Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by Flanker »

Lovlig seint ute med å poste denne her, men mange har forhåpentligvis fått det med seg allerede! I morgen, søndag 11. juni, er det igjen klart for Minimesse hos Smia MC... En messe som ikke er så "mini" lengre.

I år stiller Monsterbike, Løvaas, H-D Vestfold opp som tidligere år. I tillegg gjester Speed Motorcenter minimessen for første gang med et begrenset antall sykler, og det betyr at også BMW og Yamaha er dekket :thumleft

Forøvrig stands fra Ledena (turutstyr, telt etc.), Sande Trafikkskole, NMCU og Svelvik Røde Kors. Velkommen innom i morgen mellom kl. 11-16, og meld gjerne din ankomst via arrangementsiden på Facebook der du også finner mer info!

Image
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by RuneMC »

Interessant :thumleft

Blir været brukbart er det godt mulig det blir en tur 8)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by ojda »

Beklagligvis opptatt med øvekjøring og en dobbel "ojda" 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by hakhap »

Hmm tror ikke jeg klarer å ta meg fri fra familien... ellers ville jeg tatt turen. Alltid hyggelig hos smia mc

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by supermons »

Jeg skal prøve å få tatt turen :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by Jeanette »

Rune og jeg satser også på å ta turen :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by RuneMC »

Hmm, ser ut som om vi har havnet i en stim med lette regnbyger, men satser vel allikevel på en tur med ankomst mellom 13-14 - da ser det ut som om det kan være en letning og kanskje tilogmed gløtt av sol :)
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by RuneMC »

Da fikk jeg hilst på Jeanette, supermons, RuneS og Flanker.

Været var ikke helt samarbeidsvillig, når jeg startet hjemmefra, og det var mer av den punktvis høye luftfuktigheten enn varslet - m.a.o. ble det inn i busslomme etter 3 min kjøring og på med regndress.

Men brukbart opphold mesteparten av tiden. Litt lite folk pga været, men det bedret seg noe etterhvert. Ingen ventetid for prøvekjøring for de som ønsket :)

Image

Image

I tillegg vekslet jeg noen ord med de på standen til Monsterbike og han på Løvaas. Må si den nye Duc scrambler'n i enduro utgave begynner å ligne en seriøs grusmaskin (litt langt fram til styret når jeg testet sittestillingen, men det kan enkelt fikses ved å få det et par cm bakover) og hypermotarden hadde alvorlig bra lyd med røyk-effekter som sikkert hadde gjort seg ved lanesplitting :lol:

Enduro-scrambler'n så bra ut :thumleft
Image

Jeanette og RuneS prøvekjørte Ducati Multistrada og Supersport S - kommer sikkert en rapport fra dem.

Filmstjerne-MC'en - Supersport S
Image


Selv skal jeg ikke prøvekjøre noe som helst pga andre prioriterte utgifter [-( - og da er det best å være lykkelig uvitende om noe annet skulle være bedre, selv om det var litt vanskelig å ignorere den BWM R1200 GS Rallye'n som stod på standen til Speed...
Image

Men egentlig er jeg rimelig godt fornøyd med Africa Twin'en så det gjør det lettere - passer meg som hånd i hanske på ganske mange punkt.
Hva er "slipper clutch" mot DCT liksom? 8)

Hjemover litt over to var det igjen litt drypp fra oven, men - endelig - tørre veier og litt sol nærmere Sande.
Jeg ble så optimistisk at jeg tenkte Hanekleiva - Eikeren hjem, men oppover Hanekleiva ble det mørkere og mørkere skyer igjen, så da ble det tilbake og om Østbygda og Fjell hjem med tildels pent vær. :thumleft

Image
Last edited by RuneMC on 11 Jun 2017 18:27, edited 4 times in total.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by Jeanette »

Hyggelig å hilse på deg også! Vi fikk prøvekjørt totalt 6 sykler, så en liten rapport blir det :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by RuneMC »

Såpass med prøvekjøringer ja, da bør det bli en grei rapport :thumleft

Fikk forresten en litt artig historie på standen til Monsterbike. Det var en som hadde prøvekjørt AT med DCT på demo-dagene og var uvant med hvordan DCT'en fungerer. Så idet han skulle parkere etter prøvekjøring så hadde han strukket tommelen etter bryteren for å sette den i nøytral (forøvrig helt unødvendig, man bare skrur av tenningen så er den i N [min kommentar]) så hadde hånden samtidig vridd litt på gassen og dermed bykset MC'en framover og veltet en annen kunde's MC. Kan tenke meg han ikke var høy i hatten. :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by Jeanette »

Ai.. ikke moro :?

Takk til Smia MC for et godt arrangement!! =D>
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by Flanker »

Takk for det, og takk til dere som tok turen i et smått shitty vær! :thumleft

Lite folk sammenliknet med de to siste årene, men det skyldes nok været. Der har vi også skjønt hva som gikk galt i år... Vi skjøv nemlig på messen med ei uke pga. pinsen i år, og det var neppe smart! Har jo vært strålende sol 5 år på rad den første søndagen i juni, så vi returnerer dit til neste år.

Vel så viktig er at alle forhandlerne og andre som stille med stand er strålende fornøyde etter dagens arrangement, og stiller opp på nytt til neste år. Det betyr at vi snart på døpe om dette arrangementet til "Maximesse", da nye stadig kommer til. Vi får se hva som skjer til neste år og om vi kan klemme inn flere, men minimum dukker de samme som i år opp - og da kommer det nok langt flere sykler fra f.eks. Speed! De stilte litt amputerte i år pga. "ta den sykkelen du vil og stikk på tur" helg for alle ansatte der :shock:

Neste år er forøvrig også 10-års jubilieum for Smia MC... Hold av søndag 3. juni (tror jeg det er, ihvertfall første søndagen i juni 2018) \:D/
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by Jeanette »

Knall, knall!!

Hadde forresten vært fint med et ansikt til nicket ditt også, Flanker, men vanskelig å vite hvem av dere fra Smia som var deg. Kom gjerne bortom og si hei om du kjenner meg/oss igjen ved neste anledning ;)
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by Flanker »

Jeanette wrote:Knall, knall!!

Hadde forresten vært fint med et ansikt til nicket ditt også, Flanker, men vanskelig å vite hvem av dere fra Smia som var deg. Kom gjerne bortom og si hei om du kjenner meg/oss igjen ved neste anledning ;)
RuneMC pekte ut deg ihvertfall, men da var du opptatt med å bestige en Ducati... Og så holdt jeg på å fryse i hjel og gikk inn for en kaffe, og da så jeg deg ikke mer :shock:

Neste gang...
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Smia MC Minimesse 2017: Søn. 11 juni

Post by Jeanette »

Hehehe, tok en liten slettejobb der jeg. Fikk ikke mindre enn 7 varsler fra Tapatalk :lol:

Vi var mye ute og prøvekjørte, så ikke så rart du ikke så oss. Vi tar det igjen :thumleft
Post Reply