Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
JARODD
Posts: 83
Joined: 08 Oct 2015 21:42
MC: 2023 BMW R1250 GSA
Location: Oppegård

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by JARODD »

ojda wrote:
Spiritofwinter wrote:........
Etter litt undersøkelse så kommer legen frem til at jeg mest sannsynlig har fått carpel tunell syndrom, mest i høyre hånd, men også litt i venstre. Henvisning til nevrologi er sendt, antatt ventetid på time til undersøkelse er mellom 1-2 måneder, minst.
Kjipt, men det er ivertfall ikke noe du dauer av :roll:
Diagnosen er gresk for meg, men snakker vi eventuellt trening og medisiner, for så å leve lykkelig til.......?
Dette har jeg vært gjennom (i venstre hånd foreløpig). Enkelt inngrep, jeg satt med hånden "høyt" i noen uker etterpå for å slippe smertene. Begynner å prikke i fingerene på høyre hånd nå, så må vel ta inngrepet der også. Gruer meg litt mer til det, med tanke på å tørke seg b&% etter å ha sjøsatt en neger/Japp (velg selv). Godt med C/C på sykkelen når de værste prikkingene melder sin ankomst (mister følelsen i fingerene).

Trenger ikke medusin eller trening (heldigvis), men bare god tid til å la det gro skikkelig. Har hørt at det er det de fleste "driter" seg ut på :-)
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Snikkeren »

Kjedelige greier dette, Kai. Men får bare satse på at det ordner seg raskt og enkelt.

Skjønner at du kanskje må melde avbud til PreHøstTuren, men du er jo nødt til å være med på Grustur i Øst. Hvem ellers skal ta med bagasjen min? :mrgreen:
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by hakhap »

Snikkeren wrote:Kjedelige greier dette, Kai. Men får bare satse på at det ordner seg raskt og enkelt.

Skjønner at du kanskje må melde avbud til PreHøstTuren, men du er jo nødt til å være med på Grustur i Øst. Hvem ellers skal ta med bagasjen min? :mrgreen:
Du får plass med hondaen i ene sideveska på 1290en. :D

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Etter noen dager med gasshånden i støtteskinne kjennes den bedre enn på lenge[emoji3]
Siden jeg skal på ferie i morgen så tenkte jeg å flytte begge syklene slik at de står litt mer skjermet å vanskelig å flytte på mens jeg er vekk. Tenkte at siden jeg ikke har hatt noe problemer med hånden så lenge jeg har på støtteskinne så kunne jeg kjøre en liten tur, med støtteskinne på. Kom meg ca 6-700meter før jeg mistet motorikk og grep i pekefinger, etter ca 1 km sluttet ringefinger å fungere. Snudde å kjørte direkte hjem å slet med å holde inne gassen siste 2-300 meterene hjem. [emoji45]

Vil ikke avlyse pre-høst turen og grustur i øst helt enda, men det er like før... [emoji34]


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Snikkeren »

Nei, se å kom deg under kniven, og få orden på hånden/hendene. Så får vi satse på en bedre sesong neste år. [emoji106]
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Etter både å ha overlevd pre-høst turen og grustur i øst uten større problemer, så kom jeg i går hjem til litt litt familietragedie. Ikke helt den avslutningen jeg ville ha på en ellers fantastisk helg, men vi får se hva endelig utfall blir etter hvert.

Etter at det ble litt tragedie så følte jeg for litt alenetid i dag og trillet Kawasakien inn i en garasje å begynte å demontere. Målet er å bytte styrelager, bremse og clutch hendler, olje og oljefilter pluss noe andre småting. Å bytte styrelager ser ut til å bli en større jobb enn først tenkt, men det går vel til slutt på et vis. Enn så lenge er det god terapi å skru sykkel, og forhåpentligvis blir resultatet bra til slutt.

Image

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Kant1 »

Synd å høre om familietragedieting, vi får håpe det ordner seg uansett hva som har skjedd.
Å skru litt motorsykkel er uansett en edel form for tidsfordriv som jager tunge tanker vekk en stund. Om å gjøre å ha litt ting å ta tak i, når man trenger litt aleinetid.

og ja, ikke minst, tusen takk for en trivelig helg, håper vi sees også neste år :-)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by ojda »

Kjedelig med slik avslutning på helga :(
Så håper jeg ting lysner litt opp for dere efterhvert :-k :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Snart en måned siden siste oppdatering, mye som har skjedd etter grustur i øst, for min del har det primært vert mye som har gått galt. De fleste har fått med seg at jeg og fruen har flyttet fra hverandre, og i den forbindelse vil jeg si takk for all støtte, tips og råd fra alle her på forumet, det hjelper på. Snikkeren har vert god å ha ved noen anledninger, både til å prate med og til å kjøre tur med.
Midt opp i alt faen som ble med min nå ex-frue så måtte jeg avlive hunden min, å bare for å toppe det så har smerte og andre plager i hendene blitt verre igjen.

Men nå har endelig noe gått rette veien. Traff på en ny lege ved siste kontroll som endelig har sendt meg til spesialisten jeg har ment jeg skulle ha hele tiden, så gjenstår det å se om det blir riktig. Å for å gjøre alt enda bedre mottok jeg resept på div piller som både demper betendelse og smerter, noe som gjorde at jeg faktisk har fungert greit denne helgen.

Med hender som fungerer (sånn ca) så fikk jeg spørsmål fra mine foreldre om jeg ikke kunne hjelpe til med en kjapp jobb på hytten i dag. Jeg så på det som en fin anledning til å ta en liten MC tur ettersom det er lenge siden sist å hev meg rundt. Temperaturene varierte mellom 15-19 grader å jeg hadde sol fra skyfri himmel hele veien. Etter et par timer på hytten kjente jeg at hendene fremdeles fungerte greit, været var fremdeles fint, det var bare å kjøre videre. Hytten ligger et stykke utenfor Stryn, på vei mot Sunnmøre, så jeg svingte av retning Stryn og inn på Panoramaveien. Ingen stopp på utsiktspunktet i dag, i dag skulle det kjøres. Hadde greit driv, ingen store hindringer, sett bort fra en flokk med kyr. Kom til Lote fergekai så var det bare å svinge retning Eid hvor jeg måtte ha en liten stopp for å tanke opp. Ble ca 4 min stopp, fylte kun på bensin på KTM'en å kjørte videre. Å når man først er i område, det er tørre veier, fin temperatur, hva er vel da mer naturlig enn en tur over stigedalen. Sist jeg kjørte der var under pre-høst turen, og da var deler av veien nylagt asfalt på, men den var helt fin å kjøre på i dag. Kom ned til strømshamn som er der vi bruker å stoppe, men gled bare fint videre og tok av mot Fyrde, samme vei som vi kjørte på årets pre-høst tur. Det var faktiks her jeg møtte dagens første (og eneste) idiot på 4 hjul. En tulling i en Volvo som på ingen måte skulle legge seg ut for å slippe meg forbi, men han skulle ligge under fartsgrensen hele veien. Dette er selvfølgelig en vei der det tidvis knappest er plass til en litt stor bil, og forbikjøringsmuligheter er det fint lite av. Til slutt var der en liten bit av veien der det var litt bredere og der Volvo føreren måtte ha fulgt dårlig med, han glemte å legge seg midt i veien. Jeg gav gass å så han aldri mer igjen. Resten av turen var ren glede, ble litt transportetappe de siste milene hjem, men med tanke på hvor lite jeg har kjørt siste måneden så gjorde det godt bare å kjøre.

Med sesongen som går mot slutten så regner jeg nesten med at dette kan ha blitt årets siste skikkelige tur, men det gjenstår å se.

Ble ikke så mye bilder i dag, ble mest kjøring, men knipset et av KTM'en utenfor hytten, så får ta med det.

Image
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by mekkern »

Jaggu godt å høre du har litt oppturer også.

=D>
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by ojda »

Bare vær litt snill med håndleddene nå, så de ikke kommer å klyper deg i hekken [-X :lol:
Så skal du vel klare å få noen turer til utav sessongen :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by RuneMC »

Godt du fikk brukt solskinnsværet til noe fornuftig :thumleft

Man får ikke bedre oppturer enn i nedoverbakke.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by kvase »

Spar armer og bein husk at de skal snart på vårtur
kjekk lesing fra dit virke ting må gå den rette veien og
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Ble en liten luftetur i dag også, vurderte å høre med Snikkeren om han skulle bli med, men der var en usikkerhet rundt hvor jeg kunne ende opp i løpet av turen, så det ble tur alene. Ble ikke lange turen, men ble en 6-7 mil med litt grus å litt asfalt.

Ble også oppringt av en privat helseklinikk (eller noe sånt) som skulle ha meg til spesialist undersøkelse neste Mandag i Bergen for å finne ut hva som er galt med leddene mine. Å når der sitter et forsikringsselskap å betaler flybillett tur/retur så skal ikke jeg være vanskelig. Får vi bare håpe de faktisk finner ut hva som er galt nåda.


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Det er vel på tide for min del å avslutte sesongen 2017. Smerter i armer varierer fra dag til dag, været varierer fra minutt til minutt og ingen av de har gjort mye positivt for MC kjøringen (til tross for sol i dag). Kawasakien har stått i deler en stund nå og KTM'en ble parkert sist helg. Kan melde om ca 10000 km i år, primært på KTM (ca 9600km uten å ha bekreftet det) samt noen hundre km på Kawasakien.

Kjapt oppsummert så ble det satset ganske friskt i starten på sesongen, litt trøbbel med smerte i armer gjorde at det ble litt mindre kjøring utover, men klarte å få med meg både pre-høst turen og grustur i øst :thumleft Har hatt mye fokus på grus og "offroad" kjøring denne sesongen, ikke så mye asfalt som tidligere. Hadde fokuset vert mer retning asfalt hadde det nok blitt enda mer km i løpet av sesongen.

Siste tiden skal jeg innrømme at MC interessen ikke helt har vert på topp, i motsetning til starten på sesongen når jeg knappest klarte å tenke på noe annet. Smerter i armer hindrer meg i å gjøre noe serlig MC relatert, men etter siste undersøkelser og behandlinger så ser det ut til at det skal ordne seg i løpet av vinteren å jeg skal være fysisk klar for en ny sesong til våren. Det hjelper heller ikke på at MC kjøring var med på å ødelegge samlivet med ex-fruen og at hun benyttet seg av de lengre turene mine til å ødelegge samlivet.

Det har vert besluttet en stund å selge Kawasakien, noe som ser ut til å skje i løpet av våren ettersom jeg ikke er i fysisk stand til å fikse den slik det er nå. Har da tenkt at jeg skal klare meg med KTM'en, til tross for en del mas fra @Snikkeren om å kjøpe en 250cc til å herje i skogen med. Men med litt dalende interesse så har jeg siste tiden også tenkt tanken på å selge KTM'en til våren, ikke nødvendigvis for at jeg skal slutte å kjøre MC, men fordi økonomi, bosituasjon samt en del andre faktorer spiller litt inn. Om jeg da blir uten MC en periode eller om jeg kjøper meg noe annet er jeg usikker på, liker meg veldig godt på ADV sykkel, men noen av både gledene og planene med sykkelen er borte. Har både tanker og drømmer om hva jeg kan ende opp med, men det blir en vurdering i løpet av vinteren. Å bare slik at Snikkeren vet de, nei det blir ikke 950 ADV og 250cc ved siden av.

Men før jeg nå kan bestemme meg for hva som skjer videre så har jeg et hus jeg må selge, en jentunge å ha fokus på og en ex-frue jeg må ha et godt samarbeid med. Heldigvis (eller dessverre) er det en stund igjen til det er vår og jeg må finne ut hva som er best for min del. Jeg håper virkelig på at MC interessen blomstrer i løpet av vinteren og at div halveis planer for neste sesong kommer i orden uten større utfordringer, for der er mye MC turer jeg kjenner innerst inne hadde vert godt å få gjennomført.
Post Reply