Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Leffy »

Image

Endelig var det meg, det ble min tur til og komme seg nedover i ukjent terreng og i fantastiske omgivelser. I flere år har det vært snakk om det, men aldri fått fingern ut av en viss plass, før nå.
Etter og ha sett på youtube og brukt flere timer bak kartprogrammene igjennom vinteren så ble endelig billettene bestilt på Color Magic tidlig i vår og det ende opp med noen netter forhåndsbestilt på hotell også. Nå var det ingen vei tilbake.

Så... Let me tell you a story to chill the bones about few things that I saw...


Søndag 2 juli dukket kompisen min opp hjemme på døra sånn passe tidlig. Snart var det endelig avreise ned til hjortneskaia hvor vi skulle være med båten over til Kiel. Var kun 2 timers kjøring fra meg og kaia var jo et kjent sted så det bød ikke på noen problemer. Dessverre så hadde jeg aldri hatt med meg kjøretøy over så vi gjorde som det sto i infomailen fra Color Line om og møte opp 2 timer før avgang. Det ble nesten heller et mareritt og stå der i køa, i skyfri himmel og stekende varmt, dum som jeg var tok jeg heller ikke på meg caps'n så jeg ble rimelig rød i knollen. Ca 30 min før båten skulle til og dra igjen fikk vi endelig komme på etter å mistet kilosvis igjennom kroppens setekjertler. Jammen var det ikke godt og komme på lugaren for og ta seg en liten dusj etterfulgt av noen øl på dekk.

Image
Image

Etter og ankommet Kiel morran etter så dro vi en liten tur innom Louis for og sjekke ut sjappa. Var mye og bruke pengene på der, men vi beholdt vettet inntakt og satte kurs ned mot Rothenburg der vi skulle overnatte. Kom ei skikkelig regnskur i det vi skulle dra, men etter et kvarter så var den over. Kun finvær resten av veien nedover. Noen stopp måtte til og det var tett i tett med bensinstasjoner og spisesteder nedover autobahn.

Image
Image

Veldig mye ”Serways”. Kan inneholde alt fra Burgerking til Coffeshops. En ting også disse stedene har er veldig fine toaletter. Rent og pent de fleste stedene vi stoppet. Riktig nok kostet det 50cent eller 70cent for og komme inn, men di pengene fikk man igjen hvis man gikk inn og kjøpte noe i stasjonen etterpå.

Etter ca 66mil var vi fremme i Rothenburg ved 9 tiden om kvelden. Der overnattet vi på ”Hotel Rappen Rothenburg”. Veldig hyggelig ansatte og fine rom. Vel verdt pengene der. Kostet ca rundt 450pr pers natta. Ettersom vi ankom ganske seint var det dårlig med mat og få på hotellet, så vi sjekket inn og gikk rett ut en tur for en skikkelig matbit og selvfølgelig litt øl før vi vendte nesen tilbake på rommet og gjorde oss klar for morgendagen.

Image

Vi våknet opp til samme vær som vi avsluttet med. Varmt og strålende sol så vi bestemte oss for og ta en liten gåtur i byen.

Image
Image
Image

Veldig mye vakkert og se på der nede.

Kursen nå ble satt mot Zell Am See der vi hadde forhåndsbooket oss på ”Hotel St. Georg”. Fint hotell med veldig gammelt stil inne på rommene. Men fortsatt helt greit og overnatte på.

Ruta gikk fra Rothenburg, via Garmisch-Partenkirchen og Innsbruck.

En liten stopp noen mil før Garmisch. Kom igjennom en liten svingete dal før denne rasteplassen der vi måtte stoppe. For første gang fikk vi se fjellene i bakgrunnen etter og nikjørt på autobahn i mange mil, og gud for en følelse det var. Smilet brettet seg fra øre til øre.

Image

Mens vi hadde en liten pause dukket det opp masse motorsykler og kule bilder fra alle retninger.
Image

Så fortsatte vi videre ned mot Garmisch der vi tok dagens lunsj... Og ja, det ble på McDonalds faktisk. Det krydde av folk alle steder og etter og ha kjørt litt frem og tilbake bestemte vi oss og gjøre det veldig enkelt. Ei kjerring kom gående ved siden av meg når jeg skulle snu på en parkeringsplass og hudfletta meg. Gud vet hvorfor. Jeg skjønte jo ikke dritten og bare dro.
Vel på salen igjen fortsatte vi mot Innsbruck. I motsetning av hva jeg har sett på tv’n viste dette seg til og være en enorm diger plass. Hovedveien ned dit var jo rimelig bratt au. Utrolig hvordan folk kommer seg frem på vintren. Nede i by’n begynte drivstoff lampa og lyse så vi stoppet, tanket opp og fortsatte videre. Noen mil senere etter vi tok av motorveien mot Zell Am See ble landskapet bare finere og finere. Pokker og grønt og frodig det er der nede. Varmen slo fortsatt og det var en nytelse og kjøre. Måtte ta et par stopp før vi nådde destinasjonen for denne dagen også.

Image

Vel fremme på hotellet så var det og kjøre som dagen før. Ta seg en dusj, på med normale klær og tusle en tur ut for en matbit og en øl.

Image

Så var det bare og finne senga og glede seg til morgendagens og det første store høydepunktet: Grossglockner High Alpine Road.

Nok en gang våknet vi til en strålende dag. Skyfri himmel og sola på topp til tross for at værmeldingen hadde spådd helt annet vær. Fy og gleden satt i kroppen. Skulle vi virkelig få konge vær i dag også?! Jaggu meg. Tildig oppe var vi som vanlig, frokosten ble fordøyd, sykklene pakket og vi var endelig på vei. Når vi nærmet oss betalingen for og kjøre over så var det ikke så værst med trafikk, men det skulle ikke gå mer enn 5 minutter etter vi kom igjen betalingen før køa sto i alle retninger. Det ble folksomt.

Biler, busser, masse motorsykler, atv’r mopeder, scootere, ja det var virkelig alt for en smak. Trafikken fløt ganske gjemt oppover. Noen kjørte som de skulle ha stjålet kjøretøyet de satt på, noen tok det med ro og andre var tydeligere nervøse. Her var det sjeler av alle typer slag. Vi stoppet ikke før vi var oppe ved parkeringen.

Image
Image
Image
Image
Image

For en deilig opplevelse det var og stå der oppe. Knall fint i været, og et folkehav uten like. Vi kunne ikke kjøre helt ned igjen uten om og slakke litt på gassrulla :D

Image
Image
Image

Vel nede i Lienz ble foreløbig den varmeste dagen så langt. Temperaturen i by’n viste hele 33grader og det regelrett kokte innen for jakka og hjelmen. Hanskene kuttet jeg ut di siste 25 milene på autobahn og fra og med Rothenburg kjørte jeg kun i kevelar olabukse. Planen i dag var egentlig og kjøre nordover igjen via Staller Sattel pass, ned til Anterselva og så til Cortina D`Ampezzo. Men vi hadde brukt en god del tid oppe på Grossglockner og enda var det igjen en god del mil ned til dit vi skulle ligge i 3 netter så vi bestemte oss for å gi pokker i å kjøre rett ned til Cortina i stedet. Vi begynte oppstigningen fra Cortina og stoppet på et hotel der oppe hvor vi tok sen lunsj denne dagen.

Image
Image

Her var det et hotell med restaurant. Satt en del motorsyklister og vanlige syklister der. Tror det het så mye som ”Hotel Argentina” hvis jeg ikke husker helt feil.
Etter og ha fylt vomma så sto Passo Giau for tur. Kom noen få skyer over der, men ikke noe som gjorde store ting med opplevelsen. Fortsatt knall temperatur.

Image

Veien videre førte oss ned til Falcade, så over San Pellegrino Pass ned til Moena der vi tok en liten beinstrekk før vi fortsatte ned mot Ziano di Fiemme – Cavalese og så til hotellet vårt i oppe i Pampeago.

Moena:
Image

Hotel Scoialotto:
Image

Dette var et nybygd/oppusset høyfjellshotel som lå en stubb unna sentrum. Tok vel ca 6 minutter med motorsykkel for og komme seg ned til nærmeste tettsted. Vel verdt det. Enormt store rom, enkeltsenger på størrelse med dobbelt seng og veldig hyggelig betjening. Stille og rolig plass om sommeren.

Etter og ha booket oss inn så prøvde vi da restauranten som lå på hotellet. Helt grei fancy mat, men til en dyr penge så vi spiste der kun første dagen. Frokosten var inkl alle dagene og av vanlig hotelbuffè kvalitet.

Så var den dagen jeg gledet meg til mest, kommet. På en eller annen måte så hadde jeg på forhånd bestemt at dette var dagen. Da Sellarunden og alle de andre passene i dolomittene. Vi var oppe ganske tidlig igjen og satte kurs mot Canazei der første passet, Pordoi, skulle gjennomføres. Været var fortsatt strålende og varmen kokte som vanlig.

Bildet tatt etter en liten oppstigning fra Canazei, noen hundre meter før man kan velge om man vil kjøre rett opp til Sella eller ta av til Pordoi passet.

Image

Noen bilder fra veien i Pordoi passet
Image

”Tornante” og ”Tornanti” var to ord jeg fort ble forelsket i \:D/
Image
Image
Image

Det ble ikke noen stopp oppe på toppen der fordi det var meningen vi skulle opp igjen etter endt runde, men det ble det ikke noe av. Etter og havnet nede i Arabba så kjørte vi opp igjen over Passo Di Campolongo før vi endelig nådde Gradena passet. Og fy for en vei, og ikke minst utsikten. Dette ente opp med og bli mitt favorittpass rett etter Pordoi på en sterk andre plass i dolomittene.

Image
Image
Image
Image

Nede igjen fra Gardena lå Sella for tur.

Image
Image
Image
Image

Herregud som jeg koste meg på denne runden. Kunne ikke bedt om bedre vær eller kjøreforhold. På vei ned igjen fra Gardena så vi for første gang andre norske motorsyklister. Var en norsk ”ramp” på en ZZR1400 som kjørte rimlig aktivt au. Planen så var og kjøre Sella passet en gang til for og kjøre en runde jeg hadde lagt opp på GPS’n på forhånd, men vi kjørte da ned igjen til Canazei i stedet og retning hotellet, før vi svingte av i Predazzo for og kjøre Passo Rolle og Passo Valles t/r.

Image
Image

Dagen ble avsluttet med en herlig pizza på et skikkelig pizzeria med noen pils innabords.

Og her sitter jeg og tenker på hva vi skal med Porno Tanya fra Jessheim, spre sine lår utover en 2 siders i Coctail. Eller med bordeller og escorte tjenester, når vi har sånne pass nede i dolomittene som er en ren og skjær prostitusjon med svinger. Oh my lord.

I dag viste kalenderen 7 juli og klokka var så vidt passert 07.00 når vi var oppe fra køyene. Gardasjøen rundt sto for tur. Etappen i dag lå på overkanten av 40 mil så en god frokost ble fortært, på med litt bagasje og turen ble satt nedover mot det sørligste punktet på ruta. Varmen kokte jo mer sørover vi kom og det ble rett og slett et lite helvete og kjøre. Spesielt ille var det nede i Trento der vi søyde motorveien nedover et lite stykke før vi tok av mot sjøen. Trafikk og kø hjalp jo heller ikke på. Vi begynte og kjøre vest siden nedover, men etter halvveis stoppet vi og snudde. Planen var egentlig ned til Sirmione for og så kjøre østsiden opp igjen, men varmen tok rett og slett overhånd. Vi dro opp igjen, fant nærmeste parkering nede ved sjøen og hoppet uti. Det gjorde seg virkelig godt og bli litt nedkjølt. For og si det sånn så var vi ikke alene nede ved stranda.

Image

På vei tilbake til hotellet, kjørte vi samme vei som ned og det toppet seg fullstendig i Trento igjen, da gradestokken viste 38grader. Det var ikke så mye som et friskt vindpust og få i 140km/t på motorveien. På motorveien her nede så er det billett system for og komme seg inn og ut. Tar en billett i ene enden, og så betaler man enten automatisk eller i manuelle boder når man skal av igjen. På vei tilbake så fikk jeg ikke tak i billett. Kjørte vel inn i en av passeringene, med kø bak meg. Bommen sto oppe og viste grønt, men jeg stoppet allikevel for og trykke på knappen for og få en billet, men det lot seg ikke gjøre etter noen turer så jeg bare dro. Når jeg skulle av igjen måtte jeg da innom en luke der det satt folk.

Så jeg forklarte situasjonen min og han i luka svarte bare så kort som; ”That’s a problem”. – Jaha tenkte jeg. Det ble da satt i gang en sak, fylte ut masse dokumenter og betalte det jeg skulle, akkurat som jeg hadde gjort tidligere da jeg hadde billett. Fikk med meg masse informasjon og en e-mail adresse der jeg måtte sende en mail til veimyndighetene for og forklare sitasjonen.

Men hvorfor jeg må det skjønte jeg ikke. Betalte jo akkurat det samme til han som jeg måtte ha gjort med en billett... Noen som har vært borti det samme før? Har det noe ulemper og ikke si i fra? Han fikk jo all info-en og penger.

Så var det rett til hotellet det vi møtte en av eierne. Han og var en ivrig motorsyklist og kjørte en hvit Triumph Tiger Xca. Hyggelig type. Han nevnte på været der nede og sa det var uvanlig varmt om dagen. Akkurat det hadde vi fått opplevd for og si det slik.. Stakkars oss østerdøler som kommer nedover der i den varmen da vi her hjemme vurderer om vi skal ha på oss superundertøy, selv om det er sol ute. Puuh.. Gjorde seg med god kald dusj den kvelden.

Senere hivde vi oss på syklene og kjørte ned til sentrum for en matbit. Der og fikk jeg den beste pizzaen jeg noen gang har smakt. Kom inn på et lite sted der man omtrent satt på kjøkkenet så man så hvordan maten ble tilberedt. Det kan man kalle et ordentlig pizzeria.

Lørdagen var kommet og vi hadde egentlig bestemt oss for og ta en kort etappe i dag, med overnatting i Sveits og da i St Moritz, men først skulle Stelvio bestiges. Omtrent rett ut fra hotellet gikk ruta over Passo Lavazè retning Bolzano. Etter byen mot Stelvio var det jo kø uten like og trafikken gikk jævla treigt. Vi stoppet på en rasteplass i inngangen til passet for og fylle på igjen med litt vann i skrøtten før det bar oppover. Etter et par kilometer var det en stygg ulykke på brua av elva som renner ved siden av. En motorsyklist som hadde meid inn i en syklist. Hvem som hadde skylda skal ikke jeg spekulere i, men ut i fra ulykkesstedet så det ut som MC’n hadde kjørt inn i syklisten oven i fra. MC føreren hadde betydelig vondt der han lå, mens syklisten så ut som han var i bedre form. Satt i det minste og tastet litt på tlf han. Tråsykkelen så ikke ut, kav ødelagt i alle kanter. Det var kjedelige scener.

Vi kjørte forbi og det var en god del fotturister og vanlig syklister oppover passet. Helt greit med motorsyklister og lite med biler, mao en perfekt dag og kjøre opp på. Det gikk i fin fart, helt til jeg nådde igjen en harley. Han tror jeg neppe tenkte på at han var ganske så lav oppunder, der han flere turer la seg innerst i hårnålsvingene og ble hengende under :p

Samme skjedde med en Ducati Diavel på tur nedover.. at han i det hele tatt klarte og holde seg på sykkelen er meg en forundring. Den small nedi asfalten, armer og bein kavde til alle retninger, men han reddet seg fint inn igjen. Jeg måtte dra litt på smilebåndet, det så så jævla komisk ut. Tipper han hadde en deilig følelse da det gikk bra.

Vel oppe på toppen så ble det jo selvsagt en pause. Folkehav uten like. Gradestokken nede før oppstigningen viste 25+ og 12+ på toppen så været var helt perfekt.

Image
Image
Image
Image
Image

Pølsa måtte jo selvfølgelig prøves. Kompisen der altså.
Image

Ble et stopp på vei nedover igjen. ”Feil” side av Stelvio er helt grei den også.
Image

Når vi var kommet ned igjen fulgte vi veien mot Livigno. Måtte stoppe på en bensinstasjon der nede for litt suppe til syklene og vi rakk ikke vri om nøklene en gang før det kom stormende ut folk, som skulle hjelpe deg med og fylle. Steike for en service . Billig var der og.

Ble litt satt ut så rakk ikke og ta bilde av oss sjøl, men fikk da et bevis fra en som kom inn i det jeg skulle dra
Image

Så var det bare og peise på mot Sveits over Livigno passet og etter toppen ble det en liten stopp.

Fjellene her så mye mer majestetisk ut enn på bildet.
Image

Etter et lite stykke havnet vi på Bernina passet og var på vei mot St.Mortiz. Var der ganske tidlig og etter en liten gjennomkjøring syns jeg det så ut som et lite ”rikmanns sted”. Ikke veldig mange steder og spise heller så da bestemte vi oss for og fortsette en god stund. Til slutt så endte vi opp i Østerrike igjen, i Pfunds der vi la oss inn på en pensjonat. Kostet hele 700 spenn natta og rommene med frokost var av hotellstandard. 10 min etter vi var innlosjert skulle turens første uvær komme. Steike og det hølja ned en times tid, med litt musikk fra tor’s hammer. Snakk om griseflaks.

Utsikt fra balkongen i andre etasje. Rett i den ”forbanna” kirka som ringte hver jævla halve time.
Image

Morra'n etter våknet vi til nok en fint vær. Riktig nok litt mer overskyet og litt kaldere i været, men det var helt greit. Rett og slett en deilig temperatur og kjøre i. Retning ble satt mot Kalsruhe, et tilfeldig sted og overnatte ettersom vi bare skulle banke noen mil på tur nordover igjen.

En av mange stopper på en bensinstasjon etter autobahn.
Image

Tok oss inn på et hotell midt i by’n, Hotel Ambassador, riktig nok under oppussing, men veldig fine rom. Gikk en del gatelangs, spiste litt mat og nok i dag var over. Hotellet lå nok ikke i det mest heldigste strøket. Veldig mye utliggere og alkoholikere i nærheten. En del tragiske skjebner og se rundt der.

På tur nordover igjen så viste GPS’n oss mot Mosel dalen, der vi kom inn i selve ”Zell”. Egentlig så skulle vi inn til Trier og ta hele veien oppover igjen, men det var et godt stykke fra Kalsruhe pluss at vi skulle en god etappe etter Kobelnz, så da kortet vi ned ruta litt.

Image
Image

Noen ”pippipper” som brydde seg svært lite om folk.
Image

Inn i Cochem kom det dundernes et skikkelig uvær også. Ble så vi stoppet i 15 min på en shellstasjon for og få unna den værste skura. Prøvde og ta bilde av slottet der oppe, men det ble ikke noe særlig. Var ganske mørkt, høy iso og croppet noe så jævlig.

Image

Så vi la ut på veien igjen, inn på autobahn, værste av regnet hadde gitt seg og været var ganske så bra igjen. God temperatur og sola slo igjennom di fleste steder. Endte til slutt opp i Limburg an der Lahn der vi tok natta. Vi sjekket da muligheten for Color Line fra Kiel igjen, men det ga vi totalt faen i. 5000,- for og frakte oss oppover igjen til Oslo. Da ville jeg heller bruke pengene på noe annet så hotell rett utenfor Kiel, i Büdeldorf, ble bestilt. Typisk ”pendlerhotell” som lå noen kilometer fra motorveien. Et av di bedre stendene vi innlosjerte oss på denne turen. Vel fremme der bestilte vi oss hotell i Aalborg for dagen etter.

Første stoppen på turen mot Aalborg ble selvfølgelig grensehandelen mellom Tyskland og Danmark;

Scandinavian Park.
Image

I dag var det forsåvidt det dårligste været vi hadde på turen. Men pga av det så hadde jeg på meg litt ekstra tøy så jeg fikk litt ekstra plass, igjen som gjorde at et par liter med brennevin havnet i toppboksen.

Si hei til Svein og Einar :) Harald var også utstilt i butikken, men det var dessverre ikke plass til han.

Image

Drittværet ble med oss en god stund oppover før det slo helt over igjen til skyfri himmel og strålende sol. Dagen før bestilte vi dobbeltrom med to enkeltsenger, men da vi kom frem til hotellet hadde de kun igjen 1 rom med dobbeltseng. Forsåvidt greit nok det, men det var verdens minste dobbeltseng. En god gammaldags enkelt seng er da pokker med større. Hjalp det og klage? Neeei. Samma faen, siste natt på hotell på denne turen, ikke kan jeg påsta at jeg liker det samme kjønn slik partner messig, men vi lå jo omtrent ”kuk i ræv” for og sova den natta.

Dagen etter viste Danmark seg fra sin beste side. Noen få mil igjen var det opp til Hirtshals i stekende sol, riktig nok litt vind, men det skulle bare mangle i et så flatt lands som våre naboer har, med kyst i alle rettninger. Speedbåten til Lavrik ble bestilt kvelden før og den gikk som en drøm over igjen til moderlandet. For første gang på hele turen ble jeg stoppet av en søt politikvinne som måtte ha passet mitt på tur av igjen fra båten. Her har jeg kjørt ”verden rundt” men da jeg som nordmann, prater flytende norsk og er i mitt hjemland, nei da kommer passkontrollen.

Veien fra Larvik og hit til meg, på Rena var også helt knall.




------------------------------------
Fra start til stopp ble hele ruten tilbakelagt på 11dager, 4729 km, 5 land og 13 pass som jeg kommer på. Vi var og over et par pass til, riktig nok noen høyder som er like høyt som garasjetaket mitt, som jeg hverken husker hva heter, eller for den saks skyld kan kalles et ”pass” pga av lav høyde. Uansett, fytti pokker for en tur det her har vært. Så jævla bortskjemt med været har jeg nok aldri vært. Kun en del regn siste dagene igjennom Tyskland og litt i Danmark, men rett og slett fantastisk der hovedfokuset av turen var.

Sykkelen passerte 6000km etter endt tur og har vist seg til og være et kanonkjøp foreløbig. Fungerer til alt fra lange etapper på motorvei med mye bagasje til og være en liten ramp i hårnålsvingene. Nærmere drømmesykkel har jeg ikke vært. Med langkjøringen på autobahn så har den gått på 0.58l på mila. Før turen så lå den på 0.62.

Vi har veldig mye og lære av tyskerne når det kommer til trafikk. Fort det ble kø satt de på varsellampene for og varsle trafikken bak, mens de la seg helt ut til siden, i tilfelle utrykningskjøretøy skulle dukke opp bakfra, noe det gjorde i et par tilfeller. Det og gjorde det helt greit for oss motorsyklister og komme fremover i køa. Når det gjelder forbikjøringer i venstre feltene så var det rett inn igjen til høyre hvis de fikk trafikk bak. Her i Norge skal folk absolutt ligge i venstrefila for og dra all trafikken med en gang, samme faen. Litt uvant på mindre motorveier, eller inn til byer, der den som skal inn på veien har vikeplikt. Fungerer helt motsatt av flettefeltene vi er vandt med her. Veldig mye veiarbeid og kø både opp og ned i Tyskland. Italienerne opplevde jeg som "harde på gassen" Bilene lå jo konstant i ræva meg hele tiden, mens motorsyklistene kjørte forbi alle steder. Spilte ingen rolle om det var sperrelinjer eller skarp sving i mot. Pokker og aggressive de var.

Sikkert mye jeg har glemt og nevne som jeg kommer på i etterkant. Bildene er blanding av mobil, gopro og dslr, derav varierende kvalitet. Bildr.no fungerer jo ikke lengre så bildene har blitt lastet opp på ImageShack. Var 30 dager trial konto så jeg vet ikke om bildene vil forsvinne etter det. Har filmet masset også, men noe kukerier med kameraet så en del av det ikke helt bra. Jeg er heller ingen forfatter, ei toppkarakter i norsk grammatikk så teksten ble som den ble.

