Tur, i morgen 1 juni

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
Post Reply
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Tur, i morgen 1 juni

Post by Trondgv »

Hei, jeg, Toven og Freddy123 har tenkt oss på en langhelgstur fra i morgen av, vi møter opp i Voss, videre til Florø, så til Flåm og muligens Geiranger deretter. Her er ruta, i alle fall sånn noenlunde. Vi har plass til 1 til, går utifra at mesteparten skal til Røldal som erstatning på HPR men vis noen vil på en lengre tur så er det bare til å bli med.
Dag 1 er som nevnt møteplass Voss.
Overnatting forslag:
https://tinyurl.com/m7zmns7
Rom med eget bad, to køyesenger.
1500 kr. Inkl noe frokost

Dag 2:
Rute: https://goo.gl/maps/PDDrud8omGK2
Lagt nedom brygga i Bergen, bare for å ha fått vært der med sykkel :P
Overnatting forslag:
https://tinyurl.com/k6gk42r
1500 kr. Inkl god frokost, står det oppgitt.
Rom står oppgitt som to senger og en sovesoffa. Så mulig to stykk må dele sovesofa ;)

Dag 3:
Rute: https://goo.gl/maps/uKUNsYkjhUJ2
Kan jo velge mellom overnatting i Aurland eller Flåm. I Flåm er det jo Ægir ølpub, som hadde vært kult å tatt noen øl på kvelden :D Og så kan vi i tilfelle kjøre oppom Stegastein før vi kommer til Flåm.
Ruta er laget litt lang, men kan enkelt kortest ned.. så kan vi se an form og vær hvor lang vi gidder å ta.
Overnatting: https://www.airbnb.no/rooms/16050280?gu ... s=GJC-L5SB
1900 kr. Dette er vi Airbnb, så en leilighet som blir leid ut.
Alternativ er noen hytter lenger avgårde til 1600. Da er leiligheten mye bedre.

Dag 4:
Planlagt Geiranger, ikke lagt noen rute enda.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Tur, i morgen 1 juni

Post by Spiritofwinter »

Viss jeg ikke tar helt feil så blir dag 3 på lørdag. Da kjører dere igjennom Stryn, der er det motorfestival i helgen å kommer garantert til å være mye både folk, biler og mc. Er i utgangspunktet meldt dårlig vær, men det kan jo endre seg.

Jeg kommer nok til å være der selv med familien (muligens med MC), om det passer seg så kunne vi jo tatt en kaffi eller noe sammen.


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Tur, i morgen 1 juni

Post by Kant1 »

Comforthotellet i Florø er bra, der har jeg bodd mange ganger, men MCparkering bør dere sjekke ut før ankomst. Jeg parkerte bare utenfor og det gikk bra, men våkna noen ganger om natta for å sjekke om Speedy'en hadde det bra. Og frokosten er absolutt god.

Fergerutene fra Rutledal bør dere ha kontroll på, de er litt sporadiske de turene utpå dagen.

Ellers er ruta fra Rysjedalsvika til Førde helt topp :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Tur, i morgen 1 juni

Post by Gielas »

off topic: hvor har det blitt av bjerknez?
Gielas
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tur, i morgen 1 juni

Post by Trondgv »

Spiritofwinter wrote:Viss jeg ikke tar helt feil så blir dag 3 på lørdag. Da kjører dere igjennom Stryn, der er det motorfestival i helgen å kommer garantert til å være mye både folk, biler og mc. Er i utgangspunktet meldt dårlig vær, men det kan jo endre seg.

Jeg kommer nok til å være der selv med familien (muligens med MC), om det passer seg så kunne vi jo tatt en kaffi eller noe sammen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hmm, dette var originalruta som var postet her, den har vi endret litt på så den går ikke innom Stryn der vi har tenkt nå, men plutselig svinger vi innom, i så fall kjenner du oss kanskje igjen vis det kommer 3stk på mc pakka for tur. :thumleft
Kant1 wrote:Comforthotellet i Florø er bra, der har jeg bodd mange ganger, men MCparkering bør dere sjekke ut før ankomst. Jeg parkerte bare utenfor og det gikk bra, men våkna noen ganger om natta for å sjekke om Speedy'en hadde det bra. Og frokosten er absolutt god.

Fergerutene fra Rutledal bør dere ha kontroll på, de er litt sporadiske de turene utpå dagen.

Ellers er ruta fra Rysjedalsvika til Førde helt topp :)
Takk for tipset, heldigvis er det folk med finere sykler med på tur, så da satser jeg på at de tar dem i stedet. :lol: Men vi kan jo alltids ta en telefon bort for å høre med dem! Tar nok med meg skivelås med alarm.

Har lagra fergetidene på mobilen så vi bør klare å treffe sånn noenlunde! Var litt spesielle tider på den fergen ja.. :thumleft
Gielas wrote:off topic: hvor har det blitt av bjerknez?
Nei si det, han skal i alle fall ikke være med oss på tur som jeg vet om. :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Tur, i morgen 1 juni

Post by tshansen »

Jeg og Palma suser oppover mot Tindevegen i morgen også lander vi et sted i området rundt Luster tenker jeg!

Fredag går turen rundt på Vestlandet før vi lander i Røldal med resten av gjengen [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Tur, i morgen 1 juni

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:Jeg og Palma suser oppover mot Tindevegen i morgen også lander vi et sted i området rundt Luster tenker jeg!

Fredag går turen rundt på Vestlandet før vi lander i Røldal med resten av gjengen [emoji1303]
God tur, et møte med resten av gjengen får bli en annen gang for min del. Røldal er så nærme for meg at jeg heller tar denne turen i stedet! :D
Post Reply