Konkurs er nok temmelig uunngåelig, når alle vil ha mer. Men tipper nok Røkke og Oceanwoold får konkurranse
fra både svenskene og finnene, selv om norske eiere er å foretrekke
Både fabrikkene og konsernet tjener bra, sett i forhold til marked osv
Bakdelen er rentene på låna, husker ikke helt konkret, men er det 6 - 700mill i renter hvert år
NAF føler kanskje at det blir litt bakstreversk å kjempe for fossil-bilistene samtidig som det er så stort fokus på miljø, co2, partikler, kø og dritt og lort.
Å skifte fokus fra bilister til trafikanter tror jeg er smart ... og snart kommer NMCU etter
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Ja det ligger i tiden det jeg tidligere har sagt:
Vi ser mot slutten på «personlig transport» og overgang til kollektive/autonome løsninger.
Regner faktisk med at bilen jegnå kjøpte muligens blir min siste ‘selveide’.
Tror nok det blir store omveltninger på et 10 års perspektiv.
Derfor satser jeg på å beholde noen av veteransyklene også.
mekkern wrote:Ja det ligger i tiden det jeg tidligere har sagt:
Vi ser mot slutten på «personlig transport» og overgang til kollektive/autonome løsninger.
Regner faktisk med at bilen jegnå kjøpte muligens blir min siste ‘selveide’.
Tror nok det blir store omveltninger på et 10 års perspektiv.
Derfor satser jeg på å beholde noen av veteransyklene også.
Jeg tror ikke det går så fort, vi får nok lov til å kjøre selv i mange år ennå.
Men jeg tror at NAF og NMCU og lignende foreninger med fordel kan utvide horisonten litt
mekkern wrote:Ja det ligger i tiden det jeg tidligere har sagt:
Vi ser mot slutten på «personlig transport» og overgang til kollektive/autonome løsninger.
Regner faktisk med at bilen jegnå kjøpte muligens blir min siste ‘selveide’.
Tror nok det blir store omveltninger på et 10 års perspektiv.
Derfor satser jeg på å beholde noen av veteransyklene også.
Jeg tror ikke det går så fort, vi får nok lov til å kjøre selv i mange år ennå.
Men jeg tror at NAF og NMCU og lignende foreninger med fordel kan utvide horisonten litt
Jeg er nå selv overbevist om at å konsentrere seg om egene hovedoppgaver (privatbilismen) er eneste riktige for organisasjoner som NAF, og ditto for NMCU
Å svikte disse som hovedmål tror jeg vil føre til en rask organisasjonsDød!
Hvafaan' En bilorganisasjon som konsentrerer seg om det kollektive
mekkern wrote:Ja det ligger i tiden det jeg tidligere har sagt:
Vi ser mot slutten på «personlig transport» og overgang til kollektive/autonome løsninger.
Regner faktisk med at bilen jegnå kjøpte muligens blir min siste ‘selveide’.
Tror nok det blir store omveltninger på et 10 års perspektiv.
Derfor satser jeg på å beholde noen av veteransyklene også.
Jeg ser jo at Volvo holder på å lansere en abbonoments løsning på bil.... Noe enda mer "gunstig" for forbrukerne når det kommer til å bytte ut gamle biler og "eie" nytt
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
jhn wrote:
Jeg tror ikke det går så fort, vi får nok lov til å kjøre selv i mange år ennå.
Men jeg tror at NAF og NMCU og lignende foreninger med fordel kan utvide horisonten litt
ja det går nok en 20 år til før "forbudsspøkelset" begynner å gjøre seg gjeldene...
men om en 10 års tid vil nok "selvkjørende" ha såpass markedsandel at man begynner å sette tidsperspektiv på slutten for "førere"------tror jeg da...
Dette er noe jeg HÅPER at jeg tar feil på og at det tar noe lenger tid-men det VIL skje.
Fra et ståsted så burde jo all mulig selvkjøring og assistanse ønskes velkommen: trafikksikkerhet.
Uten å dra synsingen for langt, så opererer forskjellige forskere med at opptil 90% av de 1,2 millionene døde (verdensbasis) i trafikken kunne vært spart med selvkjørende biler. Blir det slik eller ei får vi ikke se før om mange år, men det gir i det minste noe å tenke på.
På et eller annet tidspunkt tror jeg folk kommer til å se sjokkert tilbake på hvordan man feks lot 40.000 mennesker dø i trafikken i USA i 2016, hvor nesten alle dødsfall skyldes grov svikt fra en eller flere førere.
Om man ikke tar så hardt i og fjerner alle ulykker men luker bort de som skyldes av folk som sovner, ser på mobil, ikke overholder vikeplikt, røde lys og andre "lavthengende frukt" så tror jeg trafikken hadde blitt utrolig mye tryggere om mennesker fikk så mye assistanse som mulig. Da kan de sitte og slappe av med mobilen fra A til B, som utrolig mange ønsker seg allikevel (i det minste om man ser på atferd i trafikken).
Med det i bakhodet tror jeg krav om å få lov til å kjøre selv for gleden, hyggen og spenningens skyld kommer til å møtes med stadig tyngre motstand.
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Selv om jeg har vært motvillig "kunde" av de, så synes jeg det virker rart å legge de ned. Kan ikke skjønne at det kan forbedre trafikksikkerheten på noe vis.