Kom til Onkel - Mitt liv med GSA- Singel mann 50, får sin TrophyWife

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by HeleneFS »

Flott referat :thumleft
Gleder meg til fortsettelsen med mer feminine innslag! Spent på om det påvirker den type tur på noen måte. Selv har jeg lyst å kjøre nedover neste år og jeg merker allerede at jeg har litt andre preferanser enn mannfolka jeg vurderer å reise med :redface .
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by JK95 »

HeleneFS wrote:Flott referat :thumleft
Gleder meg til fortsettelsen med mer feminine innslag! Spent på om det påvirker den type tur på noen måte. Selv har jeg lyst å kjøre nedover neste år og jeg merker allerede at jeg har litt andre preferanser enn mannfolka jeg vurderer å reise med :redface .
Kan jeg spørra hva du mener? :-k Jeg har en bitteliten drøm om å få med kjæresten på tur neste år selv, da på hver vår sykkel, og jeg tror det samme, at hun har noen andre ønsker enn meg :-#
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by HeleneFS »

JK95 wrote:
HeleneFS wrote:Flott referat :thumleft
Gleder meg til fortsettelsen med mer feminine innslag! Spent på om det påvirker den type tur på noen måte. Selv har jeg lyst å kjøre nedover neste år og jeg merker allerede at jeg har litt andre preferanser enn mannfolka jeg vurderer å reise med :redface .
Kan jeg spørra hva du mener? :-k Jeg har en bitteliten drøm om å få med kjæresten på tur neste år selv, da på hver vår sykkel, og jeg tror det samme, at hun har noen andre ønsker enn meg :-#
Tja, det handler kanskje mest om hvor mange mil man skal skvise inn på kortest mulig tid, jeg er glad i å gå på fjellet og å sole meg, så jeg vil gjerne få gjort litt av det også istedenfor å telle antall pass jeg klarer å få inn ila en uke! :redface jeg liker å kjøre mc, men ikke så godt at jeg vil kun gjøre det i to-tre uker i strekk!
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by ojda »

Mao, det er viktig å "kaste bort" litt av ferien også :shock: .
Ikke bare kjøre rundt i fjellene å kose seg :lol: :lol: :lol: =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by JK95 »

HeleneFS wrote:
JK95 wrote:
HeleneFS wrote:Flott referat :thumleft
Gleder meg til fortsettelsen med mer feminine innslag! Spent på om det påvirker den type tur på noen måte. Selv har jeg lyst å kjøre nedover neste år og jeg merker allerede at jeg har litt andre preferanser enn mannfolka jeg vurderer å reise med :redface .
Kan jeg spørra hva du mener? :-k Jeg har en bitteliten drøm om å få med kjæresten på tur neste år selv, da på hver vår sykkel, og jeg tror det samme, at hun har noen andre ønsker enn meg :-#
Tja, det handler kanskje mest om hvor mange mil man skal skvise inn på kortest mulig tid, jeg er glad i å gå på fjellet og å sole meg, så jeg vil gjerne få gjort litt av det også istedenfor å telle antall pass jeg klarer å få inn ila en uke! :redface jeg liker å kjøre mc, men ikke så godt at jeg vil kun gjøre det i to-tre uker i strekk!
Var noe slikt jeg så for meg ja :-k Marieha er nok ikke interessert i å bruke hver dag på å kjøre hele dagen hun heller, ser for meg det er et større ønske av kulturinnslag der, f.eks oppleve uteliv, kulturen i andre land og byen og slikt. Ikke skader det med noen netter på et godt hotell heller vil jeg to, noe jeg forsåvidt støtter :thumleft Tar jeg ikke feil er det vell mulig å finne et bra hotell i et område nær mye fin veg, så hun kan sole seg mens jeg er ute på dagsturer :-k
ojda wrote:Mao, det er viktig å "kaste bort" litt av ferien også :shock: .
Ikke bare kjøre rundt i fjellene å kose seg :lol: :lol: :lol: =D>
:lol :lol
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by HeleneFS »

JK95 wrote: Var noe slikt jeg så for meg ja :-k Marieha er nok ikke interessert i å bruke hver dag på å kjøre hele dagen hun heller, ser for meg det er et større ønske av kulturinnslag der, f.eks oppleve uteliv, kulturen i andre land og byen og slikt. Ikke skader det med noen netter på et godt hotell heller vil jeg to, noe jeg forsåvidt støtter :thumleft Tar jeg ikke feil er det vell mulig å finne et bra hotell i et område nær mye fin veg, så hun kan sole seg mens jeg er ute på dagsturer :-k
Ja, slike kulturelle innslag kan nok jeg også foretrekke, tenker å velge meg ut noen bra steder / byer som jeg kan bli et par netter for å hvile bakenden og får testet litt andre ting enn veiene der nede. Jeg er en skikkelig fjellturentusiast da, så jeg må notere meg noen topper jeg skal få tatt på bena også! Tipper dere finner et godt kompromiss, det skal visst være mange slike plasser har jeg skjønt for flere turreferat jeg har lest har en sånn dag der de bare blir en plass og tar seg små kjøreturer i området.
ojda wrote:Mao, det er viktig å "kaste bort" litt av ferien også :shock: .
Ikke bare kjøre rundt i fjellene å kose seg :lol: :lol: :lol: =D>
HAHA! Jepp \:D/
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3216
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by Kant1 »

Da er episode 2 ute på hjemmesida mi.
Prøver å få den inn her også, men er så mye dill med å organisere bilder, at jeg tror det blir en lightversjon
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
knutk
Posts: 2382
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by knutk »

Kant1 wrote:Da er episode 2 ute på hjemmesida mi.
Prøver å få den inn her også, men er så mye dill med å organisere bilder, at jeg tror det blir en lightversjon
Dæven Olav. Knallbra lesing og bilder. Har lest gjennom og storkosa meg :thumleft =D> =D>
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9177
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by ojda »

På tross av at man nesten føler seg Shanghaiet inn på Kantens tvilsomme mørke lille hjørne på det store internettet, er jeg imponert over denne mannens fortellerevne.
.Å bildene forkleiner ikke historien de heller [-(
Olav! Neste år vil jeg være dama di :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Innledende reise og integrering

Post by tshansen »

Gleder meg til å nyte dette i morgen =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Dolomittene, et glimt av paradis

Post by Tommas »

Knallbra!

Bortskjemt med godbiter fra den kanten nå :thumleft

Lo godt av denne 8)
Herreguuud de er så søte … så søte at Cola faktisk smaker salt, når du er i nærheten
:lol: :lol:
User avatar
Palma
Posts: 4749
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Dolomittene, et glimt av paradis

Post by Palma »

Vi har fått det bekreftet igjen: "Alpetur er oppskrytt" Dette kan ikke være så bra som det beskrives... Jeg tror det er photoshopping og manipulasjon fra ende til annen. Jeg kommer aldri til å sette mine hjul sør for Kiel ! Ferdig snakka ! Men utrolig bra jobba med både tekst og bilder (les:photoshop/google) =;
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Dolomittene, et glimt av paradis

Post by Flanker »

Definitivt en nytelse å lese ja! [emoji1319]

PS: Noen få av bildene kom ikke opp da jeg var innom (via mobilen)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Dolomittene, et glimt av paradis

Post by JK95 »

Det der ser så rått ut at jeg kanskje kommer til å spørre om gps-rute en gang i fremtiden :love
User avatar
RuneMC
Posts: 2055
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Kom til Onkel - Livet i utlandet-- Dolomittene, et glimt av paradis

Post by RuneMC »

Veldig, veldig bra :thumleft Mer er det ikke å si :)
Post Reply