Monstr: Suzuki TL1000S '00. - Muligens ny sykkel!
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Vi får satse på det! Er i alle fall ikke dokumentasjonen det skal stå på da i så fall.
Ja, de 27 hestene blir jo gode å få de, selv om jeg synes den skyver mer enn bra nok fra før!
Hvis jeg en dag skal få et illebefinnende å selge denne, så vil det jo helt klart påvirke verdien at den er fulleffekt og ikke noe laveffektopplegg. Skulle ikke vært lov å drive med det laveffektsgreiene, bortsett fra å registrere ned til A2.
Ja, de 27 hestene blir jo gode å få de, selv om jeg synes den skyver mer enn bra nok fra før!
Hvis jeg en dag skal få et illebefinnende å selge denne, så vil det jo helt klart påvirke verdien at den er fulleffekt og ikke noe laveffektopplegg. Skulle ikke vært lov å drive med det laveffektsgreiene, bortsett fra å registrere ned til A2.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Tror de blir morro likevel jeg Hva har du og hva ender du med?
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Pr nå så er den 98HK, og ender på 125HK når den er ferdig. 1000CCM og 125HK gir bra skyv i en V-Twin
Siden sykkelen har vært registrert i Norge under 10 år, så fikk jeg hele 575,- i effektavgift jeg må betale!
Siden sykkelen har vært registrert i Norge under 10 år, så fikk jeg hele 575,- i effektavgift jeg må betale!
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Pokker, da går du jo faktisk på mer enn den nykjøpte twinnen min joMonstr wrote:Pr nå så er den 98HK, og ender på 125HK når den er ferdig. 1000CCM og 125HK gir bra skyv i en V-Twin
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Imponert av pågangsmotet ditt, så håper det ordner seg
Jeg hadde sikkert stukket en nål noen ganger gjennom baksiden på den brune ledningen, slik at den så hel og fin ut
Jeg hadde sikkert stukket en nål noen ganger gjennom baksiden på den brune ledningen, slik at den så hel og fin ut
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Jasså? Hva endte du med?JK95 wrote:Pokker, da går du jo faktisk på mer enn den nykjøpte twinnen min joMonstr wrote:Pr nå så er den 98HK, og ender på 125HK når den er ferdig. 1000CCM og 125HK gir bra skyv i en V-Twin
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Takk for det Tommas! Jeg er oppvokst med ordtaket, den som gir seg er en dritt, så å være litt sta og løsningsorientert håper jeg skal hjelpe meg gjennom dette nåløyet.Tommas wrote:Imponert av pågangsmotet ditt, så håper det ordner seg
Jeg hadde sikkert stukket en nål noen ganger gjennom baksiden på den brune ledningen, slik at den så hel og fin ut
Men fra spøk til alvor, mange vil helt sikkert mene at det er helt latterlig og meningsløst av meg å bruke så mye tid på å få disse hestene inn i vognkortet, når det er så enkelt som å klippe en ledning, og bytte to innsugstrakter. Sannsynligheten for at det vil bli oppdaget er jo egentlig lik null, men jeg er nå av den typen som liker å ha alt i vognkortet, og derfor gjør jeg det den lovlige veien, selv om den viste seg å være litt tyngre enn jeg hadde trodd.
Jeg håper på at det å vise frem en godt holdt original sykkel, kombinert med ryddig papirarbeid skal gjøre at jeg får den godkjent. Jeg har jo gjort 80% av kontrollørens jobb, så de kommer jo til ferdig dekket bord. Jeg har til og med fått tak i et ekstra sett med innsugstrakter, av begge typer slik at kontrolløren også kan få se den fysiske forskjellen som er beskrevet i papirene.
Så får vi bare se om vedkommende er enig. Det blir uansett ikke aktuelt å vise sykkelen før til høsten, da det er drit lang ventetid på den lokale trafikkstasjonen, og jeg ikke gidder å begynne å pelle sykkelen i deler nå som sesongen er i gang.
