Den store Dekktråden
Re: Den store Dekktråden
Det er visst flere som opplever ujevnheter i felgene. På min var det kast 2,5 mm sideveis og 3 mm i høyden. Det var nok til at jeg fikk ny felg på garantien.
- kvase
- Posts: 4042
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Den store Dekktråden
Ojsan soppas ja -problemet i så fall er vel leveringstid også på slik en garanti felg - å så er det å få felgen undersøkt så grundig at det ikke er tvil ogsåSnikkeren wrote:Det er visst flere som opplever ujevnheter i felgene. På min var det kast 2,5 mm sideveis og 3 mm i høyden. Det var nok til at jeg fikk ny felg på garantien.
-Jeg ringer butikken så fort jeg får testa om felg lodda utgjør en feil her avbalansering- 3 lodd ? jeg skal jo på treff neste helg å kabalen for å få til ting er ikke enkelt alltid
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Re: Den store Dekktråden
Jeg kjørte rundt leeeenge før jeg fikk ny felg, så det er bare å kjøre på. Vi kommer uansett ikke til å kjøre så fort på Grustur i Øst.
Men en enkel måte for deg å sjekke dette selv på, er å tape på noe på gaffelbeina som holder en fast avstand til felgen, og snurre forhjulet rolig. Da ser du om det er ujevnheter sideveis, og du klarer sikkert å se om det er kast i høyden også.
Men en enkel måte for deg å sjekke dette selv på, er å tape på noe på gaffelbeina som holder en fast avstand til felgen, og snurre forhjulet rolig. Da ser du om det er ujevnheter sideveis, og du klarer sikkert å se om det er kast i høyden også.
- kvase
- Posts: 4042
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Den store Dekktråden
Ok skal teste ut diverse syns forsøk med både tape og andre ting i morgen må bare få jekka opp mc 0 problem
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- kvase
- Posts: 4042
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Den store Dekktråden
Har da fått fiksa dette problemet på samme sted de la om fram dekket.- vaskebrettet er borte å dermed er min mc klar for gruskjøring
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- Spiritofwinter
- Posts: 1637
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Den store Dekktråden
I går ble det ny runde med dekkomlegging. Tror det er tredje gang i år jeg bytter dekk på KTM'en, men sist gang jeg la om var det tilbake til gamle TKC-70 for å ha noe å kjøre på Pre-Høst turen.
Etter et kjapt regnestykke ser jeg at TKC-70 dekkene har holdt ca 9200km, jeg hadde håpet på mer, men når jeg kjørte hjem fra jobb i går så var der mer risting i forhjulet enn når jeg kjørte TKC-80 og grepet på våt asfalt var heller dårlig. TKC-80 har jeg fremdeles liggende og kan vurdere å montere på for å kjøre litt mer på grus/offroad, men de har nesten ikke grep på asfalt lenger så det er liten sjangs for at det skjer. TKC-80 har jeg kjørt ca 2900km med.
Så med tanke på en del asfalt kjøring og ikke minst årets grustur i øst til helgen så ble det montert noe nytt, Avon Trekrider. Dette er hakket grovere enn Trailrider og skal være mer beregnet for grus/offroad. I følge Avon selv skal dette være et 50/50 dekk, men det samme sies om TKC-80 som er enda litt grovere. Om man tenker at TKC-80 er 50/50 og TKC-70 er 70/30, så vil jeg påstå at dette dekket muligens er 60/40, men det gjenstår å se. Har så langt fått montert det å kjørte nesten 5 mil til jobb i dag, så har ikke noe grunnlag for å uttale meg om dekkets egenskaper enda, kan muligens uttale meg litt mer etter grustur i øst.
En ting som jeg var litt spent på var at normalt sett bruker jeg 150/70 profil på bakdekket, Trekrider får jeg kun i 140/80 i 18". Flere ute i verden som sier at dekket ikke kommer til å sitte skikkelig, men flere som sier det ikke er noe problem. Selv merket jeg at det var vanskeligere å få dekket til å poppe på plass rundt kanten av felgen ved montering, men det var samme problem på forhjulet som er i riktig dimensjon, så tror ikke det er på grunn av endret dimensjon.
TKC-70 og Trekrider bakdekk:
TKC-70 og Trekrider fremdekk:
Forhjul montert:
Bakhjul montert:
Etter et kjapt regnestykke ser jeg at TKC-70 dekkene har holdt ca 9200km, jeg hadde håpet på mer, men når jeg kjørte hjem fra jobb i går så var der mer risting i forhjulet enn når jeg kjørte TKC-80 og grepet på våt asfalt var heller dårlig. TKC-80 har jeg fremdeles liggende og kan vurdere å montere på for å kjøre litt mer på grus/offroad, men de har nesten ikke grep på asfalt lenger så det er liten sjangs for at det skjer. TKC-80 har jeg kjørt ca 2900km med.
Så med tanke på en del asfalt kjøring og ikke minst årets grustur i øst til helgen så ble det montert noe nytt, Avon Trekrider. Dette er hakket grovere enn Trailrider og skal være mer beregnet for grus/offroad. I følge Avon selv skal dette være et 50/50 dekk, men det samme sies om TKC-80 som er enda litt grovere. Om man tenker at TKC-80 er 50/50 og TKC-70 er 70/30, så vil jeg påstå at dette dekket muligens er 60/40, men det gjenstår å se. Har så langt fått montert det å kjørte nesten 5 mil til jobb i dag, så har ikke noe grunnlag for å uttale meg om dekkets egenskaper enda, kan muligens uttale meg litt mer etter grustur i øst.
En ting som jeg var litt spent på var at normalt sett bruker jeg 150/70 profil på bakdekket, Trekrider får jeg kun i 140/80 i 18". Flere ute i verden som sier at dekket ikke kommer til å sitte skikkelig, men flere som sier det ikke er noe problem. Selv merket jeg at det var vanskeligere å få dekket til å poppe på plass rundt kanten av felgen ved montering, men det var samme problem på forhjulet som er i riktig dimensjon, så tror ikke det er på grunn av endret dimensjon.
TKC-70 og Trekrider bakdekk:
TKC-70 og Trekrider fremdekk:
Forhjul montert:
Bakhjul montert:
- Palma
- Posts: 4744
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Den store Dekktråden
De trekkraidera har da virkelig traktormønster [emoji23]
Ellers så ser de bra rolige ut. På glatt underlag tror jeg de vil bli vel glatte...
Blir artig å se
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Ellers så ser de bra rolige ut. På glatt underlag tror jeg de vil bli vel glatte...
Blir artig å se
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
- Spiritofwinter
- Posts: 1637
- Joined: 11 Oct 2015 23:19
- MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt - Location: Ørsta
Re: Den store Dekktråden
Palma wrote:De trekkraidera har da virkelig traktormønster [emoji23]
Ellers så ser de bra rolige ut. På glatt underlag tror jeg de vil bli vel glatte...
Blir artig å se
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Måtte jo selvfølgelig bli litt traktordekk når man kjører Motorsykkel traktor vet du
Å så tenkte jeg litt på deg da, må passe på at du får litt inspirasjon til å skrive på traktorblåggen etter grustreffet
Re: Den store Dekktråden
Tourance Next. Varer 12-14tusen km om man ikke bremser for mye.
Tipper de som sliter dem ut fortere har stort forbruk av bremseklosser også.
Tipper de som sliter dem ut fortere har stort forbruk av bremseklosser også.
Re: Den store Dekktråden
Mine varte under 5000! Snart rullet 30.000 på samme sett bremseklosser! De er akkurat slitt forbi på tide å bytte merke!KliffArne wrote:Tourance Next. Varer 12-14tusen km om man ikke bremser for mye.
Tipper de som sliter dem ut fortere har stort forbruk av bremseklosser også.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Den store Dekktråden
Jeg kjørte også 12-14.000 på mine ... nei vent litt, det var ikke Next, men forrige ... altså, bare Tourancetshansen wrote:Mine varte under 5000! Snart rullet 30.000 på samme sett bremseklosser! De er akkurat slitt forbi på tide å bytte merke!KliffArne wrote:Tourance Next. Varer 12-14tusen km om man ikke bremser for mye.
Tipper de som sliter dem ut fortere har stort forbruk av bremseklosser også.
Re: Den store Dekktråden
[youtube][/youtube]
Re: Den store Dekktråden
Hold dere fast, her kommer kanskje en av de største nyhetene på dekkfronten for kommende sesong!! Har de klart å rette opp i mangelen på "feeling" som PR4 etter min mening slet med tro?
Re: Den store Dekktråden
Ser jo fortsatt ikke bra utJK95 wrote:Hold dere fast, her kommer kanskje en av de største nyhetene på dekkfronten for kommende sesong!! Har de klart å rette opp i mangelen på "feeling" som PR4 etter min mening slet med tro?
Re: Den store Dekktråden
Fortsatt bedre enn forgjengerenToven wrote:Ser jo fortsatt ikke bra utJK95 wrote:Hold dere fast, her kommer kanskje en av de største nyhetene på dekkfronten for kommende sesong!! Har de klart å rette opp i mangelen på "feeling" som PR4 etter min mening slet med tro?