Godt å få dette bekreftet - at det kun er kosmetiske forskjeller. Dette betaler jeg ikke 70k ekstra for, for å si det sånn..Andreas wrote:Har ikke fått med meg denne tråden Multistrada liker vi, ivertfall jeg! Det er ingen teknisk forskjell mellom 2012 Pikes Peak og vanlig Multistrada 1200S. Kun kosmetisk i form av rød ramme, seter med røde sømmer, Corse-farger, røde striper på felger og div carbondeler. Termignoni "potten" som de er levert med er bare en annen eksosstuss. Lydemper og katalysator er den samme. Begge har samme elektronisk styrte Öhlins fjæringa.
På nettsidene til Ducati så finner du en meny som heter "compare bikes". Der kan du velge forskjellige årsmodeller og utgaver og sammenligne forskjellene.
12' modellene av MTS 1200 har en del små tekniske forbedringer kontra de som kom i 10 og 11. Var en del løpende små oppdateringer på disse fra de kom 2010. Og så lenge de er utført så er dette relativt problemfrie sykkler med tanke på all tekniken de har. Motorrad magasinet sin 50000km test plasserte Multistradaen over mange BMW'er og japanske konkurrenter. Google Multistrada Mottorad test, så finner man sikkert artikkelen.
Hvis det er den Pikes Peak sykkelen som står i Trondheim du tenker på, så kjenner jeg til den. Eid fra ny av entusiast i Bodø som nettopp byttet den i en 17' Pikes Peak. Den er godt vedlikeholdt og fikk storservice og sjekk av alle oppdateringer ++ på sensommeren i fjor. En del ekstrautstyr har den også.
Har lest at 2012-modellene hadde en del forbedringer fra årene før - men hva med 2013 og utover? Har de noen spesielle utbedringer som er verdt å få med seg?
Skal se om jeg finner den testen. Jeg har hørt så mye dårlig om Ducati og holdbarheten på disse, så her blir det nok uansett mye research.
Det er helt sikkert den du mener ja. Selgeren på Eberg sa den var eid av en (et) såkalt petimeter, og at den skal være tipp topp, men har lært meg å ikke høre på sånt. Må se det selv før jeg tror det. Vet du hvorfor han byttet den i en '17-modell? Såvidt jeg kan se er det ikke veldig store forskjeller på de, og selv om det er en motorsykkel så er ikke akkurat 26000 i km-stand mye.
Har tenkt på det ja, at en Enduro, med eikehjul og større felg foran, vil være mye bedre off-road. Men det betyr vel også at den er noe dårligere på asfalt. Det er et utrolig vanskelig valg. Burde vel egentlig hatt 2 sykler, men har ikke plass.ArcticTiger wrote:Når det gjelder Pikes Peak så er vel ikkje den utprega "adventure" med tanke på off-road og dårlige grus/skogsveier. 17" hjul blir for snaut da. Så tenker du deg mye sånn type kjøring er det vel en MTS Enduro du burde kikke på.
Vanlig velholdte grusveier er jo ikkje noe problem (med all slags sykkler), og svingete dårlige veier med meir eller mindre fast dekke går som en drøm, her kommer Multistradan til sin rett, og det er bare å kjøre på . Øhlins dempera er fantastiske, de kontrollerer/svelger det meste. Om de er noe meir slitesterke enn "vanlige" dempere vet eg ikkje.
MTS har en veldig elegant løsning med integrerte fester for sidevesker. Men, det kan stilles spm om hvor robust denne løsningen er. Og den duger neppe til seriøs off-road kjøring. Igjen, da er det en Enduro med meir robuste kasser som gjelder (slik JRO har)
Multistrada Pikes Peak vil eg si tenderer meir mot en sports-sykkel med god oppreist sittestilling, og en sykkel som duger veldig godt på veier som er marginalt morsomme for sports/rr sykkler. Det er høy "Smiles per Miles"-faktor i Hjællmen på denne sykkern
Enig i at PP er den peneste versjonen, hva farger og styling angår. Syns den vanlige versjonen ser litt kjedelig ut da den kun har én farge hele veien.knutk wrote:Personlig synes jeg PP er den peneste utgaven av Multistrada.
http://www.asphaltandrubber.com/bikes/2 ... ikes-peak/
Hva den kan eller ikke kan i forhold til de andre variantene får andre si noe om, men visuelt er den "eye candy" .
Selv om jeg ikke har planer om å bytte sykkel og tidligere har gitt uttrykk for min holdning til effekt-anlegg må jeg innrømme at jeg moret meg over denne beskrivelse av Ducati (rett nok en Paningale).
Siterer fra advrider:
Anyhow, back to the Ducati and its effect on the opposite sex. You have to do a lot to get close enough to whisper sweet nothings into a woman's ear. But the Ducati takes care of this from a half mile away. The aural noises the V-twin makes apparently stimulate a woman in ways no other vehicle I've ever owned does. So by the time you arrive they're waiting with anticipation. Performance figures of BMWs S1000RR (which seems to be crushing the Panigale in all the magazine comparos) might be the stuff of adolescent male dreams--and if that's your thing (16 year old boys), look no further than the BMW dealer. But the Ducati undeniably makes panties wet. Anyone who owns one can attest to this I'm sure, but this is my first one, so it comes as a bit of a surprise. I don't see it on any of the schematics and it's not listed in any of the spec sheets, but somewhere under all that gorgeous bodywork lies a proverbial babe magnet.
Hvis det sitatet stemmer, så passer Ducati bra for meg i alle fall - ble nylig singel igjen
De lager vakre sykler ja, uten tvil. Har bestandig likt Ducati, rent visuelt. Så en video på YouTube i kveld der det sto mellom BMW S1000XR og MTS 1200. Konklusjonen de hadde så ut til å være at man valgte BMW hvis man tenkte med hodet, og Ducati hvis man fulgte hjertet. Har vel kanskje noe å gjøre med det dårlige ryktet de i alle fall hadde før med tanke på byggekvalitet.LordShaft wrote:La oss bare si det en gang for alle. Det er ingen som lager så jævlig flotte sykler som Ducati. Uavhengig av modell Å den lyden, ja som knutk beskrev