Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by kvase »

Leffy wrote:Sykler i sitt rette element ja. Flotte bilder :thumleft Du nevner bl.a. respekt for grunneiers vei her. Bra noen tar hensyn. Ganske mye erfaringer med det motsatte oppi her [-X
Ær det rart i da kar du bor jo i villmarka der er alt lov visstnok for mange sine holdninger som de legger igjen hjemme eller har putta dem ned i en pose
Ang det luft filtre på min så sitter det i tillegg en strømpe ytterst som tar de verste fluene etc,.
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Begynner å bli lenge mellom hver gang jeg poster nå, men får ta en liten oppsummering av siste måneden før jeg skal ut å kjøre nye veier på lørdag :D

Siden sist jeg postet har jeg hatt meg en tur til USA med jobben, primært for å jobbe, men etter noen relativt lange dager på kontoret ble det tid til litt fri inn i mellom også. Snakket underveis med en jeg kjenner i området som jeg vet kjører MC, å lurte på om der var noen MC butikker i området som kunne være spennende å sjekke ut. Han dro litt på skuldrene å mente at der var ikke all verden, der var en liten sjappe som hadde et par Yamaha ca 15 minutter unna, men ikke noe stort. Så uten noe store forhåpninger kjørte jeg til den lille Yamaha butikken for å se om det kunne være noe spennende. Å der fant jeg igjen ut at det som blir sett på som lite i USA er stort i Norsk målestokk. Butikken var merkeforhandler av Yamaha, Kawasaki og Suzuki, og de solgte vel så mye ATV som MC (ja jeg vet kvaliteten på bildene er crap, fant ut at jeg hadde endret en innstilling senere på dagen).

Image

Image

Image

Bildene viser sånn sett bare et lite hjørne av butikken, der var over dobbelt så stort, pluss verksted, pluss at der var like mye kjøretøy utenfor butikken som inni.

Han som jeg reiste på jobbtur sammen med har hatt stående en Triumph Speedmaster noen år som han ikke har kjørt så mye, har liksom bare blitt et par småturer i løpet av sesongen. Når vi besøkte denne forhandleren så ble han litt småforelsket i en Kawasaki som stod der, å etter han kom tilbake så var det demokjøring av Kawasaki i byen der han bor. Dagen etter lå plutselig Triumphen ute på finn.no for salg :-P

Litt lenger bort i gata fra den "lille" forhandleren av japanske kjøretøy var der en "liten" Harley Davidson forhandler. Jeg har vert innom den tidligere å lånt meg sykkel ettersom de er eneste som låner ut MC i området, men det var ikke tid til på denne turen, så det ble til en liten tur innom for å se seg litt rundt. Harley er jo veldig stort i USA, å viss solen skinner er der vanligvis fult med Harleyer på parkeringsplassen fordi de som kjører rett å slett vil innom for å slå av en prat eller kjøpe en ny del ettersom noe feilet :-P Jeg har vert innom flere MC butikker i USA, men det er ingen plass det er så sosialt å hyggelig som hos Harley forhandlere, det virker nesten som de fungerer som sosial samlingsplass, å så er det tilfeldigvis en butikk der viss de trenger noe spesielt. Hos denne Harley forhandleren er der også en kafe/pub rett ved siden av som drives av Harley butikken, men de var flere folk på butikken enn på kafe/pub'en.

Image

Sendte dette bilde til fruen mens jeg var innom Harley forhandleren, synes flere forhandlere burde ha slike :wink:
Image

Må jo også nevne USA og mat, de som ikke har vert i USA å bestilt en liten enkel porsjon vet ikke helt hva det er snakk om. Uheldigvis for amerikanerene så har det blitt litt strengere regler, så alle må nå oppgi hvor mange kalorier det er i maten. Akkurat denne kunne de spart oss stakars Nordmenn fra ettersom det kan skremme en hver person som har til vane å få inn via media hvor mye en bør spise hver dag. Her er et lite bilde av frukosten jeg hadde en morgen, den kom vel på ca 1500 kcal. Det tok nesten 1 time å få i seg (i tillegg til appelsinjuice og kaffi), og det ble bare denne dagen, ellers fant vi litt annet å spise.
Image

Må bare ta med et lite bilde av appelsinjuicen jeg fikk servert sammen med frukosten, amerikanerene serverer hele tiden drikke med sugerør slik at ikke kundene skal drikke av kanten på glasset (lettere å rengjøre?). Denne appelsinjuicen var så pass solid at når jeg satte sugerøret i juicen stå ble det stående, lurer på hvor mange appelsiner som gikk med her?
Image

Et lite bilde av standard amerikansk lunch, omtrent til å bli kvalm av, men fantastisk godt de første to man spiser.
Image

Mot slutten av turen fant vi ut at etter nesten en uke på USA mat var vi klar til å spise litt som skikkelige amerikanere og dro inn på en plass som er kjent for å ha gode spare ribs. Det er ikke helt det samme som de hjemme med mest bein å lite kjøtt, her var det mye kjøtt å litt bein, å du bestilte ønsket mengde i antall pounds du skulle ha. Vi bestilte bare en pund hver, men vi var 4 stk som spiste denne kvelden, å to av de klarte ikke å spise så mye, så da spiste vi to andre resten av deres spare ribs. Endte vel opp med å spise ca 1,5 pound spare rib, pluss tilbehør og øl :thumleft
Image

Det skal sies at jeg steg på vekten både før og etter jeg reiste til USA, og der var noen kg mer når jeg kom hjem :roll:

Klarte ene dagen å rote oss inn på et lite loppemarked, mange som prøvde å få tømt garasjen sin tydeligvis, enkelte prøvde å tømme noe mer enn garasjen, å enkelte hadde en liten butikk avdeling der i tillegg til en vanlig butikk en annen plass i området.
Image
Image
Image

Hadde jeg hatt en container som jeg skulle sende til Norge så hadde det nok blitt handlet litt både verktøy, litt pyntegjenstander til garasjen plus mye mer, men det får vi se på en annen gang :)


Men tilbake til Norge, gråvær og MC.

Klarte heldigvis å komme meg hjem igjen før det skulle være KTM Roadshow hos den lokale forhandleren MC-Deler. Dette er jo delvis dokumentert av Snikkeren som laget film fra et par av de MC'ene han kjørte, men kan jo ta en kjapp oppsummering.


1290 Super Duke:
Oppgradert med nytt display, litt justeringer på motor og litt endret sittestilling. Motoren er sinnsyk som vanlig, jeg digger quickshiften som KTM har, det nye displayet fungerer fint å er lett å bruke for de som har hatt KTM tidligere. Men jeg liker ikke den nye sittestillingen. Du sitter mer foroverlent enn tidligere, kjennes mer ut som slik jeg brukte å sitte på ninjaen jeg hadde før, og det var primær grunnen til at jeg kvittet meg med den sykkelen. Noen synes sikkert det er bra, men personlig synes jeg at KTM har bommet litt på det.

1290 Super Adventure S:
Veldig behagelig sykkel å kjøre, mye det samme som tidligere SA, men med nytt display. De har også flyttet cruise control til venstre siden å gjort den enklere å bruke, akkurat det ser jeg på som et stort pluss ettersom jeg ikke likte den tidligere varianten. Dette er virkelig en sykkel en kan laste godt opp å kjøre langt på langs asfalt veier.

1290 Super Adventure R:
Denne har også det nye displayet, nye cruise controllen, men ingen elektroniske dempere, riktig størrelse dekk og mye motor. Virkelig en morsom sykkel å kjøre, både langs veien og på grusen. Takk til KTM for at de hadde montert tracktion control på denne sykkelen, viss ikke hadde jeg kommet gående tilbake til MC-Deler med et dekk og en hendel isteden for hele sykkelen etter grusturen jeg hadde. Ingen problem å dra bakhjulet langt ut til siden på grusen selv om den var utstyrt med TKC-80 dekk.

1090 R:
Kombinasjonen av farge og det "gamle" displayet gjorde at jeg følte litt som at jeg var på min 1190R, jeg følte meg liksom litt "hjemme" på en måte. Men når det kommer til motoren så var det en ny verden. Denne motoren er så silkemyk i forhold til alt annet jeg har kjent på en KTM tidligere, og til tross for at den har en del mindre hester enn 1190 og 1290 motorene så kjennes den veldig sprek å fin ut. Denne var også utrustet med TKC-80 dekk, men jeg følte meg likevel trygg på å legge den godt ned i svingene på asfalt vei, samtidig som den fikk prøve seg på grusveien. Pushet den litt på noen hull i veien og litt ekstra på noen grus strekker, å du verden for en fantastisk sykkel. Denne sykkelen har riktig nok ikke det nye displayet og cruise control, men den har så mye annet som er bra at om jeg skulle kjøpt ny KTM i dag så måtte jeg muligens vurdert et annet merke, for å velge mellom 1090R og 1290R som hadde vert alternativene for meg blir for vanskelig.

Ikke så flink å ta bilder denne gangen heller, men klarte å ta et par stk.
Image
Image

Til slutt hadde jeg brukt halve dagen på å snakke med folk å prøve nye KTM'er å jeg kjente at dette var nesten for mye av det gode å det var vanskelig å bestemme seg for hva som var best av alt jeg hadde kjørt denne dagen. Endte opp med å sette meg på min 1190R å kjøre hjemover, og da kom det en liten åpenbaring. Av alle sykler jeg hadde kjørt, så var der ett eller annet jeg savnet, noe som ikke var riktig i forhold til hva jeg ville ha, noe jeg måtte kjøpt ekstra for å bli fornøyd. Alt dette var allerede på plass på min 1190R. Så konklusjonen ble at selv om min 1190R er litt ut datert i forhold til alt annet jeg kjørte, så var det den beste sykkelen jeg kjørte den dagen, å den slipper jeg å kjøpe for den har jeg allerede :D

I etterkant av KTM roadshow så har det bare blitt et par turer til/fra jobb med MC, men ene dagen fant jeg en liten avstikker med grusvei som jeg måtte kjøre, denne endte opp langt oppe i skauen, omtrent der jeg liker at det skal være :D
Image

Skal tilbake igjen dit å se på noen flere sideveier sammen med Snikkeren på Lørdag ettersom det er dårlig vær i dag og jeg skal jobbe i morgen, så mulig der kommer en liten oppdatering da også ;-)

Men i dag har jeg fri, fruen har tatt med seg ungene å reist til svigers ettersom det er langhelg, stakkars meg skal jobbe i morgen så jeg blir igjen hjemme å slapper av med litt kaldt i glasset mens jeg sitter her å skriver å sjekker noen småting på jobb (bilde ble tatt før jeg startet å skrive, nå er glasset tomt).
Image

Videre lurte jeg på om jeg skulle prøve å rydde frem en Kawasaki fra kjellerstuen i løpet av dagen, har blitt litt for mye av at ting blir bare lempet inn og ikke ryddet skikkelig på plass, hadde vert greit å kunne ta Kawasakien ut en dag.
Image



Ser at det ble en grusomt lang post dette, men slik blir det når jeg plutselig har tid å sitter å super litt øl :D
Skal prøve å oppdatere litt jamnere fremover :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Først å fremst en liten oppdatering på ryddejobben som ble utført i går.

Rydding ble utført så det er ingen problem å få ut Kawasakien, trenger bare litt assistanse for å få den opp en liten trapp så er vi i mål. Når jeg først hadde ryddet så god plass, å siden jeg ikke har et verksted å jobbe på så monterte jeg like gjerne en liten arbeidsbenk som jeg hadde liggende så jeg har en plass å jobbe frem til verkstedet er klart til bruk. Monteringstid var ca 1,5 øl, 2 om du tar med monteringen av noe LED striper jeg hadde liggende og plasserte ut litt verktøy :-P

Image

Så ble det Fredag, og jeg skulle på jobb i Sykkylven. En plass jeg har jobbet i mange år og som jeg også har bodd i flere år før jeg flyttet hjem til Ørsta der jeg kommer fra. Når jeg likevel ikke hadde fruen og ungene sittende hjemme å vente på meg så brukte jeg resten av dagen etter jobb på å ta en liten runde på noen av de mange grusveien jeg kjenner i området.

Fant en avstikker som jeg tidligere både har brukt å gå tur på å som jeg har kjørt MC på. Hadde lyst å stoppe å ta bilde men tok ikke sjangsen ettersom veien var så dårlig enkelte steder at jeg hadde mest sannsynlig endt opp med å velte over ende, å det vil jeg helst ikke gjøre når jeg er på tur alene.

Kjørte videre forbi en av plassene jeg har bodd tidligere å måtte stoppe å se litt på utsikten, lenge siden sist, å det var her det meste av dagens gruskjøring startet.

Utsikten utover der jeg har bodd før:
Image

Her starter noen mil med grusvei:
Image

Virkelig moro å være tilbake på denne veien, den kjenner jeg godt ettersom jeg har kjørt her mange ganger, men da primært med bil og på tur med hunder. Etter en del km tok jeg avstikker for å virkelig komme langt bort å vekk fra folk å sivilisasjon, der bor folk, men det er bare noen få på et par småbruk, de fleste som er i området nå er folk som har bygget seg hytte de siste årene. Kjørte så langt inn som det lot seg gjøre uten å måtte gå over til mer gjengrodde traktorstier, de skal jeg ta en annen dag sammen med Snikkeren. Skal også være litt forsiktig med å kjøre på traktorstien videre ettersom det ikke er alle grunneiere som er like glad i motorisert ferdsel der. Men kjenner en av de som eier videre opp der å skal høre om ikke det går bra at jeg kjører en tur en annen dag.

Image

Litt av veien tilbake, veldig fin plass:
Image

Kjørte så litt tilbake for så å sikte meg inn på veien videre. Endte da opp på Strandafjellet å stoppet for å ta et lite bilde, fremdeles både is på vannet og snø i fjellet der.
Image

Kom til Stranda så var det på tide med en liten stopp for å tanke opp og få seg noe drikke. Ble ikke lange stoppen, men måtte sjekke fergeruter for å se om jeg kunne kjøre til Øye å ta ferge over til Sæbø, motsatt vei av hva man kjører på Pre-høst turen. Dessverre så gikk fergen akkurat når jeg sjekket, og to timer senere, og jeg kom til å bruke ca 45 minutt å kjøre dit. Endte opp med at det ble mer en transportetappe hjem igjen via Hellesylt, Grodås og Kvivsvegen.

Når jeg kom på slutten av Kvivsvegen så er der en liten avstikker over til Vatne som jeg bruker å ta for å få litt mer spennende vei, og for å få muligheten på en liten ekstra grusvei, men når jeg kjørte av der så stod der en gammel lastebil halveis ut i grøften på tvers av veien, og en traktor som prøvde å få den riktig vei. Jeg måtte bare stoppe for å se at en av de som prøvde å ordne problemet kikket bort på meg litt fortvilet å bare ristet på hode. Måtte nok bare snu å ta den vanlige kjipe veien hjem.

Ca 20 mil ble det i dag, primært på asfalt, men litt grusveier ble det inn i mellom.

Å nå sitter jeg med en kald Bayer å planlegger å kjøre tilbake til Sykkylven sammen med Snikkeren i morgen, da blir det ganske mye mer fokus på grusveier ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by tshansen »

Utrolig ålreit lesing Kai [emoji1319]

Men det er en ting jeg har lært meg! Om kjærringa sitter hjemme å venter på meg, spiller det ingen rolle hvor sen jeg er! [emoji23] om det er 30 min eller 5 timer! Så bare å bruke timene forbuftig[emoji23][emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by kvase »

Du sa det der Lord
Bruk ti_a
Men tilbake til den kawan husker noen kompiser hadde en snekker jobb hos en fyr i Vestby (follo)
De hadde en spesifikk jobb men fikk beskjed om at kawan i huset rører dere pokkeren ikke .. nei-som sagt som gjort -når eieren kom hjem så sto den på badet som tidligere hadde vært en bod han fikk en helvetes demonterings jobb med den Kawan 1300 men ut kom den i deler - så det lar seg gjøre
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

20,5 grader i skyggen, å det rigges for å kjøre en tur på grus i dag :D

Image
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: Sykkylvstur med Snikkeren https://locatoweb.com/map/single/0748103133

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

De som har sett bloggen til Snikkeren vet allerede at vi var på tur Lørdagen for å utforske nye veier. Eller nye og nye, vi var i Sykkylven, en plass jeg har bodd i en del år, så de fleste veiene kjente jeg til, hadde bare ikke kjørt alle med MC. Hadde meg en liten rekognoseringsrunde på fredagen ettersom jeg var i Sykkylven på jobb, men noen av de beste godbitene sparte jeg til Lørdagen. Det skal sies også at noen av veiene var jeg usikker på hvordan de var, og et par av de hadde bom med hengelås å var dermed ikke mulig å kjøre. En av veien ville jeg også sjekke med grunneier selv om jeg vet at jeg får lov å kjøre der, mest for at han skulle hindre naboen å komme etter oss med hagle, men han var ikke hjemme, og det så ikke ut som naboen var heller :-P

Kort fortalt så var der noen perler av noen veier, og noen som ikke var så fantastiske, men likevel noen mil med grus. Enkelte veier vil vi tilbake til flere ganger fordi de var så bra å kjøre, enkelte har vi spart en liten avstikker på til neste gang. Tror jeg bare legger ut litt bilder å lar de tale for seg selv :thumleft

Image

Image

Image

Image

Image

De neste to bildene er tatt rett over der jeg hadde hus mesteparten av tiden jeg bodde i Sykkylven.
Image

Image


Her er den veien der jeg helst ville stoppe å snakke med grunneier, viste seg å være blant de fineste veiene vi kjørte denne dagen.
Image


Kom hjem igjen så spylte jeg over sykkelen for første gang denne sesongen, primært fordi der var en del støv på den. Å jaggu ble den noe mer blank å fin, faktisk så pass at jeg fikk kommentar om jeg hadde vasket den når jeg kom på jobb i dag.
Image

Å til de som ikke la merke til det, denne turen veltet ikke jeg :D

Å som dere sikkert kunne se ut fra Snikkeren sin video så var det kun han som filmet, rett å slett fordi jeg ikke hadde funnet igjen mitt gopro kamera etter flytting i fjor. Men i løpet av Søndagen så fant jeg kameraet, å i dag kjøpte jeg ny minnebrikke. Så når jeg mest sannsynlig velter på neste tur med Snikkeren, så skal dere få det på film :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Snikkeren »

Takk for turen. Vi må innover der en annen gang også ja.

Og LordShaft, la du merke til hvordan jeg fyller Klim-dressen? [emoji106][emoji12][emoji23]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by tshansen »

Flotte bilder Spirit [emoji1319] ser ut som dere har kjedet dere [emoji56]

Å ja, jeg legger merke til detaljene snikkeren [emoji23][emoji23][emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Da var endelig dagen kommet, dagen dag jeg mottok min nye Spidi Globetracker kjøredress. Grunnen til at det har tatt tid før den har kommet er at det er først nå Spidi har fått i gang produksjonen å sendt den til Norge. Har ikke fått prøvd å kjøre med den enda, men etter en liten prøve på stuen hjemme ser vi at den sitter bra så langt ivertfal, så gjenstår det å se hvordan den er når jeg har fått kjøre litt med den.

Image

Så har jeg gjort avtale med kvase her på forumet om å kjøpe de TKC-80 dekkene som han ikke skal bruke, har fått melding om at de er på vei i posten, så da blir det vel til at jeg må legge om til nye dekk i løpet av neste uke :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

Hjemme igjen etter langhelg med familien og med innslag av både MC og andre motoriserte kjøretøy.

Tilbrakte helgen på hytten i Stryn, noe som passet seg fint ettersom der ble arrangert motorfestival i helgen, enda bedre ble det av at fruen kjørte familiebilen og jeg kjørte MC :D. Ble ikke tilbrakt så veldig mye tid på motorfestivalen, men måtte jo innom å se om der var noe spennende. Primært biler og lastebiler som var utstilt, men der var ganske mange som kjørte MC i området, å de fleste steder der det ikke var plass til å parkere biler lenger stod der noen MC'er parkert.

Prøvde å ta litt bilder, men hadde jentungen på skuldrene mesteparten av tiden, så de få bildene som viste noe var ikke all verden, men vi gjør et forsøk.

Litt gamle biler
Image

Litt nye biler
Image

Litt MC
Image

En på vei til å bli ombygd MC
Image

Søndagen klarte jeg å fruen å få barnevakt noen timer så vi kunne ta oss en tur på MC sammen. Kjørte oss en tur til Olden og innover Oldedalen til Briksdalsbreen. Noen år siden sist jeg var helt inne i Oldedalen, ikke verdens mest spennende vei, men utrolig fint område.

Liten selfie med fruen
Image

Foss i bakgrunnen
Image

På vei ut av Oldedalen viste fruen vei på en avstikker som gikk bort til en liten rasteplass på enden av Oldevannet, ikke akkurat en plass som var lett å finne ettersom det kunne se ut som den egentlig gikk bort til noen gårdstun. Nå skal det sies at fruen er litt lokalkjent etter at hun holdt på å ende opp som bondefrue på en av gårdene før hun møtte meg, noe som gav oss en fin plass å stoppe, ta en liten sjokolade og noen fine bilder.

Har hørt at kvikk lunsj er det som gjelder
Image

Fin utsikt
Image

Av en eller annen merkelig grunn så har jeg ofte mer tid til overs til å lete på nett etter nye ting som jeg har behov for(eller har lyst på) når jeg er på hytten. Resultatet ble litt småhandel på ebay og dealextreme av ting som jeg har vurdert å kjøpe men aldri har funnet tid til å sjekke opp. Merkelig hvordan det å sitte stille på hytten plutselig går hardt ut over bankkontoen men er positivt for enten ene eller andre MC'en :-P
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by tshansen »

Hehehe flotte bilder Spirit :thumleft Det er dyrt å dra på hytten skjønner jeg, hva snopet du denne gangen? Dressen holder fortsatt mål formoder jeg?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

LordShaft wrote:Hehehe flotte bilder Spirit :thumleft Det er dyrt å dra på hytten skjønner jeg, hva snopet du denne gangen? Dressen holder fortsatt mål formoder jeg?
Dressen holder mål, så langt ivertfal. Har kjørt både i sol og regn, kjennes veldig bra ut, håper bare det varer.

Ble handlet inn et dobbelt sett med intercom fra ebay som jeg regner med jeg klarer å koble sammen med min Sena(som skal kunne kobles mot alt). Tenker å montere en i hjelmen til fruen og en i hjelmen til guttungen. Så ble det noe annet små snacks som vi får satse på faktisk fungerer, time will show :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ut på tur.

Post by Spiritofwinter »

I dag var rette dagen å starte på hjemmekontor, poppet plutselig inn hentemelding fra posten på telefonen, å der var de nye TKC-80 dekkene mine :D

Image

Takk til Kvase som ikke ville ha de å lot meg få kjøpe de. Blir nok ikke montert før i neste uke ettersom jeg blir alene med jentungen i helgen og ikke har mulighet for barnevakt, men det skal bli godt med litt ekstra grep utenfor asfalten :D

Å nå er det slutt på hjemmekontor for i dag, stikker på kontoret å jobber noen timer før vi skal ut å grille å drikke øl :thumleft
Post Reply