Den Store Adventure Tråden
Re: Den Store Adventure Tråden
Mulig en ikonsikt adventure destinasjon forsvinner på sikt grunnet ny "grønn" økonomi (elbiler)
http://e24.no/energi/bolivia/litium-pri ... t/24103531
[youtube][/youtube]
http://e24.no/energi/bolivia/litium-pri ... t/24103531
[youtube][/youtube]
Re: Den Store Adventure Tråden
[youtube][/youtube]
Re: Den Store Adventure Tråden
GenialtAmbro wrote:[youtube][/youtube]
Re: Den Store Adventure Tråden
Prøvde litt demper oppsett på sykkelen min i dag! Det erganske merkbar forskjell på fører/fører med bagasje/fører med passasjer! Den løfter seg godt på hvert stille!
Spørsmålet er! Hva er kriteriene for når man bør ha hva? Hva regner de som bagasje? En mann på 120 kilo er jo mann + bagasje alene sammenlignet med en liten kar på 70 kilo? Er det noen som vet?
Spørsmålet er! Hva er kriteriene for når man bør ha hva? Hva regner de som bagasje? En mann på 120 kilo er jo mann + bagasje alene sammenlignet med en liten kar på 70 kilo? Er det noen som vet?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Den Store Adventure Tråden
I utgangspunktet stiller du vel inn demperne etter din vekt først, så gjør elektronikken jobben etterpå?
(er ikke det esa/preload eller noe i den duren)
Med unntak om du veier +/- 80kg som den står på fra fabrikk...
(er ikke det esa/preload eller noe i den duren)
Med unntak om du veier +/- 80kg som den står på fra fabrikk...
Re: Den Store Adventure Tråden
I de små nattetimer havnet diskusjonen inn på BMWs ulike innstillinger for motor og understell.
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... ¬rack=1
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... ¬rack=1
- poulet_cavalier
- Posts: 176
- Joined: 08 Oct 2015 10:41
- MC: 2015 BMW R1200GS
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
Klikk på "ESA II" på siden så kommer forklaringen.knutk wrote:I de små nattetimer havnet diskusjonen inn på BMWs ulike innstillinger for motor og understell.
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... ¬rack=1
Single, Single med bagasje, og to personer + bagasje er input til systemet. Resten er automagisk (uansett kroppsvekt )
Hjemmeside: http://bij.dyndns.org/
Flickr: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
youtube: https://www.youtube.com/channel/UCqMgqf ... subscriber
Flickr: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
youtube: https://www.youtube.com/channel/UCqMgqf ... subscriber
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9148
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Den Store Adventure Tråden
Dævvæn hva dissa BMW-teknikkerne får telpoulet_cavalier wrote:Klikk på "ESA II" på siden så kommer forklaringen.knutk wrote:I de små nattetimer havnet diskusjonen inn på BMWs ulike innstillinger for motor og understell.
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... ¬rack=1
Single, Single med bagasje, og to personer + bagasje er input til systemet. Resten er automagisk (uansett kroppsvekt )
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- poulet_cavalier
- Posts: 176
- Joined: 08 Oct 2015 10:41
- MC: 2015 BMW R1200GS
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
To av BMW teknikerene:ojda wrote:Dævvæn hva dissa BMW-teknikkerne får telpoulet_cavalier wrote:Klikk på "ESA II" på siden så kommer forklaringen.knutk wrote:I de små nattetimer havnet diskusjonen inn på BMWs ulike innstillinger for motor og understell.
Kom over denne linken som gir litt utfyllende info.
http://www.bmw-motorrad.com/com/en/inde ... ¬rack=1
Single, Single med bagasje, og to personer + bagasje er input til systemet. Resten er automagisk (uansett kroppsvekt )
Hjemmeside: http://bij.dyndns.org/
Flickr: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
youtube: https://www.youtube.com/channel/UCqMgqf ... subscriber
Flickr: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
youtube: https://www.youtube.com/channel/UCqMgqf ... subscriber
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9148
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Den Store Adventure Tråden
Jeg aaante ikke at BMW holdt på med GSA-Exclucivepoulet_cavalier wrote:To av BMW teknikerene:ojda wrote:Dævvæn hva dissa BMW-teknikkerne får telpoulet_cavalier wrote:
Klikk på "ESA II" på siden så kommer forklaringen.
Single, Single med bagasje, og to personer + bagasje er input til systemet. Resten er automagisk (uansett kroppsvekt )
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
-
- Posts: 2
- Joined: 13 Nov 2017 12:59
- MC: 1998 Kawasaki ZZR600
2017 Honda NC750X - Location: Bergensområdet
Re: Den Store Adventure Tråden
Hei..er ny på bruket og har skumlest tråden etter erfaringer med Honda sin vfr1200x. Ser at den kun er nevnt et par ganger, og da kun i bisetning uten positiv klang. Er selv veldig interessert i den sykkelen, men har så langt ikke rukket å prøvekjøre den.
Ingen som har/har hatt den..?
Ingen som har/har hatt den..?
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9148
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Den Store Adventure Tråden
Det er to tanker som slår meg når du nevner VFR1200X.
Den første er mangelen på cruisecontroll
Å droppe noe så viktig på en "moderne" adventure-sykkel som er så tung at den i de fleste tilfeller brukes som tur/vei-sykkeler i beste fall en stor blemme
Den andre tanken som slår meg er positiv, med ett stort pluss
Det gjelder de lavthengende pottene, som igen gir en relativt slank sykkel med sidevesker (den ene slipper å monteres utenpå exospotte)
Jeg har nå kjørt tung adventuresykkel siden 2012, og på den tiden tilbakelagt ca 140000 km.
Å er det en egenskap jeg kunne tenkt meg å bytte, er det netopp smalere "akterspeil" for lavthengende potter. (Jeg kan kjøre ved siden av vanndammene der det trengs)
Jeg elsker motoren/registeret på Triumphen min, å i kjøregledefant jeg ikke Hondaen å kunne matche fullt ut. Men det var en helt grei sykkel å kjøre.
Jeg prøvde både med og uten "dct" å husker jeg tenkte at det ivertfall ikke var noe å kaste bort 10.000 kr extra på
Men sykkel må matche kjøperen, å den eneste måten å finne ut av ting på er å prøvekjøre selv.
Det er ikke første gang jeg har prøvet sykkel som jeg har funnet sådær, som andre ikke har fått fullrost nok.
Lykke til med videre snusing på VFR'n
Den første er mangelen på cruisecontroll
Å droppe noe så viktig på en "moderne" adventure-sykkel som er så tung at den i de fleste tilfeller brukes som tur/vei-sykkeler i beste fall en stor blemme
Den andre tanken som slår meg er positiv, med ett stort pluss
Det gjelder de lavthengende pottene, som igen gir en relativt slank sykkel med sidevesker (den ene slipper å monteres utenpå exospotte)
Jeg har nå kjørt tung adventuresykkel siden 2012, og på den tiden tilbakelagt ca 140000 km.
Å er det en egenskap jeg kunne tenkt meg å bytte, er det netopp smalere "akterspeil" for lavthengende potter. (Jeg kan kjøre ved siden av vanndammene der det trengs)
Jeg elsker motoren/registeret på Triumphen min, å i kjøregledefant jeg ikke Hondaen å kunne matche fullt ut. Men det var en helt grei sykkel å kjøre.
Jeg prøvde både med og uten "dct" å husker jeg tenkte at det ivertfall ikke var noe å kaste bort 10.000 kr extra på
Men sykkel må matche kjøperen, å den eneste måten å finne ut av ting på er å prøvekjøre selv.
Det er ikke første gang jeg har prøvet sykkel som jeg har funnet sådær, som andre ikke har fått fullrost nok.
Lykke til med videre snusing på VFR'n
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9148
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Den Store Adventure Tråden
P.S. Sittestilling, setekomfort og vind/turbulens husker jeg som bra.
Jeg er 185 cm
Jeg er 185 cm
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
-
- Posts: 2
- Joined: 13 Nov 2017 12:59
- MC: 1998 Kawasaki ZZR600
2017 Honda NC750X - Location: Bergensområdet
Re: Den Store Adventure Tråden
Takk for info! Har en grei smørbrødliste med sykler som må prøvekjøres. Det får bli til våren igjen..
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Den Store Adventure Tråden
[youtube][/youtube]