Bildeopplasting og sånn...

Hvis dere har forslag eller kommentarer vedrørende disse sidene, kan dere skrive dem her.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Bildeopplasting og sånn...

Post by knutk »

Nå har det skjedd ett eller annet med forumet når det kommer til innlogging.

Jeg logget meg inn i går kveld. Lot forumet være uten å klikke på noen linker, og skrudde den av da jeg tok kveld.
Når jeg nå skrudde den på på morrakvisten var jeg fortsatt innlogget, og skriver dette uten å logge inn på nytt.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bildeopplasting og sånn...

Post by Tommas »

Jeg er logget på forumet i uker av gangen uten å måtte logge på igjen, men her er vel først og fremst problemet knyttet til "nytt innlegg"-vinduet? (i det minste slik jeg har skjønt det)

Ikke uvanlig at slike ting timer ut (derfor ctrl a, ctrl c...), men skal man legge inn et massivt åndsverk så kanskje det er mulig å kunne justere den variablen (session timeout?) som en test?
Bjerknez

Re: Bildeopplasting og sånn...

Post by Bjerknez »

Skriv hele historien i Google docs og klipp/lim inn i forumet når du er ferdig. I Google Docs lagres innlegget kontinuerlig og man kan redigere innlegget uansett hvilken enhet man sitter på.

Ikke leverer jeg motorsykkelen på service hos Jøtul, ikke setter jeg pengene i blodbanken og skal jeg skrive lange avhandlinger og røverhistorier som får selveste Jo Nesbøe til å rødme av skam, så bruker jeg et passende teksbehandlingsprogram.

Morn forresten ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bildeopplasting og sånn...

Post by tshansen »

Hallaien Bjerknes =D> velkommen tilbake... :thumleft

Takker for alle innspill. Det hjelper veldig, spesielt for meg som ikke har så god greie på denne biten.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bildeopplasting og sånn...

Post by Kant1 »

Bjerknez wrote:Skriv hele historien i Google docs og klipp/lim inn i forumet når du er ferdig. I Google Docs lagres innlegget kontinuerlig og man kan redigere innlegget uansett hvilken enhet man sitter på.

Ikke leverer jeg motorsykkelen på service hos Jøtul, ikke setter jeg pengene i blodbanken og skal jeg skrive lange avhandlinger og røverhistorier som får selveste Jo Nesbøe til å rødme av skam, så bruker jeg et passende teksbehandlingsprogram.

Morn forresten ;-)
Problemet er ikke de store og episke eventyrene... der har jeg lært leksa mi.
Skriver de i Word og limer inn.
Dritet oppstår når man skriver et mindre innlegg, (som i utgangspunktet ikke er så tidskrevende), men noen ganger eskalerer engasjementet, og noen ganger blir man heftet med telefon, kjerring, katt, svigerfar eller Gud forby..jobb.
Da er det like kjedelig å få den innloggingsdriten i trynet. Noen ganger husker man jo å lagre før man trykker, .Men som jeg har sagt før, jeg er en håndtverker med et ærlig arbeid, og ingen data nisse med automatiserte tastaturfingre.

Og det første innlegget mitt er i utgangspunktet 100% positivt ment, jeg ønsker at aktiviteten på forumet skal øke, men når man "mister" innlegg og bidrag så forsvinner jo motivasjonen som dugg for sola. Håper de finner ut av det :-)

Edit: Blei logga ut mens jeg skreiv dette innlegget- - men hadde tatt kopi
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Bildeopplasting og sånn...

Post by supermons »

Har googlet litt, og ser at mange har session timeout til 3600 sec (1 time) som oss, og det er den de fleste setter. Googler litt videre for å se hvilke konsekvenser det har å øke den.

Har sett på noen bilde-addons for å gjøre det lettere å poste bilder, skal snakke litt med resten av admins for å se hvordan vi kan løse det bedre for dere :)

Det må nok uansett tas i forbindelse med oppgradering av forum, det har kommet ny versjon. Er litt travel om dagen (full jobb + studier) så det får bli etter eksamenene :)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bildeopplasting og sånn...

Post by Kant1 »

supermons wrote:Har googlet litt, og ser at mange har session timeout til 3600 sec (1 time) som oss, og det er den de fleste setter. Googler litt videre for å se hvilke konsekvenser det har å øke den.

Har sett på noen bilde-addons for å gjøre det lettere å poste bilder, skal snakke litt med resten av admins for å se hvordan vi kan løse det bedre for dere :)

Det må nok uansett tas i forbindelse med oppgradering av forum, det har kommet ny versjon. Er litt travel om dagen (full jobb + studier) så det får bli etter eksamenene :)
Noe skjer...det er bra. Det har jo ingen brennhast, er litt off season nå uansett.
Men å gjøre det lettere å bidra med bilder og tekst vil øke aktiviteten, tror jeg. Og det er vel det vi ønsker....et aktivt forum!?
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply