Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Har du noen artige filmklipp eller bilder, link til det her. Photoshoptråder er også velkommen her.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Tommas »

Skal ikke kommentere kjøringen til noen av de, men gyrofestet gopro... Det er kult det :thumleft
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Toven »

Tommas wrote:Skal ikke kommentere kjøringen til noen av de, men gyrofestet gopro... Det er kult det :thumleft
Meget kult 8)
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Tob »

Og grad måler. Stilig. Ikke helt imponert over linjene da..
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Toven »

[youtube][/youtube]

Tror noen må bytte undertøy..
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Tommas »

Han hadde vel over 140km/t når han slapp gassen :shock:

Flaks så det holder, men godt gjort å ikke ende i asfalten også.


Kommentarfeltet var bra som vanlig :lol:
Peter Riis
You don't think you're going waaaay too fast for the road conditions?

A gap tooth grin
obviously I do now lol
Last edited by Tommas on 31 Aug 2017 14:47, edited 1 time in total.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Toven »

Tommas wrote:Han hadde vel over 140km/t når han slapp gassen :shock:

Flaks så det holder, men godt gjort å ikke ende i asfalten også.
Brukt opp årets kvote han der ja :lol:
Rimelig høy hastighet på sånna veier ja :shock:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Bikeridr »

Var nok et rimelig godt innhogg i flakskvoten det der, ja. Tror kanskje at det ikke holder å skifte undertøy, men kjøredress også.. :-#
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by knutk »

Hva skal vektlegges og prioriteres, kjøreteknikk øvelser eller praktisk trafikkerfaring opparbeidet over mange år?

Ja takk, begge deler.

Praktisk trafikkerfaring hjelper deg til å unngå krevende situasjoner. Teknikk og kjøre-øvelser hjelper deg dersom krevende situasjon allikevel har oppstått
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Bikeridr »

knutk wrote:Hva skal vektlegges og prioriteres, kjøreteknikk øvelser eller praktisk trafikkerfaring opparbeidet over mange år?

Ja takk, begge deler.

Praktisk trafikkerfaring hjelper deg til å unngå krevende situasjoner. Teknikk og kjøre-øvelser hjelper deg dersom krevende situasjon allikevel har oppstått
Jeg vet ikke hvor du vil hen med dine betraktninger. *Men*, han/hun motorsyklisten i videoen der, med den idiotfarta på de veiene der, fortjente *nesten* å havne i svingskiva på vogntoget. (Jadda, vet hva jeg kommenterte tidligere).

Veldig greit at det gikk bra (ref. tidligere post), men her bør kamikazepiloten gå veldig mange runder med seg selv over kjøringen sin.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by knutk »

Bikeridr wrote:
knutk wrote:Hva skal vektlegges og prioriteres, kjøreteknikk øvelser eller praktisk trafikkerfaring opparbeidet over mange år?

Ja takk, begge deler.

Praktisk trafikkerfaring hjelper deg til å unngå krevende situasjoner. Teknikk og kjøre-øvelser hjelper deg dersom krevende situasjon allikevel har oppstått
Jeg vet ikke hvor du vil hen med dine betraktninger. *Men*, han/hun motorsyklisten i videoen der, med den idiotfarta på de veiene der, fortjente *nesten* å havne i svingskiva på vogntoget. (Jadda, vet hva jeg kommenterte tidligere).

Veldig greit at det gikk bra (ref. tidligere post), men her bør kamikazepiloten gå veldig mange runder med seg selv over kjøringen sin.
Mine betraktninger var ment myntet på diskusjonen rundt hvilken egenskaper som ble vurdert høyest, kjøreteknisk øvelser eller lang erfaring.

Fyren i videoen scoret lavt på lærdom fra lang erfaring, men scoret greit på kjøreteknikk når elendigheta først var et faktum.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Panikk? Førerfeil? Hva kan vi lære?

Post by Bikeridr »

knutk wrote:
Bikeridr wrote:
knutk wrote:Hva skal vektlegges og prioriteres, kjøreteknikk øvelser eller praktisk trafikkerfaring opparbeidet over mange år?

Ja takk, begge deler.

Praktisk trafikkerfaring hjelper deg til å unngå krevende situasjoner. Teknikk og kjøre-øvelser hjelper deg dersom krevende situasjon allikevel har oppstått
Jeg vet ikke hvor du vil hen med dine betraktninger. *Men*, han/hun motorsyklisten i videoen der, med den idiotfarta på de veiene der, fortjente *nesten* å havne i svingskiva på vogntoget. (Jadda, vet hva jeg kommenterte tidligere).

Veldig greit at det gikk bra (ref. tidligere post), men her bør kamikazepiloten gå veldig mange runder med seg selv over kjøringen sin.
Mine betraktninger var ment myntet på diskusjonen rundt hvilken egenskaper som ble vurdert høyest, kjøreteknisk øvelser eller lang erfaring.

Fyren i videoen scoret lavt på lærdom fra lang erfaring, men scoret greit på kjøreteknikk når elendigheta først var et faktum.
Der er vi enige :thumleft
Post Reply