Haha, når jeg kom hjem så spurte madammen meg... "Hva er det du gliser av?" "Jeg er bare glad for å se deg" sa jeg. To fluer i en smekkLordShaft wrote:Det er så sinnsykt godt å ha muligheten til å rulle igjen Humøret har løftet seg 10 hakk... Haha, jeg går bare rundt å gliserBjerknez wrote:Ble et kaffebesøk hos min venn i Ås i dag. En trivelig tur på til sammen rundt 22 mil. Ganske kaldt når det lir mot kveld, men du store så hærlig å være på veien igjen med bimmern.
Bjerknez - Kampen med kaloriene
Re: Bjerknez' logg - Ny sykkel bestillt!
Å den er så jævlig rutinert! Faen, du er ikke så dum som du ser ut til Ove
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
Det verste er at hadde jeg sagt det til fruen hadde hin svart "Skeptisk, du var bare gla for å være med dama du", og pekt på sykkelen
Da var Surface Pro 4 pakket opp og snust litt på. Så langt er jeg meget imponert. For en liten frekk råtass. Kommer et fyldigere førsteintrykk i løpet av kvelden. Jeg er mest spent på batteritiden i praksis. Alt over 5 timer for litt sofa surfing og forumpjatt samt litt arbeid ellers er ren bonus ved konstant bruk (mer eller mindre)
Uansett så er førsteintrykket av selve enheten og kvalitetsfølelsen top notch
Uansett så er førsteintrykket av selve enheten og kvalitetsfølelsen top notch
Foreløpig har den nye Surface Pro'en blitt utsatt for konstant og blandet bruk i 3t-15min. og det er i skrivende stund 51% igjen av batteriet i følge indikatoren. 80% surfing, 10% bilderedigering i Lightroom og litt lek og morro med pennen vedrørende tegning (som jeg forøvrig ikke er noe flink til)
I følge indikatoren så vil denne holde drøye 6 timer med mer eller mindre konstant men "normal" bruk. Dette synes jeg er ganske bra faktisk. Den må se seg gruset av iPad når dte kommer til batterilevetid, men dette er jo heller ikke et rent nettbrett. Dette er en ultraportal laptop som kan brukes som nettbrett.
Det at den kjører fullverdig Windows 10 er bare såååå deilig. føler meg mindre begrenset,
I følge indikatoren så vil denne holde drøye 6 timer med mer eller mindre konstant men "normal" bruk. Dette synes jeg er ganske bra faktisk. Den må se seg gruset av iPad når dte kommer til batterilevetid, men dette er jo heller ikke et rent nettbrett. Dette er en ultraportal laptop som kan brukes som nettbrett.
Det at den kjører fullverdig Windows 10 er bare såååå deilig. føler meg mindre begrenset,
Bra du er fornøyd
Klokken er nå 07:00 og den har nå vert i konstant bruk i 4 timer, og ikke brukt (men påslått) i ca. 45 minutter. Det er fortsatt 32% igjen av batteriet og Surface indikatoren mener på at den har strøm til litt over to timer til. Det synes jeg faktisk er ganske imponerende, siden dette også er den aller første oppladingen.Bjerknez wrote:Foreløpig har den nye Surface Pro'en blitt utsatt for konstant og blandet bruk i 3t-15min. og det er i skrivende stund 51% igjen av batteriet i følge indikatoren. 80% surfing, 10% bilderedigering i Lightroom og litt lek og morro med pennen vedrørende tegning (som jeg forøvrig ikke er noe flink til)
Så... vil det si at denne Surfacen BARE har positive ting ved seg? Nja... noen få ankepunkter er det og jeg viste jo om dem før jeg kjøpte den. Jeg trodde faktisk batteritiden skulle skuffe meg litt, men der tok jeg feil.
Positivt
+Batteritid
+Et skikkelig verktøy!
+ skarp og fantastisk skjerm
+ Ingen eller veldig lite viftestøy i vanlig bruk. Skal mye til før viften trigger.
+ meget kompakt og virker solid
+ Meget bra tastatur
+ Den medfølgende pennen funker som bare det
+ Fullverdig Windows 10 med Touchskjerm som funker! Fantastisk!
Ikke sååå positivt
- Baksiden er utsatt for riper og merker (En case er bestillt)
- Den flappen man slår ut bak for at den skal stå har jeg for meg er et slitasjepunkt som kan ryke. Men har ikke lest om at noen har hatt dette problemet. Bare en følelse...
Det var vel det jeg hadde av negativt så langt.
Joda, den er jo ikka akkurat rimelig og tastaturet som faktisk er ekstrautstyr burde fulgt med, da dette gjør Surfacen komplett. Som rent nettbrett så forsvinner mye av poenget med denne. Med tastaturet er dette en perfekt hybrid.
Man kan gjøre notater rett på skjermen i feks. OneNote på møter etc. og det du skriver klarer den og gjøre om til tekst etterpå (i følge Youtube videoer. Har ikke testet dette selv ennå)
Å redigere RAW bilder i Lightroom med pennen rett på skjermen er bare helt hærlig. Har også bestillt meg Arc Mouse
Gleder meg til en "3 mnd i bruk" test.
Vurderte en slik i fjor, primært til jobb (email og kalkyler), men lot det være når programmene vi bruker plutselig ble oppdatert og virket perfekt på ipad. Etter det har laptop'en blitt overdratt til ungene.
Surface har vel nærmest fått unisont positive anmeldelser som alternativ til laptop/pc, så blir spennende å se om du er enig når hvetebrødsdagene er over
Vurderte en slik i fjor, primært til jobb (email og kalkyler), men lot det være når programmene vi bruker plutselig ble oppdatert og virket perfekt på ipad. Etter det har laptop'en blitt overdratt til ungene.
Surface har vel nærmest fått unisont positive anmeldelser som alternativ til laptop/pc, så blir spennende å se om du er enig når hvetebrødsdagene er over
Hehe, jeg hadde jo tstet denne litt før jeg kjøpte da min venn i Ås har en slik, så jeg viste sånn noenlunde hva jeg gikk til. Men det absolutt beste for min del er at den har en fullverdig Windows versjon som fungerer 100% med touch. Det gjør den så MYE mer anvendelig.Tommas wrote:Gleder meg til en "3 mnd i bruk" test.
Så sant den ikke skulle gå opp i flammer eller det skulle skje noe uforventet så kan jeg ikke forestille meg at denne kommer til å skuffe meg på noe som helst måte. Så vidt jeg vet så finnes det vel nærmest ingen direkte konkurrenter til denne i det hele tatt heller...?
Skal jeg pirke litt så er den jo ganske stor og bruke som rent nettbrett når man feks. sitter på offentlige steder etc. ALLE ser jo hva du holder på med og den krever to hender. Ipad med størrelse 9.7" er mer reisevennlig men i mine øyne så konkurrerer den ikke med iPad i det hele tatt. En iPad kan fortsatt være kjekk og ha hvis man skal sitte noen timer på flyet og la seg bli underholdt. Men som arbeidsverktøy er denne Surfacen helt noe annet.
Jeg mener at Microsoft har truffet et softspot hos sine konkurrenter med denne. Den glir liksom litt inn som et verktøy som havner midt i mellom.
Lenovo har jo en versjon som man kan brette tastaturet helt rundt som kan brukes som rent nettbrett, men denne blir litt større igjen. Det er vertfall det nærmeste alternativet jeg vet om.
Det er jo hovedsaklig en erstatning for laptop, ikke ipad, slik jeg skjønner brukere og anmeldelser. Derav prisen, som er ganske stiv for alle andre enn de som skriver det av på firmaet eller har solid gadget-budsjett (tenker da på pro utgaven)
Veldig gøy at Microsoft klarer å servere et topp hardware produkt, det har de ikke vært bortskjemt med. De ønsker vel også å demme opp litt for et pc-marked som er jevnt og trutt fallende.
Veldig gøy at Microsoft klarer å servere et topp hardware produkt, det har de ikke vært bortskjemt med. De ønsker vel også å demme opp litt for et pc-marked som er jevnt og trutt fallende.
Ja du har nok rett. Den glir liksom inn ett sted mellom iPad og en ren laptop, uten at den konkurrerer med noen av dem av stor grad. Den pennen er nok ikke det som blir mest brukt av meg (annet enn i Lightroom for bilderedigering) men jeg ser underholdningsverdien av å tegne pupper og lår når man sitter i kjedelige møterTommas wrote:Det er jo hovedsaklig en erstatning for laptop, ikke ipad, slik jeg skjønner brukere og anmeldelser. Derav prisen, som er ganske stiv for alle andre enn de som skriver det av på firmaet eller har solid gadget-budsjett (tenker da på pro utgaven)
Personlig tror jeg de gruser laptop, med unntak av til spilling
Ser bra ut også
Ser bra ut også
Tommas wrote:Personlig tror jeg de gruser laptop, med unntak av til spilling
Ser bra ut også
Tror den gruser de fleste laptop på det meste, ja - spill har jeg ikke bedrevet på denne, men store regneark er jo en selvfølge skal gå greit, se diverse filmer er ok, har ikke drevet så mye med editering av bilder men det lille jeg har gjort går veldig greit, surfing er jo en selvfølge. Den er dessuten lettere enn de aller fleste laptopper jeg har vært borte i - tja hva med?
Batteri og lading - ladepluggen er i hvert fall veldig mye greiere enn noen jeg har vært borte i. Den sitter godt nok men løsner om det er det som skal redde pluggen i motsetning til andre jeg har hatt.
har fått beskjed om oppgraderinger og deretter installert disse - forløpt helt uten problemer - startet opp og funnet diverse forbedringer men aldri hatt noen utilsiktede stopp. kjøpte min i juli / august 16
OkDa
Fjr 1300
Fjr 1300
Jepp, ladepluggen har dem arvet fra Apple. En slik magnetisk sak som snapper på plass i sporet sitt. Jeg er dog spent på om den mekanismen som "demper" dette støttelokket bak holder seg taight og fin over tid.
Det høres jo ut som om du har en slik du også Okda?
Fungerer denne støttesaken like fint hos deg i dag som da den var ny?
Det høres jo ut som om du har en slik du også Okda?
Fungerer denne støttesaken like fint hos deg i dag som da den var ny?