Forgesser råd GSX600F

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
Ronnyen47
Posts: 6
Joined: 26 Jul 2017 23:40
MC: GSX 600F 2001 mod

Forgesser råd GSX600F

Post by Ronnyen47 »

Har satt effekt annlegg fra begynnelse til slutt på min GSX600F 2001 mod...Renset å dyset opp gassere fra 112.5 innerst å 115 ytterst til 122,5 innerst og 125 ytterst...Skrudde også opp pilot skruen en ommdreining...Sykkelen har bra merkbar forskjell når jeg drar den ut,men syntes den mangler noe på mellom registeret...Dvs må gi mye gass på for eksempel 5000rpm for at den skal dra skikkelig...Er det noe jeg skal gjøre med nålene her også??? Noen som vet?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Forgesser råd GSX600F

Post by mekkern »

Orginaleksosen har forbindelsesrør som hjelper mellomregisteret, når det er sagt så vil jeg tro du bør løfte nålene et hakk(hvis de har flere spor for E-ringen)
hvis du ikke har endret andre ting ville jeg nok skrudd pilot skruene en halv runde inn igjen.

Hvis dysenålene ikke har flere spor kan du shimse under clipset med 1-2 små skiver for å løfte nålene litt (ca 1 mm)

Dette er et forslag og ikke noe fasit.
litt "prøv og feil"/bedre eller værre.... :thumleft
Ronnyen47
Posts: 6
Joined: 26 Jul 2017 23:40
MC: GSX 600F 2001 mod

Re: Forgesser råd GSX600F

Post by Ronnyen47 »

Ok...Sjekket dessverre ikke om det var ekstra spor i nålene når jeg hadde det i filler å renset/dyset opp men er for gjort å ta av tanken å skru av toppene på forgassere....Hvorfor skru pilotskruen inn igjenn??? Den går som en drømm fra tomgang å opp til 4-5 tusen,men derfra må jeg bruke gassen en del på mellomregisteret...Når jeg kommer over halv gass reagerer den godt igjenn.....Virker ikke som den vil stoppe når jeg kommer opp til rød på turteller heller....P:S...Drar den ikke over der men draget er der hele tiden :-) Skal plukke ut plugger å kikke på dem samtidigt tenkte jeg :-)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Forgesser råd GSX600F

Post by mekkern »

Njaaa. Pleier ikke være nødvendig mef såpass mye mer på pilotskruene for at det er nok.
Men mulig det trengs på din.
Ronnyen47
Posts: 6
Joined: 26 Jul 2017 23:40
MC: GSX 600F 2001 mod

Re: Forgesser råd GSX600F

Post by Ronnyen47 »

Tegningen å boken sier at den har e Clips så skal skru av når ryggen virker igjenn å det er tørt i været....Kommer med tilbakemelding når det er gjort å prøvd :-) Takker så mye for hjelp :-)
Ronnyen47
Posts: 6
Joined: 26 Jul 2017 23:40
MC: GSX 600F 2001 mod

Re: Forgesser råd GSX600F

Post by Ronnyen47 »

Då har jeg flytter e-clipsen ett hakk...Kan flytte ett til...Virket ikke som det var noe særlig forskjell....Må nok skru pilot skruen inn litt igjenn ja...Får litt mye bensin helt nede :-) Den ville ikke gå med KN filter...Stoppet opp på 8000rpm så kjører med orginalt filter. litt usikker om jeg skal flytte e-klipsen til nederste hakk å prøve der?? Dog med orginalt filter...
Ronnyen47
Posts: 6
Joined: 26 Jul 2017 23:40
MC: GSX 600F 2001 mod

Re: Forgesser råd GSX600F

Post by Ronnyen47 »

Nå er pilotskruene skrudd nesten inn til orginal stilling å men den gurgler bittelitt på 3 tusen rpm,men videre oppover går den som en drømm...Har løftet nålen ett hakk...MEN når jeg prøver med KN filteret så gir den seg på ca 8 tusen rpm...Dog har jeg ikke satt filteret inn med olje enda...Må det gjøres først????
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Forgesser råd GSX600F

Post by mekkern »

Litt eksperimentering med pilotskruen så blir det nok ikke bedre..
du kan prøve og olje filteret og se, ellers ser jeg to muligheter- behold orginalfilteret eller monter ennå større hoveddyser.
Ronnyen47
Posts: 6
Joined: 26 Jul 2017 23:40
MC: GSX 600F 2001 mod

Re: Forgesser råd GSX600F

Post by Ronnyen47 »

Kjøpte olje å sprayet filteret i dag...Uten posetivt resultat :-/ Har gått opp 10 på dysene...Dvs 125 på de 2 midterste sylyndrene...Er vel grenser for hvor mye den klarer å svelge unna eller??? Den hadde orginalt 112,5 å 115 å nå går den med 125,og 122,5 :-P Men den var merkbar bedre på lavt turtall med KN filteret så kansje jeg skal gjøre ett forsøk med 130 dyser... Jeg får se om jeg får tak i nye dyser å prøve igjenn...I mellomtiden bruker jeg orginal filteret så jeg kan kose meg med sykkelen :-)
Post Reply