xyvind's blogg [BMW R1200GS Adventure]

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!]

Post by Toven »

Er jo ikke nødvendig med 10cm tjukt skum! Så fortsett å bruk den blandinga du :)

Men jeg er litt skeptisk på den såpa som prewash.. det kan fort bli fort bli for sterkt slik at den tærer på voks/sealer. Mulig ikke det blir så høy blanding men... Jeg liker nå å ha forskjellige produkter til forskjellige ting, om du skjønner.. :P Den såpa er i hvert fall en veldig god vaskesåpe! Blander jo typ 30ml i en 18L bøtte, så det holder en god stund.

Alternativ er å gå for Honeydew Snowfoam til prewash.
Men igjen, jeg digger Auto Finesse Snowfoam! Veldig god foam :D
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Sesongstart!]

Post by xyvind »

Toven wrote:Er jo ikke nødvendig med 10cm tjukt skum! Så fortsett å bruk den blandinga du :)

Men jeg er litt skeptisk på den såpa som prewash.. det kan fort bli fort bli for sterkt slik at den tærer på voks/sealer. Mulig ikke det blir så høy blanding men... Jeg liker nå å ha forskjellige produkter til forskjellige ting, om du skjønner.. :P Den såpa er i hvert fall en veldig god vaskesåpe! Blander jo typ 30ml i en 18L bøtte, så det holder en god stund.

Alternativ er å gå for Honeydew Snowfoam til prewash.
Men igjen, jeg digger Auto Finesse Snowfoam! Veldig god foam :D
Var det han i Bilpleieubtikken sa også, at den er veldig sterk.. Så det er derfor jeg er litt skeptisk til å ha bare ren såpe rett i kanonen :-k
Tror de hadde Honeydew Snowfoam i butikken.. Jeg skal tilbake når de har Neo i hyllene igjen, så kan kikke litt mer da.
Ble også anbefalt flere produkter(mersalg og hyggelig selger), men jeg greide å stå imot presset. Sa at jeg var alt for lat til å sette meg inn i og holde på med de greiene der :lol: dessuten har jeg små barn, som er veldig tidkrevende for tiden, så sykkelvask og vedlikehold må være effektivt og relativt enkelt :redface
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by xyvind »

Driver og forbereder dekkbytte på bimmern, som noen kanskje har sett i Den store Dekktråden og kom i den sammenheng på at jeg faktisk hadde en liten "skid" på vei inn til byen i går kveld. Har ikke vært borti lignende under så rolige forhold tidligere. Jeg kjente den veldig godt, selv om det ikke vises så godt på videoen. Jeg ga jo ikke så mye gass :-k Nei, det var ikke stor dramatikk akkurat :lol: Men jeg tenkte i alle fall at kanskje disse Bridgestone-dekkene ikke er så knallgode lenger etter 7.000km?
[youtube][/youtube]
Image
Bjerknez

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:Driver og forbereder dekkbytte på bimmern, som noen kanskje har sett i Den store Dekktråden og kom i den sammenheng på at jeg faktisk hadde en liten "skid" på vei inn til byen i går kveld. Har ikke vært borti lignende under så rolige forhold tidligere. Jeg kjente den veldig godt, selv om det ikke vises så godt på videoen. Jeg ga jo ikke så mye gass :-k Nei, det var ikke stor dramatikk akkurat :lol: Men jeg tenkte i alle fall at kanskje disse Bridgestone-dekkene ikke er så knallgode lenger etter 7.000km?
[youtube][/youtube]
Jeg fikk også en liten glipp på sist Lindesnes tur. Eller jeg er fortsatt litt uenig med meg selv om det var et dekk slipp eller om jeg bare traff et spor i veien litt galt. Det blinket vertfall ingen lamper i dashen så traction control slo vertfall ikke inn...

Men jeg måtte bruke 10 svinger på og riste det av meg og det tok vel en halvtimes tid før selvtilitten var tilbake igjen.

Å få glipp på tørr asfalt i normal bykjøring uten at det befinner seg noe i veien tror jeg nesten er umulig. Sikker på at det ikke var andre ting som gjorde at det kjentes ut som glipp?
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by Toven »

Fancy diskolys i dashen da! 8) :lol:

Tja.. kanskje det var noe glatte greier på asfalten akkurat der, eller så er det dekkene som svikter.. :-k

Har ikke nok kunnskap til å si med fast hånd at dekkene er dårlige, men jeg hadde nok sett på å få bytta snart :P
Bjerknez

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by Bjerknez »

Toven wrote: Har ikke nok kunnskap til å si med fast hånd at dekkene er dårlige, men jeg hadde nok sett på å få bytta snart :P
Er vel greit å ikke lene seg over for mye i svingene med sykkelen. Da sliter du jo ut gummifornyeren på dekkene :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by Toven »

Bjerknez wrote:
Toven wrote: Har ikke nok kunnskap til å si med fast hånd at dekkene er dårlige, men jeg hadde nok sett på å få bytta snart :P
Er vel greit å ikke lene seg over for mye i svingene med sykkelen. Da sliter du jo ut gummifornyeren på dekkene :lol:
Hahahah. Ja, grunn til å ikke skulle drive med sånn tullekjøring med masse lening og fart [-X Ned med farten og kutt svingene!

Bruker ikke gummifornyer på dekksiden jeg da. :P I hvert fall ikke på mc dekk, uansett hvor tilsynelatende trygt det er :P Og så liker jeg ikke skinnende dekksider. Selv om man får gummifornyer som ser matt ut..
Bjerknez

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by Bjerknez »

Toven wrote:
Bjerknez wrote:
Toven wrote: Har ikke nok kunnskap til å si med fast hånd at dekkene er dårlige, men jeg hadde nok sett på å få bytta snart :P
Er vel greit å ikke lene seg over for mye i svingene med sykkelen. Da sliter du jo ut gummifornyeren på dekkene :lol:
Hahahah. Ja, grunn til å ikke skulle drive med sånn tullekjøring med masse lening og fart [-X Ned med farten og kutt svingene!

Bruker ikke gummifornyer på dekksiden jeg da. :P I hvert fall ikke på mc dekk, uansett hvor tilsynelatende trygt det er :P Og så liker jeg ikke skinnende dekksider. Selv om man får gummifornyer som ser matt ut..
Dem er ikke skinnende lenge. Etter en kilometer så er dem sort matte :thumleft
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by xyvind »

Toven wrote:
Bjerknez wrote:
Toven wrote: Har ikke nok kunnskap til å si med fast hånd at dekkene er dårlige, men jeg hadde nok sett på å få bytta snart :P
Er vel greit å ikke lene seg over for mye i svingene med sykkelen. Da sliter du jo ut gummifornyeren på dekkene :lol:
Bruker ikke gummifornyer på dekksiden jeg da. :P I hvert fall ikke på mc dekk, uansett hvor tilsynelatende trygt det er :P Og så liker jeg ikke skinnende dekksider. Selv om man får gummifornyer som ser matt ut..
Plutselig viser du noen menneskelige trekk, Toven :thumleft Liker! :thumleft
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by xyvind »

Toven wrote:Tja.. kanskje det var noe glatte greier på asfalten akkurat der
Sikkert en eller annen bonde på bytur som har grisa rundt med såpeglatt gummifornyer fra dekka sine [-( Hvem er det som holder på sånn egentlig?!
Last edited by xyvind on 08 May 2017 21:51, edited 1 time in total.
Image
Bjerknez

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:
Toven wrote:Tja.. kanskje det var noe glatte greier på asfalten akkurat der
Sikkert en eller annen bonde på bytur som har grisa rundt med såpeglatt gummifornyer på dekka sine [-( Hvem er det som holder på sånn egentlig?!
Ikke kjørte jeg forran deg heller så meg kan du ikke skylde på ;-)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by freddy123 »

Får ikke sendt deg pm virker det som så tar det her...

Jobber ikke du med festemateriell ? har du lyst til å hjelpe meg og skaffe noen muttere ?

Finner ikke hos hverken wurth eller andre plasser som er så fingjenga som jeg trenger...


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by xyvind »

freddy123 wrote:Får ikke sendt deg pm virker det som så tar det her...

Jobber ikke du med festemateriell ? har du lyst til å hjelpe meg og skaffe noen muttere ?

Finner ikke hos hverken wurth eller andre plasser som er så fingjenga som jeg trenger...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Merkelig :) For jeg har fått to PM fra deg.
Jo, det stemmer, det. Jeg er midt i pappapermisjon nå, så er ikke på kontoret igjen før 7. juni :-k
Men vi har fingjengede muttere på lager. Hvilken pitch skal det være på gjengene? Og dimensjon, materiale osv?
Jeg vet ikke om det er A2 rustfritt eller A4 syrefast man vil bruke på en motorsykkel? Hvis det er til motorsykkelen da :-k
Image
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk?]

Post by xyvind »

Da har jeg brukt 16. mai-kvelden på å få lagt på nye dekk [emoji1303] Jeg gikk for Pirelli Diablo Rosso 3. Fikk dårlig vær på turen, men det var artig læll. Kjente sykkelen svingte lettere nå ja. Har en kollega som kjører en S1000RR, og han var også med og la på nye dekk han også. Han har kjørt ut flere sett med Diablo Rosso. Han fikk 12.000km ut av det siste dekksettet som han byttet ut i dag. Det er ikke dårlig.

Noen bilder fra turen.
Image

Image

Image

Adios
Image
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: xyvind's blogg - et problemfritt avbrekk i gode venners lag [Nye dekk!]

Post by hakhap »

Litt vått da. Skal bli interessant å høre din erfaring med de dekk etter fått noen km på de

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Post Reply