Tovens Rorbu! - The dark side of the rising sun...

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Toven »

JK95 wrote:
Bjerknez wrote:Toven har ikke tid i morgen for da skal han sortere mikrofiberkluter og vaske høytrykkspyleren :lol: :erte
Eller så skal han selge skruer for å tjene inn til mer skumvask og en bedre hodelykt til "garasjen" :lol:
Ferdig med å sortere MF ! :lol:

Eyy hodelykta mi er kanon! [-(
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by HeleneFS »

Det der var en imponerende forskjell! Til tross for det toble X-kromosonet tror jeg at jeg mangler vaske-evne, så jeg burde virkelig plukke opp noen tips for det der så skikkelig bra ut. =D>
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Tosk »

HeleneFS wrote:Det der var en imponerende forskjell! Til tross for det toble X-kromosonet tror jeg at jeg mangler vaske-evne, så jeg burde virkelig plukke opp noen tips for det der så skikkelig bra ut. =D>
Ingen fare, jeg har sett på han vaske bil for meg, uten at jeg ble noe glupere av den grunn :evil:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Toven »

Tosk wrote:
HeleneFS wrote:Det der var en imponerende forskjell! Til tross for det toble X-kromosonet tror jeg at jeg mangler vaske-evne, så jeg burde virkelig plukke opp noen tips for det der så skikkelig bra ut. =D>
Ingen fare, jeg har sett på han vaske bil for meg, uten at jeg ble noe glupere av den grunn :evil:
@Helene:
jo takk, ble ikke så galt :)
Bare å spørre om tips! Noen vil si jeg er i overkant nøye med renhold av sykkelen :-k :lol:

@Tosk:
Haha! :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Kant1 »

Toven wrote:
Tosk wrote:
HeleneFS wrote:Det der var en imponerende forskjell! Til tross for det toble X-kromosonet tror jeg at jeg mangler vaske-evne, så jeg burde virkelig plukke opp noen tips for det der så skikkelig bra ut. =D>
Ingen fare, jeg har sett på han vaske bil for meg, uten at jeg ble noe glupere av den grunn :evil:
@Helene:
jo takk, ble ikke så galt :)
Bare å spørre om tips! Noen vil si jeg er i overkant nøye med renhold av sykkelen :-k :lol:

@Tosk:
Haha! :lol:
Neida Toven.. ikke "noen" :lol: :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Bjerknez »

User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by ole m. »

Ha-ha! Fantastisk! :D En poleringskjendis faktisk, som kommer til Larvik. Det er jammen mye rart folk holder på med...
Bjerknez

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Bjerknez »

Hehe, man finner nok kjendiser innfor de fleste grener. Selv om jeg ikke når denne fyren til tåballene, så vet jeg hvor mye jobb og kunskap som skal til for å få gode resultater innen denne sjangeren. Det er et stort steg fra å være flink til å være en av verdens beste.

For å få et perfekt resultat så bør man vite hardheten på lakken, lakkdybden, fremgangsmåte, kunnskap om en rekke produkter, ekstremt øye for detaljer etc.

Jeg ser ikke noe mer galt i at noen gir han 100.000,- for en jobb enn at man betaler 50 spenn for en flaske med vann.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Toven »

Bjerknez wrote:Hehe, man finner nok kjendiser innfor de fleste grener. Selv om jeg ikke når denne fyren til tåballene, så vet jeg hvor mye jobb og kunskap som skal til for å få gode resultater innen denne sjangeren. Det er et stort steg fra å være flink til å være en av verdens beste.

For å få et perfekt resultat så bør man vite hardheten på lakken, lakkdybden, fremgangsmåte, kunnskap om en rekke produkter, ekstremt øye for detaljer etc.

Jeg ser ikke noe mer galt i at noen gir han 100.000,- for en jobb enn at man betaler 50 spenn for en flaske med vann.
:thumleft :thumleft

Jeg er ikke godt nok inni poleringsverden enda, holder meg på vaskestadiet med en lilletå innenfor det andre :lol:
Men artig at en så stor innenfor detailingverden kommer dit!

Hadde nok vært artig å vært på den messa i tønsberg også, hvor blant annet Larry fra Ammo Nyc var :)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Toven »

xyvind wrote:Det er godt å se at du får lufta "the black pearl" [emoji1]
Jeg fikk bytta styrelager på den gamle suzukien jeg hadde for noen år siden, og den ble nesten umulig å kjøre i en rett linje etterpå. Gikk fra side til side og svingte veldig lett. Fant ut at mekanikeren hadde stramma styrelageret litt for tight, men det løste seg da jeg dro tilbake og fikk han til å slække litt på det. Men det er sikkert ikke tilfelle hos deg..kanskje..kanskje ikkje..veit ikkje..
Update:
Var oppom verkstedet i formiddag!
De hadde tid til å sjekke lageret, tok ca 20 minutt så var den ferdig :)
De gjorde som vane å stramme litt for mye, siden det pleide å gå seg til etter ca 1000km.
Slakket litt på de for meg, så skal jeg se hvordan det er etter 1000km.
Kanon service fra de der :)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Toven »

Image

Da er støvler og føtter beskyttet mot djevelverket fra oven, om det skulle hende jeg havner ut i slik flomvær :shock: 8)
Bjerknez

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Bjerknez »

Toven wrote:Image

Da er støvler og føtter beskyttet mot djevelverket fra oven, om det skulle hende jeg havner ut i slik flomvær :shock: 8)
Men hvordan skal du beskytte posene?
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Toven »

Bjerknez wrote:
Toven wrote:[img]http/i.imgur.com/0GPRhSY.jpg[/img]

Da er støvler og føtter beskyttet mot djevelverket fra oven, om det skulle hende jeg havner ut i slik flomvær :shock: 8)
Men hvordan skal du beskytte posene?
Liggende i en veske/ryggsekk :P
Ment for tur altså.
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by xyvind »

Har du ikke gårteks? Sikkert lurt å ha ekstra trekk uansett, skal du ut og kjøre i flommen.
Og bra at de så på styrelageret ditt :thumleft hos meg ble det bedre med en gang, den gangen. Men sikkert lurt å sjekke det igjen etter 1000km ja. Er det det samme som 1000 vask, i ditt tilfelle? [emoji1][emoji1][emoji1]
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Tovens Rorbu! -kjøre kjøre!-

Post by Toven »

xyvind wrote:Har du ikke gårteks? Sikkert lurt å ha ekstra trekk uansett, skal du ut og kjøre i flommen.
Og bra at de så på styrelageret ditt :thumleft hos meg ble det bedre med en gang, den gangen. Men sikkert lurt å sjekke det igjen etter 1000km ja. Er det det samme som 1000 vask, i ditt tilfelle? [emoji1][emoji1][emoji1]
Nop!
Fikk ikke gååårtekss med innerstøvel :P Er en støvel innvendig som man snører, før man zipper opp bak.
Jepp, tenkte å få sjekka det igjen etter 1000km, for å være på den sikre siden at alt er som det skal :)
Haha er vel fort det :lol:
Post Reply