Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: JRO sin blogg

Post by kvase »

LordShaft wrote:Fantastisk [emoji1319][emoji1319] dette så himla gøy ut [emoji1303] jeg håper det snart blir muligheter for dette her på Vestlandet også snart [emoji6]
Ut i fra en litt skranten hukommelse så er det vel noe på gang i Nærheten av Stavanger vel --Karmøy -- http://bikeport.no/slik-blir-fjord-motorpark/
alternativ nett sted http://fjordmotorpark.no/
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

Ja, men når den står klar er uvisst! Men at det blir tilslutt er ingen tvil om
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Andreas »

Hvem hadde for 10år siden trodd at mannen i gata, med en gateregistrert, fullvoksen, enduro-MC, kan ligge å presse opp mot 200km/t på bane :shock: =D>
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JK95 »

Andreas wrote:Hvem hadde for 10år siden trodd at mannen i gata, med en gateregistrert, fullvoksen, enduro-MC, kan ligge å presse opp mot 200km/t på bane :shock: =D>
Nesh, er det så utrolig da? Klarte ikke BMW GS det i 2007? :-k
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Andreas wrote:Hvem hadde for 10år siden trodd at mannen i gata, med en gateregistrert, fullvoksen, enduro-MC, kan ligge å presse opp mot 200km/t på bane :shock: =D>
Og i tillegg til det Andreas, han som sitter på toppen av denne maskinen er 61 år og gjennomfører dette. Og ikke har jeg noe banekjørings erfaring heller.

Vet ikke om dere har sett baneprofilen til Rudskogen men her kommer den.

Image

I enden av langstrekken er det en skarp venstre sving, den er anbefalt å ta i ca. 70 - 80 km/t og det er relativt heftig å bremse fra ca. 200 og ned i 80 før en hiver seg inn i den venstre svingen. Men jeg merket jo at førerassit systemene jobbet hardt i denne fasen. Både dempere og ABS fikk kjørt seg i enden av langstrekka.

Så det er ikke tvil om at nyere sykler er tryggere å kjøre enn noe eldre sykkler. Kjørte før jeg konverterte til Ducati en Kawasaki Z1300 1981 modell, og det er ikke tvil om at det var stor forskjell.

Og til JK95 husk at dette nå gjøres av hvermansen, jeg er rimelig sikker på at hvis dette ble også gjort i 2007 så var det av profesjonelle kjørere.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JK95 »

Skal ikke motsi det ;-)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ArcticTiger »

:roll: Hæællvette, JRO, kjørte du UTEN TåpBåkksen :shock: :shock:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

ArcticTiger wrote::roll: Hæællvette, JRO, kjørte du UTEN TåpBåkksen :shock: :shock:
Ja, har faktisk hatt tåppbåksen mest stående i garasjen. Med to sidevesker og tankveske så holder det i lange baner. Blir nok ikke toppboks på før en eventuell langtur. :thumleft [-( \:D/

Hvordan har du det i Unaiten, har det blitt noen Guzzi turer?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ArcticTiger »

@JRO: Jo jeg har det fint. Guzzin har fått etpar korte lufteturer i lokalområdet. Det har vært litt opp-og-ned med været, mange fine dager med 20-25C, men og sure dager med nordavind. Etpar skikkelige thunderstorms har vi og hatt, med vanvittig mange lyn og påpåfølgende tordenskrall.
Helga 2-4 juni blir det en tur ned til Elkhart Lake, WI og Road America http://www.roadamerica.com/buy-tickets/ ... eader.html for å heie litt på Caroline Olsen https://www.facebook.com/racingcaroline/?fref=ts (Dama til Ole Bjørn på Løvaas)
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Ble en liten rundtur i dag, været så litt skummelt ut med regnværsskyer i sør. Men tok på Klim jakka og regnet med at noen regndråper ikke ville bli så farlig.
Men når jeg kom meg avgårde var det bare solskinn på hele turen og da er Klim jakka varm å ha på seg. Ble også litt gruskjøring i dag. Må jo begynne å trene fram mot den store Grushelga i øst som kommer i august.

Her noen bilder fra dagens tur.

ImageIMG_1466 by Ronnie Olsen, on Flickr

ImageIMG_1464 by Ronnie Olsen, on Flickr

ImageIMG_1473 by Ronnie Olsen, on Flickr

Og tilslutt dro jeg innom Cars and Coffee arrangementet i Kongsberg, mange fine kjøretøyer å se. I dag var det spesielt mange Ferrarier og Corvetter som hadde tatt turen til Kongsberg. På sykkel siden var det flere Ducatier, var en veldig fin Diavel der. En Victory, Honda Goldwing og flere Harleyer.

Så alt i alt en fin dag på sykkelen.
Last edited by JRO on 02 Aug 2017 21:56, edited 6 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by tshansen »

Flotte bilder JRO... det skal sies, sykkelen ble jævlig kul med den sota vindskjermen =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Ja, er faktisk veldig fornøyd med den skjermen, all turbulens mot hjelmen er borte. Og mye av vindstøyen er borte. Det at den i tillegg gjør sykkelen bedre visuell får vi bare ta som et pluss. :thumleft :D
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by JRO »

Jeg føler jeg skylder forumet en forklaring på min dårlige tilstedeværelse denne ettersommer / høsten. Jeg fikk med meg Prehøst men så kom det utfordringer i kø. :( Jeg har ikke flyttet fra kona, men her kommer litt oppklaringer.

Jeg meldte meg av Grustreffet i øst grunnet at min kone gjennomgikk en operasjon bare få dager før Grustreffet. Følte jeg måtte være hjemme å pleie pasienten og der røk Grustreffet som jeg hadde både planlagt og meldt meg på og gledet meg til. Det var ikke noe alvorlig med kona, en planlagt operasjon som ble fremskyndet på grunn av en annen sin avbestilling.

Oppussing har jeg jo nevnt tidligere, denne ble det økt aktivitet på i august og videre utover høsten. Nå ser vi heldigvis enden på den, så i løpet av 2 uker nå så hiver jeg ut håndverkerne.

Og for det tredje så startet en stor omorganisering / nedbemannings prosess på jobben og de som vet hva jeg driver med skjønner at i en slik prosess er jeg en viktig del.

Så 2017 sesongen har vært svært dårlig når det gjelder MC kjøring for min del, men nå håper jeg at 2018 sesongen skal bli mye bedre.

Et av tiltakene i vår nedbemanningsprosess er å tilby de som er 62 år eller eldre i 2018 en gavepensjon fra bedriften på toppen av AFP - Folketrygd og tjenestepensjon. Og jeg fyller 62 i januar så jeg treffes av dette tiltaket, det vil si at 01.02.2018 blir jeg pensjonist kanskje 5år tidligere enn jeg hadde planlagt, og jeg kan da fylle dagene med MC kjøring fra sesongstart i 2018.

Jeg har ofte sagt at MC-kjøring er 3. prioritet for meg etter familien og jobben. Nå når jobben forsvinner hopper MC kjøring opp på 2. plass. :thumleft

Ducatien er like fin, nydelig å kjøre så nå gleder jeg meg til 2018 sesongen. :D :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by ojda »

Godt å høre at ting er "greit på stell" å gratulerer med å miste jobben :-k (du skjønner hva jeg mener) :thumleft
Pågrunn av det, kan det jo kansje bli menneske (les motorsyklist) av deg også =D>
Gleder men til å se ditt blide åsyn hyppigere i årene framover.

Hils Vaffel-kona og ønsk god bedring, om hun da ikke er 100% restituert allerede :thumleft
I såfall, bare hils :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: JRO sin blogg "Ducati Enduro"

Post by Palma »

Det ser ut som om du tar dette med fatning og humør. Det er vel et resultat av at du har prioritert tidliger. Håper du kommer deg å kose deg med tilværelsen og at du blir mere å se ja. Savnet ditt blide åsyn på grustreffet, men du har nok lagt inn siste helga i aug -18 :thumleft
Post Reply