Leffy's sosialkontor - Ut på tur -

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez

Re: Leffy's sosialkontor - Et skritt nærmere Europa -

Post by Bjerknez »

Leffy wrote:
Bjerknez wrote:
ashland wrote: Grattis med riktig snygg hoj :thumleft

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,
det var en del av 1000km service å montere den
Denne lille røde pluggen gjør ingenting med motoren din. Den gir deg derimot muligheten til å justere noen innstillinger angående dempere og traction kontroll samt abs individuelt. Man kan også deaktivere alt av hjelpemidler. OG, man får en motormodus til. "Dynamic Pro" 8)

Jeg satt i min her om dagen (etter ca. 30 mil) og det gjorde jeg på den forige sykkelen også. Ikke noe skummelt det. Selv JEG synes ikke det er farlig, eller vanskelig. Den største jobben (for min del) er å skru av den jævla salen :lol:
Haha :) Hvordan sitter salen til deg? Må du av med sete bak og så sitter det skrudd?

Når jeg husker på det så sitter det Bridgestone Battlax T30F på min. Står og Sportstouring på dekket. I følge google skal det yte rundt 10.000km. En annen som skrev en anbefaling på disse dekkene hadde knapt nok sett slitasje etter 3000km.

Selger nevnte noe at man burde være litt ops på dekk som sitter på fabrikknye motorsykler.. Var veldig mye bruk av gamle dekk med mindre slitestyrke, men at BMW hadde stort sett hatt bra dekk ved levering. Såå...
Palma wrote:Enda en NY sykkel her inne. Grattis så mye. Knallfin den der.

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Takker så mye. Fornøyd med utseende på denna ;)
I motsetning til din hvor hele salen løsnes ved hjelp av en nøkkel, så må min sal skrues løs med to skruer som sitter helt latterlig trangt til. Nå åpner man bare denne salen en gang og det er når man setter i pluggen, så ikke noe krise sånn sett.

Den bakre salen min kan dog låses opp med nøkkel og der har jeg vognkortet mitt. Stort mer er det ikke plass til på sykler med alarm da det er en boks der som tar opp plassen. Men selv uten den boksen så hadde man neppe hatt plass til mer enn et eple, hvis man deler det i to.

På min sykkel sitter det Bridgestone Battlax S20 Evo. Hvor lenge disse varer vet jeg ikke, men har ikke høye forventninger og dem blir uansett byttet før sommerferien. Men festet kjennes bra så jeg har ikke noe negativt å si om dem.
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - Et skritt nærmere Europa -

Post by Leffy »

Bjerknez wrote: I motsetning til din hvor hele salen løsnes ved hjelp av en nøkkel, så må min sal skrues løs med to skruer som sitter helt latterlig trangt til. Nå åpner man bare denne salen en gang og det er når man setter i pluggen, så ikke noe krise sånn sett.

Den bakre salen min kan dog låses opp med nøkkel og der har jeg vognkortet mitt. Stort mer er det ikke plass til på sykler med alarm da det er en boks der som tar opp plassen. Men selv uten den boksen så hadde man neppe hatt plass til mer enn et eple, hvis man deler det i to.
Stemmer, sikkert standard på streetfighterne det. Var slik og på z1000 jeg hadde. Tror det var samme opplegget på Aprilia'n hvis jeg minnes riktig.
Skjønner. Har ikke hatt opp salen enda, selger gjorde en tur bare for og vise litt ;-) Så får utforske sykkelen litt når jeg har litt tid til overs ;)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Bjerknez

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Bjerknez »

Skal stå ganske godt forklart i manualen hvordan man setter i denne pluggen også :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by JK95 »

Bjerknez wrote:Skal stå ganske godt forklart i manualen hvordan man setter i denne pluggen også :thumleft
Imageclick image uploadcertificity.com


Sorry, måtte bare :P
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by ashland »

Leffy wrote:
ashland wrote:
Leffy wrote:Fikk riktig nok med den lille røde kontakta som gjør at jeg får et motormodus til, men ser ikke noe vits og montere den nå i innkjøringsperioden.
Grattis med riktig snygg hoj :thumleft

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,
det var en del av 1000km service å montere den
Takker :). Selgern sa til meg at jeg kunne bare ta den med på servicen så ville de sette den inn. Var ingen klar beskjed om at jeg IKKE måtte sette den inn liksom. En litt mindre ubetydelig ting, fikk du med service/instruksjonsbok på norsk?
Skal ærlig inrømme jeg ikke har lest så mye i instruksjonsboka :redface
Men ja, den er på norsk
fun is not a straight line
Bjerknez

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Bjerknez »

ashland wrote:
Leffy wrote:
ashland wrote: Grattis med riktig snygg hoj :thumleft

Når jeg hentet ut min, ga selgeren uttrykkelig beskjed att den lille "røde kontakten" skulle taes med på første-gang-servicen,
det var en del av 1000km service å montere den
Takker :). Selgern sa til meg at jeg kunne bare ta den med på servicen så ville de sette den inn. Var ingen klar beskjed om at jeg IKKE måtte sette den inn liksom. En litt mindre ubetydelig ting, fikk du med service/instruksjonsbok på norsk?
Skal ærlig inrømme jeg ikke har lest så mye i instruksjonsboka :redface
Men ja, den er på norsk
Eller Svensk? :)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by Leffy »

Min er på svensk, så det var derfor jeg spurte ;) Trodde alle nye kjøretøy som blir solgt i Norge skulle ha norsk manual. Men får pugga litt svensk da. Ting tar bare litt lengre tid :roll: Dansk hadde jo nesten vært bedre vettu... :lol:
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by KliffArne »

Leffy wrote:Min er på svensk, så det var derfor jeg spurte ;) Trodde alle nye kjøretøy som blir solgt i Norge skulle ha norsk manual. Men får pugga litt svensk da. Ting tar bare litt lengre tid :roll: Dansk hadde jo nesten vært bedre vettu... :lol:
Teknisk Svensk er helt jævlig å lese, lykke til
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by ashland »

Leffy wrote:Min er på svensk, så det var derfor jeg spurte ;) Trodde alle nye kjøretøy som blir solgt i Norge skulle ha norsk manual. Men får pugga litt svensk da. Ting tar bare litt lengre tid :roll: Dansk hadde jo nesten vært bedre vettu... :lol:
Ble Brått litt i tvil her

Svensk eller Norsk, det er jo nesten det samme :-s
Alle som bor her nede er praktisk talt halv-svensker alle sammen :lol:
fun is not a straight line
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG -

Post by KliffArne »

ashland wrote:
Leffy wrote:Min er på svensk, så det var derfor jeg spurte ;) Trodde alle nye kjøretøy som blir solgt i Norge skulle ha norsk manual. Men får pugga litt svensk da. Ting tar bare litt lengre tid :roll: Dansk hadde jo nesten vært bedre vettu... :lol:
Ble Brått litt i tvil her

Svensk eller Norsk, det er jo nesten det samme :-s
Alle som bor her nede er praktisk talt halv-svensker alle sammen :lol:
Mulig dere reserve-svensker syns det er det samme :) Har Haynes-manualen til Volvo'en min, og den er på Svensk. Bytter den bort i en Engelsk hvilken dag som helst. Svensk er tungt for meg å lese, men lett å forstå muntlig. Dansk er omvendt.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG - Ny sykkel s.13

Post by Snikkeren »

KliffArne wrote:
Svensk er tungt for meg å lese, men lett å forstå muntlig. Dansk er omvendt.
Da er norsk bedre. Lett å lese, og lett å forstå muntlig. [emoji12]
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG - Ny sykkel s.13

Post by Gulars »

Gratulerer med ny sykkel. Kjørte make, tilogmed blå, i helgen. Fantastisk kjøremaskin. Gikk som på skinner. Ang. sperre på 7000. Jeg tror sperren under innkjøring er satt til 9000 men lyset i displayet som lyser for å indikere girskift var satt til 7000.

E
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG - Ny sykkel s.13

Post by Leffy »

Svensk er håpløst :? Men.. vet da pokker om jeg trenger og vite alt heller :lol: Sitter i det selgern viste meg.. Holder foreløbig :roll:
Gulars wrote:Gratulerer med ny sykkel. Kjørte make, tilogmed blå, i helgen. Fantastisk kjøremaskin. Gikk som på skinner. Ang. sperre på 7000. Jeg tror sperren under innkjøring er satt til 9000 men lyset i displayet som lyser for å indikere girskift var satt til 7000.

E
Takk takk. Ja, av det lille jeg har fått kjørt så virker det til og være en kjempesykkel. Det har du nok rett i. Lampa begynner og lyse rundt der ja. Er nok jeg som roter litt bare :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Pragmatic
Posts: 48
Joined: 16 Apr 2017 18:10
MC: Kawasaki Z1000SX Tourer 2017
Suzuki DR-Z 400 S 2002
Yamaha Dragstar 1100 '99 med 17600 km på telleren (til salgs)
Location: Trondheim

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG - Ny sykkel s.13

Post by Pragmatic »

Grattis med ny sykkel ja :)

Vurderte en slik selv (helt ny), men ble japsesykkel i stedet. På et eller annet punkt må jeg nok prøve BMW jeg og, dog. Mye som er bra med disse syklene.
Tidligere sykler: Yamaha XJ600N 1998, Kawasaki Vulcan 750 1993, Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 2000
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Leffy's sosialkontor - ENDELIG - Ny sykkel s.13

Post by Leffy »

Har mye og gjør på jobb for dagen så blir litt lite tid til sykkelkjøring og dulling. Masse ekstrautstyr, ting og tang til tur som skal ordnes, pluss at resten av isolasjonen til garasjen ble levert her om dagen og varmtvannsberederen min fra 1973 tok kvelden, så er det fortsatt nok og bruke pengene på. Sikkert greit og jobbe litt ekstra, men forferdelig kjedelig når man ser på været enkelte dager.

Nå har jeg klart og fått kjørt 880 kilometer med børsa og forhåpentligvis blir det service til uka.

Image

Jeg gikk i veien og bestilte meg denne uten i det hele tatt og ha prøvd eller prøvesittet sykkelen. Har sikla på XR'n i et par år og jeg måtte bare ha den. I den kategorien XR'n er så appellerte den veldig til meg på utseende, kjørekomfort og motor.

Bestilte jo denne tidlig i februar og etter mcmessa i mars ble jeg litt usikker, der jeg fikk prøvesitte den modellen som var senket. Jeg hadde ikke noe kontakt med bakken så da begynte tankene og svirre litt. En såpass stor og tung sykkel med en lavbeint klump på kunne vel aldri gå bra.

Image

Men der tok jeg direkte feil. Først og fremst ble det helt noe annet når jeg var og hentet den. Den store "båten" ble jo lett som ei "fjær". Kan ikke fatte og hvor lett denne sykkelen er i død tilstand og når den blir kjørt. Snakk om og bli positivt overrasket. 230kg i dag er iallefall ikke det det var for 15 år siden..

Image

Når det kommer til kjørekomfort så er den så og si knall. Litt uvant med bredt styre, men det fungerer. Jeg sitter bittebittelitt fremoverlent, kunne gjerne ha hatt styre 2-4cm lengre mot meg. Da hadde det blitt helt stressless. Pga av senket modell så har jeg lavt sete. Må vel være det beste sete i den katogorien jeg har hatt. Til og være så lite er det bra for ræva syns nå jeg. Nå har jeg ikke sett etter på komfortsetene man kan bestille, men det som sitter på nå, gjør at det en stor helling fra bak og ned til tank som gjør at man sitter klistra inn i tanken. I følge det man lærer på kjøreskola så er vel det riktig kjøreposisjon. Beina og kropp godt inn i tank, men blir jo alt for slitsom over lengre turer.

Image

Man kan justere vindskjermen i to forskjellige posisjoner. Med den nede så treffer vinden meg i hjelmen, men med den oppe så blir vind borte fra hjelm, men treffer meg heller på brystet/hals og får ekstra med støy i underkanten av hjelm. Får ratt se etter en annen løsning der etterhvert.

Disiplayet er enkelt og se, menyen er lett og rote seg igjennom. Cruisekontroll er helt digg og varmehåndtakene gjør jobben. Quickshiften er genial og bremsene FUNGERER. Det gjør forsåvidt resten også.

Image

På 880km så har sykkelen gått på 0.6 på mila og jeg som ikke er vant med slik nymotens greier synes det var fancy at den bytter selv på disiplayet når man begynner på reservetanken. Lyser ei varsellampe og så kommer automatisk opp hvor mange kilomenter man har igjen.. Snasent :thumleft Jeg har nok mer og glede meg til, for flere km skal det bli. Toppboks og GPS blir montert nå på første service, samt radiator og oljebeskytterne fra Evotech.

Så jeg må si meg rimelig fornøyd i første omgang :) Mens jeg sitter og skriver så er det kun 34 dager til euroturen er i gang :D

Image


Pragmatic wrote:Grattis med ny sykkel ja :)

Vurderte en slik selv (helt ny), men ble japsesykkel i stedet. På et eller annet punkt må jeg nok prøve BMW jeg og, dog. Mye som er bra med disse syklene.
Takker :)
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
Post Reply