Hardanger PokerRun 2017-- AVLYST!

Informasjon om MC relaterte treff og begivenheter.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by JK95 »

Kan melde om at turnusen min ble snudd på hodet slik at istedenfor å akkurat kunne rekke HPR, rekker jeg det akkurat ikke :( Dessverre ingen aprilsnarr heller :evil:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by tshansen »

Kjedelig... Går det ikke an å søke om fri fra forcen? når det er spesielle arrangement som krever deltagelse? :-k Mener å huske vi hadde et par slike "fripass" når jeg var inne. Jeg hadde hvertfall satt himmel og jord i bevegelse for å fått fri den helgen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Kjedelig... Går det ikke an å søke om fri fra forcen? når det er spesielle arrangement som krever deltagelse? :-k Mener å huske vi hadde et par slike "fripass" når jeg var inne. Jeg hadde hvertfall satt himmel og jord i bevegelse for å fått fri den helgen
Har sendt inn en permsøknad ja, men tvilsomt at de godkjenner den, da det er "bare" en MC-tur :roll: Men jeg prøver, så får vi se :-# Vi i vakta har såppass mye perm(ifølge befalet) at vi har ikke krav på noe, men vi kan søke. Har vært folk som har fått fri for konserter før, så kan jo krysse fingra og håpe :roll:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by tshansen »

Satan du er lite kreativ.... Du må jo skrive på noe mer enn en mctur da din klovn :lol: :lol: Hva vet forcen om du må i en barnedåp, begravelse, bryllup :roll:
Hva skjer med ungdommen i dag? Har vi ikke latt kunstene gå i arv? ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Satan du er lite kreativ.... Du må jo skrive på noe mer enn en mctur da din klovn :lol: :lol: Hva vet forcen om du må i en barnedåp, begravelse, bryllup :roll:
Hva skjer med ungdommen i dag? Har vi ikke latt kunstene gå i arv? ;-)
Det som har skjedd er at de deler det i tre forskjellige typer perm. A, som innebærer alvorlige skader eller dødsfall i nær familie. B, som er mindre alvorlige ting i nær familie, f.eks dåp. Og C, som er "velferdsperm". Det går på slike ting som konserter, politiske møter, ferie og slikt. Det som har skjedd i senere tid er at de skal ha bekreftelse på ting, type om noen har gått bort så vil de faktisk kreve dokumentasjon på at du skal i en begravelse, og ikke bare slenger inn en søknad for å få ei uke fri :roll:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by tshansen »

HAHAHAHA.... det tror jeg INGEN ting på! Det er ingen som krever at du skal dokumentere at noen er gått bort! Det er bare skremselspropaganda, å ungdommen biter på :lol:
Jeg satt noen timer i kakebu når jeg var inne. Tjuvpermer hadde jeg svart belte i :redface De truet med at jeg ikke kom til å få dimmepenger, de truet med at det kom til å få følger i det sivile... ja de truet med alt mulig rart. Ingen ting stemte. Jeg kunne kanskje oppfattes som en god gammel dritunge på den tiden, men herregud så mye gøy vi hadde. Å gjerne på militærledelsen sin bekostning. Selv om det resulterte i mange timer med kjøkkentjeneste og skrelling av poteter (når vi var ute å seilte) :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by JK95 »

Hvis du sier det så ;-) Jeg gidder uansett ikke ødelegge tjenesteuttalelsen min, som faktisk er det eneste nyttige jeg får med meg videre som kan hjelpe innen jobbsøking, på en mc-tur, til tross for at det er noe så fantastisk som HPR :-# Har andre klart å få fri for konserter, eller for å gå Birken, burde nesten jeg også få innvilget permen min :roll:

Så får du heller være så oppgitt som du bare vil over dagens dumme og ukreative ungdom :redface
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by tshansen »

JK95 wrote:Hvis du sier det så ;-) Jeg gidder uansett ikke ødelegge tjenesteuttalelsen min, som faktisk er det eneste nyttige jeg får med meg videre som kan hjelpe innen jobbsøking, på en mc-tur, til tross for at det er noe så fantastisk som HPR :-# Har andre klart å få fri for konserter, eller for å gå Birken, burde nesten jeg også få innvilget permen min :roll:

Så får du heller være så oppgitt som du bare vil over dagens dumme og ukreative ungdom :redface
Rart at min tjenesteuttalelse ikke var dårlig da :-k Poenget er at man må kunne slappe litt av. Ta en liten spansk en, så lenge man står inne for valgene sine. Jeg er litt oppgitt over ukreativ ungdom, men det jo ikke din feil. Det er jo generasjonen over sin feil :-P

Får du avslag på permen din, så passer du på å klage! Også legger du til grunn det du sier her.. at andre har fått fri pga konserter osv. Å det er aldri feil å smøre litt tykt på!
Du får ikke noe dårligere tjenesteuttalelse for det. Å den tjenesteuttalelsen har ikke så veldig mye å si senere i livet. Det er bare førstegangstjeneste! De fleste er bare opptatt av om du har fullført eller ikke :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- Påmelding er åpnet

Post by JK95 »

Skal huske det, så får vi se hvordan dette utarter seg ;-)
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- To måneder igjen

Post by Kant1 »

Ja dere, det er en fin dag for planlegging og forberedelser.

Det er i skrivende stund to (2) måneder igjen til vi har "PokerRun forspiel" på fredagen.
Noen heldige sjeler vil nok dukke opp allerede torsdagen og hjelpe til med rigging og klargjøring.

Det blir nok å kalle inn til en liten dugnad for å få unna noen større oppgaver, og her er det kun eget dødsfall som er gyldig fraværsgrunn :thumleft
En fin kjøretur, grilling, pilsing og sosial hygge er eneste lønn og lokkemiddel for dette slaveriet.

Ellers er nok ruta til PokerRun'ets vorspiel blitt ganske klar, kun litt kvalitetssikring gjennstår her :lol:

Og jadda, nå ER det lov å begynne å glede seg.
Har noen sjekke LANGtidsvarselet, forresten?? :lol: :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- To måneder igjen

Post by tshansen »

Sir, YES Sir [emoji23]

Jeg har overlatt været til Greven! Siden jeg bare traff på en av dagene i fjor! Så er det rom for forbedring [emoji23]

Ja jeg gleder meg som en liten unge [emoji1319] la tiden gå fort[emoji6]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- To måneder igjen

Post by Toven »

Kontaktet min faste nødhjelp Gislefoss. Han kunne med glede melde om strålende sol og varme, reservert til HPR. Litt utypisk vær for vestlandet sa han, men siden det kom beboere fra solkysten ble det ordnede forhold :thumleft :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- To måneder igjen

Post by Kant1 »

Toven wrote:Kontaktet min faste nødhjelp Gislefoss. Han kunne med glede melde om strålende sol og varme, reservert til HPR. Litt utypisk vær for vestlandet sa han, men siden det kom beboere fra solkysten ble det ordnede forhold :thumleft :thumleft
Meget bra at noen tar ansvar =D> :thumleft
Statistisk sett er pinsen fin her i vest og vi satser ikke på NOE annet i år heller :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- To måneder igjen

Post by Tommas »

To måneder kjennes på en og samme gang ut som "ganske snart", og "en helvetes evighet" :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hardanger PokerRun 2017-- The Kantebury Edition -- kun EN plass igjen

Post by Kant1 »

Ja dere, det fylles opp i rekkene,
Nå er kun plass nummer 65 er ledig, hvem blir sistemann?

Begynner å se fram til dette nå, med skrekkblandet fryd, sommerfuglene i magen vil nok vokse til lammegribber innen pinsehelga :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply