Nordlandstur

Prat om tung MC.
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by poulet_cavalier »

Bilde: Rødøya i bakgrunnen. Tatt fra fergen mellom Kilboghavn og Jektvik.
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nordlandstur

Post by tshansen »

Meget flott bilde =D> =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by poulet_cavalier »

Ett bilde til - fra Ågskardet ferjeleie, der manskapet fant det for godt å ta en 45 minutters kaffepause.
Image
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by poulet_cavalier »

Tror dette er Vega? Stemmer det?
Image
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nordlandstur

Post by DrGreve »

Det er nok mitt barndoms paradis Vega, ja.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by poulet_cavalier »

DrGreve wrote:Det er nok mitt barndoms paradis Vega, ja.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Bra, da har jeg ikke skrønet. Utrolig flott der i finværet.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Nordlandstur

Post by DrGreve »

Hvor er du nå?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by poulet_cavalier »

DrGreve wrote:Hvor er du nå?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Tilbake forlengst. Kjørte RV17 i forrige uke.
User avatar
Pragmatic
Posts: 48
Joined: 16 Apr 2017 18:10
MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs)
Location: Trondheim

Re: Nordlandstur

Post by Pragmatic »

Elsker å lese sånne tråder. Kjørte nordover i fjorsommer fra Trondheim -> Harstad. Kjørte via Lofoten på tur hjem og tok ferja til Bodø. Jeg derimot, var IKKE heldig med været. Da vi kom til Grong regnet det så jævlig at jeg så nesten ikke veien. Det er et mirakel at framdekket ikke glapp da jeg tok en meget uvøren sving inn mot sentrum. Regnet halve veien opp - og halve veien ned. Hadde med telt, men det ble ikke pakket ut en eneste gang :P

Har enda til gode å kjøre kystveien nordover, men det er på min "bucket list". Så flott ut.

Drar straks på en 2-ukers MC-tur selv, kanskje jeg skal lage en liten blogg jeg også :)
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by poulet_cavalier »

Pragmatic wrote:Elsker å lese sånne tråder. Kjørte nordover i fjorsommer fra Trondheim -> Harstad. Kjørte via Lofoten på tur hjem og tok ferja til Bodø. Jeg derimot, var IKKE heldig med været. Da vi kom til Grong regnet det så jævlig at jeg så nesten ikke veien. Det er et mirakel at framdekket ikke glapp da jeg tok en meget uvøren sving inn mot sentrum. Regnet halve veien opp - og halve veien ned. Hadde med telt, men det ble ikke pakket ut en eneste gang :P

Har enda til gode å kjøre kystveien nordover, men det er på min "bucket list". Så flott ut.

Drar straks på en 2-ukers MC-tur selv, kanskje jeg skal lage en liten blogg jeg også :)
Ja været nordover er et sjansespill. Du kan enten bare dra avgårde og be til det flygende spagettimonsteret om at du har flaks, eller gjøre som jeg gjorde og nistirre på Yr og nedbørsradaren og hoppe på sykkelen straks det ser ok ut. Når jeg kjørte regnet det bikkjer og katter på E6 mens det var sol og fint på kysten.

Lofoten står på min liste. Neste år..
User avatar
Pragmatic
Posts: 48
Joined: 16 Apr 2017 18:10
MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs)
Location: Trondheim

Re: Nordlandstur

Post by Pragmatic »

poulet_cavalier wrote:
Pragmatic wrote:Elsker å lese sånne tråder. Kjørte nordover i fjorsommer fra Trondheim -> Harstad. Kjørte via Lofoten på tur hjem og tok ferja til Bodø. Jeg derimot, var IKKE heldig med været. Da vi kom til Grong regnet det så jævlig at jeg så nesten ikke veien. Det er et mirakel at framdekket ikke glapp da jeg tok en meget uvøren sving inn mot sentrum. Regnet halve veien opp - og halve veien ned. Hadde med telt, men det ble ikke pakket ut en eneste gang :P

Har enda til gode å kjøre kystveien nordover, men det er på min "bucket list". Så flott ut.

Drar straks på en 2-ukers MC-tur selv, kanskje jeg skal lage en liten blogg jeg også :)
Ja været nordover er et sjansespill. Du kan enten bare dra avgårde og be til det flygende spagettimonsteret om at du har flaks, eller gjøre som jeg gjorde og nistirre på Yr og nedbørsradaren og hoppe på sykkelen straks det ser ok ut. Når jeg kjørte regnet det bikkjer og katter på E6 mens det var sol og fint på kysten.

Lofoten står på min liste. Neste år..
Samme i Trøndelag, men her må du faktisk bare gå ut fra at det er drittvær, og heller bli positivt overrasket hvis det motsatte er tilfelle. Har lenge vurdert å flytte sørover i landet til et sted med mer finvær. Problemet er at i yrket mitt så er jobbene stort sett sentralisert til store byer (Oslo, Trondheim, osv). Å bo i Oslo utgår.. Så da er det ikke veldig mange muligheter igjen, dessverre.

Du angret sikkert ikke på veivalget da det var finvær på kysten :D
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by Bikeridr »

poulet_cavalier wrote:Når jeg kjørte regnet det bikkjer og katter på E6 mens det var sol og fint på kysten.

Lofoten står på min liste. Neste år..
Jammen hvem er det som kjører E6 aka znork6 på motorsykkeltur..? ;-)

Men ja, en Lofoten og Senja bør vel stå på bøttelista. Den samme lista bør også inneholde Slettnes Fyr og Hamningberg :thumleft
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by poulet_cavalier »

Litt amatørvideo fra turen:

[youtube][/youtube]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nordlandstur

Post by tshansen »

Her var det veldig mye fint [emoji1319] mener jeg kjente meg igjen noen plasser underveis! Ser ut som du hadde en fantastisk tur [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
poulet_cavalier
Posts: 174
Joined: 08 Oct 2015 10:41
MC: 2015 BMW R1200GS
Contact:

Re: Nordlandstur

Post by poulet_cavalier »

LordShaft wrote:Her var det veldig mye fint [emoji1319] mener jeg kjente meg igjen noen plasser underveis! Ser ut som du hadde en fantastisk tur [emoji1303]
RV17 er flott i finvær!

Neste gang skal jeg skru fast gopro'en slik at jeg ikke kommer igjen med 5 timer film av asfalten foran framhjulet =D>
Har også en fin sekvens der kameraet ble slått på i tunellen, og skrudd av utenfor. Har kjøpt fjernkontroll..
Post Reply