Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Jeanette sin blogg - kvalitetstid på to hjul og snart ny langtur :)

Post by supermons »

Gratulerer med dagen!
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - kvalitetstid på to hjul og snart ny langtur :)

Post by Bikeridr »

Gratulerer med dagen :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - kvalitetstid på to hjul og snart ny langtur :)

Post by Jeanette »

Takker og neier :smt039
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by Jeanette »

Årets sesongstart ble av det ekstra hyggelige slaget. Jeg var på bensinstasjonen for å sjekke lufttrykket idet en far og hans to døtre passerte. De var hhv. kanskje 4-5 og 7-8 år. Eldstejenta spurte meg om det var jeg som kjørte sykkelen, og da jeg bekreftet dette ble hun ekstra interessert. Hun lurte på hvor jeg skulle og deretter om hun kunne prøvesitte. Lillesøsteren var litt mer sjenert, men ga meg også noen gode smil.

Med litt hjelp satte jenta seg på sykkelen som den mest naturlige ting. Hun pekte og spurte, og jeg måtte forklare hva de ulike bryterne og utstyret på sykkelen var (jeg hadde satt på både GPS og kamera). Faren begynte å gå, men jenta var fortsatt nysgjerrig. Etter å ha gått av sykkelen én gang ville hun på igjen, denne gangen med både hjelm og hansker på - og faren måtte ta bilde.

Lillesøsteren ble etter hvert litt utålmodig og faren sa til jenta at de måtte gå. Etter å ha prøvesittet en tredje gang, da på passasjersetet, spurte hun om jeg kanskje ville være der fortsatt når de kom ut av butikken - de skulle jo bare inn og handle lørdagsgodteri.

Da jeg sa jeg skulle videre fikk jeg noen gode smil og takk fra både far og datter, og jeg tror nok denne jenta lever lenge på opplevelsen hun fikk i dag. Det skal så lite til å glede andre, og det at jeg tok meg tid til dette gjorde at jeg kjørte videre med et ekstra godt smil om munnen. Dette lover godt for 2017-sesongen :smt050

ImageImage
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Jeanette sin blogg - kvalitetstid på to hjul og snart ny langtur :)

Post by DrGreve »

Jeanette wrote:Årets sesongstart ble av det ekstra hyggelige slaget. Jeg var på bensinstasjonen for å sjekke lufttrykket idet en far og hans to døtre passerte. De var hhv. kanskje 4-5 og 7-8 år. Eldstejenta spurte meg om det var jeg som kjørte sykkelen, og da jeg bekreftet dette ble hun ekstra interessert. Hun lurte på hvor jeg skulle og deretter om hun kunne prøvesitte. Lillesøsteren var litt mer sjenert, men ga meg også noen gode smil.

Med litt hjelp satte jenta seg på sykkelen som den mest naturlige ting. Hun pekte og spurte, og jeg måtte forklare hva de ulike bryterne og utstyret på sykkelen var (jeg hadde satt på både GPS og kamera). Faren begynte å gå, men jenta var fortsatt nysgjerrig. Etter å ha gått av sykkelen én gang ville hun på igjen, denne gangen med både hjelm og hansker på - og faren måtte ta bilde.

Lillesøsteren ble etter hvert litt utålmodig og faren sa til jenta at de måtte gå. Etter å ha prøvesittet en tredje gang, da på passasjersetet, spurte hun om jeg kanskje ville være der fortsatt når de kom ut av butikken - de skulle jo bare inn og handle lørdagsgodteri.

Da jeg sa jeg skulle videre fikk jeg noen gode smil og takk fra både far og datter, og jeg tror nok denne jenta lever lenge på opplevelsen hun fikk i dag. Det skal så lite til å glede andre, og det at jeg tok meg tid til dette gjorde at jeg kjørte videre med et ekstra godt smil om munnen. Dette lover godt for 2017-sesongen :smt050

ImageImage
Den største glea ein kan ha, er å gjøre andre gla :thumleft
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by Jeanette »

Absolutt!

Det ble 10 flotte mil i går, helt herlig å komme rett inn i godflyten og bare kose seg :thumleft
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by RuneS »

Jeanette wrote:Absolutt!

Det ble 10 flotte mil i går, helt herlig å komme rett inn i godflyten og bare kose seg :thumleft
Sesongen starta på beste mulige måte. Hyggelig møte som sikkert skapte et godt inntrykk av oss motorsyklister :)
Suzuki GSX-R 1000 K5
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by tshansen »

Det var du igang du også ja =D> Grattis med sesongstart frøken Nancy Drew :lol: Alltid hyggelig å kunne bidra til at andre får en bedre dag! Hun blir nok å leve lenge på den opplevelsen der. Kanskje du har sådd en liten sykkelspire :thumleft

Flotte bilder... Det er bare å komme deg på tur oftere \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by ojda »

Hvervenbukta ja :thumleft Man vet man er framme når tennveske-dunsten blir plagsom 8) :lol:
Kjørte forbi i dag, å måtte dra på smilebåndet =D>

Velkommen på veien =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by Bikeridr »

Grattis med sesongstart :thumleft

Ja, er ikke mye som skal til for å glede en barnesjel, men det gir enormt tilbake :)
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by Gielas »

Jeanette wrote:Årets sesongstart ble av det ekstra hyggelige slaget. Jeg var på bensinstasjonen for å sjekke lufttrykket idet en far og hans to døtre passerte. De var hhv. kanskje 4-5 og 7-8 år. Eldstejenta spurte meg om det var jeg som kjørte sykkelen, og da jeg bekreftet dette ble hun ekstra interessert. Hun lurte på hvor jeg skulle og deretter om hun kunne prøvesitte. Lillesøsteren var litt mer sjenert, men ga meg også noen gode smil.

Med litt hjelp satte jenta seg på sykkelen som den mest naturlige ting. Hun pekte og spurte, og jeg måtte forklare hva de ulike bryterne og utstyret på sykkelen var (jeg hadde satt på både GPS og kamera). Faren begynte å gå, men jenta var fortsatt nysgjerrig. Etter å ha gått av sykkelen én gang ville hun på igjen, denne gangen med både hjelm og hansker på - og faren måtte ta bilde.

Lillesøsteren ble etter hvert litt utålmodig og faren sa til jenta at de måtte gå. Etter å ha prøvesittet en tredje gang, da på passasjersetet, spurte hun om jeg kanskje ville være der fortsatt når de kom ut av butikken - de skulle jo bare inn og handle lørdagsgodteri.

Da jeg sa jeg skulle videre fikk jeg noen gode smil og takk fra både far og datter, og jeg tror nok denne jenta lever lenge på opplevelsen hun fikk i dag. Det skal så lite til å glede andre, og det at jeg tok meg tid til dette gjorde at jeg kjørte videre med et ekstra godt smil om munnen. Dette lover godt for 2017-sesongen :smt050

ImageImage
Slike opplevelser er gode å minnes :smt053
Hadde en slik i Strømstad i fjor sommer, etter en tur på ca 8000km...
Image
Etter en tur med massivt regn på slutten, var det bare gull i Strømstad :smt054
Gielas
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by Jeanette »

Takk for gode tilbakemeldinger, folkens!! Jeg gleder meg masse til årets sesong. Satser på en del helgeturer og så skal jeg ENDELIG få dratt nedover Europa på to hjul - gleder meg bare en smule \:D/ :D =D>
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by Jeanette »

I dag ble det en liten luftetur på ca. 10 mil. Via Siggerud og Ski til Tomter, og deretter vestsiden av Øyeren opp til Lillestrøm. Motorveien derfra og hjem.

Mange sykler på veien, tørr asfalt og ikke altfor mye grus [emoji106]

ImageLangs Mjær.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by Jeanette »

Spant en liten runde i dag også for å ta en kaffe med en kollega. Byttelånte sykkel, og har dermed kjørt Ducati for første gang.

Uvant å sitte så rett og å føle at det ikke er noe foran seg, pluss en god del mer bevegelse/risting i sykkelen enn jeg er vant med, men morsom og lettkjørt [emoji4]

Image
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Jeanette sin blogg - en flott sesongstart s. 261 :)

Post by ArcticTiger »

Hehe, ja den "lever" nok litt meir den Ducen :D Og moro å se bilde frå Hvervenbukta, det var jo en populær plass i ungdommens dager først på -70tallet :thumleft
Last edited by ArcticTiger on 09 Apr 2017 17:43, edited 1 time in total.
Post Reply