Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:Nice! :thumleft
Jepp, dette må bli bra. Mulig jeg må svinge innom en bane for å teste sykkelen litt neste sesong. [emoji41]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Anbefales :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Har du fortsatt orginalfjærene forran, tror jeg du bør kalkulere inn en liten utgift til før alt blir bra [-X
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

ojda wrote:Har du fortsatt orginalfjærene forran, tror jeg du bør kalkulere inn en liten utgift til før alt blir bra [-X
Har oppgradert med Hyperpro forran tidligere [emoji106]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Da vil jeg bare få gratulere med "NY" sykkel \:D/ :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

Er ikke noe jeg har kjøpt i dag, men bestilt tidligere og fått i dag. Ny bil og ny mobil. Så nå er det å lese bruksanvisninger og brukerhåndbøker. :D :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Kant1 »

JRO wrote:Er ikke noe jeg har kjøpt i dag, men bestilt tidligere og fått i dag. Ny bil og ny mobil. Så nå er det å lese bruksanvisninger og brukerhåndbøker. :D :thumleft
Hva bil har du kjøpt da, Ronny?
Går selv med planer om å oppgradere til DAB+ i bil, og den kjekkeste måten å gjøre det på er jo å signere kontrakt på ny :shock:

Ellers har jeg ikke kjøpt så mye MCrelatert i det siste, betalt turen til Portugal, og skal straks (sikkert i natt) kjøpe en sånn beskyttelsesvest som vi må ha på under kjøringa.

Planer om en ny hjelm har jeg også, leser meg opp på den nå, en Nishua Enduro i karbonutførelse (selvsagt :lol: ) - ikke at jeg TRENGER nye hjelm, men jeg har bare fått lyst på akkurat den

Og selvsagt.. mere deler til prosjektene, (her har det skjedd svært lite i høst, mye jobbing betyr lite kos i mannehula)
"Dakar Liten" venter på nye bremseslanger og klosser framme og bak, samt nye stålomspunnede slanger, ny (brukt) ECU boks og helt ny vannpumpe.

Til Tenere'en (den gamle ja) ventes nytt dekalsett (kjøpte et billig et, men det var av såpass dodgy kvalitet at jeg bestillte et nytt og mye dyrere. Håper det er bedre :lol: Bensintanken blir vel snart ferdig lakket og da blir det nok mer fart på det prosjektet :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

Kant1 wrote:
JRO wrote:Er ikke noe jeg har kjøpt i dag, men bestilt tidligere og fått i dag. Ny bil og ny mobil. Så nå er det å lese bruksanvisninger og brukerhåndbøker. :D :thumleft
Hva bil har du kjøpt da, Ronny?
Går selv med planer om å oppgradere til DAB+ i bil, og den kjekkeste måten å gjøre det på er jo å signere kontrakt på ny :shock:
Hadde forrige bil på lease og den leasing avtalen gikk ut nå i desember, jeg vurderte sterkt om jeg skulle løse inn leasingbilen, men da det var diesel bil fant jeg ut at diesel ikke er fremtiden. Er ikke jeg smart, :D :redface

Så jeg dro til med en ny leasing bil en 2018 Volvo XC60 T8 hybrid. Så nå kan jeg trille meg rundt i ca. 30 km på strøm før bensinmotoren trer inn. Og med en samlet effekt på 407 hk. så drar dette godt også. 0 - 100 på litt over 5 sek. Selvkjørende og selv parkerende er nye funksjoner jeg ikke har hatt før, så jeg trykker på alle funksjoner og sveiper meg rundt i menyene. Hvis denne bilen svarer til forventningene så blir det nok til at jeg løser den ut etter at leasingperioden er over. :thumleft
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Gielas »

JRO wrote:Selvkjørende og selv parkerende er nye funksjoner jeg ikke har hatt før :thumleft
Har du sjekket om Volvo har noen deal med JYSK?
Du kunne kanskje fått rabatt på ei pute? :D
Gielas
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

Gielas wrote:
JRO wrote:Selvkjørende og selv parkerende er nye funksjoner jeg ikke har hatt før :thumleft
Har du sjekket om Volvo har noen deal med JYSK?
Du kunne kanskje fått rabatt på ei pute? :D
Det skal jeg sjekke Jon, hadde vært fint med en ny kosepute å ha når en skal kjøre. \:D/ =D>
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Tenkte Tommas kunne få kreativ avlastning i år, så idag dumpet denne ned i postkassen :-)

Image

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Ble ny jakke på meg:

Image
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Flattop »

Da Tommas er du sikret å gå på trynet...
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Ikke i dag, men her om dagen ble det ett sett med Sony WH 1000X MII hodetelefoner på meg som en liten førhjulsgave. Du store kineser så deilig det er med elektronisk støykansellering. Helt rått :thumleft 8)

Neste investering blir nok en sånn jakke som Tommas har :lol:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

Bjerknez wrote:Ikke i dag, men her om dagen ble det ett sett med Sony WH 1000X MII hodetelefoner på meg som en liten førhjulsgave. Du store kineser så deilig det er med elektronisk støykansellering. Helt rått :thumleft 8)

Neste investering blir nok en sånn jakke som Tommas har :lol:
Jeg har kikket etter en hjelm som kan tilby støykanselering lenge og ser nå at Sena har sin hjelm klar som det har vært skrevet om i mange år. Les litt om spekken på hjelmen her https://www.sena.com/product/momentum-helmet/

Kanskje dette kan være noe så en slipper ørepropper. :D
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

JRO wrote:
Bjerknez wrote:Ikke i dag, men her om dagen ble det ett sett med Sony WH 1000X MII hodetelefoner på meg som en liten førhjulsgave. Du store kineser så deilig det er med elektronisk støykansellering. Helt rått :thumleft 8)

Neste investering blir nok en sånn jakke som Tommas har :lol:
Jeg har kikket etter en hjelm som kan tilby støykanselering lenge og ser nå at Sena har sin hjelm klar som det har vært skrevet om i mange år. Les litt om spekken på hjelmen her https://www.sena.com/product/momentum-helmet/

Kanskje dette kan være noe så en slipper ørepropper. :D
Hjelm med støykansellering (hvis det funker skikkelig) må jo være supert!
Ikke for at jeg plages nevneverdig av støy selv, men for at man kan høre på musikk etc. uten å høre for mye av andre ting.

For vi snakker jo elektronisk støykansellering, og da er det jo også høytalere der allerede.

Når det skal sies så finnes det mange hodetelefoner med elektronisk støykansellering på markedet, men de ter stor forskjell på hvor effektive dem er. De jeg kjøpte er i skrivende stund best på støykansellering i følge tester jeg har lest. Bedre enn Bose også.

Jeg prøvde ett par hodetelefoner til 800 kroner med støykansellering og det var dårlige greier.

Men så koster hodetelefonene jeg kjøpte nesten 4 laken også. Har man volumet på en fjerdedels styrke og slår på støvsugeren, så hører maan ikke støvsugeren i det hele tatt. Helt vannvittig bra. Å ta buss eller i hele tatt bevege seg utendørs på steder med mye folk eliminerer ALL lyd utenifra hvis man har normalt med lyd på. Det er også deilig å ha dem på seg uten lyd også for dem fungerer faktisk bedre enn hørselværn også.

Men er så klart ikke like solide og er vel alt for dyre til å bruke på en byggeplass, men dog. :thumleft
Post Reply