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
https://www.finn.no/94136469Monstr wrote:Jasså? Hva endte du med?JK95 wrote:Pokker, da går du jo faktisk på mer enn den nykjøpte twinnen min joMonstr wrote:Pr nå så er den 98HK, og ender på 125HK når den er ferdig. 1000CCM og 125HK gir bra skyv i en V-Twin
Ble denne Håper kanskje jeg kan hente i morgen kveld, om vi kommer oss tidlig ned fra hytta, og jeg oppnår litt goodwill hos fruen, men er vel innstilt på at det blir lørdags formiddag Vet bare at jeg gleder meg som en unge
Synes og det står respekt av at du gidder, hadde fort gjort det samme da jeg liker å ha papirer i orden der det er mulig
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Gratulerer så mye! Den så jo veldig ryddig og ordentlig ut! Aldri feil med Ducati heller! Naboen her er helt Ducatifan, han har til og med fått blandet opp den klassiske Ducatirødfargen i husmaling og malt huset og garasjen i den fargen! Du får nok mange flotte turer på den der!
Takk for oppmuntrende ord! Om noen har en TL1000S, så kan jeg vel snart kalle meg registrerings og effektekspert!
Takk for oppmuntrende ord! Om noen har en TL1000S, så kan jeg vel snart kalle meg registrerings og effektekspert!
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Takk så mye Det er jo en guttedrøm som gpr i oppfyllelse, hadde aldri trodd min første tungmc skulle bli en Ducati Men er jo fan av både Ducati og twinmotorer generelt, så her blir det nok mye morroMonstr wrote:Gratulerer så mye! Den så jo veldig ryddig og ordentlig ut! Aldri feil med Ducati heller! Naboen her er helt Ducatifan, han har til og med fått blandet opp den klassiske Ducatirødfargen i husmaling og malt huset og garasjen i den fargen! Du får nok mange flotte turer på den der!
Takk for oppmuntrende ord! Om noen har en TL1000S, så kan jeg vel snart kalle meg registrerings og effektekspert!
Da snakker du nabo ja, høres ut som en fan det
Det kan du helt klart, snart TL1000S-ingeniør
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Jaja, her var det lenge siden det var skjedd noe!
Har kjørt forbausende lite med denne i år, dessverre. Skyldes enkelt at jeg har byttet jobb, hvor jeg nå kjører motorsykkel rundt i Oslos gater hele dagen, hele året, så det er liksom ikke noe must å kjøre motorsykkel når jeg kommer hjem.
Dog har jeg ingen planer om å kvitte meg med den
Den ryker uansett snart på vinterlagring, da det ikke er noe vits å bare ha den stående ytterst i garasjen når den kan stå på jobb.
Tenker uansett å shine den litt ordentlig i vinter. Få vasket svingsarm om felger skikkelig, og få skiftet et defekt blinklys foran. Den er jo veldig bra fra før, så er ikke mye som skal til. Ønsker å shine originaleksosen skikkelig å få satt på den igjen. En runde Prickbort burde gjøre mye der.
Ellers står jeg nå og impregnerer Dainesedressen og gjør den klar for lagring.
Et lite bilde fra arbeidsplassen:
Har kjørt forbausende lite med denne i år, dessverre. Skyldes enkelt at jeg har byttet jobb, hvor jeg nå kjører motorsykkel rundt i Oslos gater hele dagen, hele året, så det er liksom ikke noe must å kjøre motorsykkel når jeg kommer hjem.
Dog har jeg ingen planer om å kvitte meg med den
Den ryker uansett snart på vinterlagring, da det ikke er noe vits å bare ha den stående ytterst i garasjen når den kan stå på jobb.
Tenker uansett å shine den litt ordentlig i vinter. Få vasket svingsarm om felger skikkelig, og få skiftet et defekt blinklys foran. Den er jo veldig bra fra før, så er ikke mye som skal til. Ønsker å shine originaleksosen skikkelig å få satt på den igjen. En runde Prickbort burde gjøre mye der.
Ellers står jeg nå og impregnerer Dainesedressen og gjør den klar for lagring.
Et lite bilde fra arbeidsplassen:
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2930
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Gratulerer med jobben og jobb fordonet
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Dæven, det er jobben sin det [emoji1319][emoji1319] gratulere med jobb og håper du blir å trives [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Kult "kontor"!
Re: Monstr: Suzuki TL1000S '00.
Takk for det! Er rimelig fornøyd selv også med "kontoret" [emoji108] Ikke feil å leve av å kjøre MC! [emoji41]
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -