freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by RuneMC »

Virker som du kanskje fikk en liten formaning... a la den jeg fikk når jeg testet forskjellige innstillinger på vindskjermbraketten på forrige sykkel og og kjørte rett på en "lyttepost" der samtalen fra min side forløp noe sånt som ... "jooo, farten var vel helt grei den :roll: "... "jada, forskjellig posisjon gjør ganske stor forskjell på turbulensen".. [-X :-# ... "ja, nå skal jeg nok kjøre hjem ja..."
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Ashland: takker ikke mye som virker gubbete til nå ihvertfall ikke motoren [emoji41]

Runemc: var nok mest det ja [emoji1]

Kjørelysten er fortsatt på topp så da ble det tur opp til hytta idag på Nesbyen [emoji1]familien kunne friste med nystekt pizza når jeg kom opp så da var jeg ikke vond å be heller jeg [emoji85]middagen fortært sitter med en kald pils i hånda og kjenner roen senke seg i fjellheimen [emoji481]

Ktm er morsom på grusen selv om jeg kjører som ei pingle litt kjipt å banke i bakken med såpass dyr sykkel[emoji44] men jeg klarer da og få vridd ut noen larver i grusen for det [RAISED FIST]️[emoji16]

Settern i offroad mode med begrenset traction og da er det bare og kose seg oppover på grusveien opp til hytta [emoji1323]

Par raske bilder [HAPPY PERSON RAISING ONE HAND]‍♂️

Image
Image
Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

Godt å se at du koser deg på det oransje beistet [emoji106]

Sent fra min SM-T580 via Tapatalk
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Spiritofwinter »

Etter et par år med R varianten av denne skal jeg komme med et par tips, det gjelder for det meste om du skal kjøre grus, men kan hjelpe ellers også[emoji3]

Ser at du kjører original dekkene (Conti Trail Attack 2?), som fungerer greit ca 9000km, etter dette anbefaler jeg at du ser på TKC-70 om du vil kjøre mer på grusen, de sitter ufattelig mye bedre. Om du plutselig vurderer å kjøre mer "offroad" så kan du vurdere TKC-80, men de varer ikke mer enn ca 2500km på denne sykkelen.

Om du kjører på grus og satser litt så kommer du til å velte, veltebøyle og handguards er det som er utsatt på fronten. Vurder et par power parts handguards med en gang ettersom de originale knekker etter et par velt. På bakparten kommer blinklys til å knekke relativt kjapt. Jeg opplever ikke dette som et problem ettersom jeg har Givi rack som fungerer som "veltebøyle" på bakenden, dessuten fungerer Givi sine bokser bedre enn KTM sine originale bokser som du har, men det spørs om du vil investere så mye penger i rack og bokser.

Så anbefaler jeg deg å stikke innom nermeste Givi forhandler å bestille en sidestøtte plate, Givi sin er litt rimeligere enn å bestille fra Touratech. Da slipper du å planlegge hvor du setter ned sidestøtten på grus uten at sykkelen velter.

Så må du bare kose deg mye med sykkelen, så møtes vi på grustur hos Palma neste uke [emoji106]


Sent from my iPad using Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Takker for tips spirit [emoji106] usikker på hvor mye gruskjøring det blir på meg enda føler sykkelen er for fin og dyr til å herje som en gærning på grusen [emoji28]

Givi plate var det montert på allerede når keg kjøpte sykkelen så det slipper jeg heldigvis og tenke på [emoji106]

Idag fikk jeg vasket og polert sykkelen og kjede er smurt opp så nå er alt på stell for flere gode mil, fikk vel rulla litt over 1300km i forrige uke og sykkelen er bare fantastisk god, det beste er motoren kommer aldri over hvor deilig det bunndraget er [emoji41][RAISED FIST]️

Prøvde og kjøre uten den megasvære vindskjermen på, men da fikk jeg mye turbulens også støyet det så mye, med den svære på så er det bortimot stille bak og såvidt litt turbulens [emoji106][emoji41]så den forblir på ihvertfall på de lengre turene.

Lurer på eff.anlegg til sykkelen, men er faktisk usikker på om jeg skal kjøpe det[emoji848]føler den låter greit nok når jeg sitter bak skjermen med så lite vindsus som det blir da så hører man motoren fortsatt greit... men så er det litt ekstra hooligan faktor med en skikkelig bråkepotte [emoji41][emoji38] sett på wings men dæven døtte de var dyre gitt 8tørk for en sportseksos blir ikke aktuelt ihvertfall [emoji23]

Yeye nyvaska og nyvoksa, nesten litt synd at om få dager blir den full av møkk på grustur i øst [emoji1]

Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Det er så pent å se på =D>

Du kan jo kikke på gianelli eller hva det heter... samme potten som snikkeren har, den er ikke så dyr som wings :-k Men 8000 er 3000,- mer enn jeg betalte for min
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

@tshansen: ja deilig når det rent [emoji126] tror nok kanskje wings har skrudd opp prisen da for på siden deres står det 889 dollar som blir 7,5k norske så kommer toll oppå der igjen [emoji1]

@snikkeren: se der ja, det så mer levelig ut ja [emoji1]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by xyvind »

Hey, så kult at du er tilbake på to hjul! Gratulerer med veldig fin sykkel. Kan se for meg noe i det segmentet etter hvert jeg og, men da må jeg ha nok tid til å kjøre først, så jeg kan rettferdiggjøre å eie en slik turmaskin.
Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Xyvind: tok ikke lange tiden før jeg var tilbake med sykkel nei [emoji1]

I helgen skulle jeg egentlig på fyllekule med jobben, men så ble det utsatt og jeg hadde plutselig ingen planer [emoji44]det går jo ikke, så jeg bestemte meg for å pakke sykkelen og ta turen over Besseggen siden det var meldt så pent vær [emoji560]

Pakket på fredag etter jobb, ble litt stress får å få kommet seg avgårde og ble ikke knipset et eneste bildet omtrent på veien opp med ktm'n så blir det fort sånn [emoji1]

Kom meg opp på Valdresflya og da var klokka blitt 21:00 og det begynte raskt og bli mørkt, ktm'n viste 3c og varsel om fare om is kom opp i displayet, var småkjølig ja [emoji44]fikk opp teltet, det var ikke dekning der oppe, men hadde med meg høyttaleren min så spilte noen låter fra Spotify og tok en øl og to før jeg skulle prøve meg på litt søvn... det var lettere sagt enn gjort men klokka 03:00 så fikk jeg endelig sove [emoji42]

Våkner til fint vær dagen etterpå noe trøtt og sliten etter en kald natt i teltet som bildet under viser [emoji28]

Image

Smeller på noen tunes fra Spotify igjen pakker ned teltet og kjører videre mot Gjendesheim, men først noen raske bilder av campspotten.

Image
Image

Ankommer Gjendesheim og det er ekstremt mye folk som har tenkt samme tanke som meg denne helga, her blir jeg ikke å gå alene på tur over Besseggen

Image
Image
Image
Image
Image

Jeg er en fersking i gamet når det gjelder fjelltur og bomullsokker og lang tur=umenneskelig deilig gnagsår [emoji1][emoji106]

Når jeg var kommet halvveis så begynte jeg gå litt tom for energi kjente jeg, hadde bare med meg tørre brødskiver og makrell på tube [emoji28]fristet ikke veldig å spise så mye av det heller så når jeg var halvveis så gikk hodet helt i spinn og tanken på pizza,kald øl, hamburgere osv plantet seg inn i hjernen min [emoji1]det siste stykket ned så løp jeg når jeg så Gjendesheim kiosk begynte å nærme seg igjen, kom meg ned og kjøpte den største isen de hadde og 0,5l urge, beste isen og brusen jeg har spist/drukket på så lenge jeg kan huske helt utrolig deilig [emoji39]

Vurderte først og kjøre til hytta til onkel og campe der, men egen seng fristet mest så jeg satt meg på ktm'n og rullet nedover med et godt smil om munnen særlig etter pizzastopp i Beitostølen, der var det forøvrig fullt med liv, speed mc hadde noe greier på gang så det ut som [emoji848]

Klokka 21:00 var jeg hjemme igjen, en pils senere og jeg sovna nesten momentant [emoji44]

Ktm'n og jeg har nå snart rulla 3k km ilag og jeg blir like fornøyd hver gang jeg setter meg nedpå for en tur [emoji120]

Idag har sykkelen fått en etterlengtet vask og smøring av kjede nå er'n klar for flere gode mil [RAISED FIST]️litt støl i rævva og solide gnagsår så dette ble en søndag med stor S [emoji1]

Image
Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Toven »

Sakte men sikkert forvandles du til villmarkens store sønn :shock: :shock: :shock: :lol:
Godt at du koser deg (på to hjul)! Redd for at vi hadde mistet deg lenge :-#

og det er vondt å innrømme.. men en sånn derre svær pænsjonist traktor er kanskje ikke så dumt med norske forhold og opplevelser :-#
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

Toven wrote:Sakte men sikkert forvandles du til villmarkens store sønn :shock: :shock: :shock: :lol:
Godt at du koser deg (på to hjul)! Redd for at vi hadde mistet deg lenge :-#

og det er vondt å innrømme.. men en sånn derre svær pænsjonist traktor er kanskje ikke så dumt med norske forhold og opplevelser :-#
NÅÅÅ JA! :lol:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Toven wrote:Sakte men sikkert forvandles du til villmarkens store sønn :shock: :shock: :shock: :lol:
Godt at du koser deg (på to hjul)! Redd for at vi hadde mistet deg lenge :-#

og det er vondt å innrømme.. men en sånn derre svær pænsjonist traktor er kanskje ikke så dumt med norske forhold og opplevelser :-#
Haha villmarkens store sønn du liksom [emoji23]den var god [emoji122]

Koser meg på to hjul yamahaen ble nok feil for meg og min kjørestil og når jeg solgte var jeg litt nedfor så en god kombo der [emoji1]

Hææææ [emoji44]hææææ[emoji44] hva er det siste jeg leste, er det riktig [emoji848]du har ikke vært på flaska ikveld toven ?

Men ja sykkelen er helt fantastisk, de elektroniske demperne gjør at det føltes mere ut som alladins flyvende teppe når det er telahiv og dumper i veien og motoren er bare helt rå så sinnsyke mengder med dreiemoment med lavt turtall at det hele blir perverst... gubbevindskjermen gjør at man slipper og fryse og holder seg god og varm, nesten ikke turbulens bak den heller [emoji106]også greit å slippe å være tvunget til å pakke i 30l kriega eller lignende også [emoji1]

Nei du skal få prøve den til neste vår så ender du opp med traktor du også [emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Dette er så nydelig å lese Freddy =D> =D> Ikke bare imponerer du stort, men det varmer i sjelen at andre har funnet gleden i å bruke sykkel på denne måten.

Noen slike erfaringer, med sokker i hvilke sko osv kommer du deg ikke unna. Det er også litt av sjarmen med hele opplegget :-P Når det kryper under 5 grader i teltet, rigger jeg alltid til gassbrenneren i forteltet, rett utenfor "døren" til innerteltet. Da kan jeg lett strekke meg ut å fyre opp litt om det skulle bli alt for kladt, eller behov for å kle på seg mer i løpet av natten.
Det hjelper også veldig å lage seg en varmeflaske å ha i soveposen (mellom bena) Denne øker komfortgrensen mange hakk... å det går fint å ligge i et par minusgrader med en +5 sovepose :thumleft

Spørs om vi ikke må møtes på midten en gang å utforske fjellheimen ilag =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Har ikke gassbrenner enda [emoji44]men det dukker vel kanskje opp ila vinteren det også [emoji1]helt klart deilig å kunne kombinere mc og fottur i fjellet ja [emoji120]

Varmeflaske= vann du varmer opp med gassbrenneren det da [emoji1] jeg måtte kle på meg mere var først da jeg fikk sove [emoji42]

Du får plinge på når du tenker å ta deg en tur, jeg kommer nok til å satse på enda flere slike turer utover høsten nå, neste helg blir det overnatting og fottur til Gaustatoppen [emoji120]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply