Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

Bjerknez wrote:
jhn wrote:
Bjerknez wrote: Det er nok bare slik themet er bygget og skal man gjøre noe med det så vil det koste tid og penger. Å gjøre alle til lags er uansett en umulig oppgave så jeg er redd du må leve med denne irritasjonen.
Minner meg om noe en snekker sa en gang noen klagde på arbeidet hans ... han hadde gjort et virkelig dårlig arbeid. På spørsmål om hvorfor det ble så dårlig/stygt svarte snekkeren ""næh, æ vet ikke. Det bare blei sånn""
Min påstand er at Ingenting "bare blir sånn" ... noen må gjøre det "sånn" .... og sånn er det innenfor de fleste fagområder.

Jeg lever nok fint med det skal du se ... som du vet er jeg ikke noen stor forbruker av NMCU's tjenester.
Blir vel ikke helt det samme.

Nå er jo ikke grunnen til din irritasjon vedrørende nettsiden resultat av dårlig arbeid. Det er laget sånn med vilje. Noen finner det vanskelig og sveipe med fingeren på telefonen, noen synes det unødvendig og scrolle seg i hjel på skjermen også er det faktisk noen som foretrekker ikke responsive sider også slik at dem kan "zoome" inn på innholdet selv.

Man kan jo så klart være uenig i at det ble slik og man kan også mene at dette er en dårlig måte og gjøre det på, men "dårlig arbeid" er det ikke.

Jeg tror nok dette vil gå seg helt fint til når man først blir vant til det.
Jeg var ikke tydelig nok ... nettsiden irriterer meg ikke, siden jeg ikke bruker den.
Jeg sa heller ikke at du har gjort dårlig arbeid ... bare at du/nettsiden minner meg om en fyr som gjorde dårlig arbeid.
"Laget sånn med vilje" ... jeg kan tro at slikt kan skje ved et arbeidsuhell, forglemmelse e.l, men at noen aktivt har bestemt at sånn skal det funke og se ut, høres merkelig ut ... det er ikke mange nettsider man ser dette på ... som jeg har lagt merke til.
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

jhn wrote:
Bjerknez wrote:
jhn wrote: Minner meg om noe en snekker sa en gang noen klagde på arbeidet hans ... han hadde gjort et virkelig dårlig arbeid. På spørsmål om hvorfor det ble så dårlig/stygt svarte snekkeren ""næh, æ vet ikke. Det bare blei sånn""
Min påstand er at Ingenting "bare blir sånn" ... noen må gjøre det "sånn" .... og sånn er det innenfor de fleste fagområder.

Jeg lever nok fint med det skal du se ... som du vet er jeg ikke noen stor forbruker av NMCU's tjenester.
Blir vel ikke helt det samme.

Nå er jo ikke grunnen til din irritasjon vedrørende nettsiden resultat av dårlig arbeid. Det er laget sånn med vilje. Noen finner det vanskelig og sveipe med fingeren på telefonen, noen synes det unødvendig og scrolle seg i hjel på skjermen også er det faktisk noen som foretrekker ikke responsive sider også slik at dem kan "zoome" inn på innholdet selv.

Man kan jo så klart være uenig i at det ble slik og man kan også mene at dette er en dårlig måte og gjøre det på, men "dårlig arbeid" er det ikke.

Jeg tror nok dette vil gå seg helt fint til når man først blir vant til det.
Jeg var ikke tydelig nok ... nettsiden irriterer meg ikke, siden jeg ikke bruker den.
Jeg sa heller ikke at du har gjort dårlig arbeid ... bare at du/nettsiden minner meg om en fyr som gjorde dårlig arbeid.
"Laget sånn med vilje" ... jeg kan tro at slikt kan skje ved et arbeidsuhell, forglemmelse e.l, men at noen aktivt har bestemt at sånn skal det funke og se ut, høres merkelig ut ... det er ikke mange nettsider man ser dette på ... som jeg har lagt merke til.
Vel... jeg er ikke helt enig med deg. Selv så synes jeg ikke muligheten for å sveipe sidelengs er noen dårlig ide. De flest av oss er jo vant til såkalte "slidere" på nett i dag og når halve bildet går utenfor skjermen er det vertfall i mine øyne en indikasjon på at det finnes noe mer og da sveiper man.

Man kunne jo lagt boksene under hverandre i steden så klart men da må man scrolle mer. Kan ikke helt se at dette skal være et problem som "irriterer" så veldig. Men så klart... sitter man med en slik, så ser jeg frustrasjonen:
Image
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by KliffArne »

KliffArne wrote:Måtte klikke meg inn på NMCU linken bare for å se hvor fantastisk det hadde blitt.

Gjorde dette fra Windows telefonen min, og dere gjetter aldri hva som skjedde da jeg scrollet nedover med fingeren, så jeg kan like godt fortelle det selv. Ser ikke bort ifra at dere tror jeg er full, men tro det eller ei, plutselig ble jeg rutet inn i bloggen til Ove Banan. :shock: En blogg jeg overhodet aldri har vært inne i fra telefonen.

Så Ove, du som er en sånn guru på data, hvordan kunne det skje??

Siden Ove ikke vil/ kan forklare dette, noen andre som kan?

Muligens noen tror jeg tuller, men det gjør jeg altså ikke. Det skjer idag også, plutselig rutes jeg inn i bloggen til OB via NMCU sin side
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Tommas »

KliffArne wrote:
KliffArne wrote:Måtte klikke meg inn på NMCU linken bare for å se hvor fantastisk det hadde blitt.

Gjorde dette fra Windows telefonen min, og dere gjetter aldri hva som skjedde da jeg scrollet nedover med fingeren, så jeg kan like godt fortelle det selv. Ser ikke bort ifra at dere tror jeg er full, men tro det eller ei, plutselig ble jeg rutet inn i bloggen til Ove Banan. :shock: En blogg jeg overhodet aldri har vært inne i fra telefonen.

Så Ove, du som er en sånn guru på data, hvordan kunne det skje??

Siden Ove ikke vil/ kan forklare dette, noen andre som kan?

Muligens noen tror jeg tuller, men det gjør jeg altså ikke. Det skjer idag også, plutselig rutes jeg inn i bloggen til OB via NMCU sin side

Du er hacka, ingen annen forklaring :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Toven »

Image
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Trondgv »

Synes det ble bra jeg. Sikkert ikke like enkelt å bruke nettsiden for den eldre garde med svære ukontrollerbare pølsefingre som vil i alle mulige retninger. Egentlig veldig praktisk med "slider".

Var vel på god tid at nettsiden ble oppdatert, godt jobba Bjerkiz


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

Trondgv wrote:Synes det ble bra jeg. Sikkert ikke like enkelt å bruke nettsiden for den eldre garde med svære ukontrollerbare pølsefingre som vil i alle mulige retninger. Egentlig veldig praktisk med "slider".

Var vel på god tid at nettsiden ble oppdatert, godt jobba Bjerkiz


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Takk for det Trondgv :)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by ojda »

KliffArne wrote:
KliffArne wrote:Måtte klikke meg inn på NMCU linken bare for å se hvor fantastisk det hadde blitt.

Gjorde dette fra Windows telefonen min, og dere gjetter aldri hva som skjedde da jeg scrollet nedover med fingeren, så jeg kan like godt fortelle det selv. Ser ikke bort ifra at dere tror jeg er full, men tro det eller ei, plutselig ble jeg rutet inn i bloggen til Ove Banan. :shock: En blogg jeg overhodet aldri har vært inne i fra telefonen.

Så Ove, du som er en sånn guru på data, hvordan kunne det skje??

Siden Ove ikke vil/ kan forklare dette, noen andre som kan?

Muligens noen tror jeg tuller, men det gjør jeg altså ikke. Det skjer idag også, plutselig rutes jeg inn i bloggen til OB via NMCU sin side
Du har nok lagt han inn som direktelinket favoritt \:D/ :lol: :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by KliffArne »

ojda wrote:
KliffArne wrote:
KliffArne wrote:Måtte klikke meg inn på NMCU linken bare for å se hvor fantastisk det hadde blitt.

Gjorde dette fra Windows telefonen min, og dere gjetter aldri hva som skjedde da jeg scrollet nedover med fingeren, så jeg kan like godt fortelle det selv. Ser ikke bort ifra at dere tror jeg er full, men tro det eller ei, plutselig ble jeg rutet inn i bloggen til Ove Banan. :shock: En blogg jeg overhodet aldri har vært inne i fra telefonen.

Så Ove, du som er en sånn guru på data, hvordan kunne det skje??

Siden Ove ikke vil/ kan forklare dette, noen andre som kan?

Muligens noen tror jeg tuller, men det gjør jeg altså ikke. Det skjer idag også, plutselig rutes jeg inn i bloggen til OB via NMCU sin side
Du har nok lagt han inn som direktelinket favoritt \:D/ :lol: :lol: :lol:
Ja, det er nok det som har skjedd. Han er jo tross alt Favoritten min blant bloggerne...
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by KliffArne »

Spøk til sides, godeste Fjærrtnes har med eller uten overlegg klart å lagt inn "peker" til sin egen blogg, på hjemmesiden til NMCU. Han snåttongen fra heia kan bare fortsette å tro at det er klompfingrene ti en gamling som ikke har kontroll. Nå klarer jeg å " provosere" frem at både telefonen min, og en frittstående laptop hopper over til rosabloggen til OB fra NMCU sin side. Dette etter at klompfingrene klarte å slette nettleserloggen først, for å starte med rene ark. På laptoppen bruker jeg trådløs mus, og den er det ikke så mange knapper å bomme på.

OB kan bare la være å kommentere dette her, men i morgen skal jeg ta det ad tjenestevei.
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jeey »

KliffArne wrote:Spøk til sides, godeste Fjærrtnes har med eller uten overlegg klart å lagt inn "peker" til sin egen blogg, på hjemmesiden til NMCU. Han snåttongen fra heia kan bare fortsette å tro at det er klompfingrene ti en gamling som ikke har kontroll. Nå klarer jeg å " provosere" frem at både telefonen min, og en frittstående laptop hopper over til rosabloggen til OB fra NMCU sin side. Dette etter at klompfingrene klarte å slette nettleserloggen først, for å starte med rene ark. På laptoppen bruker jeg trådløs mus, og den er det ikke så mange knapper å bomme på.

OB kan bare la være å kommentere dette her, men i morgen skal jeg ta det ad tjenestevei.
Tenkte å avfeie deg som rambling nå, men du har tildels rett.

Ligger faktiskt ref til bjerknez bloggen på framsiden :)

Code: Select all

var td_ad_background_click_link="https:\/\/bjerknez.no";
Mistenker dette er mer forglemmelse fra her Bjerknes enn vilje, i og med at templatene mellom hans blog og nmcu ser ut til å være gjenbrukt med små endringer.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by KliffArne »

jeey wrote:......, men du har tildels rett.
Hva mener du med tildels rett? Som jeg ser det, så har jeg fullstendig rett, som alltid :thumleft
Bjerknez

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by Bjerknez »

jeey wrote:
KliffArne wrote:Spøk til sides, godeste Fjærrtnes har med eller uten overlegg klart å lagt inn "peker" til sin egen blogg, på hjemmesiden til NMCU. Han snåttongen fra heia kan bare fortsette å tro at det er klompfingrene ti en gamling som ikke har kontroll. Nå klarer jeg å " provosere" frem at både telefonen min, og en frittstående laptop hopper over til rosabloggen til OB fra NMCU sin side. Dette etter at klompfingrene klarte å slette nettleserloggen først, for å starte med rene ark. På laptoppen bruker jeg trådløs mus, og den er det ikke så mange knapper å bomme på.

OB kan bare la være å kommentere dette her, men i morgen skal jeg ta det ad tjenestevei.
Tenkte å avfeie deg som rambling nå, men du har tildels rett.

Ligger faktiskt ref til bjerknez bloggen på framsiden :)

Code: Select all

var td_ad_background_click_link="https:\/\/bjerknez.no";
Mistenker dette er mer forglemmelse fra her Bjerknes enn vilje, i og med at templatene mellom hans blog og nmcu ser ut til å være gjenbrukt med små endringer.
Dette skal sjekkes nærmere. Takk for påminnelsen :thumleft
jeey
Posts: 184
Joined: 30 May 2016 21:39
MC: [X]KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021
[S]BMW R1200GS 2017
[S]KTM Adventure 1190S 2014
[S]Yamaha FZ8 2013
[S]Honda CB600 (hornet)

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jeey »

Bjerknez wrote:
jeey wrote:
KliffArne wrote:Spøk til sides, godeste Fjærrtnes har med eller uten overlegg klart å lagt inn "peker" til sin egen blogg, på hjemmesiden til NMCU. Han snåttongen fra heia kan bare fortsette å tro at det er klompfingrene ti en gamling som ikke har kontroll. Nå klarer jeg å " provosere" frem at både telefonen min, og en frittstående laptop hopper over til rosabloggen til OB fra NMCU sin side. Dette etter at klompfingrene klarte å slette nettleserloggen først, for å starte med rene ark. På laptoppen bruker jeg trådløs mus, og den er det ikke så mange knapper å bomme på.

OB kan bare la være å kommentere dette her, men i morgen skal jeg ta det ad tjenestevei.
Tenkte å avfeie deg som rambling nå, men du har tildels rett.

Ligger faktiskt ref til bjerknez bloggen på framsiden :)

Code: Select all

var td_ad_background_click_link="https:\/\/bjerknez.no";
Mistenker dette er mer forglemmelse fra her Bjerknes enn vilje, i og med at templatene mellom hans blog og nmcu ser ut til å være gjenbrukt med små endringer.
Dette skal sjekkes nærmere. Takk for påminnelsen :thumleft
Du har også brekt link på nmcu logoen, men det vet du forhåpentligvis allerede, linken er hardkoda til utviklingsmiljøet ditt :)
https://xtheme.firmatjenester.no/wp-con ... 005std.png

Uansett bra at noen gidder å hjelpe nmcu inn i framtiden :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Svært god grunn til å bli medlem i NMCU

Post by jhn »

KliffArne wrote:
jeey wrote:......, men du har tildels rett.
Hva mener du med tildels rett? Som jeg ser det, så har jeg fullstendig rett, som alltid :thumleft
Ikke bli sur nå ... du har jo bare tildels feil, de fleste andre har har fullstendig feil .... alltid.
Post Reply