autocorrect
Sorry, men jeg kjører ATGATT [-X
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: JK's Ducatiblogg (PMS-babbel)

Post by hakhap »

Funnet en gixxer eller noe til deg Image

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply