xyvind's blogg [BMW R1200GS Adventure]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by tshansen »

xyvind wrote:Da er Short Cuts 5 ute \:D/ \:D/
Ålreit snutt dette =D> klippet vekk noen gode gasspådrag der :lol: :lol: litt synd, men forståelig nok haha.

Syns du har funnet en ålreit balansegang mellom motorlyd og musikk :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by xyvind »

Ærede medlemmer av MC-forumet - her er "Short Cuts 6" :thumleft
Denne snutten har som formål å vise korte klipp av min "daily routine" til og fra kontoret i Oslo sentrum.
Det kan sikkert komme flere Short Cuts med lignende innhold utover sommeren, og forhåpentligvis med litt mer spennende klipp :lol
Trafikken er ganske (st)ille(stående) enkelte dager, og det er vanskelig å stå alt for lenge stille med motorsykkelen. Så det blir til at man snirkler seg frem da, like it or not.. :-k

[youtube][/youtube]
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by tshansen »

Får kikke på denne når jeg er hjemme med skikkelig nett! Her nede forbeholder jeg datatrafikken til blåfilmer på natta [emoji23][emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by xyvind »

Short Cuts 7 \:D/
[youtube][/youtube]
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by tshansen »

xyvind wrote:Short Cuts 7 \:D/
[youtube][/youtube]
Hahaha... WD-40 på de skoene vil gjøre underverk =D>

Når jeg ser slike klipp er jeg jævlig glad for at jeg ikke bor i Oslo :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by mekkern »

LordShaft wrote:
Når jeg ser slike klipp er jeg jævlig glad for at jeg ikke bor i Oslo :shock:
Har hatt tur til Oslo klokken 14:30 der det har vært saktegående/stillestående kø fra meg/ Liertoppen-kjøpesenter og gjennom hele Oslo og langt utpå Mosseveien til Vinterbro.
Når jeg returnerte hjem så sto køen fortsatt til Lier klokken 20:30 på kvelden...

Nå om dagen så går det trått ut av Oslo til Asker for så å tetne til fra Liertoppen og til forbi Drammen...
Når vi snakker om slike trafikkmengder er det ikke mye som skal til før det stopper opp,spesielt på vinteren.
Og da er det litt artig å høre fra "nordlenninger" fra glisgrente strøk om at "søringan ikke kan kjøre på vinteren" :lol:

Deilig ikke å måtte ta del i dette daglig.. :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by Bikeridr »

mekkern wrote:
LordShaft wrote:
Når jeg ser slike klipp er jeg jævlig glad for at jeg ikke bor i Oslo :shock:
Har hatt tur til Oslo klokken 14:30 der det har vært saktegående/stillestående kø fra meg/ Liertoppen-kjøpesenter og gjennom hele Oslo og langt utpå Mosseveien til Vinterbro.
Når jeg returnerte hjem så sto køen fortsatt til Lier klokken 20:30 på kvelden...

Nå om dagen så går det trått ut av Oslo til Asker for så å tetne til fra Liertoppen og til forbi Drammen...
Når vi snakker om slike trafikkmengder er det ikke mye som skal til før det stopper opp,spesielt på vinteren.
Og da er det litt artig å høre fra "nordlenninger" fra glisgrente strøk om at "søringan ikke kan kjøre på vinteren" :lol:

Deilig ikke å måtte ta del i dette daglig.. :thumleft
(Min utheving) Vel, ser jo ut til at påstanden holder vann (utifra en Nordlenning sitt syn), da du selv jo sier at dere bare står i ro hele dagen ;-)
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by xyvind »

Ja, det er en jungel her ute :roll: Sånn er det nå bare.
Jeg har litt problemer med å komme meg raskt og effektivt fra innerst i Oslo-gryta og ned til Mosseveien for tida. De stenger jo flere og flere veier, så trøkket blir ekstra stort på de 1-2 mulighetene folk har fra flere av bydelene. Det er derfor jeg har begynt å kjøre opp til Ensjø og ned i tunnelen derfra.
Jeg har jo ikke så mye tid til å kjøre på tur for tida, så dette er stort sett den motorsykkelkjøringa jeg får gjort hver uke. På de tetteste dagene er det ganske slitsomt faktisk. Hjernen er 100% fokusert, og det er mye å følge med på. Men det er fortsatt tusen ganger bedre enn å stå stille i en bil, eller å stå "sild i tønne" og svette på en buss eller et tog :smt013 Akkurat det fikser jeg ikke. Steike.. ](*,)
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by xyvind »

Må også få legge til at jeg er vanvittig glad for at jeg bor i Oslo \:D/ Det er et fantastisk sted. Jeg kommer ikke herfra, men allikevel. Stort sett veldig gøy å kjøre rundt i byen er det også. Jeg liker det. Ganske bra klima har vi også 8)
Forøvrig så er dieselbeistet på vei ut, og elbil er på vei inn. Er vel bare noe vi alle må bli vant med :thumleft Så lenge jeg kan kjøre MC om somrene 8)
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by xyvind »

Jeg bestilte noen Kina-hendler på eBay for en tid tilbake. Ikke sånne korte, men vanlig lengde. Har hatt de liggende en stund, siden jeg manglet en mikroskopisk T6 torx-trekker for å skru av en liten bryter som er på clutch-hendelen. Den utløser to små switcher under der. Vel..uansett..jeg fikk kjøpt en torx-trekker på Biltema i dag og montert hendlene. Merket umiddelbart at passformen ikke var som de originale. Jeg la først merke til at bremsehendelen ikke passet så bra med den originale mekanismen. Bremsen ble veldig hard og hadde null slingringsmonn. Clutchen virket å være helt grei. Tok en kjøretur. Den ble ikke lang, for å si det sånn. Bremsen lugga faktisk litt hele tiden, og quickshifteren virka ikke lenger heller. Det var fordi den switchen på clutchhendelen ikke ble helt utløst. Så det var helt rævva. Siste gangen jeg kjøper Kina-hendler. Satte på de originale hendlene igjen med én gang.

Ja, og den torx-trekkeren fra Biltema var jo selvfølgelig så jævla myk, så den streika jo før jobben var gjort. Tror den var lagd av tinn eller noe. Jeg hadde heldigvis en liten unbrakonøkkel som redda meg.

Image

Image
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by Toven »

Kjipern
Da må nok dyrere som er mer laget for den sykkelen til ja :)
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by xyvind »

Jeg filmer jo 100% av all mc-kjøringen min nå, så det blir timevis med video.
Jeg sletter fortløpende, noen ganger i uka. Det skjer stort sett ingenting, så det er bare å slette det meste.
Det har heller ikke vært tid til noe ekstra kjøring, så jeg har ikke fått så mye bra klipp til "Short Cuts"-serien min på YouTube :thumleft
Nå renska jeg opp på minnebrikken igjen i kveld, men tenkte jeg skulle vispe sammen en ny videosnutt av det lille spennende som har skjedd siden sist. Resultatet ble ikke så bra, men jeg fikk dermed en idé om en serie til, som heter "Extra Short Cuts", der jeg legger ut litt sånn ymse småting som ikke kvalifiserer til "Short Cuts"-serien \:D/ Jaja, jeg prøver allikevel å lage det såpass interessant at det er verdt å se. Så ta gjerne en titt :thumleft
[youtube][/youtube]
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by tshansen »

Du begynner å mestre dette med film og klippe til interessante biter, men du må være langt mer selektiv på hva du har med... i dette klippet var det mye rett fram vei som ikke ga (meg) det helt store :thumleft

Kutt ned filmene dine litt, vær selvkritisk å fortsett i denne banen :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by xyvind »

Image

Denne stod ved siden av meg i byen i dag.. kunne jeg bare hatt to sykler i garasjen! Hypermotarden har alltid appellert noe voldsomt til meg. Aldri prøvd en, men den er sikkert rå og morsom å kjøre. Perfekt bysykkel?
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Ny video!]

Post by xyvind »

Fikk meg en liten tur til utlandet i går :D
Resultatet ble Short Cuts 8 :thumleft

[youtube][/youtube]
Image
Post Reply