tshansen - *Shoot & Ride*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by tshansen »

Som jeg har sagt før, eller prøver å overbevise meg selv om.... Alpene er oppskrytt :lol:

Skal på jobb i helgen, å da må dagen før vakt brukes fornuftig. Det var gode meldinger, men jeg våknet til regn. Så planene om å kjøre HPR ruten utgikk, så jeg tok meg en tur inn til Ulvik i stedet. Jeg har ikke vært oppe i fjellet ved Osa før :thumleft

https://locatoweb.com/map/single/0743108193

Å det kan jeg bare si dere... Her bør dere definitivt ta turen =D> Jøss for en natur!

Er ikke så mye å skrive om egentlig, turen til og fra gikk i moderat tempo på høyt trafikkerte veier (bobiler) Slenger ut noen bilder fra dagen. Herlig tur selv om været var litt så som så.

Image

[youtube][/youtube]

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Ble noen mil og kroppen er godt fornøyd :-)
Driver så smått å jobber med referatet fra Sør-Norge på kryss og tvers turen. Da det snødde når vi skulle ta ojda fergen. Ja, det kommer noen episoder fra den turen straks :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by Toven »

Strøkent!
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by ArcticTiger »

Fine bilder Skaftern! Og det ser omtrent likedan ut i fjellheimen her nord og, jeg var å sjekka her omdagen, kom til ei snøfonn og der var det ståpp. Og fordelen med disse nære "alpeturene" er jo helt klar, det er ikke så langt hjem når sykkern raser \:D/
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by jhn »

ArcticTiger wrote:Fine bilder Skaftern! Og det ser omtrent likedan ut i fjellheimen her nord og, jeg var å sjekka her omdagen, kom til ei snøfonn og der var det ståpp. Og fordelen med disse nære "alpeturene" er jo helt klar, det er ikke så langt hjem når sykkern raser \:D/
Men det gjør de vel ikke?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by tshansen »

Vår alles kjære mor av en bihulebetennesle nekter å slippe tak.... Tannverk/kjeve verk, er gått over til vondt bak øyet og mener at driten har satt seg bak øyebrynet også. X antall spruter med nesespray og diverse smertestillende har ikke gjort steike støv til det bedre. Så i dag blir jeg å krype til korset å ta en tur innom legen. Det må da finnes noe som tar knekken på dette svineriet relativt kjapt :evil:

Etter en helg på jobb kom jeg hjem til gåent TV :-s Hva faen da? Det skjedde når jeg kom hjem fra hytten på torsdag også, men i dag var det enda verre å løste seg ikke ved å sette tv'en tilbake til fabrikkinnstillinger. :evil: :evil:

Image

Image

Tok meg en telefon til Samsung support og de var veldig behjelpelig, kunne fortelle at dette ikke var et ukjent problem da det var noe med versjonen av HDMI portene deres på en del tv'er. En kjapp oppdatering av de (via fjernstyring) så var alt tilbake til normalen :thumleft King kong!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by tshansen »

Nå skal driten dø!!!
Det var liten tvil om at jeg hadde bihulebetennelse i følge legen [emoji23][emoji23] hvorfor hadde jeg ikke kommet til legen før [emoji31]

Image

Låser meg inne, fyrer opp Xbox'en å tar meg et par dager på sofaen [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by Tommas »

Bihulebetennelse er overraskende vondt om det får satt seg.

God bedring :thumleft
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by knutk »

Takk for fine bilder, (og bra at det blei skikk på TV'n).
Helt supert at det legges ved link til ruten. Mange fine steder man ikke aner eksisterer. I Ulvik feks har jeg bare gjort som de fleste andre og kjørt over fjellet. Har aldri tenkt på å fortsette videre innover fjorden.
Takk for tipset :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by tshansen »

Tommas wrote:Bihulebetennelse er overraskende vondt om det får satt seg.

God bedring :thumleft
Takk for det :D Ja jeg skulle til å nevne at manflue kan ta seg en bolle.... Det er så trykkende vondt i trynet og kjeven at jeg har ikke ord. Vi snakker helt sikkert på høyde med en god setefødsel altså :shock:
knutk wrote:Takk for tipset
Bare hyggelig :D Jeg har mange ganger sagt at jeg skal ta meg tid til å kjøre inn her. Å det kan absolutt anbefales. Det er en ganske ålreit kafe i bunnen av fjellet også som er verdt en liten titt/kaffe :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: LordShaft - *Ut på tur, aldri sur*

Post by tshansen »

Sør-Norge på kryss og tvers. Del 1

https://locatoweb.com/map/single/0659100894

Som mange så smertelig fikk erfare i år, startet sykkelsesongen lovlig seint. Jeg prøver å få meg en langtur hver vår for å sparke igjang sykkelsesongen for fult :D I år igjen var planen å være med på Pølsetreffet til Gaute i Andebu, men snøstorm og bedritene forhold gjørde det til en umulighet for oss på Vestlandet :evil:

Uken etter skulle værgudene endelig bestemme seg for å drysse litt vår på oss i Sør-Norge! Jeg hadde tatt meg fri fra jobb og hadde store planer om å utnytte hele ferien på sykkelen :thumleft

Image

Jeg våkner på stasjonen til vanlig tid (07:00) det har vært stille hele natten og unge lovende Hansen er uthvilt å klar for x antall mil på veien =D> Sykkelen er pakket for lenge siden, så jeg kjører direkte fra jobb. Hadde planer om å kjøre ut til Masfjord, men den tau/kabel fergen går en gang i skuddåret. Så det passer forbanna dårlig med min herpes i gasshånden. Jeg setter stø kurs mot Mongstad, eller nærmeste bestemt Sløvåg - Leirvåg sambandet 8)

Image

En kjapp stopp på den lokale Tiger/deli deluca stasjonen for å toppe tanken.... Med 30 liters tank dunker man fort 55 til 60 mil på en fylling (hvertfall slik jeg kjører) på langtur ;-) Spørs om Hakhap hadde klart slike distanser med "tempoen" sin :lol:

Solen stråler fra skyfri himmel, temperaturene øker i takt med klokken, men det er fortsatt tidlig på sesongen. Har på meg et ekstra lag under kjørejakken såpass tidlig på dag. Gidder ikke sitte å fryse lengre, den tiden er forbi :plystre
Jeg har litt problemer med å huske omtrentlig hvor lang tid jeg bruker på kortere distanser. Så jeg beregner god tid (skal det vise seg) ut til første fergen.

Image

Turen ut til Mongstad er ikke veldig spennende, men det er akkurat langt nok til at det så smått begynner å sige inn at jeg er på tur igjen =D> Å herregud dette har jeg ventet lenge på. Denne vinteren har vært knallhard og jeg har virkelig hatt behov for å kjøre sykkel.

Image

Image

Jeg er helt alene på fergekaien, ikke en kjeft å se. Jeg tusler litt rundt å ser på lokalbebyggelsen. Det er jaggu meg fint uti her også. Rett før fergen skal til å gjøre siste manøvreringene kommer det et følge med biler og sykler

Image

Joda, en gjeng med striler som er i utdrikningslag. En kar på noe Harley lignende ligger i tet med 5 stykk gopro kamera strategisk plassert rundt om på sykkelen og 2 på hjelmen :shock: Hjelpe meg, hva er det du filmer for? National Geograpich? spør jeg? :roll: Neida, det var visst helt nødvendig å filme hvert minutt av dette utdrikningslaget. Stakkaren hadde fått på seg en slik ku drakt å følte seg nok forbanna lite smart :lol: :lol:

Image

Jaja, jeg ønsker de lykke til videre med dagen og fortsetter med mitt. Her på Vestlandet har vi 3 forskjellige fergeselskap som slåss om de forskjellige rutene. Så man må være litt strategisk når man handler fergekort. Du er jo nødt å fylle det opp hos samme fergeselskap som du har kjøpt det, men det gir rabatter uavhengig av selskap. Så jeg måtte velge en ferge som er av samme selskap som de linjene jeg frekventerer mest :thumleft

Image

Nå som min kjære turkamerat quattrokim har solgt sykkelen sin, er det slutt på å snylte på hans fergekort :lol: Så da var det på høy tid jeg fikk meg eget kort. Men han hadde ikke trengt å selge sykkelen for å fortelle meg at jeg burde kjøpe eget kort :lol: :lol: Det skal godt gjøres å ikke ta minst en ferge når du er rundt å turer på Vestlandet. Så 50% rabatt er helt klart å foretrekke :thumleft

Image

Jeg hadde ikke sjekket fergerutene fra Rutledal før jeg startet, så jeg turte ikke å kjøre via Eivindvik på vei nordover. Jeg satser på at fergene korresponderte noen lunde, så jeg kjørte strake veien.

Image

Jeg fikk en liten fornemmelse av at det kunne være en stund til neste ferge gikk :-k :plystre
Joda, takke faen for det... over en time til neste avgang. Kyss meg langsomt i driten!!! Å vente er noe av det kjekkeste jeg vet. Tok noen kjappe utregninger via google maps, nope... det fantes ingen bedre alternativ ](*,) Jaja, det er bare å bite det i seg, man er jo på tur og skal ha det kjekt :roll: Jeg finner fram en kaffekopp å knipser noen bilder på kaien for å slå ihjel litt tid

Image

Image

Fuck, fortsatt en time til neste avgang :lol: :lol: :lol: Hvem kan jeg plage på snapchat? Hvem er på jobb? Joda, de aller fleste :D Så her var det bare å gni det godt inn :lol:
Det begynner å nærme seg avgang, men det finnes fortsatt ingen andre biler på kaien og det er ingen ferge å se i fjorden :-k Det koker så smått i topplokket.... har jeg kikket feil på ruta? Er det ikke normal avgang i dag? Men neida, fergen er heldigvis bare litt sein :roll:

Når jeg ruller i land i Leirvik kjører jeg videre på raceway 57 \:D/ Jeg blir like overrasket hver gang jeg kjører her. Fytte grisen for en herlig vei. Passer på å ta noen fotostopp underveis, viktig å stoppe smella på Jompa og hakhap :erte

Image

Image

Temperaturen har økt betraktelig siste timen, så det er på tide å kaste ulljakka og bytte til sommerhanskene før jeg ruller videre mot Dale i Sunnfjord. Det er fortsatt litt tidlig, så venter til Førde før jeg kjøper meg lunsj :D Der er også en dugelig Rema ett tusen butikk hvor jeg kan handle litt proviant til å ha med på turen.

Image

Etter en liten stopp på Dale fortsetter jeg mot Bygstad. Her er en ganske fin foss som jeg har hatt lyst å stoppe mange ganger, men aldri har blitt til. Så i dag skulle jeg ta meg tid til å utforske området litt. Jeg har jo ingen ting jeg skal "nå" eller rekke lengre. Bortsett fra siste fergen over til Måløy, men den har jeg veldig god margin på å rekke :thumleft

Image

Gaula er tydeligvis er verna vassdrag, så jeg tar meg en tur bort å gløtter litt på Osa gård og de forskjellige husene som står rundt her.

Image

Image

Image

Image

Det går 3 veier videre mot Førde herfra, jeg har kjørt alle unntatt 1 tidligere, så da er valget enkelt :thumleft Fv422 svinger seg gjennom fantastisk landskap og byr på en og annen overraskelse. Synd at veien er så smal, her kunne man ha holdt god driv med litt bredere veibane \:D/

Image

Vel fremme i Førde har temperaturene virkelig krøpet oppover på gradstokken, det er faktisk så gale at man må finne skygge for at det skal være behagelig :D
Snikkeren har annonsert at han vil møte meg på Måløy i kveld å ta en natt i telt. Så jeg handler med litt ekstra proviant og noe attåt :) Han følger meg på Locatoweb og planlegger egen tur deretter. Jeg bare informerer om hvilken ferge jeg har planer om å ta fra Oldeide. Det er jo blitt tradisjon å ta seg en overnatting på Refviksanden. For de av dere som ikke har vært her ute enda... Ta turen :thumleft

Jeg slår meg ned langs elven i Førde, knaller i meg noen rundstykker med skinke i fred og ro......eller ikke :-s

Image

Det skulle jo selvfølgelig komme et par med en liten baby som har tidenes rasebyge, faktisk så gale at de rydder hele plassen =D> Det må da være kolikk eller noe slikt. Aldri opplevd lignende :shock: Her skulle du vært Ojda :lol:
Dæven, ble helt svett av hele opplevelsen. Bare å pakke sammen å komme seg avgårde, å det i et helvetes tempo :-#

Jeg triller meg videre mot Florø, her har jeg vært et par ganger før i forbindelse med Offshore jobben jeg hadde. Jeg har jo ved et par anledninger påstått at Florø er bygda hele Norge p****, uten å ringe tilbake! Noe som har fått en venninne fra Flørø til å bruse med alle fjærene. I kjent feminist/kvinnegruppa Ottar stil :-k

Image

Det er visst riktig flott i Florø skal jeg vite. Så jeg lover på tro å ære at jeg tar turen innom å utforsker plassen litt bedre :roll: Jeg kjører litt rundt å oppdager et par fine plasser. Det er liten tvil om at det er vakkert her ute, men ikke noe mer enn andre plasser i landet :-k

Image

Jeg snubler over en gammel sykkel som er blitt parkert i skogen

Image

Næææ.... jeg snur sykkelen å triller tilbake mot Rv614 og står fast med min tidligere uttalelse om bygda Florø :plystre
Jeg kjører forbi en Audi q7 og tar unna noen frekke svinger som er å finne på dette strekket. Litt lenger oppe måtte jeg ha en liten foto-stopp å q7'en hang på hjulet mitt.... En unggutt som tydeligvis var begeistret over tempo jeg hadde holdt på en så stor sykkel. Han kjørte sykkel selv av typen RR, men trodde ikke det var mulig å kjøre smidig på traktor 8) Slik er mat for egoet til unge Hansen! Så jeg sår noen pene ADV frø i han før kjører videre :lol:

Image

Dæven det er fint å være på tur igjen. Dette har jeg virkelig savnet \:D/

Image

Jeg kjører forbi Ålfotbreen, en for meg helt ukjent bre! Men absolutt noe jeg skal tilbake å kikke nærmere på en annen gang

Image

Image

Ser ut som dette kan være et fint område å gå på tur i. Hver gang jeg er ute på sykkelen prøver å å merke meg plasser det kan være fint å fricampe, gå på fotturer osv :thumleft Problemet er bare at det begynner å bli veldig mange plasser jeg skal tilbake til nå :lol:

Image

En liten kaffekopp og en sjokolade på kaien ved Oldeide var alt jeg rakk før fergen rundet neset. Perfekt timing! Ikke at det hadde vært vanskelig å beregne tiden, men jeg har glidd avgårde hele veien uten å stresse og virkelig kost meg. Hatt tid til å utforske plasser jeg ikke har sett før og vært på tur slik jeg liker det best :D

Image

Image

Image

Image

Image

Image

I slikt lys og omgivelser må det bare knipses litt bilder :thumleft Var en kar med en VFR800 ombord. Definitivt den fineste fargen en kan få på denne modellen (etter min smak)

Image

Det var en eldre kar som kjørte sykkelen. Jeg prøvde å fraråde han om å sette sykkelen på midtstøtten ombord, men det skulle han ikke høre snakk om. Hvor lenge hadde jeg kjørt sykkel liksom :roll: Jaja, det kan bli en kostbar erfaring det der. Det blåste godt utpå, og det gynget godt på dekk :shock:

Image

Snikkeren melder meg på Locatoweb'en, han står på fergen å venter, klar til å kjøre på direkten. Vi avtaler bare å kjøre rett ut på Campingen når jeg triller iland :thumleft
I det jeg triller forbi å hilser er det umulig å ikke legge merke til de nye dekkene han har fått på. ADV sykler ser forbanna mye røffere ut med knastedekk.... ferdig snakka =D>

Vel fremme på Refviksanden blåser det litt og skyene henger over fjellene.... Herlig stemning. Det har skjedd ting på campingen her siden sist. Det er tydeligvis noen lokale høner som har bestemt seg for å pusse den litt opp å tilby et bedre overnattingsalternativ. Dassene er rene og fine, det er kommet opp bom (passerer med sykkel) å fikk inntrykk av at de skal ruste opp campingen ytterligere =D>

Vi tar den obligatoriske "hand shake'en" å takker for sist. Jeg har prater jo jevnlig med snikkeren og stikker alltid innom å sier hallo om det passer seg slik :-)
Praten går løst og begge har mye å fortelle siden sist :D Snikkeren har bare stort familietelt, så vi blir enige om at begge to sover i hans telt i natt. Helt unødvendig å slå opp begge teltene.

[youtube][/youtube]

Teltet er kommet på plass, vi har fått på oss lettere antrekk og begge er godt fornøyd med dagen :thumleft

Image

Image

Selv med knastedekk så gruser BMW'en KTM på design :love hehehe Se så fin den er 8)

Det er satt opp noen stokker og sperrebånd for at folk ikke skal rote seg utforbi kanten. Det blåser såpass mye at den blaffrer noe helt jævlig i vinden :shock: Vi tar naturligvis på oss ansvaret med å sikre gjestenes nattesøvn, så vi plukker ned sperrebåndene så alle får en god natt søvn :lol: :lol:

Lyset på himmelen er magisk, så vi tar oss en liten spasertur på beachen ilag... nesten litt sånn hånd i hånd og tegne hjerte i sanden som du ser på film :lol:
Jeg hadde planer om å ta en dukkert i sjøen (forbant meg på det i fjor) men det var det overhodet ikke temperaturer til :shock:

Image

Image

Det er en smule surt her ute, temperaturen har sunket en del, så vi er snar å finne tilbake til teltet. Vi tar oss en skål, gomler litt snop/snax/elgpølse og preiker mye skjit ;-) Det skyer litt til, men heksene på tv2 har lovet bedre vær til i morgen. Så vi får bare stole på at de kan ha rett for en gang skyld.

Image

Jeg tenker vi runder av her jeg :lol: dag 1 er unnagjort, det har vært en fantastisk dag på 2 hjul. I neste del kan dere følge meg videre mot Briksdalsbreen og Luster i Sogn. Få også med dere hvordan første natten i "party" telt var :lol:

To be Continued
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Tommas »

Det var en utrolig god start :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Trondgv »

Fint på tur i alpene i dag! Satser på like bra vær i morgen [emoji106] Image


EDIT: Feil tråd..eller?
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Toven »

Trondgv wrote:Fint på tur i alpene i dag! Satser på like bra vær i morgen [emoji106] Image
EDIT: Feil tråd..eller?
Står du å poster på forumet i dusjen med en pils i hånda igjen nå? :roll: :lol:

Snasen Skafter'n, mer mer mer 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Trondgv »

Toven wrote:
Trondgv wrote:Fint på tur i alpene i dag! Satser på like bra vær i morgen [emoji106] [img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170717/45d41538d0e87d86965126bad0b07.jpg[/img]
EDIT: Feil tråd..eller?
Står du å poster på forumet i dusjen med en pils i hånda igjen nå? :roll: [emoji38]

Snasen Skafter'n, mer mer mer 8)
Asså, nå må du ikke mobbe drikkevanene mine her! Øl i dusjen er obligatorisk vis jeg har planer om å drikke øl utover kvelden, inkludert i dag [emoji23] I morgen skal du få en snap av hele greia, øla altså [emoji13]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: RE: Re: LordShaft - *Sør-Norge referat del 1 s.420*

Post by Toven »

Trondgv wrote:
Toven wrote:
Trondgv wrote:Fint på tur i alpene i dag! Satser på like bra vær i morgen [emoji106] [img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170717/45d41538d0e87d86965126bad0b07.jpg[/img]
EDIT: Feil tråd..eller?
Står du å poster på forumet i dusjen med en pils i hånda igjen nå? :roll: [emoji38]

Snasen Skafter'n, mer mer mer 8)
Asså, nå må du ikke mobbe drikkevanene mine her! Øl i dusjen er obligatorisk vis jeg har planer om å drikke øl utover kvelden, inkludert i dag [emoji23] I morgen skal du få en snap av hele greia, øla altså [emoji13]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Locked