Været

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Været

Post by Trondgv »

Snø? Her der det sol og 6,5 grader. :) Image

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Været

Post by ArcticTiger »

Åsså sitter du inne å glor på Sjærmen :roll:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Været

Post by KliffArne »

ArcticTiger wrote:Åsså sitter du inne å glor på Sjærmen :roll:
Han sitter sikkert og venter på at tåka skal legge seg innover Moliner-land. 2 timer sol= 2 påfølgende dager tåke der vest :o
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Været

Post by Trondgv »

Er ikke moliner-land dette her, kalles Heiå der jeg bor, midt på den laaange bakken mellom YX og Cirkle K. [emoji38] Molinerne vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Været

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Er ikke moliner-land dette her, kalles Heiå der jeg bor, midt på den laaange bakken mellom YX og Cirkle K. [emoji38] Molinerne vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Uansett for dårlig å ikke skaffe seg flere røde kort og samtidig nyte noen mil i salen, nesten skuffet [-(
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Været

Post by hakhap »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Er ikke moliner-land dette her, kalles Heiå der jeg bor, midt på den laaange bakken mellom YX og Cirkle K. [emoji38] Molinerne vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Uansett for dårlig å ikke skaffe seg flere røde kort og samtidig nyte noen mil i salen, nesten skuffet [-(
Mistenker han er overrasket over at det er sol og derfor ikke kommer seg ut :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Været

Post by Toven »

hakhap wrote:
JK95 wrote:
Trondgv wrote:Er ikke moliner-land dette her, kalles Heiå der jeg bor, midt på den laaange bakken mellom YX og Cirkle K. [emoji38] Molinerne vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Uansett for dårlig å ikke skaffe seg flere røde kort og samtidig nyte noen mil i salen, nesten skuffet [-(
Mistenker han er overrasket over at det er sol og derfor ikke kommer seg ut :lol:
Blir litt satt ut tenker jeg.. vet ikke hva han skal gjøre :shock: :lol:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Været

Post by JK95 »

Toven wrote:
hakhap wrote:
JK95 wrote: Uansett for dårlig å ikke skaffe seg flere røde kort og samtidig nyte noen mil i salen, nesten skuffet [-(
Mistenker han er overrasket over at det er sol og derfor ikke kommer seg ut :lol:
Blir litt satt ut tenker jeg.. vet ikke hva han skal gjøre :shock: :lol:
Hvor mange alternativ finnes? :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Været

Post by Trondgv »

Et alternativ er å lage små hamburgere[emoji38] Image

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Været

Post by KliffArne »

Trondgv wrote:Er ikke moliner-land dette her, kalles Heiå der jeg bor, midt på den laaange bakken mellom YX og Cirkle K. [emoji38] Molinerne vil jeg helst ikke ha noe med å gjøre

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Heiå, ja, Som om det gjør noen forskjell :twisted:

Nå skal jeg fortelle en liten historie om Karmøy og tåke, og den er helt sann;

En usedvanlig fin sommerdag i Kopervik for noen år siden, sola skinte fra klar himmel, og jeg bestemte meg for å ta moppen en runde rundt øya. Det var så varmt at jeg kjørte i ola-bukse og t-skjorte, og hjelm, såklart.
Tok Austreveien ned mot Skudesnes, nydelig dag. Men ved Sandve møtte jeg tåkeveggen, og tempen datt sikkert 20 grader. Vurderte å snu, men satset på at det skulle lette igjen.
Og det gjorde det, på toppen av Brekke-høgda.
Tok meg resten av dagen i solveggen for å få tilbake varmen i skrotten.

Historien er nok ikke så lett for de fleste å forstå poenget med, men regner med Trond "tar'an" =D>
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Været

Post by Trondgv »

Stor forskjell, ingen molinere her. :lol:
Kjenner igjen sånne historier ja, hærlig når en er på tur spesielt i båt, eg tog an. :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Været

Post by DrGreve »

Mine tanker går i kveld til kjente og kjære sør for Nordland.
Her i Nord-Norge har den fryktelige nyheten om snø på Østlandet i April kommet oss for øret (via en rekke nyhetsoppdateringer på samtlige riksdekkende media gjennom hele dagen).
Vi har derfor startet en innsamlingsaksjon der pledd, tykke klær, sko, tørket reinkjøtt og spader sees på som viktigst. Siden normale transportveier ser ut til å ha kollapset, har NSB nå tatt den store snøfresen ut av sommerlagret på Dovre og nødhjelpen er på vei med tog. For de som ikke har fått deltatt i aksjonen oppfordrer jeg til at dere tenner et lys og har et kvarters stillhet i kveld, feks kanskje mens riksnyhetene har sine ekstrasendinger.
Kom mai du skjønne milde! ;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Været

Post by tshansen »

Hahahaha [emoji1319][emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Været

Post by RuneMC »

-3C på morgenen idag og nærmere 0 innover mot Oslo. MOT NORMALT 0C som Yr varslet hjemmefra. Vel da var det på med vottene igjen.
Var litt redd det ikke skulle bli mye bruk for de Hoof vottene, men med bruk ca annenhver dag til nå så har dem mer enn betalt seg.

Regnet som var varslet på ettermiddagen forsvant fra Yr....grå sky og oppholds mente Yr... Jadda! Særlig! For det snødde forbi Asker/Dikemark på vei hjem :roll:

...og imorgen er det IGJEN varslet minusgrader på morgenen etterfulgt av nedbør og max 2C på dagen. Sånt blir det advarsel om vanskelige føreforhold av! :evil:

Arrrgh... måtte bare få ventilert litt frustrasjon... ekte vinter og ekte vår er å foretrekke framfor denne lurium våren

Image
Post Reply