Tommas skrev:
Om det skal plugges inn i spillet ditt, hva må sluttproduktet være (format, størrelse etc)?
edit
tenkt eksempel, kan man feks bare plugge en gratis blender modell inn? ala denne:
https://www.turbosquid.com/3d-models/fr ... tal/945212Ja figuren over kan importeres rett inn i Unity (eller andre spillmotorer som f.eks. Unreal).
Formatet må være noe som Unity kan importere. En rekke formater kan brukes, men det enkleste er å bare bruke blender native.
Størrelser skaleres enkelt så det er ikke så nøye. Komplekse former kan være utfordrende siden standard "colliders" ikke passer (rund, boks, avlang osv.).
Da må figuren også ha en "mesh collider" - dvs. en wireframe som kan brukes for å teste "kontakt" med andre objekter.
Verden er ganske snodig. I gamle dager satt vi nerdene og programmerte. Det var vanskelig siden alt måtte lages fra bunnen av, og all ekstern input var i form av bøker. Likevel var det mange som programmerte.
I dag er programmering ekstremt tilgjengelig - både i form av masse ferdiglaget materiale som f.eks. .NET. Det finnes også youtube videoer for det meste og masse forum der man finner svar på alt man måtte lure på. Men det er færre som utvikler programvare nå enn før.
Helt ubegripelig for meg.