Hvis jeg skal være helt ærlig, så er GS(A) knallgode sykler å kjøre. Men jeg synes ikke motoren er særlig inspirerende. Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting. Ikke sånn som med 1290'en, hvor det skjer noe med en gang.
Snikkeren wrote:Hehe. Følte du deg truffet, Lord? [emoji23]
Hvis jeg skal være helt ærlig, så er GS(A) knallgode sykler å kjøre. Men jeg synes ikke motoren er særlig inspirerende. Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting. Ikke sånn som med 1290'en, hvor det skjer noe med en gang.
Pøh. 1090r var fin den - om man ikke brydde seg alt for mye om rødlyset (innkjøring - ja, dette er hvorfor jeg ikke vil kjøpe demosykler). Men joda, det er ingen ren traktor med dreiemoment kun helt på bunn .. Stor og tung synes jeg den var (kom tross alt rett fra 690 og SD), men absolutt potensiale her. Tror vi ville blitt gode venner. Svenskene var forøvrig fornøyd med at jeg hadde gjørmet den til
Og SuperDuken - DEN var fin når jeg endelig fant race mode. Om busaen og motarden min noen gang hadde fått små - så tror jeg det hadde blitt en sånn en. Busa fakter i "motard" kropp (jada, jeg vet at SDen aldri blir annet enn ren asfalt - og heller windy på langtur). Ser ikke bort fra at det kan bli en sånn en dag
Snikkeren wrote:
Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting.
Du husket på å starte først vel? Jeg må si at jeg tviler litt på ditt sanseapparat Snikkeren...[emoji12]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Det er vel ingen hemmelighet at GS er bygget for helt andre formål enn prestanda på bane. I mine øyne er en GS et perfekt verktøy for den som er på tur og ikke for dem som vil bli skremt av kreftene.
jeg kjørte en 1200RS som vel har den samme motoren(?) og jeg vil ikke si at den var direkte kjedelig, men ikke en motor som appelerte til meg. Draget var der, men synes den mistet "pusten" fort. Synes sweetspot med tanke på hvor den dro best var ganske smalt. Men nå hadde jeg bare en halvtimes prøvetur på en slik skal sies.
De fleste sykler vil vel knuse en GS på rettstrekket, men i svingene så kommer det jo mer ann på føreren. Utenfor allfarvei så vinker man jo farvell til de fleste med en GS. Alt til sitt bruk
Snikkeren wrote:
Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting.
Du husket på å starte først vel? Jeg må si at jeg tviler litt på ditt sanseapparat Snikkeren...[emoji12]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Alt kommer jo an på hva man er vant til selv. Jeg husker da jeg kjøpte min første tungsykkel, en XT 600, hvor jævlig jeg syntes den dro. Setter jeg meg på en sånn i dag, så er det daffe greier.
Snikkeren wrote:
Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting.
Du husket på å starte først vel? Jeg må si at jeg tviler litt på ditt sanseapparat Snikkeren...[emoji12]
Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Alt kommer jo an på hva man er vant til selv. Jeg husker da jeg kjøpte min første tungsykkel, en XT 600, hvor jævlig jeg syntes den dro. Setter jeg meg på en sånn i dag, så er det daffe greier.
Kjenner følelsen. "Once you busa", tenker jeg ofte .. Sist på SuperDuken slo tanken meg.