Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by hakhap »

xyvind wrote:Takk for info, hakhap :-)
Tuono er en sykkel som har vokst veldig på meg i det siste. Uten å ha sett den "live" noen gang så kan jeg nå si at jeg plutselig liker den veldig godt.
Utover de nye tingen er ikke noe forskjell mellom 17 og 16 mod. Dvs kjøreegenskaper og motorkarektestikk er de samme. Så hvis du ønsker kan vi nok få til en prøvebytte kjøring da jeg har tilgode å føle på en s1000r .

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by hakhap »

Bjerknez wrote:Hva med demperne?
Er disse elektroniske på Aprilia også?
Er vel ikke en touring sykkel da :D

så nei ikke noen elektroniske dempere men veldig gode sachs på RR og ennå litt bedre Öhlins på factory.

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: RE: Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by xyvind »

hakhap wrote:
xyvind wrote:Takk for info, hakhap :-)
Tuono er en sykkel som har vokst veldig på meg i det siste. Uten å ha sett den "live" noen gang så kan jeg nå si at jeg plutselig liker den veldig godt.
Utover de nye tingen er ikke noe forskjell mellom 17 og 16 mod. Dvs kjøreegenskaper og motorkarektestikk er de samme. Så hvis du ønsker kan vi nok få til en prøvebytte kjøring da jeg har tilgode å føle på en s1000r .

misspelling with autocorrect
Hadde vært moro :thumleft Så hvis våre veier krysser hverandre en eller annen gang, så får vi til det.
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by Bjerknez »

Får vel børste støvet litt av denne tråden siden arbeidsmengden avtar og julen snart ringer inn.

Om ganske nøyaktig to uker får jeg tilbake førerkortet mitt, og selv om jeg ikke helt vet hva jeg skal bruke det til midtvinters hvor kjærringa stort sett har okkupert bilen og sykkelen står på den andre siden av landet inngjerdet bak islagde og snøfalne fjell så skal det allikevel bli en grei julegave og få lov til å kjøre noe motorisert på veien igjen.

Jeg har jo Tempo'en jeg kjøpte for noen uker siden og den skal få kjenne litt på glatta.

Jeg har heldigvis fri i romjulen og da skal det smakes på litt juleøl og god mat. Kanskje jeg også bytter ut Grandisen med en og annen julepølse :lol:

Ellers så kan jeg opplyse om at tiden uten førerkort har gått overraskende bra for min del. Jeg har ikke savnet sykkelen i det hele tatt. Det har faktisk vært litt deilig og jeg kjenner lysten til å kjøre muligens vil ta seg opp igjen, for den var virkelig dalende.

Jeg ser ikke for meg at det blir noe mer kjøring på meg fremover. I sommer klokket jeg inn beskjedne 5.000km. og sannheten er at jeg nok ikke hadde kjørt nevneverdig mer om politiet hadde vært så elskverdig og latt meg beholde lappen. Tidligere har det blitt mye kjøring bare for å kjøre...på en måte og jeg ser for meg at disse turene utgår fremover.

Men jeg gleder meg stort til neste års sommertur. Det er liksom årets høydepunkt for min del.

Ellers så driver jeg jo å skribler litt i bloggen fra tid til annen og besøkstallet har definitivt økt massivt den siste tiden. Det er også artig at jeg på noen søkeord dukker opp forran både bike.no og andre langt mer kjente nettsider. Over 100 personer har meldt seg frivillig på nyhetsbrevet mitt og ingen av dem er såkalte "venner og kjente".

Alle er velkomne til å lese i bloggen min så klart, men hovedfokuset mitt er ikke å få "likes" fra famile. Jeg vil at de som leser på siden leser fordi dem synes det jeg skriver er noenlude interresant.

Jeg har også veldig vagt snakket litt om sykkelbytte, men tror ikke dette blir en realitet med det første. Men jeg har faktisk fått litt sansen for nye HD Fat Bob 114. Prisen er ikke så aller værst med tanke på hva man får, men den runder nå uansett 300 laken med god margin. Men en 1900ccm med rundt 150HK'er og omtrent like mange NM hadde jo vært gøy.

Men så langt blir det til at jeg beholder den jeg har. Den er jo knapt innkjørt og den står nyvasket, nypolert og preppet i varm garasje og venter på meg i Molde. Når jeg skal få hentet den aner jeg dog ikke. Jeg skal jo uansett en tur til Molde neste sommer så mulig jeg lar den stå der frem til da og tar flyet opp. Og ta flyet opp, kjøre den hjem samt kjøre opp igjen til sommeren føles litt unødvendig. Jeg har jo som nevnt Tempo'en i mellomtiden.

En artig liten sak det også...på sin måte.... ;-)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by Tommas »

Livet er for kort til å gifte seg med 1 sykkel, eller noe 8) :lol:

Vi får satse på en tur til schlager-stua til neste år også :thumleft
Bjerknez

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Livet er for kort til å gifte seg med 1 sykkel, eller noe 8) :lol:

Vi får satse på en tur til schlager-stua til neste år også :thumleft
Schlager-stua er vel nærmest blitt en tradisjon det nå Tommas, så den må vi repetere også til neste år :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by ojda »

Tommas wrote:Livet er for kort til å gifte seg med 1 sykkel, eller noe 8) :lol:

Vi får satse på en tur til schlager-stua til neste år også :thumleft
Med Tempo moppe ligger det an til LAAANG-helg for Bjærkis i år :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by JK95 »

ojda wrote:
Tommas wrote:Livet er for kort til å gifte seg med 1 sykkel, eller noe 8) :lol:

Vi får satse på en tur til schlager-stua til neste år også :thumleft
Med Tempo moppe ligger det an til LAAANG-helg for Bjærkis i år :lol:
Vi har da alle venner og bekjente som kan få en gammel Tempo til å gå som et olja lyn(eller det trodde de iallefall i gamle dager) 8)
Bjerknez

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by Bjerknez »

JK95 wrote:
ojda wrote:
Tommas wrote:Livet er for kort til å gifte seg med 1 sykkel, eller noe 8) :lol:

Vi får satse på en tur til schlager-stua til neste år også :thumleft
Med Tempo moppe ligger det an til LAAANG-helg for Bjærkis i år :lol:
Vi har da alle venner og bekjente som kan få en gammel Tempo til å gå som et olja lyn(eller det trodde de iallefall i gamle dager) 8)
Etter å ha snart gått fem måneder uten førerkort så tror jeg ikke at jeg skal satse på og kjøre rundt på en blodtrimmet moppe. Skal jeg kjøre fort har jeg god erfaring med det med Bimmern... :redface
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by mekkern »

Du blir ikke "villmann " med en "fatbob" heller....
:"On all eight Softail models, the 1745cc 107 unit is standard. For an extra £1,200, buyers can specify the 1868cc 114, which makes 92.7hp and 114 lbft of torque. Peak torque is reached at 3,000 revs, while the engine tops out just shy of 6,000."
Og 306kg...Litt overgang fra Bimmeren også chassismessig..
http://www.visordown.com/road-tests-fir ... 114-review

Men for å "subbe rundt" er dette sikkert en vinner-har vurdert og prøvd en rekke H-D selv også... men tror ikke jeg betaler 300K+ for ny "gammel sykkel".... :-k
Skal jeg kjøpe en "gammeldags" mc så blir den nok også en gammel sykkel...
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by Jompa »

Fatbob ? Hva skjer ? Bor det en skap-biker i deg ?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by JK95 »

Jompa wrote:Fatbob ? Hva skjer ? Bor det en skap-biker i deg ?
Skap?! :shock: Han starter jo sin tohjulte karriere på en Cruiser :lol:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by ArcticTiger »

mekkern wrote:Du blir ikke "villmann " med en "fatbob" heller....
:"On all eight Softail models, the 1745cc 107 unit is standard. For an extra £1,200, buyers can specify the 1868cc 114, which makes 92.7hp and 114 lbft of torque. Peak torque is reached at 3,000 revs, while the engine tops out just shy of 6,000."
Og 306kg...Litt overgang fra Bimmeren også chassismessig..
http://www.visordown.com/road-tests-fir ... 114-review

Men for å "subbe rundt" er dette sikkert en vinner-har vurdert og prøvd en rekke H-D selv også... men tror ikke jeg betaler 300K+ for ny "gammel sykkel".... :-k
Skal jeg kjøpe en "gammeldags" mc så blir den nok også en gammel sykkel...
"Image is Everything" vet du Mekkr [-X
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by mekkern »

ArcticTiger wrote: "Image is Everything" vet du Mekkr [-X
I know - i got my image in a broken mirror... :smt037

:thumleft
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Post by ole m. »

Bjerknez wrote:Kanskje jeg også bytter ut Grandisen med en og annen julepølse :lol:
Du erstatter ikke banan med julepølse også?
Locked