Snikkerens Lekeplass.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Jeg laget nylig en video hvor jeg fikk tatt opp lyden fra intercom'en. I den sa jeg også at jeg kom til å lage en video av hvoran man får det til. Den har jeg nå laget, og kunne tenke meg litt tilbakemeldinger på den. Er dette noe jeg bør fortsette med, eller var det skikkelig kleint? En ting er å være bak kameraet og snakke mens jeg kjører, en annen ting er å være foran kamera. Hva synes dere?

[youtube][/youtube]

[youtube-iframe]IDDx9H0pGCM[/youtube-iframe]
User avatar
kvase
Posts: 4031
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by kvase »

Nå er jeg av den oppfatning att all info være fra en med 10 tommeltotter eller være seg en som svarer på proffe ting spørsmål er alltid like verdifulle på grunnlag at vi er ikke like og er ei heller like skarpe på alle ting.-
Vi er på ulike nivåer alle sammen
:shock:
Så kjør bare på du Snikeren :-k \:D/ :D :thumleft ikke snikeren som sniker på ting :-s
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by tshansen »

Jeg slet med å høre på, jeg syns slikt er litt kleint :lol: :lol: Men, det er nok for at jeg kjenner deg... Filmen var grei den. Informativ og fin.

Men noen tanker :-k
Hvorfor sier du hallaien Youtube i begynnelsen av hver film?

Å en annen ting.... slutt å fisk etter tommel opp, likes, osv! Alle som bruker youtube i dag vet hvordan de skal sette pris på en film eller om de ønsker å abonnere. Folk som maser om slik risikerer bare å miste abonnenter av irritasjon. Takk heller for at folk har kikket på filmen, eller noe i den dur. Så skal du se at folk liker det og abonnerer om de finner stoffet ditt av interesse :thumleft

Jeg er usikker på om det å referere til kommentarfeltet om folk har noe spørsmål eller de vil se neste gang har noe positiv effekt :-k for min del blir det litt sånn fordummende av oss som ser på, men dette er bare mine personlige meninger og det er mulig de fleste andre har helt annet syn på det :D

Stå på videre, begynner å bli en del filmer nå :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Det er jo YouTube jeg snakker til, og derfor sier jeg "Goddagen Youtube". Hvis du/dere har en bedre måte å starte filmene på, så er det bare å komme med forslag.

Når det gjelder avslutningen min, ved at jeg ber folk om å klikke på tommel opp, og abonnere hvis de ikke har gjort det før, så er det anbefalt å gjøre i slutten av en video:
16. End your videos on a high note.

Whatever the nature of your videos, make sure you end your videos on a high note.

Just like the last dialogue before the curtain falls, make sure you end your videos in a memorable fashion.

Ask your audience for a subscription and a like if they liked the video. Tell them to check out your website. Give them your phone number and ask them to call you (…I wouldn’t recommend that one).

Whatever you do, remember:

If you never ask, the answer will always be no.
End your videos on a note of confidence and let your audience know that you appreciate their viewership.

Create a tail slate, or a brand-like outro with a standard banner and “subscribe” annotations across all of your videos.

End your videos with a smile and keep your visitors eager for more.



Jeg er jo helt i startfasen av dette greiene her, og det blir mye prøving og feiling. Jeg har enda ikke laget meg en skikkelig intro og outro, noe jeg bør gjøre i hvis jeg skal følge anbefalingene.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Tommas »

Jeg synes det er helt innafor å minne på like/abonner knappen. Lar folk som lager videoer se at noen setter litt pris på jobben :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by tshansen »

Snikkeren wrote:Det er jo YouTube jeg snakker til, og derfor sier jeg "Goddagen Youtube". Hvis du/dere har en bedre måte å starte filmene på, så er det bare å komme med forslag.

Når det gjelder avslutningen min, ved at jeg ber folk om å klikke på tommel opp, og abonnere hvis de ikke har gjort det før, så er det anbefalt å gjøre i slutten av en video:

Jeg er jo helt i startfasen av dette greiene her, og det blir mye prøving og feiling. Jeg har enda ikke laget meg en skikkelig intro og outro, noe jeg bør gjøre i hvis jeg skal følge anbefalingene.
Tommas wrote:Jeg synes det er helt innafor å minne på like/abonner knappen. Lar folk som lager videoer se at noen setter litt pris på jobben :thumleft
Ja, det er mulig slikt er kultur for i andre land (amerika) de er jo ganske spes på mange måter. Men her på berget, så vet jeg at jeg selv og mange andre ikke kan fordra å bli mast på om likes, tommel opp, abonnering osv... Men det er ikke utenkelig at det bare er jeg som er sær på dette feltet :roll:

Å det er bitt en veldig økende trend, hvertfall blandt våre amerikanse venner om dette med hit da sub button and like osv osv osv. For meg og sikkert andre er det helt normalt å like noe man faktisk liker, å abonnere på ting man finner interessant. Men jeg har ikke noe fasit, jeg bare forteller hvordan jeg opplever det der.


Hva med å starte filmen med God dagen, God morgen, God kveld eller noe slikt? Hvis du skal starte et kurs, eller seminar foran folk på en scene? Sier du da Goddagen "scandic hotel"? :-k

Jeg personlig syntes det er helt unaturlig og kanskje litt lite personlig å snakke til youtube. Det er jo meg, som bruker du skal hendvende deg til :thumleft
Ikke noe av dette er ment negativt. Jeg bare lufter mine tanker om hvordan jeg tror du kan bli bedre, nå lengre ut :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Hmm. Ja, kanskje jeg bare skal åpne med Goddagen. Vi får se hva som skjer neste gang. Har jo laget en del filmer no, og den åpningen har liksom blitt standard for meg.

Nei, man begynner gjerne ikke med Goddagen Scabdic Hotel. Men, ser man anneledes på det, så begynner gjerne en artis med: Hello Oslo! [emoji12]

Ja, jeg regner med at det er mange som trykker liker på det de liker. Men jeg tror også at det er en del som ikke gjør det. Jeg tipper at det er en del som ikke tenker over å like videoer på YouTube. Og for de kan det være nok å bli minnet på det.

Jeg personlig liker det jeg liker, og hopper gjerne over slutten på filmer når de begynner å snakke om abonnement og likes. Og det regner jeg med det er mange som gjør på mine videoer også. Men jeg blir ikke irritert på at de minner folk på å like eller abonnere. Jeg vet hvor mye arbeid det er å lage slike videoer, så da synes jeg det er helt greit at de spør.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Bare for å få litt perspektiv på inntrykkene kan jeg jo nevne at:
"Godag Youtube" høres litt snodig ut, men samtidig kobler jeg det til "Snikkerens signatur".
Åsså får det meg til å trekke litt på smilebåndet de få gangene jeg ser ett klipp :thumleft

Ingen har vel noensinne fått ett like av meg, uten at jeg har blitt minnet på det i slutten av klippet :roll:

Bare sånn for å si at "folk er gjerne litt forskjellige" :-k =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Bikeridr »

Mange engelsktalende sier jo "hello youtubers", noe jeg oppfatter som "youtubetittere", så "hallo youtube" er jo ikke helt bak mål. Meen, kanskje en fornorsking eller "norvagisering" som "sprakrad" (intensjon her) kaller det, så ka en jo endre til "hallo jutubtittere" eller noe :)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Tommas »

Jeg synes "godag youtube" er en kul start, passer godt til mediet.

Ikke hør på sutrete brannmenn med "dette deser" :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by tshansen »

10.000 fluer kan jo ikke ta feil, hundedritt må smake godt :-k

Du skal naturligvis finne ut hva du mener er mest riktig å gjøre. Jeg sier jo bare min mening :lol: Om den er helt på jordet betyr det bare at alle andre tar feil =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Jeg setter pris på tilbakemeldinger. Det er eneste måten å forbedre seg på. Jeg trenger nødvendigvis ikke å være enig i alle tilbakemeldingene jeg får, men uten å få de, så tenker jeg ihvertfall ikke over de tingene. Da fortsetter jeg jo uansett bare i samme spor. :thumleft

Og jeg må si jeg liker måten Ojda tenker. At det høres litt snodig ut (litt kleint), men at det på en måte blir kjennetegnet mitt. Blir jo en del av brandingen da. :mrgreen: -----> Goddagen YouTube = Der var han kleine Snikkeren igjen. :smt005
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by Snikkeren »

Da var endelig dagen her. I dag hentet jeg CRF'en. Og ja, det kommer MotoVlog etterhvert. Og ja, jeg begynte selvfølgelig MotoVlog'en med "Goddagen YouTube". [emoji12]

Image

Image
User avatar
ole m.
Posts: 1224
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ole m. »

Da var sykkelen endelig kommet ja, grattis! Håper du blir fornøyd med denne effektsvake maskinen, men jeg har nå min tvil... ;-)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Snikkerens Lekeplass.

Post by ojda »

Husker nå vi hadde "lots of fun" på en Tempo 175 tilbake på slutten av 70' tallet, så ivertfall er Jeg ikke i tvil om at han får masse morro på denne lettvekteren =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply