Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by DrGreve »

Spiritofwinter wrote:I går var jeg atter en gang med legen angående hender som ikke fungerer som de skal, nå har jeg fått henvisning til Fysioterapaut og trussel om 6-8 uker sykemelding. I tillegg uttalte han at til tross for mine følelser om at MC tur hjelper på, så er nok ikke det helt riktig (kom frem at han kjører KTM ADV selv og viste hvordan det påvirket), så anbefaling om å ikkje kjøre mer enn høyest nødvendig fremover.

Men det var i går, i dag og akkurat nå har jeg og fruen vert på familievernkontoret hvor han vi var i samtale med konkluderte med at vårt forhold ikke er noe som kommer til å overleve. Så da starter faenskapet med megling, seperasjon, salg av bolig, deling av innbo, avtale om unger osv osv osv osv. Tidligere nevnte familietragedie er komplett.

Det skal sies at ting ikke har vert helt bra mellom meg og fruen siste tiden, og det er ikke relatert til MC kjøring.

Vet at alt blir bra etter hvert og at livet går videre, men det føles ikke helt slik nå for min del, å så kan jeg faen ikke kjøre MC heller :(


Så om noen kjenner en singel frøken som har MC interesse og som kunne tenke seg å bo på Sunnmøre så skrik ut.
Been there, done that og det er en mistrøstig situasjon hvor alt virker svart. Trøsten er at det går over, noe du skjønner selv.
Det viktigste er å opprettholde ett så godt forhold til fruen som det er mulig ut i fra situasjonen og ikke la uenigheter gå ut over barna. Vær knallhard (men saklig) på at du vil ha delt ansvar slik at du ikke kveles økonomisk av bidragene, du skal jo tross alt ha penger til å fortsette å kjøre mc :)
Den største bøygen er kranglingen om fordeling av gjeld og formue og det er lett å gå i den fellen at du skal "straffe" eksen ved å kreve for mye uten å tenke på hva du selv har økonomisk rygg til å bære når ting har satt seg og hverdagen igjen kommer. Finnes det noen (sær)avtale, klarer du å sitte alene med huset, klarer eksen å leve anstendig med barna og slike spørsmål.
Men det viktigste rådet jeg kan gi, finn deg selv før du finner andre, ref. til din forespørsel om ny samboer.
Men dette kommer sikkert ikke som en bombe, du har sikkert reflektert over ting en stund, regner jeg med...
Aner ikke hvorfor jeg skriver alt dette, fikk bare sånn skrivekløe fordi jeg kjenner meg igjen når jeg opplevde samlivsbrudd.
Jeg hadde forøvrig ett strålende forhold til min eks og har det fremdeles så det går an selv når det stormer som verst...
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by HeleneFS »

Dette med å finne seg selv før man finner andre er et veldig godt råd. Det tok meg 1,5 år fra mitt forrige samlivsbrudd til jeg egentlig var klar for å finne noen. Alt i mellom der var bare kaos og kamuflering av følelser.

Synd å høre om livssituasjonen din spiritofwinter, det er ikke så mye man kan si annet enn at jeg håper du holder humøret og motet oppe, så ordner det seg alltid til slutt :) . Det er jeg helt sikkert på!
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Kjipt å høre Spirit.. Men, som de andre sier - livet fortsetter, så "hang in there". Du kommer deg over denne kneika.

Hva jeg gjør, eller har gjort for bare timen siden er min borgerrett. Seansen foregikk på den Kongelige Norske Ambassade i Rīga, hvis lokasjon er geotagget i bildet under.
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Ikke kult å høre :(

Ref samlivsbrudd så er jo alle forskjellige, og "temperaturen" på bruddet har jo også mye å si for hvordan klimaet blir fremover.

Mine tips ville vært først å gi det et skudd til (men det har dere sikkert gjort), men dersom det feiler:

50/50 og delt omsorg var for min del et must. Unger som vokser opp er utrolig gøy, kjipt å ikke få med seg så mye som mulig :thumleft
Om mulig, bo så nære hverandre som dere orker. Fordelen er at ungene beholder bortimot samme venner og nærmiljø fra uke til uke samt at all logistikk (og den blir det mye av...) går mye enklere.
Hamre ut ferier/høytider lang tid i forveien, mye enklere å bytte på senere enn å ikke være enig fra begynnelsen av. Ikke vær smålig her for å gi noen stikk, utrolig fort man trenger litt hjelp i forbindelse med jobb eller fritid.

