Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Helt i orden, det var jeg som spurte om verditap
Det er det vel egentlig ikke så fornuftig å kjøpe sykler som ligger høyt i pris, men samtidig kjører jeg ikke MC for å være fornuftig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er det vel egentlig ikke så fornuftig å kjøpe sykler som ligger høyt i pris, men samtidig kjører jeg ikke MC for å være fornuftig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Sjekket forsikringen på Streetfighter S. Har Gjensidige, de har vært billigst stort sett alltid. GS'en betalte jeg 2300 kr/året for full kasko, 70 % bonus. Samme forsikring på Streetfighter S ble 9300 kr/år. Hadde jo sett for meg at det ble dyrere enn GS'en, men ikke SÅ mye dyrere. Er det virkelig vanlig med så drøye forsikringspremier på nakensykler? Hadde skjønt det hvis det var en Panigale, men ikke nakensykkel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Ikke uventet sum det. Når jeg skulle kjøpe en Streetfighter 1098S selv, så måtte jeg stå på for å få forsikringen nærmere 5k enn 10k.
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Fant den ikke i kalkulatoren til Gjensidige, måtte ringe og spørre. S1000R fant jeg, en 2014-modell var 11 000 i året, S1000RR var 11800. Trodde forskjellen skulle være større mellom R-sykkel og nakensykkel, men er vel egentlig ikke overrasket.
Hva tror dere om en rød Streetfighter S 2009 mod som har gått 36500 km? Storservice i fjor på 36 000 med nye belter og ventilkontroll. Termi helanlegg med luftfilter og chip, Ducati Corse slipperclutch, pluss småtterier som bytta blinklys, skiltoppheng osv. Er det et greit kjøpt til 145 000 kr? Er litt skeptisk til at den har gått "så langt", men det er jo egentlig ikke langt, bare ca. 4500 km/år siden den var ny.
Hva tror dere om en rød Streetfighter S 2009 mod som har gått 36500 km? Storservice i fjor på 36 000 med nye belter og ventilkontroll. Termi helanlegg med luftfilter og chip, Ducati Corse slipperclutch, pluss småtterier som bytta blinklys, skiltoppheng osv. Er det et greit kjøpt til 145 000 kr? Er litt skeptisk til at den har gått "så langt", men det er jo egentlig ikke langt, bare ca. 4500 km/år siden den var ny.
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Jeg sier slå til Den er nyservet, den har alle must-have modsene, og den har da for pokker ikke gått langt! Min sårt savnede Thea (gixxeren) hadde gått 46k km da jeg solgte henne, uten så mye som et feilslag, og ST4S'en jeg har nå har passert 100k km! Jeg har selv kjørt den Ducatien nesten 10k km så langt i år, i vær som får både Tovens SV og Bjerkizens Bimmer til å skjelve i Angel GT'ene, og den går knallgodt åkkesom, på glodheit bane som på våt landevei Det får være dagens lille utblåsning...
Uansett, den har som sagt alle de rette modsene, den er nyservet og klar for inntil 2 år eller 24k km med kjøring før belte/ventilkontroll, 24k km med kjøreglede på en ekte lidenskapelig motorsykkel For de 145 tusen får du en rålekker streetfighter i rett farge, og S-modell med alt som følger, så i mine øyne har du en god deal, og en jeg så inderlig skulle ønske jeg selv kunne gjøre
Uansett, den har som sagt alle de rette modsene, den er nyservet og klar for inntil 2 år eller 24k km med kjøring før belte/ventilkontroll, 24k km med kjøreglede på en ekte lidenskapelig motorsykkel For de 145 tusen får du en rålekker streetfighter i rett farge, og S-modell med alt som følger, så i mine øyne har du en god deal, og en jeg så inderlig skulle ønske jeg selv kunne gjøre
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Det er jo i sum penger "mye" for en 2009 modell, men i løpet av et år så er det kanskje bare et par slike til salgs på Finn.no så skal man handle så må man jo bare smile og betale det som skal til Jeg har hatt et søk gående i mange år på de, så prisen virker helt innenfor det man må kunne vente (det var en 1098 ikke sant?).
For samme summen får man jo en nesten ny sykkel av andre typer, men det er jo så klart ikke det samme som den hellige gral for oss streetfighter-fans
For samme summen får man jo en nesten ny sykkel av andre typer, men det er jo så klart ikke det samme som den hellige gral for oss streetfighter-fans
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Hvis man skal sammenligne med det som ligger ute, så er det ikke en gal pris. De som ligger ute er 848-utgavene som ikke er S, og flere av de ligger til en høyere pris enn du har fått 1098 S'en. I tillegg får du med Ducati Performance-kitet med helanlegg fra Termignoni, chip og luftfilter - bare det og slipperclutchen koster jo over en gjennomsnittlig månedslønn.inunf wrote: Hva tror dere om en rød Streetfighter S 2009 mod som har gått 36500 km? Storservice i fjor på 36 000 med nye belter og ventilkontroll. Termi helanlegg med luftfilter og chip, Ducati Corse slipperclutch, pluss småtterier som bytta blinklys, skiltoppheng osv. Er det et greit kjøpt til 145 000 kr? Er litt skeptisk til at den har gått "så langt", men det er jo egentlig ikke langt, bare ca. 4500 km/år siden den var ny.
Jeg ville kanskje også ha tatt en telefon og hørt med Anders på Løvaas - supertrivelig kar som har svært god innsikt i markedet.
Avsluttningsvis vil jeg også stille meg bak det Tommas skriver:
Tommas wrote: For samme summen får man jo en nesten ny sykkel av andre typer, men det er jo så klart ikke det samme som den hellige gral for oss streetfighter-fans
Jørgen
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Ja, har sett på hva man kan få i samme prisklasse. Nyere GSX-S 750, Z1000 osv. Det frister ikke. Det eneste som kan sammenlignes er Aprilia Tuono V4 APRC. Det er jo for all del en kul sykkel, men den appellerer ikke til meg på samme måte som Streetfighter gjør.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Fikk akkurat beskjed om at den røde var solgt. Pokker!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Sjekket i Tyskland? Relativt OK utvalg der i forhold til her, og prisene blir vel omtrent samme eller noe rimeligere.
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Ja, Tyskland er et alternativ. Har noe på gang i Italia nå, men hvis det ikke blir noe av kan det hende jeg må sette meg i kassebilen og kjøre nedover selv. Hadde jo vært artig med en europatur
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Mulig det er samme mann du er i kontakt med, men jeg vet at det er en som importerer masse sykler fra italia! Har sett annonser fra han både på Finn og på Facebook. Kommer ikke på hva han heter i farten..
EDIT: http://mcimport.it/
EDIT: http://mcimport.it/
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Jan.K.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Ja, det er han jeg er i kontakt med.
Ser på sykler i Tyskland nå, mange av Streetfighterene der er oppgitt med 148 hk. I Italia har de 154 hk. Antar at det er en form for sperre på de tyske syklene, er det noen som vet hva dette innebærer? Er det like lett som Suzuki, klippe en ledning, eller må man bytte ECU?
Ser på sykler i Tyskland nå, mange av Streetfighterene der er oppgitt med 148 hk. I Italia har de 154 hk. Antar at det er en form for sperre på de tyske syklene, er det noen som vet hva dette innebærer? Er det like lett som Suzuki, klippe en ledning, eller må man bytte ECU?
Re: Hjelp til valg av ny (gammel) MC
Oppgis det de tallene konsekvent på alle annonser i de forskjellige landene? Er jo litt hummer og kanari på hva som oppgis på HK i salgsannonser har jeg settinunf wrote: Ser på sykler i Tyskland nå, mange av Streetfighterene der er oppgitt med 148 hk. I Italia har de 154 hk. Antar at det er en form for sperre på de tyske syklene, er det noen som vet hva dette innebærer? Er det like lett som Suzuki, klippe en ledning, eller må man bytte ECU?
Jeg vet ihvertfall at til Panigale'en finnes det kun èn ECU, men at Ducati legger inn ulike maps til EU og USA.
Jørgen