Som jeg nevnte lengre oppe her et sted så hadde jeg ”forhåndsforelsket” meg i dolomittene, og det skuffet ikke. Stelvio og, sitter jeg igjen med et veldig godt inntrykk av. Grossglockner og er veldig bra, men Italia vant i år.

Det mange som spør innimellom, hva slags budsjett folk pleier og ha, hvor mye man bruker osv. Slik grovt regnet har jeg brukt rundt ca 15.000,- på 11 dager. Trekker vi fra et par brennevinsflasker så er alt gått til bensin, hotell, mat, drikke og snop på spisesteder etter veien. Jeg har hverken vært blå eller kastet rundt meg med cash. Så ca 1500kr dagen er nok et lurt sted og legge seg.

Så da vet jeg ikke mer hva jeg skal skrive, bortsett fra

Italia. I love you. I`ll be back.

Image
Last edited by Leffy on 18 Jul 2017 02:29, edited 1 time in total.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by ArcticTiger »

Veldig flott leffy! :D :thumleft :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by tshansen »

Dæven han søkke, dette var litt av en fortelling =D> =D> Whoho!!! Strålende levert og utrolig flotte bilder. Denne skal jeg lese flere ganger :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by hakhap »

:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Tommas »

Steike for noen bilder!

Litt av en tur, takk for at du deler :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Trondgv »

Denne skal leses til frokosten i morgen, nå er jeg opptatt med å drikke øl [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Bikeridr »

Nydelig Leffy. Det var en trøst å lese dette, her jeg sitter flyfast på Katastrofemoen :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Snikkeren »

Jeg har jo fulgt litt med på Instagram, men her var det mange bilder jeg ikke har sett før. Steike du tar mye flotte bilder. :thumleft
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by BMWilly »

Haha, for faen Leffy. Fantastisk referat og bilder. Jeg kjente deg igjen på det siste bildet der. Jeg var to meter unna deg på toppen av Stelvio, :D
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Trondgv »

Fantastisk!! Fikk lest det nå, Staller Sattel er heftig! Veiene er breie nok til ca halvannen mc med bagasje, kjørte der i går! Nå nærmer det seg natta for meg, i Pfunds vel og merke [emoji41] Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Leffy »

ArcticTiger wrote:Veldig flott leffy! :D :thumleft :thumleft
Takker :)
LordShaft wrote:Dæven han søkke, dette var litt av en fortelling =D> =D> Whoho!!! Strålende levert og utrolig flotte bilder. Denne skal jeg lese flere ganger :thumleft
Hjertlig :) Fint og høre.
hakhap wrote::thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
:thumleft
Tommas wrote:Steike for noen bilder!

Litt av en tur, takk for at du deler :thumleft
Takk takk. Jeg har stor glede av andre sine referater, så da får jeg og prøve og lage mine egne au ;)
Trondgv wrote:Denne skal leses til frokosten i morgen, nå er jeg opptatt med å drikke øl [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hva er mer viktig enn og drikke øl liksom? :-k :lol: :lol: :lol:
Bikeridr wrote:Nydelig Leffy. Det var en trøst å lese dette, her jeg sitter flyfast på Katastrofemoen :thumleft
Haha, nå har jeg hørt det navnet og. Bare hyggelig :thumleft
Snikkeren wrote:Jeg har jo fulgt litt med på Instagram, men her var det mange bilder jeg ikke har sett før. Steike du tar mye flotte bilder. :thumleft
Tenkte jeg fikk roe ned instaen litt, så ikke alle bildene ble spoilet med en gang :redface Takker så mye :thumleft Du som også tar masse bilder vet det at vi prøver og gjøre det beste ut av det hver gang :thumleft
BMWilly wrote:Haha, for faen Leffy. Fantastisk referat og bilder. Jeg kjente deg igjen på det siste bildet der. Jeg var to meter unna deg på toppen av Stelvio, :D
Takk for det. Haha.. så dæven. Verden er ikke stor :) Er som regel lett og kjenne igjen. Går ikke i alt for nøytrale klær.. Hadde du fått et glimt av meg på sykkelen med denna fine gule hjelmen på, og sett skiltet mitt så hadde jeg regna med at du hadde slått av en prat :thumleft
Trondgv wrote:Fantastisk!! Fikk lest det nå, Staller Sattel er heftig! Veiene er breie nok til ca halvannen mc med bagasje, kjørte der i går! Nå nærmer det seg natta for meg, i Pfunds vel og merke [emoji41] Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Ahh.. Noen som har det. Vi hadde nok rukket over der allikevel når vi så at vi hadde igjen litt god tid da vi var fremme ved hotellet. Men får spare det til en annen gang. Er et par pass til jeg gjerne skulle vært over i Østerrike også :) Pfunds faktisk.. Du ekke på tur nordover igjen allerde nå? :-k
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by BMWilly »

