Tour of Norway 2018 :)

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by tshansen »

DrGreve wrote:
tshansen wrote:https://www.myrouteapp.com/route/open/685055

Jeg måtte bruke here maps da det er eneste muligheten til å få korrekt rute pga vinterstengte veier. Men kan gjøre den om til google hvis de med basic abbonement vil se den. Den vil uansett bli korrekt når sesongen starter :-)
Tusen hjertelig takk, du er en knupp :thumleft
Dog en liten feil, fra Birkeland har du lagt ruten via Fv402 til Lillesand og E18 mens mitt forslag fortsetter på Rv41 til Kristiansand ;)
Skjedde noe når den gikk fra here maps til google.... sjekk om det er riktig nå :-p
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

tshansen wrote:
DrGreve wrote:
tshansen wrote:https://www.myrouteapp.com/route/open/685055

Jeg måtte bruke here maps da det er eneste muligheten til å få korrekt rute pga vinterstengte veier. Men kan gjøre den om til google hvis de med basic abbonement vil se den. Den vil uansett bli korrekt når sesongen starter :-)
Tusen hjertelig takk, du er en knupp :thumleft
Dog en liten feil, fra Birkeland har du lagt ruten via Fv402 til Lillesand og E18 mens mitt forslag fortsetter på Rv41 til Kristiansand ;)
Skjedde noe når den gikk fra here maps til google.... sjekk om det er riktig nå :-p
Nå så det meget korrekt ut :thumleft
Takker og bukker!
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by JK95 »

Dette hørtes meget fristende ut, skal notere ned turen bak øret :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Tommas »

Når skal signingsferden foregå?

Passert det slik så skal jeg se om jeg får slengt meg med på Buskerud & Telemark :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by ojda »

Tommas wrote:Når skal signingsferden foregå?

Passert det slik så skal jeg se om jeg får slengt meg med på Buskerud & Telemark :thumleft
Ja er man ikke på ferietur ettellerannetsted dukker man selvfølgelig opp, med nystrigla GPS :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Tommas wrote:Når skal signingsferden foregå?

Passert det slik så skal jeg se om jeg får slengt meg med på Buskerud & Telemark :thumleft
Hvis ikke @Jhn har noen motforestillinger så starter vi fra Korgen Camping den 23 juni :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by jhn »

DrGreve wrote:
Tommas wrote:Når skal signingsferden foregå?

Passert det slik så skal jeg se om jeg får slengt meg med på Buskerud & Telemark :thumleft
Hvis ikke @Jhn har noen motforestillinger så starter vi fra Korgen Camping den 23 juni :thumleft
Neida, jeg har ingen motforestillinger.
Tidspunktet er perfekt ... om det ikke plutselig skulle dukke opp noen hindringer.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

Da er turnusen banket inn. Denne gang godkjent av prest, president, motsatt skift og båten selv.

Det betyr, folkens, at dere blir belemret med mitt celebre selskap på det aller meste av turen. \:D/
Jeg har fritur 12.06. - 10.07. Planen min da blir noe sånt som at jeg blir med fra start i Korgen og blir med rundt. Så parkerer jeg mopeden i Tromsø for utreise og så kjører den hjem på neste fritur første uken i august. 8)
User avatar
Canutus
Posts: 47
Joined: 28 May 2017 16:08
MC: BMW
K1300R
Location: Vinje, Sentralt midt mellom Oslo, Bergen, Kristiansand, og Stavanger

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Canutus »

DrGreve wrote:Da har jeg tenkt ut forslag til ruten sørover til Lindesnes og forslaget er som følger.
.
Fra Sauland blir det en smule motorveifølelse på E134 opp via Seljord til Brunkeberg.
Motorveifølese :-o [-(
Er ikke mye som minner om det der nei, men det jobbes med en tunell i området. Så du kan risikere endel anleggstrafikk med deretter tilgriset tunellstøv-vei.
Ett alternativ (som tar lenger tid) kan være å kjøre til Notodden-Bø-Lunde-langs Flåvatn-Vrådal.
Langs Flåvatn er det svært smalt og krunglete, men en litt annerledes og artig veg.

https://goo.gl/maps/9WMrwaDWSzp

EDIT:
Når jeg tenker meg om så tror jeg de hadde gjennomslag i høst, så det ikke sikkert det er så mye griseri som det tidvis var i år.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by ArcticTiger »

@Dr; Detta er et veldig bra forslag fra Cantus :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Canutus wrote:
DrGreve wrote:Da har jeg tenkt ut forslag til ruten sørover til Lindesnes og forslaget er som følger.
.
Fra Sauland blir det en smule motorveifølelse på E134 opp via Seljord til Brunkeberg.
Motorveifølese :-o [-(
Er ikke mye som minner om det der nei, men det jobbes med en tunell i området. Så du kan risikere endel anleggstrafikk med deretter tilgriset tunellstøv-vei.
Ett alternativ (som tar lenger tid) kan være å kjøre til Notodden-Bø-Lunde-langs Flåvatn-Vrådal.
Langs Flåvatn er det svært smalt og krunglete, men en litt annerledes og artig veg.

https://goo.gl/maps/9WMrwaDWSzp

EDIT:
Når jeg tenker meg om så tror jeg de hadde gjennomslag i høst, så det ikke sikkert det er så mye griseri som det tidvis var i år.
ArcticTiger wrote:@Dr; Detta er et veldig bra forslag fra Cantus :thumleft
Det var ett meget godt forslag. Jeg har aldri vært på Sommarland i Bø ;) :thumleft
Takker, Canutus :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Da er turnusen banket inn. Denne gang godkjent av prest, president, motsatt skift og båten selv.

Det betyr, folkens, at dere blir belemret med mitt celebre selskap på det aller meste av turen. \:D/
Jeg har fritur 12.06. - 10.07. Planen min da blir noe sånt som at jeg blir med fra start i Korgen og blir med rundt. Så parkerer jeg mopeden i Tromsø for utreise og så kjører den hjem på neste fritur første uken i august. 8)
Supert, da skal jeg ha det i tankene når jeg en gang ut på våren begynner med provianteringen. Det blir både bønner, bacon, finnbiff og DrGreve`s wokgryte :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:
Bikeridr wrote:Da er turnusen banket inn. Denne gang godkjent av prest, president, motsatt skift og båten selv.

Det betyr, folkens, at dere blir belemret med mitt celebre selskap på det aller meste av turen. \:D/
Jeg har fritur 12.06. - 10.07. Planen min da blir noe sånt som at jeg blir med fra start i Korgen og blir med rundt. Så parkerer jeg mopeden i Tromsø for utreise og så kjører den hjem på neste fritur første uken i august. 8)
Supert, da skal jeg ha det i tankene når jeg en gang ut på våren begynner med provianteringen. Det blir både bønner, bacon, finnbiff og DrGreve`s wokgryte :)
Suverent, jeg skal holde Rigabalsamen ;-)
(Forresten, det er ikke lov å si "finnbiff" lenger i disse krenkningstider, så det heter "norskurbefolkningsbiff") :lol:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by ArcticTiger »

@baikraider; Snart er det vell ikke lov å si Skvett-lapp eller bruke Gryte-lapper heller. Å for ikke å snakke om....Lappe-teppe :roll:
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Tour of Norway 2018 :)

Post by BMWilly »

Har ikke anledning til å slenge meg med på denne turen ser det ut til. Kanskje på deler av returen hvis dere somler litt :-k . Foreslår å svinge av på Alvdal og kjøre om Folldal til Sollia istedet for å kjøre om Atna før dere kjører over Ringebufjellet.
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
Post Reply