Jeg har en kompis med 94 v-max, den runda 200.000 for 6-7 år siden. Det har aldri vært noen feil på den, og den har kun fått normal service.
Eller litt feil kanskje ... de siste par åra har han ikke fått skikkelig sprut i den. Han klarer ikke å finne feilen, om det er et forgasserproblem eller tenning, men bortsett fra det har den funket upåklagelig ... og ser ut som et dass
Da ble det handel av lettere brukt og lettere tryna CB500X. God pris da de hadde sett feil og registrert den som 2014 når de la ut annonsen og satte prisen!
Men jeg tenker det er nok for en sykkel som har vært i asfalten selv om det var lite skader og disse er fikset, har sett bildene fra før den ble reparert og det er ikke mer enn du får om du tryner på vei ut av garasjen. Speil, blinklys og kåpe er jo veldig utsatt. Er fikset av merkeforhandler som gir 5 års garanti mot følgefeil i tillegg til den vanlige fabrikk garantien til Honda...
Lazyboy wrote:Gratulere med ny sykkel.
Blir spennende og se om den er nye eller gamle ungdommen som blir mest ivrig i sommer
Takk, ja, det står iallefall ikke på utstyret lengre;) Bare en vinter som står i veien nå, lot sykkelen stå igjen hos forhandler til jeg kan kjøre den hjem på tørr asfalt, iallefall usaltet asfalt...
Teorien nå først så egentlig greit å ta det i den rekkefølgen, hadde det vært sommer nå så hadde nok motivasjonen for teorien vært en helt annen ja:)
Voldsom iver hos poden også, han er nærmest daglig i garasjen og fyrer opp Duken som ikke har skilt pt. Jeg har måttet sette en liten stopper for dette da jeg er redd det ikke er bra for en helt ny sykkel og ikke få noe belastning. Det står ikke noe spesifikt om det i boka, bare at en ikke skal ha full pinne og ikke gå over 8000 o/min, 2000 lavere enn etter innkjøringen.
Jeg mener uansett at det med belastning er viktig?
Bjoris wrote:Voldsom iver hos poden også, han er nærmest daglig i garasjen og fyrer opp Duken som ikke har skilt pt. Jeg har måttet sette en liten stopper for dette da jeg er redd det ikke er bra for en helt ny sykkel og ikke få noe belastning. Det står ikke noe spesifikt om det i boka, bare at en ikke skal ha full pinne og ikke gå over 8000 o/min, 2000 lavere enn etter innkjøringen.
Jeg mener uansett at det med belastning er viktig?
Står den i en garasje hvor temperaturen følger utetemperatur så er det ikke bra å bare starte og starte. Det dannes kondens i motoren som legger seg i olja. Skal man først starte så må motoren få gå seg gjennomvarm slik at kondensen får sjans til å fordampe.
Uansett, gratulerer med sykkel