BMWilly wrote:Haha, for faen Leffy. Fantastisk referat og bilder. Jeg kjente deg igjen på det siste bildet der. Jeg var to meter unna deg på toppen av Stelvio, :D
Takk for det. Haha.. så dæven. Verden er ikke stor :) Er som regel lett og kjenne igjen. Går ikke i alt for nøytrale klær.. Hadde du fått et glimt av meg på sykkelen med denna fine gule hjelmen på, og sett skiltet mitt så hadde jeg regna med at du hadde slått av en prat :thumleft
Jada. Du gikk og bar på hjelmen og hørte du var norsk. Du prata med kompisen og ville ikke bryte inn i samtalen heller. La jo merke til Maiden skjorta da jeg er fan sjøl. :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Trondgv »

Leffy wrote: Ahh.. Noen som har det. Vi hadde nok rukket over der allikevel når vi så at vi hadde igjen litt god tid da vi var fremme ved hotellet. Men får spare det til en annen gang. Er et par pass til jeg gjerne skulle vært over i Østerrike også :) Pfunds faktisk.. Du ekke på tur nordover igjen allerde nå? :-k
Hehe, neida. Jeg kjører litt rundt om overalt, i dag avslutter jeg nok dagen med en tur over Stelvio [emoji106]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Leffy »

BMWilly wrote:
BMWilly wrote:Haha, for faen Leffy. Fantastisk referat og bilder. Jeg kjente deg igjen på det siste bildet der. Jeg var to meter unna deg på toppen av Stelvio, :D
Takk for det. Haha.. så dæven. Verden er ikke stor :) Er som regel lett og kjenne igjen. Går ikke i alt for nøytrale klær.. Hadde du fått et glimt av meg på sykkelen med denna fine gule hjelmen på, og sett skiltet mitt så hadde jeg regna med at du hadde slått av en prat :thumleft
Jada. Du gikk og bar på hjelmen og hørte du var norsk. Du prata med kompisen og ville ikke bryte inn i samtalen heller. La jo merke til Maiden skjorta da jeg er fan sjøl. :thumleft
Ja stemmer, har litt for mye "fan-klær" :shock: . Hadde glemt at jeg bar på den :roll: Hehe, hadde nok ikke vært noe problem, alltid hyggelig og snakke med andre på sånne turer. Men da vet du det til neste gang :thumleft
Trondgv wrote:
Leffy wrote: Ahh.. Noen som har det. Vi hadde nok rukket over der allikevel når vi så at vi hadde igjen litt god tid da vi var fremme ved hotellet. Men får spare det til en annen gang. Er et par pass til jeg gjerne skulle vært over i Østerrike også :) Pfunds faktisk.. Du ekke på tur nordover igjen allerde nå? :-k
Hehe, neida. Jeg kjører litt rundt om overalt, i dag avslutter jeg nok dagen med en tur over Stelvio [emoji106]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
:thumleft :thumleft :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Leffy`s Europatur 2017 - The First Time Edition

Post by Palma »

Dette var meget oppegående lesning Leffy. Fortsett med å dra på tur, ta bilder og skriv =D> =D>
Post Reply