Når det gjelder deling av jordisk gods og gull, ikke vær for snill (eller drittsekk..). Det er utrolig lett å jenke seg bare for å bli ferdig, men de store summene må være rettferdig fordelt. Så kan du heller vist storsinn med alt småtteriet. Skriv ned det dere blir enige om, så detaljert som dere orker.

Ring banken asap, de strekker seg ganske langt i en slik situasjon (feks ved å la en part beholde huset, ved å kjøpe ut den andre) men den goodwillen varer ikke evig.

Krysser fingre for at ting ordner seg, både familie og helse :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by freddy123 »

Pakker sykkelen for tur til Besseggen [emoji106][emoji41]blir å sove i telt der oppe ikveld også gå opp Besseggen imorra [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
RuneMC
Posts: 2037
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

@freddy123 - God tur! Gikk turen forrige fredag. Vær forberedt på mange der oppe om det er meldt godt vær imorgen. Var rene valfarten dit forrige helg, inkl at Gjendesheim hadde satt opp et 50m langt partytelt med madrasser (180,- natten tror jeg ble sagt) i tillegg til vegg-til-vegg madrasser i begge kjellerstuene i hovedbygget.

@SpiritofWinter - Ittno' trivelig å høre - har nettopp migrert til egen leilighet selv, men tross alt greit økonomisk da hus, bil og MC var nedbetalt - og enighet om 50/50 fordeling. Dog blir det jo ekstra utgifter til møbler, hvitevarer o.a. ...

Kan vel være et tips å "finne seg sjæl" - men tror alt med måte - det har mer med å treffe på en som matcher personligheten og interessene - men det er nettopp det som er vanskeligst.

Ad eget mc-trøbbel: Fikk opplyst på tlf til verkstedet at pakninger og deler til 48K servicen (og fiks av for høyt turtall) tar en uke å bestille opp, så blir fort et par uker før MC'n er operativ igjen, så da blir det ikke mye kjøring før sesongslutt.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Sitter på bussen fra Bergen til Karmøy..Det er ingen tvil om at det er mye spesielle folk som tar buss. [emoji38] Da utelukker jeg meg selv. [emoji41]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Palma »

@Spiritofwinter, det var ikke greit å lese. Slutter meg til de råd som er gitt tidligere her... Ord blir litt fattige i en slik situasjon. Men synes der er bra du "deler" på forumet. Og svarene du får viser jo og at du har et nettverk. Det er viktig i det hele. Ønsker deg lykke til gjennom greiene.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Palma »

Trondgv wrote:Sitter på bussen fra Bergen til Karmøy..Det er ingen tvil om at det er mye spesielle folk som tar buss. [emoji38] Da utelukker jeg meg selv. [emoji41]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Der sitter du fint ja [emoji23] [emoji12] Du var selvsagt helt objektiv i din vurdering [emoji106] .
Godt du har selvinnsikt [emoji106] [emoji106]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Snikkeren »

Dette var kjedelige greier, Kai. Du må bare ta tiden til hjelp, så går nok ting seg til etterhvert. Og du vet hvor du finner meg hvis du trenger å lufte hodet innimellom. [emoji106]
User avatar
mekkern
Posts: 5122
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Samlivsbrudd er ikke spesielt artig når en står oppe i det men det kan bli bra for alle parter i etterkant-selv så får en litt "ro i hodet" etter en tid, og har da mer å gi av seg selv til ungene..
pass bare litt på fella med å "skjemme bort ungene" fordi en føler at en har litt dårlig samvittighet-unga er fornøyde med glade foreldre.

been there done that... :-#
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Takk for alle tilbakemeldinger, godt å vite at man har støtte når man trenger det. Heldigvis ingen store konflikter som gjør oss til bitre fiender, og enn så lenge er vi enig både om fordeling av hus og barn som vi føler er de viktigste (og mest kostbare) tingene. MC'ene er mine begge to, hun har ingen interesse av noe der, men jeg kommer til å selge Kawasakien så snart som mulig for å sitte med litt mindre ting.

Skal jeg se det positive så blir det vel at neste år har jeg ikke all verden som hindrer meg fra å dra på MC tur når jeg ønsker det, sett bort fra at jeg må ha jentungen annen hver uke. Så nå er det opp til dere på forumet å planlegge fellesturer slik at det passer med min(og evt andre single fedre) sine barnefri uker.


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

Jeg sitter å ser på når minstemannen prøver å ikke sovne

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
biker7
Posts: 1325
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by biker7 »

Pakker noe småtteri til en liten mc-tur fra i morra lørdag til søndag :D

Reiser opp til Vinstra via Friisvegen i morra, og tar Valdresflya etc på hjemturen søndag :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toven »

[youtube][/youtube]

:shock:
Post Reply